Keresés

Részletes keresés

Balázs1 Creative Commons License 2008.01.21 0 0 304

Igen, én már csak a korongmedencét találtam, illetve a fordítókorong berendezéseit, már ami maradt belőle. Láttam még egy épületet, a fordítóhoz vezető vágány végén, illetve a gőzös korszakra emlékeztető vízfeladó is épségben áll e vágány mellett.

 

Bármilyen kép érdekes lehet, még a Veszprém - Alsóörs vonal idejéről. Sokat kutattam az interneten, mindössze néhány képeslap mutat valamit a vonalról (ezek Balatonalmádi honlapján láthatóak), de az alsóörsi fűtőházról semmi.

Előzmény: 7578 (302)
Vika Creative Commons License 2008.01.21 0 0 303

Sziasztok,

 

élvezettel nézegettem végig ma ezt a topikot, fantasztikusak ezek a régi fotók! M62mivel nem illik üres kézzel jönni, ezért itt ez a '85 tavaszi M62-es feldíszitve. Sajnos nem tudom készült...

 

 

Egy másik lehetséges forrásom a jövőben: nagyapám Petőházán volt állomásfőnök a '70-es, '80-as években (1982-ig ha jól emlékszem), átnézem majd a dolgait, hátha maradt fotó is.

 

üdv, vika

 

7578 Creative Commons License 2008.01.21 0 0 302

No ilyen fotóra én is kíváncsi lennék-:)))

 

Ha nem tévedek, az egykori fűtőház a jelenlegi állomás közepe táján helyezkedett el. A vágányok meghosszabbításával azt elbontották. Amit Te láthattál, az csak a kitelepített fordítókorong...

Előzmény: Balázs1 (300)
7578 Creative Commons License 2008.01.21 0 0 301

"...Bocsánat, nem 375,817?..."

 

Nem nem... ez 315-ös. Ez egy kicsit ritkább fajta-:)))

Előzmény: sitting target (296)
Balázs1 Creative Commons License 2008.01.21 0 0 300

Sziasztok!

Van valakinek képe a régi alsóörsi fűtőházról? Nem rég jártam ott, és érdekelne, milyen volt korábban. A segítséget előre is köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2008.01.21 0 0 299

Oké. Szívesen.

Előzmény: V43 1033 (298)
V43 1033 Creative Commons License 2008.01.21 0 0 298

Oké bocsi!De előtted már megirták.

Köszönöm a infót máskor jobban oda figyelek!

Előzmény: Törölt nick (297)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.21 0 0 297

Feltettél egy kérdést, mivel más(ok) nem, így én válaszoltam rá.

 

"A gépemen találtan fogalmam se volt ki sinálta ezért irtam!"

Ezért válaszoltam rá, segítő szándékkal.

 

Amugy miért kell felfújni tisztelt Nyakkendős úr?

Ha az ilyenforma információ szerzést felfújásnak tartod, akkor miért teszel fel kérdést?

Előzmény: V43 1033 (295)
sitting target Creative Commons License 2008.01.21 0 0 296

Bocsánat, nem 375,817?

 

Előzmény: 7578 (292)
V43 1033 Creative Commons License 2008.01.21 0 0 295

A gépemen találtan fogalmam se volt ki sinálta ezért irtam!

Amugy miért kell felfújni tisztelt Nyakkendős úr?

Előzmény: Törölt nick (294)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.21 0 0 294

Most találtam! A képek szerzője ismeretlen?

Az első kép megtalálható a "NOHAB , A MÁV M61-es mozdonyainak története" című könyvben, ezzel a képaláírással : "Történelmi fotó a Nyolcasról. A Mecsek expressz az Abaliget és Szatina-Kishajmás közötti husztóti völgyhídon 1973-ban. Ma már sem a Nyolcas, sem a viadukt nincs meg. Fotó: Gerecs István hagyatékából."

Előzmény: V43 1033 (282)
siófok35 Creative Commons License 2008.01.20 0 0 293

Képeslapok:

Zamárdi

 Balatonszárszó

balaton

Cuha-völgy

Mátravasút

Könyvböl: Siófok, 1950-es évek.

7578 Creative Commons License 2008.01.20 0 0 292

A MÁV 315.817-ese... A helyszín és az időpont sajnos nem ismert, de a negatív többi része Kaposvár környékén készült a '60-as években. Ha valaki hasonlóságot vél felfedezni a környezetben, kérem jelezze.

 

Bárdos Imre Creative Commons License 2008.01.20 0 0 291
M31 2016. A gép 1959-ben került Szegedre és 1978-ban lett átállomásítva Kisunhalasra, így feltehetően e két időpont között esett be a fordítóba Szegeden.
Előzmény: varjan01 (280)
wrn30601 Creative Commons License 2008.01.20 0 0 290

Szia, igen a 2. felvételt én készítettem. Itt az eredeti kép, amiből a kivágás származik:

 

ff05711c.jpgAz 1986-os év utolsó napja egyébként vasútbarát szemüvegen át nézve Sopronban nagyon érdekes volt (készítettem 91 felvételt!).  Itt egy példa:

 

ff05731b.jpgA motorműhely előtt baloldalt az M62.908 áll. Mögötte az M62.905 (nem látszik a képen). A két mozdony sérült, ütköztek Neufeld an der Leitha állomáson pár nappal korábban. A képen a mozdony homlokoldalán csak az egyik betört fényszóró utal a balesetre. (A mozdony másik vége volt a törött). Jobbszéle az M62.902 áll, míg közében a GySEV-nél bérben lévő MÁV M62.125 áll a motorműhely kapujában. A háttérben füstölgő kéményhez egy 324 sor. kazán tartozott, egyrészt ezzel történt a szerelvények előfűtése, másrészt kíváló sültkolbászt lehetett az állókazánon sütni rajta!
Előzmény: vasutTOM (288)
V43 1033 Creative Commons License 2008.01.20 0 0 289

Na akkor mostmár tudom!:)

Utólagosan is elnézést mert feltettem!

Előzmény: vasutTOM (288)
vasutTOM Creative Commons License 2008.01.20 0 0 288

Most találtam! A képek szerzője ismeretlen?

 

 

Nem egészen!

Az első képet sajnos nem tudom, hogy ki csinálta, de egy régi "VASUT" újságban is szerepelt.

A második képet Tóth Sándor készítette Sopronban 1986.12.31-én!

A harmadik kép pedig minden bizonnyal Lányi Ernő felvétele a régi Déli pályaudvaron!

Előzmény: V43 1033 (282)
von Papa Creative Commons License 2008.01.20 0 0 287
Jóvanna:) Nem nagyítottam ki a képet, a kompozíció ismerős volt, a szemem meg már úgy néz ki, nem a régi:)
Előzmény: rg7 (285)
von Papa Creative Commons License 2008.01.20 0 0 286
A helyszín és az idő mindenesetre stimmel, csak a Púposok nem:)
Előzmény: von Papa (284)
rg7 Creative Commons License 2008.01.20 0 0 285
Púposok az elbontás alatt álló mecseki viadukton

GIGALOL!
Ez nagyon tetszik!:))))))
Előzmény: von Papa (283)
von Papa Creative Commons License 2008.01.20 0 0 284
TÉVEDÉS: az egy másik, csak ugyanilyen beállítású lap:)
Előzmény: von Papa (283)
von Papa Creative Commons License 2008.01.20 0 0 283
Az első képeslap szövege: "Púposok az elbontás alatt álló mecseki viadukton, 1973-ban. Fotó: Márfai Ottó
Előzmény: V43 1033 (282)
V43 1033 Creative Commons License 2008.01.20 0 0 282
Most találtam! A képek szerzője ismeretlen?
cssz74 Creative Commons License 2008.01.20 0 0 281
tetszik a kép, én 2016-nak látnám...
varjan01 Creative Commons License 2008.01.20 0 0 280
Melyik pályaszám tulajdonosa a gép?
Előzmény: zoandras (279)
zoandras Creative Commons License 2008.01.20 0 0 279

Ezen meg nincs is csillag. :(

(Szeged-Rendező)

 

Előzmény: zoandras (278)
zoandras Creative Commons License 2008.01.20 0 0 278
Itt a csillag kicsit más "keretben".
Előzmény: mvjeno (274)
kozma555 Creative Commons License 2008.01.19 0 0 277

Sziasztok!

 

Keresnék régebbi fotókat a 38-as vonalról,Nagyatádról.

301016 Creative Commons License 2008.01.19 0 0 276
Szia Attila!

Remek ötlet volt, hogy elindítottad ezt a topikot! Már többször nézegettem, eddig is sok jó régi kép felbukkant, remélem ez csak még több lesz. Emlékszel mikor mi elkezdtük a fényképezést? Lassan már húsz éve. Az első képeink már-már történelemnek számítanak. Majd teszek fel én is néhányat. Baráti üdvözlettel: Peti
Előzmény: SztAti (-)
f.antal77 Creative Commons License 2008.01.19 0 0 275
ha jól sejtrem ez a csillagtalan festésű gépek utólagos csillagositásakor  keletkezett festési varáció
Előzmény: rg7 (272)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!