Van egy 15 hónapos 9000 km-es 3 ajtós Swiftem, amit a teherautó a piros lámpánál hátulról fék nélkül letarolt. A sofőr a felelősségét elismerte. Az autón még van 5 év hitel. Van CASCO is rajta.
Van-e ötletetek, hogy ne a legnagyobb buktával szálljak ki a dologból???
Hat arra en is.
A sporolt penzembol vettem a kocsit, a biztonsagi tartalekom meg rament a javitasra.
Kepzelheted milyen ideges voltam.
Miert vagyok ilyen szerencsetlen ? :)
Karfelvetel megvolt, sot, asszem pecset is van a hatarozaton.
Nem nagyon nezegettem.
Mindenesetre az van benne, hogy az idozitesi tervbol egyertelmuen kiderul, hogy a lampa rosszul volt idozitve, ezert bar a haver sargan ment at, de ez egyreszt szabalyos, masreszt szembol nem lehetett volna zold, ezert az autosok artatlanok, es a lampauzemelteto a hibas.
A hatarozat ellen fellebezesnek helye nincs, es a jovoben folmerulo koltsegek az allamot terhelik.
Ez van benne, semmi tobb, de nem is kevesebb.
A pecsetet majd megnezem, es lepecseteltetem, ha nincs rajta. Mindenesetre en azert bizom benne, hogy elobb utobb valaki fizet.
Megiscsak felmillios karom keletkezett.
A haver nem igazan akar fizetni, leven o tett szivesseget. Hozzateszem szerintem az lenne a korrekt, hogy a felet kifizesse mondjuk, hiszen azt semmi esetre sem tudom elfogadni, hogy bocsi, nem voltam hibas, kulonben is miattad jartam pont akkor arra.
Nah, most azt az infót kaptam, hogy ha a rendőrségi határozat jogerős (ha nincs rápecsételve, akkor be kell sétálni vele, hogy rányomják hogy jogerős) akkor meg kell próbálni bevasalni a lámpa üzemeltetőjén.
Addig meg szívességi kárfelvétel a saját biztosítódnál.
(Senki se tud nagyon biztosat mondani, elég macerás az ügy)
1, Ha mindenképpen felelőst akar találni valaki, akkor ki lehet hozni a sárgán áthaladót. (erre ne is mondj semmit, szerintem is hülyeség)
Mivel ez neked nem lenne szerencsés, ne reklámozd a másik félnek.
2, Ha marad a rendőrségi határozat, hogy a lámpa a hibás, akkor mindenki viseli a saját kárát. (vagy casco)
3, Lehet perelni a lámpa üzemeltetőjét, de sikerről még nem hallottam. (Ettől függetlenül lehet hogy volt aki nyert, nem hallok én mindenről)
Legroszabb esetben az is előfordulhat, hogy az itt írt 1-es pont lép életbe és a bíróság a sárgán áthaladót hozza ki hibásnak és akkor tied az összes perköltség.
Nade miert nem ?
Hiszen aki ilyen, a kozlekedes biztonsagara alapveto fontossaggal biro eszkozoket uzemeltet, annak bizony felelossege van, es ennelfogva nem tudom elkepzelni, hogy ne lenne biztositasa.
Egyebkent azt feltetlenul elvarom a haveromtol, hogy az ugyvedet fizesse, maskeppen szolva nehogymar en fizessek mindent, haversag ide, haversag oda, szivesseg ideoda, amikor ott sem voltam.
Ha azt hozták ki, hogy a lámpa volt a hibás az a legroszabb, mert tényleg nem lehet egyik autósra sem ráverni a balhét, ezért a biztosítójára sem.
Pereskedni a lámpa üzembentartójával lehet, de az nem rövid dolog (és nem is olcsó).
Teljesen mindegy.
Egy ilyen karokozot viszont siman beperelnek, hiszen ha tisztan o a bunos, engem hol erdekel, hogy a biztositoja egy csalo ?
A kotelezo azert van, hogy megvedjen, ezert fizeted.
Ha szar helyen fizeted, mert sporolni akarsz, es nem erdekel az, hogy egy putri a szekhelye, az a te felelosseget. Az elso agresszivebb autotulaj, akit ezzel beszopattal, lapattal fogja szetverni a fejed.
Hat nezd.
Nem korrekt dolog szerintem. A kotelezo soha nem fizet korrektul, ezt mindenkinek tudomasul kell venni, sajnos benne van a pakliban.
Velem szarabb tortent.
Egy haverom az en dolgomat intezte szivessegbol az en autommal. Balesetezett, lampas keresztezodesben, sargan ment at, szembol keresztbe meg elindult egy auto. Frontos.
Megallapitottak, hogy a lampa idozitese volt rossz, ugyanis amikor havernak sarga volt, a szembe jovonek mar zold, ami lehetetlen kene, hogy legyen.
A gond az, hogy a biztosito szerint ez nem kotelezo biztositos problema, leven nem az autosok a hibasok.
Most itt tartok per pillanat, van egy fel millas karom, nem en okoztam, megcsak nem is igazan a haverom, es nem tudom kitol lehetne behajtani.
Szerintetek ?
Mindenkeppen perelni fogok, ha nem fizetnek, mert olyan nincs, hogy senki sem hibas, csak a kar van.
Ha a lampat szarul allitottak be, vigye el a balhet az, aki uzemelteti, szoval olyan nincs, hogy nincs felelos.
Elotte mindenkeppen megprobalom peren kivul megtalalni az illetekest, hiszen az ugyvedi koltseget is ki akarom fizettetni, ha szukseges, azt meg gondolom csak ugy lehet, ha elotte maganban mar megprobaltam, vegulis ne abbol induljak ki eleve, hogy maguktol nem fizetnek.
Mi a velemenyetek ?
A biztosítónak a károdat kell megtéríteni, és az nem annyi, amennyi az autó új állapotában kerül. Sajna 92 nap alatt is veszít a kocsi az értékéből, mert a te 92 napos kocsidat a kutya sem venné meg annyiért, amiért vadi újat kaphatna.
Nem akarod eladni az oké, de ennyit ér, ezért a biztosítónak ennyit kell megtéríteni.
Ha nagyon sarkítom, akkor ha az én 18 éves alfámon átmegy egy úthenger ami jelen állapotában talán 50.000 forintot ér, akkor nem verhetem az asztalt, hogy tessék nekem működéképes állapotba hozni azt az 5 mm vastag enyhén piros acéllapot.
A te esetedben ugyanez a helyzet, csak nem ekkora értékkülönbséggel.
Volt egy balesetem, összetörtem a barátom autóját, plusz még hármat (egyenes úton tömlő nélküli bal első keréeken defekt - nyomásvesztés autó balra húz - szembe jövő kamionm ég kikerül, autó megcsúszik, bumm). Mivel nem kimutatható a műszaki hiba, én vagyok a hunyó. OK. Vállalom, így jártam. Autón volt kötelező, sima ügy el lesz intézve.
Most megtalált az egyik károsult, hogy az ő autójukban nagyobb kár keletkezett mint amit a biztosító megállapított - szeretné a különbözetet tőle megkapni. Ő hajlandó polgári peres eljárást indítani ellenem, de neki jobb lenne, ha megegyeznénk peren kívül. Ilyen van? Tényleg beperelhet? HELP!
Nem akarlak elkeseríteni, a a KÖBE kárrendezése mondjuk bulgár mércével is katasztrofális - az én tapasztalatom szerint. Elég gyakran kerülnek ki az ügyfeleim a KÖBE ügyfelélköréből, igaz utólag így ők járnak jobban...
Adva van egy szép, új 92 napos autó 3500 km-rel. Az új ára 2.775 eFt +riasztó+üzembe helyezes kb 2.9 milla a vége. Egy december végi estén valaki nem állt meg a piros lámpánál és összetörte a kicsi kocsi hátulját. Felelősség elismerve (a rendör rábeszélte). Szervizbe el, biztositás ügyintézés elkezdve. Telefonon beszélgetések, kárszemle ekkor, roncsértékelés akkor. Majdan egyszer közlik gazdasági totálkár, a kártérités értéke 2.5 mil. Kérdem ezt hogyan számolták ki, mondják Eurotax. Itt a Forumba mindenki azt mondja ne tépjem magam 2.3-nál többért ugysem tudtam volna eladni.
A görcs akarta eladni. Nem vagyok én annyira bolond, hogy rosszat akarjak magamnak. A PTK szerint állitsák vissza az eredeti állapotot. Meztelenül körbe táncolom azt aki a fent emlitett összegért kéthéten belül kerit egy ilyen autót. Nem kétlem, hogy az Eurotaxot okos matekosok és közgazdászok irták, hogy a kereskedők tudják mennyiért szabad megvenni egy használt autót. De ha el akarom adni, akkor azt szabad akaratomból tenném, eldöntve, hogy a felkinált ár megfelel-e nekem. Itt meg kvázi rákényszeritenek az eladásra ha tetszik, ha nem.
Ugyhogy várnám okos emberek hozzászólását, hogy a kárt ujértéken, pótlási értéken vagy esetleg napi áron kell e megtériteni.
Na, képzeljétek, ma meg nekem jött egy KÖBÉ-s. Most nem a faterom, hanem az én autómnak. Egy 15 éves trabantról van szó, megsérült rajta két elem, az egyiket cserélni kell, a másik javitható + mind a kettot fényezni. Legalább 50.000 ft. Kíváncsi vagyok, mit fognak ebbol kifizetni, trabant lévén.
Egyébként a kocsit nyár végén fényeztettem, valamint kb. 30.000-et költöttem a fékek, futómuvek, kipuffogó rendszer felújítására. Nem szeretném, ha arra hivatkozva, hogy csak egy ócska trabant, nem fizetnének rendesen.
Mer elore felbosszantottam magam, olvasva a sok KÖBÉ-s tapasztalatot.
Ez sajnos mindig igy megy. A totalkar nagyon nagy szivas. Vitatkozni kell, hogy a te autod nem annyit er, amennyit. Fenykepezz elado autokat(nekem a Cliomert 1 miot akartak adni, es kuldozgettek a KAE-bol kivagott hirdeteseket, hogy az bizony annyit er. En meg megneztem, de annyiert csak sokszor torott romokat adnak, ragaszkodtam az 1,3 mio-hoz.), es ne add fel! Ha megilyedsz toluk, nem fognak rendesen kartalanitani. A roncsot valoszinuleg jobb aron tudod eladni, mint amit ok fognak mondani, ezert szamithatsz meg par tiz-szazezer pluszra.
Felelossegmegosztas: ezzel szinte mindig beprobalkoznak, ezt bizony nem szabad hagyni. Hivatkozz arra, hogy te atlagos, vagy annal csak kicsit jobb vezeto vagy, nem szupermen(en ezt igy leirtam mar a vegen), a te kepessegeiddel, es a korulmenyek figyelembe vetelevel ez a baleset elkerulhetetlen volt. Ha van ugyveded, ellenjegyeztesd vele. Akkor gyorsabb lehet a dolog. Az, hogy rendor elott elismerte a karokozo a felelosseget(es a rendor a jegyzokonyvon bejelolte, hogy egyertelmuen o a hibas), a birosag elott egyertelmuen a te igazadat bizonyitana, ugyhogy nem mernek majd elmenni a perig. Folyamatosan levelezz, telefonalj, es fenyegesd azzal oket, hogy szemelyesen odamesz, aminek koltsegeit egy kesobbi perben fogod ervenyesuteni. Ugyanis az AB Szombathelyen szekel, es mindent ott intez. Egyebkent nekem a teljes karterites 9 honapig tartott, de keson kezdtem el fenyegetozni, mert bedoltem annak, hogy ok alapvetoen segiteni akarnak, de csak ennyit tehetnek. Ne higyj nekik, szemet banda, csak a penzt nem akarjak kiadni, segiteni eszukben sincs. Es ha nem hagyod magad, a vegen azert fizetni fognak. Ha turelmetlen leszel, nagyon lehuznak majd.
Mult heten tortent, hogy az orszaguton kifordult elem kb. 50 m-vel balrol egy auto, persze nem tudtam megallni, csatt.
A faszi elismerte, ala is irta... (azert rendorhoz ragaszkodott).
A 4 eves Honda Civicen elment a lokharito, ket elso lampatest, huto, legkondi, egyik elso sarvedolemez, meg par csip-csup 5-10eFt os aprosag meg odabent a motorhaz elejen (szervotartaly, stb).
A szakerto megszakertette, es kideritette, hogy az auto totalkaros, ilyenkor mindenfele katalogusok az iranyadok, ezek alapjan fizet a biztosito 900e-1m korul.
Ebbol a penzbol a Honda szalonban csak bontott alkatreszbol javitjak meg (talan), avulas semmi, vagy 200-300eFt rafizetessel + roncs ara, ad egy hasonlo korut, hasonlo felszereltseggel.
Mar ez is eleg gazosan hangzott, de allitolag minden biztositonal ez a gyakorlat.
De ez meg semmi.
Ma jott ertesites, hogy mivel a biztosito szerint a balesetet elkerulhettem volna, legfeljebb fenti osszeg felet hajlandok fizetni, bar nem voltam vetkes, a karokozo pedig elismerte a felelosseget.
Namost mivel a csattanas a keresztezodes vonalatol kb. 10 m-re kovetkezett be, az uttkozes elott kb. 1 mp-vel a masik meg a szemkozti savban volt, az adott pillanatban pedig elottem, eleg bravuros mutatvannyal lehetett volna csak kikerulni. A masik, hogy mivel a kocsin nem volt ABS, es a kocsit meglatva egybol elkezdtem fekezni, a csuszo elso kerek miatt a kormany teljesen hatastalan volt. Mivel a fekezes kb. 1 mp-ig tartott, korrigalni mar nem volt idom.
Namost a biztositonak van valami joga megkerdojelezni, hogy nem szandekosan, jokedembol torettem ossze a kocsit, vagy csak probalkozik?
Mit kene tenni szerintetek?
Az eset azert is gaz, mert kolcsonkapott autorol van szo, es az illeto mar igy is 1.5 hete gyalog jar.
Az emlitett biztosito egyebkent az AB-AEGON. A Honda szalonos azt mondta mar a legelejen, hogy ok se nagyon szeretnek fizetni, es eleg lassuak.
Van egy biztosító - szinte ingyen lehet kötelezőt kötni - KÖBE - a neve...Csepelen a világ végén egy
földúton lévő családiház kertjének hátsó részében egy valamikori istálóban - kimeszelt - müködik.
A baj csak az, hogy kárt nem fizet...Saját "igazságügyi szakértőjével" konzultál, utólag- ha már a károsult kifizette a számlát és képzelhetitek milyen eredménnyel...
A Schiller Opel - nek nem ad fizetési garanciát.
Neked, károsultnak kell előlegezni az esetenként
több százezer forintos kárt. Bonyolítási idő több hét.
A nagyszellem óvjon benneteket egy ilyen károkozó biztosítottól ! Számuk egyre növekszik.
Na igen. Pontosítsuk a tényállást.
Szóval ha a céges autót TE vezeted, és közben összetöröd a saját autódat, és mindezek után bejelented a biztosítónak, hogy a céges autót TE vezetted, és összetörted a saját autódat, akkor a biztosító egyáltalán nem fog kötekedni.
Hanem azonnali hatállyal elutasítja a kárigényedet.
Tanulság: nem szabad ilyen butaságot csinálni :-)
Mi a tapasztalat akkor, ha a saját autódat töröd meg parkolás közben pl. egy céges autóval.
Nem kötekszik a biztosító, ha a károkozó és a károsult ugyanaz ?