Áá. A békávénak má' annyi. Ezek az alvállalkozós dolgok annyira... na mindegy. Egyszer mentem valami délbudai busszal késő este. Az is manuális váltós volt, hát mit ne mondjak. A sofőrnek egyrészt olyan bal vádlija volt a kuplungolástól, mint nekem a derekam, másrészt meg rendkivül boldognak tűnt igy estefelére... :-o
Biztos megvette valami maszek vidékről, és ímmel-ámmal felújította. Mostanában az ilyen pótlásokat kiadja a BKV alvállalkozóknak. Szép visszhangja van a dolognak:
A BKV műszaki ellenőrei kaptak szén-monoxid-mérgezést október 18-án egy olyan csepeli járaton, aminek üzemeltetését a BKV a 4-es metró építkezése miatt alvállalkozónak adta ki. Csakhogy a metró nem épül, a vállalkozót nem közbeszerzési eljárással választották ki, és az általa hozott buszokat egyszer már leselejtezték Pécsen.
A VT-Transman ezért a csepeli 38A-as, 138-as vonalon közlekedő nyolc kék busz helyett vállalta az utasok szállítását, a VEKE információi szerint viszont erre 20-22 év átlagéletkorú buszokat vásárolt Pécstől, ahol tavasszal selejtezték le őket. (A BKV buszparkjának átlagéletkora 10-11 év.)
A cég nemhogy nem újította fel, nem festette BKV-kékre a buszokat, de még a pécsi tömegközlekedési cég matricáit sem távolította el hetekig. A 280-as Ikarus buszok között vannak még manuális botváltóval működő darabok is.
Az ellenőrök azért lettek rosszul a JOY-220 rendszámú buszon, mert belélegezték a húszéves jármű utastérbe visszaszivárgó kipufogógázát, tudta meg az Index a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesülettől (VEKE).
A két ellenőr közül az egyik elájult, a másik szédült és fájt a feje. A BKV műszaki ellenőreinek feladata, hogy ellenőrizzék az alvállalkozásban kiadott járatok rendszerességét, azt, hogy betartják-e a BKV-val kötött szerződésben foglaltakat. Egy átlagos utasnál többet utaznak, végállomástól végállomásig, oda-vissza ellenőrzik a járatot.
No igen, és az is feltűnt, hogy sokkal hosszabb. Te. Ez ziher, hogy nem valami relikvia. Amennyire láttam az este fél kilences sötétségben, ennek tükörsimák voltak a kasztnilemezei. Szerintem nem maradvány, hanem felújitás lehet, most, hogy igy jobban belegondolok.
"A 80-as évek elején az Ikarus kedvelt próbapályáján, a BKV-nál az utazóközönség és egy-két kiválasztott járművezető megismerkedhetett a 435-ös előfutáraként megjelenő első tolócsuklós autóbusszal, a 284-essel, mely a 280-asra hasonlító külső mellett már rendelkezett a 435-ös néhány tulajdonságával. Így például megnyújtották a karosszériát, 16,5-ről már majdnem 18 méteresre, ezzel az utastér lényeges csorbítása nélkül az első két tengely (A, B) közül a hátsó (C) mögé kerülhetett a motor, lehetővé téve a padlószint csökkenését a busz többi részén és nagy szolgálatot téve sok fáradt utasnak. A 284-esek hamar eltűntek Budapest utcáiról, de manapság is felfedezhetünk egyet-egyet ebből a ritka és érdekes típusból vidéki városaink némelyikében."
Nekem rémlett hogy volt ilyen, de hogy még fut, arra azért nem számítottam!
Őőöizé. Szerintetek jól láttam, hogy a 47-es villamospótló viszonylaton egy alacsonypadlós, tolócsuklós 2-es ikarusz is szerepel? :-o Egyáltalán, ezittmeghogy? Készült ilyen sorozatban? Exportról maradt? Átalakitás?
Tegnap szó volt busz alvázról. Rendezgettem a képeimet és volt 2db, gondoltam feltöltöm őket. A busz karosszálok ilyen alvázakra dolgoznak. Mindkettő MAN alváz.
Mert a vesztes fölnyomta. Nálunk is vannak valami perek autópálya ügyben. Ott legfeljebb kevesebbet adnak. Ha itt jattolnak,akkor csak odébtolják a szart. Azért kisebb,mert ügyesebben csinálják. Ott 1 ilyen dokumentum ügyért az igazi gaz is a sitten rohadna el.
> valaha,valamit is eledtak jatt nélküli közbeszerzésen?? Még Norvégiában sem! Soha!
Azt hiszem, a magyar közállapotokban talán az a legborzasztóbb, hogy elhitetik az emberekkel, hogy máshol is így van,
NINCS ÍGY!
Norvégiában és más skandináv országokban a korrupció szintje nagyon alacsony. De még Németországban sem mérhetô semmilyen tekintetben akkoz, ami nálunk van. Dolgoztam ott, láttam, amit láttam.
Nem azt állítom, hogy ezekben az országokban nincs megvesztegetés. Van. De nem az üzleti élet szerves része, mint nálunk.
Jellemzô, hogy a Siemens kelet-európai vesztegetési ügyeit most Németországban göngyölítik fel. Nem nálunk, ahol a megvesztegetések történtek!
Csak nem képzeled,hogy valaha,valamit is eledtak jatt nélküli közbeszerzésen?? Még Norvégiában sem! Soha! Nekünk pl.metrót 10xes áron,autópályát 6xos áron.
"A DB valamelyik alosztályvezetőjének nagyobb a lobbyképessége,mint az egész TATRA gyárnak"
Én ezt inkább úgy fogalmaznám, hogy az erszénye kicsit nagyobb. 2-3 éve indult is vizsgálat ez ügyben, mert kiderült, hogy néhány száz vagy ezer MB teherautó eladását az arab világba elősegítették némi kenőpénzzel. Hogy hova kinek már nem emlékszem, de a HVG is cikkezett róla (de a Siemens is hasonlóan erősíti a pozícióját a közbeszerzéseknél, erről vizsgálat van most folyamatban)
Párszáz MAN került a 80-as években a US Army és a US Air Force tulajdonában. Pershing II. rakétákat és Tomahawk rakéták indítóállványát cibálták vele valamint műszaki mentőnek használták őket. 1990. után a gépek nagy részét eladták a világ minden részébe. Nagy részük az Arab Emirátusba és Ománba került ahol páncélosokat cibáltak velük tovább.
Hát ezeket az adatokat előszeretettel titulálta világelsőnek a korabeli sajtó. Persze elkövettek ennél sokkal ártalmasabb csúsztatásokat is... na mindegy!
Alvázas Ikarusok: Ik 271 alváz Iveco Ik 272 alváz MAN FOC 16.240 Ik 274 alváz MAN FOC 15.200 Ik 548 alváz Csepel Ik 238 alváz Bedford Ik 579 alváz MB OH1628 Ik 577 alváz Scania K112 Ik 259.10 alváz Ford Ik 259.62 alváz Scania F92 HL63 Ik 259.80 alváz MB OF 1317/5170 Ik259.68 alváz Renault PR68 Ik 259.69 alváz Steyr 14S18-P56
Ezen felül van még, ezek jelentősebbek.
Gyártási darabszámot az Ik könyv típusokra vonatkozóan ad, összesítése nincs.
Na kérem, sorban dőlnek meg itt a magyar buszgyártás világelsőségére vonatkozó téves ismereteim. Mentségemül szeretném felhozni, hogy mindet a magyar sajtóból szedtem... :)
Hű, ez valami nagyon gyártás eleji csuki, mert nincs szervókormány, a kormánykerék a farosé, a hajlított sebváltóbot is a koraiaké, a porvédő meg az Ik 211-ben szolgált sokáig.
Bár Malwin-nak van címezve, de válaszolok. Az 200-as sorozat nagy része klaszikus értelmezés szerint nem önhordó hanem félvázas vagy félig önhordó konstrukció. A buszoknak van egy fenékváza ami döntően a teherviselő elem.
Fotón egy 200-as csuklós fenékváza van (nem tudom honnan töltöttem le még régen a képet)
Ja, hát főleg a 200-as családról van szó, bár Ik 630-ast is építettek Saviem teherautó alvázra. Az alvázas kivitel úgy értendő, hogy adaptálták a 200-as kasztnit a fellelhető alvázra. Magyarán rátervezték, a meglévő karosszériaelemek felhasználásával. Így készült spéci autóbusz alvázra is kocsi , és mezei teherautó alvázra is. Ajánlom e tárgyban az Ikaruskönyvet (Gördülő Legendák) elolvasni.Le fog esni az állad..