Dottor Vu! nem gurulsz véletlenül a héten Graz felé? vettem 1 esörucit asszonynak és el kéne ugrani érte. kinéztem arrafelé egy pár szuper fényszórót is villakonzollal kompletten, de azt idöközben eladták. na mindegy, ha nem, majd kiugrok érte.
Milano? ha vmi konkrétan érdekel ott, akkor érdemes bemenni. esetleg megnézni a Piazza Duomo-t, fölmenni a Dóm tetejére, az látványos. néhány óra alatt érdemben úgysem lehet jobban megismerni egy várost, legfeljebb megnézni a legfőbb látványosságot. én jobban szeretek kedves kisvárosokban csatangolni egyet.
ja, az útvonalat elsőre úgy jelöltem ki, h nagyrészt haladós legyen, szép tájakkal övezve. persze, lesz benne némi szerpentines hegyi út is a Stelvion kívül, és ha időnk engedi, az Alpokban szinte bárhol áttérhetünk más, kanyargósabb, v éppen sietősebb útvonalra is, ahogy kedvünk tartja.
Annyira nem izgat az a találkozó, inkább a jó motorozások. Mag amúgy is, elég drága lesz a szállás a találkozó ideje alatt. Azt a pénzt inkább hő és széndioxid termelésre fordítanám :)
én igen! először csak Zegerszegre felnit centíroztatni, aztán ha meglesznek a bőröndök, akkor szinte mindenhová. itt a szomszédunkban a csodás alpesi utak, amint nincs rossz idő, lehet indulni bármerre. ahogy mondtam, a kirschlagi Guzzisokkal szeretnék találkozni még a június végi buli előtt.
hello, Adriék!
nagyon nézegetek a neten olyan oldaldobozt, mint a tiétek is. tetszik a formája, meg hát ugye a "gyári" is H&B. amit meg ezen kívül találtam, azok túl nagynak tünnek, nem ilyen kis dizájnosak. szal használtban keresgélek, csak egy kételyem maradt még. meg tudnátok mondani, h belefér-e egy kb. 38 x 30-32 cm-es notebook táska? ez alapvetö kritérium lenne, h kielégítse az igényemet a munkába járáshoz.
köszi!
850T3C.
hát nemtom! a hengerben lévő benzin-levegő keverék terjeszkedéséhez a szikra begyújtása után konstans időre van szükség, mire optimális helyzetben kezdi kifejteni a nyomást a dugattyúra. ergo minél nagyobb a fordulatszám, minél nagyobb a dugattyú sebessége, annál előbb kell beindítani a robbanást, h megfelelő mértékben tudja átadni az energiát. ehhez pedig az szükséges, h az előgyújtás szöge a fordulatszám növekedésével arányosan nagyobb legyen. v rosszul tudom?
Nincs baj a gyújtással, a kérdés csak az volt, hogy mire való az előgyújtás átállító. Azt szerintem akkor kell használni ha 98-as benzinel üzemelne a motor. Ekkor nagyobb teljesítmény leadására lenne képes, de szerintem felesleges. Egy próbát azért megér.
Az előgyújtást akkor csökkentik, ha jobb minőségű benzint használnak. A P 20-ast például két féle hengerfejtömítéssel szállították annak idején. A 2 mm-essel szerelték, ez a 86-os oktánszámú normál benzinhez volt való, és mellékeltek egy 0,5 mm-est arra az esetre ha a 92-es oktánszámú szuper benzinnel használták a gépet. Ekkor nőtt a kompreszzió, a teljesítmény és csökkent az előgyújtás.
ki tudja, mire való az a csatlakozó, amivel 2°-kal csökkenteni lehet az előgyújtást? a könyv úgy fogalmaz: "szükség esetén". attól talán jobban menne a gépem végsebesség irányában??
most tettem bele a 85W/140-et. nem mondom, jó sűrű olaj! vagy fél óra volt, mire a liter lement. mintha kicsit csendesebb lenne 5.-ben, de nem akarom bebeszélni magamnak. majd hosszabb távon meglátom. amúgy kb 2.500 - 4.000 között szól, ezen kívül csendes, szal ennek megfelelően kell használni, ha zavaró.
Sajnos a kis Guzzik nagyon érzékenyek a váltóolaj minőségére, illetve a viszkozitásra. Az ötödik fokozat a legtöbbet használt, ezért kopik meg a gyenge olaj miatt. Ezzel lehet együtt élni, cseréje sokba kerül. Mikor a fiamnak néztünk motort, mi is találkoztunk síró váltóval.
igen. szerencsére kaptam Szombathelyen. mindjárt a sárga betéttel kezdtem, de alig hallottam benne vmit. nagyon furcsa, h így felerősödnek a "belső zajok". azért hosszabb utakon biztosan jó lesz.