...nem, előbb kapsz egy sms-t, hogy küldd be a Pp. számlamásolatot meg kitöltve a vámáru nyilatkozatot...aztán pár nap alatt levámolják és aztán hozza postás, neki fizetsz...
En lefotoztatnam vele a csomagot, es bemennek a postara asztalt borogatni, ha jo a cimzes. Mert az nem normalis, hogy penteken nem tudjak kezbesiteni, es hetfon visszakuldik.
A dolog pikantériája az, hogy 10-én megpróbálták kézbesíteni, 13-án már küldték is vissza. Furcsa. Nagyon furcsa.
Azt tudom elképzelni, hogy a városneved, talán még az utcaneved is rajta volt a csomagon, de pl. a házszám nem, vagy rajta volt, de helytelenül. Így eleve úgy ítélték a postán, hogy nem fogják tudni kézbesíteni.
Aztán az már kérdés, hogy véletlenül, vagy ez egy új átverési forma. :-(
Még annyit kifelejtettem, hogy a DHL oldalán azt írja hogy "refused", viszont én biztosan nem utasítottam vissza egyetlen csomagomat sem. Miért is tettem volna? Egyszerűen nem tudom felfogni, hogy miért küldték vissza ilyen hamar. Lehet hogy az eladó elronthatta címzést?
Megtörtént az első komoly problémám az ebay-en, és már nem tudom, hogy mit is csináljak, ezért megkérdeznélek titeket, mert tapasztaltabbak vagytok, mint én.
A problémám a következő (kicsit hosszú lesz):
Kb. 2 hete vásároltam egy német eladótól egy terméket amit viszonylag gyorsan a fizetés után 2 nappal fel is adott. Eddig még minden rendben.
A nyomkövetésből szépen látszódott, hogy jön felém, viszont amikor már majdnem itt volt akkor egy furcsa bejegyzés került a nyomkövetőbe (Kézbesíthetetlen).
Ez volt múlt pénteken, viszont mivel nem naponta néztem a posta oldalát, ezért én csak most hétfőn vettem észre, hogy mi történt.
Ezek után azonnal felhívtam a posta ügyfélszolgálatát (ahol kb. 25 perc után fel is vették), de már csak annyit tudtak mondani, hogy úton van vissza, és az országot is elhagyta.
Mivel innentől kezdve nem tudtam mit tenni, írtam az eladónak szintén hétfőn, hogy ha visszament a csomag, akkor legyen kedves és utalja vissza a termék árát. Megírtam neki még, hogy postaköltséget természetesen nem kérem vissza mivel azt ő is bukta ezzel és levonhatja az eladói jutalékát is belőle, hogy mindketten nullára jöjjünk ki ebből.
Viszont itt valami történhetett, mert az eddig segítőkész és kommunikatív eladó nem válaszol pedig tegnap óta a postáján várja a visszaérkezett csomagja, hogy felvegye. Tegnap is írtam neki, de továbbra sincs válasz.
Én értem, hogy ez neki legalább annyira rossz mintha valami h@lye 'not as described' paypal case-t nyitna rá, de ez abszolút mértékben a posta hibája, ráadásul bontatlanul visszament a csomagja is, úgyhogy nem értem miért engem büntet ezzel. Egyébként továbbra is aktív és tegnap is töltött fel kb. 5 új terméket is eladásra tehát látja, hogy írtam neki csak nem érdekli.
Itt van egy kép a posta oldaláról:
A dhl oldala pedig ezt írja:
Ilyen esetben mit tudok tenni? Mert kb. 40 ezer forintom lóg most a levegőben emiatt.
Régebben volt olyan nekem egyszer, hogy az ügyfélszolgálat átvitte a regisztrációmat a .uk-ról a németre egy félreértés miatt:)) Szerintem ezt most is meg lehet oldani.
Szerintetek van rá mód, hogy megváltoztassam a pénznemet, amiben fizetem az Ebay jutalékot? A németen regisztráltam réges-rég, de ma már szinte csak com-on adok el. USD-m van, de EUR-ban kell fizetnem a feet.
Relist opcióval. Vagy ha van lehetőséged akkor feltöltésnél válaszd a Good 'till cancelled , mert akkor végtelenítve lesz a listázás addig, amíg el nem adod.
My account- manage my store- Search Engine Keywords
Ott tudjátok beírni, azaz változtatni mert alapból berakja a rendszer a kategóriában található terméklapok címét.
A Store Front Page mellé érdemes az olyan szavakat megadni , amiket a potenciális vevők írhatnak be a google keresőbe ha ilyen terméket keresnek. A többihez lehet konkrét terméket, érdemes a storeban több kategóriát megadni mert akkor több keresőszó megadására van lehetőség.
Azért használják angol címről (is), mert ezzel az eladó minimálisra csökkenti a saját felelősségét és kockázatát. Ha a vevő esetleg reklamál, hogy nem jött meg a csomagja, akkor az eladó meglobogtatja azt a feladóvevényt, amivel átadta a Global Shipping szolgáltatónak és onnantól az intéz mindent.
A profiktól kérdezném. A vevőm reklamálását elfogadva total refundot igértem. Most a rendszer kér tőlem egy szállítási címkét. Ez mi? Ezt, hogy tudom prezentálni?