Hogy nem tesz jót az autónak a páradús levegő? Ez így igaz. Ezért kell kint hagyni a szélfúvásban, hogy kiszáradjon a száraz, hideg légáramlatban.
Megmérted te valaha, hogy mennyi a páratartalom abba a garázsban - miután megérkeztél a nedves kocsival? Hogy mi lesz ott miután rázártad az a garázsajtót?
Érdemes lenne bevigyél egy légnedvességmérőt (már fillérekért lehet kapni)...csak el ne ájulj, ha meglátod.
Egyébként a meleg levegő sokkal több vizet elnyel (páradúsabb), mint a hideg. A hideglevegő=szárazlevegő.
Ezen sokan csodálkoznak, de így van. Volt már erről szó, hogy miért száraz a levegő a hűtőszekrény belsejében? Hát ugyanez a helyzet. Minnél melegebb egy levegő - annál több benne a pára. És fordítva. .
Bia Neked kellene csinálnod egy olyan kütyüt, amit mondjuk felhivsz és ezzel bekapcsolod az elektromos fűtést igy mire kiérsz langymeleg lenne aztán a gázzal beállitod a hőmérsékletet. Szerintem ezekkel a mobilos risztóközponttal meg lehetne oldani.
Mindenkinek!
Nálunk legalább -20 fok van metsző széllel párositva. Szerintem ma reggel van a leghidegebb.
-18 Murauban, a lakóban -8 fok. 45 perc alatt sikerült feltornászni +10-re, de még k..va hideg van. Hideg az ágy, hálózsák....3x2000w hősugárzó+ gázfűtés 10-esen....
Nézd, én nem fogok minden reggel pöcsölni a reggeli-készítéssel.
Beszélek ezzel a fickóval és küldök a kollegáknak egy-egy ilyen malacot (szigorúan robogón) - és azt majd osszák be maguknak reggelire - ki-ki ízlése szerint :-)))) .
Lassan összeszedelőzködök, és indulok az eheti német körutamra. Holnap, holnapután nem tudok reggelivel szolgálni, valaki készíthet a bandának helyettem :))
Én még emlékszem arra, amikor a németek elkezdtek jól élni úgy a 70-es évek végefelé - és divatba jött a szobahőmérsékletre fütőtt garázs náluk.
Öregem, soha annyi szétrohadt autó nem volt Németországban. Szinte elfogyott a padlólemez alóluk - a sárvédőkön egyszerüen be lehetett látni már 3-4 éves autóknál is.
Akkor volt az az időszak, amikor párszáz német márkáért tökéletes motorokat lehetett venni onnan - mert elfogyott körülük a karoszéria....mielőtt meg a motor egyáltalán felengedett volna rendesen.
Tehát a kollega 13 éves autója még jobban nézne ki...ha tegyük fel nem 15 fokban tartaná télen. .
Főleg a sós autót eszi meg hamar a rozsda a fűtött garázsban. Néznek is a szomszédok, mikor egy pl. német útról este 10-kor hazaérek a tetőig sós autóval, udvar kivilágítva, garázsból tömlőt kihúzom és leöblítem a kocsit ( keverőcsap van a garázsban is, tudok langyos-meleg vízzel is mosni ). Majd beállva a garázsba pár óra után száraz a vas.
Hát ezzel vitatkoznék egy hangyányit. Ugyanis a korozzió annál lasabb - minnél alacsonyabb a hőmérséklet.
Az oxidáció az egy vegyi folyamat - ami annál gyorsabb, minnél nagyobb a hő. Tehát a hidegben tartott autók lassabban rohadnak...viszont az egykor divatos, fűtött-garázsokban tartottak meg rekord-sebességgel rohadtak.
Ugyanez a tévhit él az akkumulárotroknál is - vagyis hogy a legenda szerint azoknak nem tesz jót a hideg. Ez is tévedés - hisz hidegben sokkal lasabb az önkisülése és az öregedése - mint a szobában-tartottaké. .
Enyém is kb ilyen hőfokon pihen a garázsban. Ritkán alszik kint, ezért csak az egyik ilyen téli kintalvás utáni reggelen derült ki, hogy a 4 izzítógyertyából 3 rossz volt. Garázsban pöcc-röff volt mindig, a mínuszok meg kihozták a hibát.
Meg aki az ülésfűtést feltalálta, az sem volt egy hülye ember :)