Keresés

Részletes keresés

Pitylogós Creative Commons License 2014.12.15 0 0 75836

Na azért itt sem volt senkinek használható ötlete hogy vajon miért nem mutat semmit a mutató... pedig így, hogy megnéztem szétszedve, aki már látott ilyet annak azonnal le kell esnie a tantusznak.

Előzmény: joevagyok68 (75831)
Pitylogós Creative Commons License 2014.12.15 0 0 75835

Volt tervező és terv. Az emeleti csövek letekerésére és az osztó bekötésére azért lett másik brigád, mert sürgős volt és az eredeti emberem nem ért rá.

Előzmény: joevagyok68 (75831)
Pitylogós Creative Commons License 2014.12.15 0 0 75834

Másik...

 

Egyre inkább nem bízok senkiben...

 

De köszi, "hülye voltál Pity" kezdetű fanfárokkal tele van a padlás, nekem megoldás kéne.

Előzmény: halaloszto (75832)
pajaci Creative Commons License 2014.12.15 0 0 75833

A rádiósoknak vannak ilyen nyűgjeik. A drótos nem csinál gebaszt.

Előzmény: szocske_ (75830)
halaloszto Creative Commons License 2014.12.15 0 0 75832

melyik gepesz? aki forditva kototte be az osztogyujtot? es te meg bizol benne?

 

Vajk

Előzmény: Pitylogós (75829)
joevagyok68 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 75831

"kilóhúszért"

No látod...Itt a bizonyíték - amit mindíg IS emlegetnek itt néhányan -, hogy mennyit spórolhatsz egy tervvel/tervezővel !

Ő meg a kivétel....aki erősíti a szabályt...

:-)

Előzmény: Pitylogós (75829)
szocske_ Creative Commons License 2014.12.15 0 0 75830

Sziasztok!

 

2 hónapja használok egy Q7RF termosztátot, ez alatt eddig kétszer fordult elő olyan hiba, hogy bár a mobil egységen kikapcsol a fűtés, a vevőegységen nem. 

Egyik alkalommal sem vártam meg, amíg magához tér, a vevőegységet kézi módba kapcsolva, a fűtést kikapcsolva, majd visszakapcsolva visszaállt a normál működés.

Egyszer éjszaka történt ez, akkor arra ébredtem, hogy elviselhetetlen a meleg, akkor 25,7 fokig fűtött.

A másik eset nappal történt, gyanús volt, hogy túl régen megy a kazán.

Ekkor a vevőegységen próbáltam növelni és csökkenteni a beállított hőmérsékletet, a fűtés ikon normál módon megjelent/eltűnt, de a vevőegység nem reagált rá.
Ekkor egészen közel vittem az adót a vevőhöz, de a probléma így sem oldódott meg, csak a vevőegység kézi módba kapcsolásával és a fűtés leállításával.
Egyébként a két egység szomszédos helyiségekben van, egymástól kb. 5 méter távolságban és általában gond nélkül üzemelnek.
Tapasztalt-e már valaki hasonlót, van-e ötletetek a probléma megoldására?
Esetleg ez típushiba vagy az én készülékem hibás?

Pitylogós Creative Commons License 2014.12.15 0 0 75829

Megvetette velem a gépész valami kilóhúszért, ha lehet inkább nem dobnám ki...

Előzmény: smith (75825)
Pitylogós Creative Commons License 2014.12.15 0 0 75828

Stratos

Előzmény: smith (75825)
Imre gzt Creative Commons License 2014.12.15 0 0 75827

A kép nem ment el :(

Előzmény: Imre gzt (75826)
Imre gzt Creative Commons License 2014.12.15 0 0 75826

Itt a kazán kapcsolási rajza. A tiltáshoz a vezérlőt kell csak leválasztani a 40-41-es pontról? Ha így van akkor probléma, hogy egy idő után a vezérlő elveszti a programot, mert nem kap tápot és visszaáll a gyári értékekre ami nekünk nem jó.

Előzmény: tűz_tér (75820)
smith Creative Commons License 2014.12.15 0 0 75825

Ez a szuperWilo vmi okosszivattyú?

Mert azt padlóhoz el kellene felejteni.

Előzmény: Pitylogós (75824)
Pitylogós Creative Commons License 2014.12.14 0 0 75824

Kiderült hogy miért nem mutattak semmit az osztó-gyűjtőn a tömegárammérők.

 

Az egész motyó fordítva volt bekötve, ennek az előremenő oldalon kell lennie, az okosok meg a visszatérő ágba tették. Ott az áramlás iránya mindig 0 irányába tolja a mutatót, nem pedig kitéríti ahogy kellene.

 

Kicseréltem, most már látom hogy milyen kevés is a tömegáram a padló körökben. (<1 l/min körönként).

 

A szuperdrága szuperWilo viszont nem tud két teljesítmény alapján dolgozni, ahogy nekem kéne (HMV módban félgáz, fűtés módban nyélgáz).

 

A Wilo azt javasolta, tekerjem fel maxra a szivattyút és a HMV oldalra építsek be egy fojtást.

 

Van ennél jobb ötlete valakinek?

Gattling Creative Commons License 2014.12.14 0 0 75823

Mintha inkább azt olvastam volna tőle, hogy az őrláng miatt nem gazdaságos a gázbojler és a gázkazán. De akkor félre olvashattam. Pici vitát éreztem, mert afelé mentünk el, mintha az igazi spórolás az őrlángon múlna főleg. De hát ugye sokan tudjuk, hogy ez pici megtakarítás ahhoz képest, ha mondjuk 15 cm-es nikecelt kap a ház kívülről, 15 cm paplant a padlás, vagy 5 kamrás műanyag ablakokat a ház. Sőt, most olvastam egy energetikai szakember komoly számításait, hogy pl. ha egy 450m3-es ház 2,8 méteres ház fűtéséhez 24kW-os kazán kell, 15 cm-es hőszigetelés után elég 14kW-os is. De ha a belmagasságot csökkentjük 2,3 m-re, akkor szigetelés nélkül 20kW-os kazán kell, 15 cm-es szigeteléssel pedig elég 12kW-os is. Erre az infóra volt ma szükségem, és a neten megtaláltam. :)

 

Előzmény: cucu (75822)
cucu Creative Commons License 2014.12.14 0 0 75822

Bocs, de ugyan ezt mondja ő is!

Előzmény: Gattling (75821)
Gattling Creative Commons License 2014.12.14 0 0 75821

Bocs, de szerintem ez hülyeség. az őrláng is melegíti a vizet. Ebben ugye egyet tudunk érteni. Vagyis az az energia is a vízmelegítésre megy el, nem a vakvilágba. A teszt a leírás alapján teljesen értelmetlen szerintem.

Volt átfolyós vízmelegítőm, kössz de soha többé nem kell. A villanybojler drága fenntartású, a kombi kazánnál meg ha az egyik fele elhiccen, akkor újat kell venni. Ráadásul ha turbós, akkor időnként beesik egy venti csere. Ma beszéltem egy sráccal, aki lecserélte kombi turbósra a gázkazánt és a gázbojlert. Megbánta, lebeszélt ő is róla.

Nem vagyok okosabb az átlagnál, nem vagyok fűtésszerelő. Viszont nekem is van tapasztalatom és kialakult véleményem fűtéssel kapcsolatban.

 

 

Előzmény: sjohn (75799)
tűz_tér Creative Commons License 2014.12.14 0 0 75820

Van a kazánnak egy fűtés tiltó/engedélyező bemenete. Ha rendszerszabályzó van rajta, azt kell bontani a fűtés tiltásához. 

Előzmény: Imre gzt (75818)
Imre gzt Creative Commons License 2014.12.14 0 0 75819

gravitációs keringetés nem jó. 22-es réz csővel van nagyrészt megcsinálva. A keringető szivattyúhoz vettem egy szünetmentes tápot, áramszünet esetére.

Előzmény: cucu (75804)
Imre gzt Creative Commons License 2014.12.14 0 0 75818

A gázcirkóra kötött termosztát vezetékét nem hiszem hogy jó megszakítani. Immergas cirkó + hozzá a gyári termosztát amiről vezérelni lehet a cirkót. Amíg a termosztát rá van kötve a cirkóra addig a cirkó vezérlőpanelje nem működik onnan nem lehet vezérelni.

Előzmény: joevagyok68 (75803)
zoza 36 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 75817

Szia ! sikerült megoldanod a csaptelep folyást? én is hasonlóval küzdök, de az alsó részt nem tudom szétszedni valamiért.. megköszönnám ha válaszolnál, vagy írnáé a mailomra pár sort róla köszi előre is

zoza32@vipmail.hu

Előzmény: zordonC3 (59739)
ti_pa Creative Commons License 2014.12.14 0 0 75816

Köszönöm a tippet.

Előzmény: morgen66 (75769)
ti_pa Creative Commons License 2014.12.14 0 0 75815

Köszönöm a válaszod.

Működik a kazán, de elég nehezen indul, pörög már fel a ventilátor.

Nem tudunk mást csinálni mint a hibajelzés után lekapcsolni  a főkapcsolót és aztán vissza és újra várni, hogy most sikerül e neki beindulni és begyújt vagy még megismétlem ezt párszor.

Kb 10X kell ezt a le/föl kapcsolást megcsinálni vele míg beindul.

Más problémája nincs a készüléknek, illetve nem tudunk róla.

Előzmény: KSZD (75763)
ti_pa Creative Commons License 2014.12.14 0 0 75814

Nem félreértés, valóban 67 ezer forint-ot mondtak a ventillátor árára.

Szóltak előre, hogy A Bosch alkatrészek horror árban vannak.

Előzmény: sjohn (75754)
kaposznyak Creative Commons License 2014.12.14 0 0 75813

Kösz a hozzászólásokat.

smith Creative Commons License 2014.12.14 0 0 75812

A túl magas előremenő a betont fogja először rongálni, repeszteni, ha túl nagy hőmérséklet különbséggel indítasz, bár a 24kW-os kazánod induláskor aligha fogja tudni előállítani az 50°C előremenőt.

A másik, amire figyelni kell, hogy padló hőmérséklete ne lépje túl a 27-28 fokot az állandó tartózkodásra szolgáló helyiségekben, mert az egészségügyileg lehet káros.

Szokásosan a 40/32 vagy a 35/27 hőfoklépcsőkkel szokták méretezni a padlót.

Harmadrészt a padlófűtés annál pontosabban szabályozható, minél jobban eltaláltad a legalacsonyabb, még elegendő hőmérsékletű előremenőt.

Előzmény: kaposznyak (75810)
pajaci Creative Commons License 2014.12.14 0 0 75811

Több összetevős a dolog, nem lehet külön venni a részeket, egyben kell átgondolni az egészet. Milyen a kazán, hány fokig tud lemenni, mekkora teljesítményre tud lemodulálni. Milyen arányban van radiátor/padló, van e termoszelep, milyen a termosztát. A padlónak a folyamatos lakáshőfok+néhány fok volna az ideális.

Előzmény: kaposznyak (75810)
kaposznyak Creative Commons License 2014.12.14 0 0 75810

Köszönöm. Mennyi a max, ami a padlófűtésbe mehet? 50 fok?

Előzmény: pajaci (75809)
pajaci Creative Commons License 2014.12.14 0 0 75809

Igen.

Előzmény: kaposznyak (75808)
kaposznyak Creative Commons License 2014.12.14 0 0 75808

Tehát a kazánt felvehetem 70 fokra, ezt meg betekerem pl a 2. állásba, akkor max kb. 40 fokos vizet fog átengedni, jól értem?

smith Creative Commons License 2014.12.14 0 0 75807

A skála inkább csak tájékoztató jellegű. Tegyél utána egy hőmérőt, az a biztos. Nem fog a beállítottnál melegebbet keverni magasabb előremenőből se.

Mondjuk padlóhoz én inkább a 20-43°C-os verziót tettem volna, padlóba az 55 nagyon sok lesz.

Előzmény: kaposznyak (75805)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!