Nos a segítség a következő: tényleg, de igazán, csak kb. 20 hozzászólást kellene visszaolvasnod - kb. 4 nappal korábbra- , mert erről kérdezett más is. Természetesen két évnyi anyagot is átnézhetsz. Ezeknél újabb infót nem fogunk tudni.
Üdv! kedves Wagonos társak ma voltam műszaki vizsgán ,Két hátsó fékmunkahenger ,plusz fékbetétek , és ki kellett dobni a két hátsó teleszkópot még az eredeti volt kapott két új Monroe-t
Anyag plusz munkadíj plusz vizsgadíj 60 ezer huf. 2002. 01. havi GLX-es
Minden napi használatban van az autó 10-20 km minden nap. Nagyon megvagyunk vele elégedve Swift-ről váltottunk Wagonra kényelmi szempontokból magasabb ülés könnyebb beszállás plusz jobb pakolhatóság "egyébként a bal dudagomb nekem is megadta magát"
A mai napon az idősebbik Wagonommal (2001-es) nosztalgiáztam egy pár száz km-es autópálya meneten. 2 fő, +csomagok. ugyanolyan jól megy, mint a VVt-s és még kevesebbet is fogyaszt. Szóval tényleg nosztalgia menet volt.
Na, ma megint beleborult 70 ezer forint a vagyonőrbe.
Kiderült, hogy szalszakadasos volt mindkét hátsó gumi, azért riszalt a kocsi háta. Akartam amúgy is téli gumit venni, így most azonnal kellett lépni. Szerencsére a Marsonal volt a kinézett 155/65 r14 Nokian WR D4-ből, a felszerelést két hétre vállalták volna, ezért kimentem Csepelre egy ismerős gumishoz és megvolt azonnal. Végül elneztem a kipufogos felé, aki szintén csepeli, mert zorgott a hővédő lemez elöl, illetve hangos volt a szar utángyártott dob. Végül némi hegesztéssel az előbbi megoldodott, hátra meg használt, de jó állapotú gyári dob került fel, mindjárt sokkal csendesebb lett a bódé.
Olyan alacsony fogyasztást nekem is sikerült produkálnom. :)
Nálam ami előjött váltó dificsapágy, féltengelycsukló ( utángyártott felejtős), 40e-nél bal első teló csere... a többi a szokásos fék,olaj,gyertya,kuplung,hátsó teló,hátsó lengőkarok is csere.
A nagyobb fogyasztás ellenére az 1.3-as 93 LE-et javaslom. Egyrészt ezek fiatalabb példányok, láncos, nincs gond a motorral. Nagyobb a teljesítménye, ami klíma esetén nem hátrány. Ezek már mind 5 személyesek. A klíma 5-6 decit dob a fogyasztáson, de ez is sok mindentől, mint ahogy a a fogyasztás is sok mindentől függ. 6 és fél éve van nálam a gép, ennek az átlagfogyasztása 6,4 l/100 km. A fogyasztásom 4,56-8,09 között volt eddig. Hogy a 4,56-ot hogy csináltam, ne kérdezzétek, fogalmam sincs. Tavaly október 29-én sikerült összehozni. Klímázni már nyilván nem kellett. :)
Váltó problémát nem tapasztaltam. Ezek a váltók nem versenypályára termettek, idő kell a szép, könnyed váltáshoz. Ami típushiba, az talán a világításkapcsoló megolvadása. Ismert probléma, a kapcsoló aljzatában kell erősebbre cserélni a kábelsarut és a probléma megoldva. Nekem is olvadt a kapcsoló, a sarut erősebbre cseréltem és még a gyári kapcsoló van benne. Igaz, van egy tartalék eredeti gyári, ha végképp megadná magát.
Olajok, szűrők fékfolyadékot előírt időközönként cserélni, akkor sok gond nem lesz vele. Persze nem tudható hogy az előző tulaj hogy bánt vele, ezért gyakorlatilag első számú szabály, vásárlás után ezeket mind cserélni, akármit mondanak mikor volt cserélve. Mert vagy volt, vagy nem. Ha hamarabb van cserélve, abból baj nincs. Ha nincs cserélve, na az már problémás. Főleg a váltó olajat szokták elhanyagolni, meg a fékfolyadékot. Azt 2 évente cserélni kell! A 6 és fél év alatt két hátsó lengéscsillapítót és akkumulátort cseréltem. Más javítani való nem volt rajta. (természetesen a szűrők, olajok, hűtőfolyadék stb szükséges cseréjén kívül. 2004-es gyártású.
én fél éve vettem Wagon R-t, a tapasztalataim a következők.
ha klímásat keresel, akkor 600 ezer fölött nézz, mert alatta csak hulladékok vannak. ha régi típusú, hüvelyk ujjal nyomható dudája van, figyelj rá, hogy ne legyen beszakadva a két gomb, mert drága cserélni.
amire még figyelj: indítsátok be hidegen, és füstöl-e hátul. ha indításkor kifúj néhány kék pamacsot, akkor cserélni kell a szelepszárszimmeringeket benne. ez típushiba a benzineseknél. 50-60 ezer forintos szerviz (a nepper arról beszél majd, hogy néhány ezer forint maga az alkatrész ára, de a cseréjéhez szét kell bontani a fél motort, tehát drága). nem kell félni tőle egyébként, mert csak az olajat eszi ilyenkor, viszont jó alkualap lehet.
a váltónál arra figyelj, hogy ne járjon nagyon-nagyon nehezen (csak kicsit). ami nagyon nehezen jár, én azt a szívem szerint ott is hagynám, hacsak nincs nagyon más.
még egy tanács: ne foglalkozz a kilométeróra állásával. nyiss meg nyugodtan 200 ezer fölött futott autókat is. ezek 10-15 éves autók, kevés lehet köztük, amelyeket évi 10 ezer kilométer futásra (sem) vettek. és azok olyan állapotban is lesznek. nekem olyat sikerült kifognom, aminek volt gazdája, ápolt volt a bele, nem volt tökéletes állapotban, kellett is rá költeni azóta (most épp a hátsó futóművel viszem majd, mert elkezdett szitálni... odaverhette valahová az asszony), de érezhetően egyben van a bódé, és ez talán a legfontosabb. egy "halott" autóra 1 forintot is felesleges költeni, egy olyanra viszont, amiben évek vannak még, lehet nyugodtan.
Nem tudom, hogy oldották meg, de az én öreg wagonomban hátul kettős ülés van, s középen egy övszerű biztonsági öv, 5 személyes a forgalmi szerint, így vettem.
Mivel a "régi" 4 személyes széria 13"-os kerekeken jött ki, az újabb meg 14-esen, így természetesen nem ugyanaz. Nekem is rossz méretet adtak anno a boltban, amikor cseréltem a fékeket.
Sziasztok! Tudom hogy volt már téma, és vissza is olvastam pár oldalt, de nem-e változott valami az ötszemélyessé alakítás lehetőségében? Kaptam ugyanis egy hármas padot,de nekem csak 4 a papíron helyet foglalók száma. Köszönöm!