Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
Igen, én már csak a korongmedencét találtam, illetve a fordítókorong berendezéseit, már ami maradt belőle. Láttam még egy épületet, a fordítóhoz vezető vágány végén, illetve a gőzös korszakra emlékeztető vízfeladó is épségben áll e vágány mellett.
Bármilyen kép érdekes lehet, még a Veszprém - Alsóörs vonal idejéről. Sokat kutattam az interneten, mindössze néhány képeslap mutat valamit a vonalról (ezek Balatonalmádi honlapján láthatóak), de az alsóörsi fűtőházról semmi.
élvezettel nézegettem végig ma ezt a topikot, fantasztikusak ezek a régi fotók! mivel nem illik üres kézzel jönni, ezért itt ez a '85 tavaszi M62-es feldíszitve. Sajnos nem tudom készült...
Egy másik lehetséges forrásom a jövőben: nagyapám Petőházán volt állomásfőnök a '70-es, '80-as években (1982-ig ha jól emlékszem), átnézem majd a dolgait, hátha maradt fotó is.
Ha nem tévedek, az egykori fűtőház a jelenlegi állomás közepe táján helyezkedett el. A vágányok meghosszabbításával azt elbontották. Amit Te láthattál, az csak a kitelepített fordítókorong...
Az első kép megtalálható a "NOHAB , A MÁV M61-es mozdonyainak története" című könyvben, ezzel a képaláírással : "Történelmi fotó a Nyolcasról. A Mecsek expressz az Abaliget és Szatina-Kishajmás közötti husztóti völgyhídon 1973-ban. Ma már sem a Nyolcas, sem a viadukt nincs meg. Fotó: Gerecs István hagyatékából."
A MÁV 315.817-ese... A helyszín és az időpont sajnos nem ismert, de a negatív többi része Kaposvár környékén készült a '60-as években. Ha valaki hasonlóságot vél felfedezni a környezetben, kérem jelezze.
M31 2016. A gép 1959-ben került Szegedre és 1978-ban lett átállomásítva Kisunhalasra, így feltehetően e két időpont között esett be a fordítóba Szegeden.
Szia, igen a 2. felvételt én készítettem. Itt az eredeti kép, amiből a kivágás származik:
Az 1986-os év utolsó napja egyébként vasútbarát szemüvegen át nézve Sopronban nagyon érdekes volt (készítettem 91 felvételt!). Itt egy példa:
A motorműhely előtt baloldalt az M62.908 áll. Mögötte az M62.905 (nem látszik a képen). A két mozdony sérült, ütköztek Neufeld an der Leitha állomáson pár nappal korábban. A képen a mozdony homlokoldalán csak az egyik betört fényszóró utal a balesetre. (A mozdony másik vége volt a törött). Jobbszéle az M62.902 áll, míg közében a GySEV-nél bérben lévő MÁV M62.125 áll a motorműhely kapujában. A háttérben füstölgő kéményhez egy 324 sor. kazán tartozott, egyrészt ezzel történt a szerelvények előfűtése, másrészt kíváló sültkolbászt lehetett az állókazánon sütni rajta!
Remek ötlet volt, hogy elindítottad ezt a topikot! Már többször nézegettem, eddig is sok jó régi kép felbukkant, remélem ez csak még több lesz. Emlékszel mikor mi elkezdtük a fényképezést? Lassan már húsz éve. Az első képeink már-már történelemnek számítanak. Majd teszek fel én is néhányat. Baráti üdvözlettel: Peti