"E" = exkavátor. ,tehát mobil rakodó gép! Föld,sóder,kő,szén,,,,stb fejtésére szállítógépre rakodása.Szása azt írja,hogy D-38-as tip. motor volt benne. 100-as köcsögökkel! Nekem nem ismerős motor tipus. A DT-75 be SZMD tipusú motor volt és 120 hengerekkel. 38 LE írnak, 1400-as ford.számnál.egy 1965-ben megjelent könyv szerint. Ekkora géphez "én" kevesellem a pacikat,de semmi se lehetetlen! :-)
Üdv az uraknak. Egy kiss segítségre lenne szükségem : a munkahelyemen univerzális kotrót szeretnének venni és venieri 9 23-as típusú lenne nekem az ideális.(én leszek a kezelö és ezt a típust szoktam meg) de nem nagyon találunk sehol az országban 6-7millió között. azt szeretném kérdezni,hogy nem e tudtok véletlenül eladót valahol? Elöre is köszönöm...
A filmben az utolsó vagonon szállított gumikerekes és a sorban is utoljára vonul a 302-es.Nem nagyon látszik,csak ha megállítod.Drótkötelesben ez volt a legkisebb,utódja a már hidraulikus ruszki Poclain
csúfnevű rettenet volt.Kis kotró az EO-2126-os és elődei voltak traktor alapra építve.A You tube-on
a paneles építéstechnológiát bemutató sorozat alapozási és közmű építési részeiben láthatóak munka
Sajnos azt én sem tudom, valaki mást kellene megkérdezni.
A Dutrás topikban talán Öregdömperes tudna segíteni, mert ő már nem mai gyerek, és a Dömperjét lehet, hogy ilyennel is pakolászták, mikor még anno hivatásosként dolgozott.
Ide is be szokott nézni ritkán, de a Dutrások között hamarabb megtalálod!
Igen.A Bős-Nagymarosi építkezésnél az egyik kollégám kint volt a vetőkanalas kotrón drótköteleket,fékszala-
gokat cserélni.Mikor végeztek a gépkezelő végzett pár próbadobást a gép megváltozott viselkedését
felmérni,meg megvárni míg a mellettük lévő deszkabudiba beül valaki,aztán ráfordult és úgy eldobta a kanalat felette.hogy a kollégám a kezét lapjával nem tette volna a tetejére.Az illető a felső szellőző résen
mindezt látva kirontott és megdöntötte a letolt nadrágban futás rekordját.Gondolom később illő módon
A 80-s évek derekán billencseztem a Volánnál. ZIL- DAC motor, beálltam a csatornapartra és 1 olyan drótköteles kotró hajigálta a földet a puttonyba. 4-5 kanállal teli volt, de majd felborult a kocsi az első 2 kanálnál.
302-es volt a típus száma betűjelre nem emlékszem.DT-75-ös motor volt benne,a kanalat át lehetett fordítani árokásóra és hegybontóra is,akkor egy vékonyabb drótkötéllel később a modernizálás után
sűrített levegővel lehetett nyitni az alját és a saját súlyától csukódott vissza.Mielőtt a kötéldob fékeket és
kuplungokat szintén átalakították sűrített levegősre a gépkezelő egész nap a pedálokon állt és óránként
gyantázta a surlódó betéteket.Egy-másfél éven belül garantáltan sérvet kapott.Van egy film a címe nem jut
eszembe,valami házassággal kapcsolatos.A fiatal Törőcsik Mari,a Pécsi Sándor és a Darvas Iván játszanak
benne,ilyen gépekkel dolgoznak.Természetesen a lakókocsiktól a gépekig minden új és móka és kacagás
dolgozni velük.A valóság kicsit más volt,munkahely kereséskor mindig megkérdeztem,hogy van-e 302-sük?
A vonóköteles gépet nagyobb földmunkáknál használták annak csak a kanala három tonna volt.
Szántásra, kombinátor és szártépőzésre akarom nagyjából használni kezdő gazdálkodó vagyok durván 3ha földel.
De viszont MTZ t nem akarok venni mert nincsenek jó tapasztalataim róla
Volt nekem egy 50 es em de áldom az eszem hogy túl adtam rajt és most inkább efelé kacsingatok. A szomszédomnak Fordjai és egy IH ja van nagyon remekelnek neki ügyes kis gépek.
Mit szóltok hozzá? Esetleg alkatrész hol tudnák venni hozzá
Segítséget szeretnék kérni! Annak a drótköteles - valószínűleg szovjet gyártmányú - markolónak szeretném megtudni a nevét típusát, amit a 70-es, 80-as években lehetett látni az építkezéseken.
Adott egy Steyr 182 aminek szinte kuka a vízpumpája. Nem tudtok javasolni olyan boltot vagy illetőt aki árul ehhez a szivattyúkhoz fejújítókészletet? Nem szeretném minden áron elkölteni rá 40e-t ha nem muszáj. Esetleg valamelyik dutra vagy csepelé nem passzolna hozzá? WD213 a blokk