Elsősorban a szinte csak permetszerűen átfényezett karosszériákra gondolok amit a költségoptimalizálás miatt legvékonyabban és leghatékonyabban készítenek el. Ezeket utána javítani igazi kihívás!!! Biztos találkoztál pl Suzuki esetében ezüst színnel amit lehetetlen jól megfújni ,mert hiába jó a szín 'élbe' a rétegvastagság és takarás miatt nem lehet jól megcsinálni.A teli gyöngyház színekről- kevés kivételtől eltekintve - nem is beszélve. Sok autón tapasztaltam ,hogy mivel ezek döntő többségét vizes bázisú festékekkel gyártják a javítóipar az oldószeres rendszerekkel csak kullog utánuk.
Szinte mindegyik rendszernek van vizes megfelelője kifejlesztve de a javítók döntő többsége -elsősorban gazdasági megfontolásból-az oldószerest részesíti előnybe. A másik probléma ezzel ,hogy nagyon sok javító nem rendelkezik saját keverőrendszerrel ezért festékboltokban kevertetnek színt ami ugye megint csak egy másodlagos problémaforrás!!!
Ezen problémák összessége ami azt mondatja velem,hogy nehéz a gyári -néha silány- minőségű fényezéssel versenyezni és "gyárit" készíteni,hiába az ügyfelek részéről ez az elvárás!!! Itt most nem a faluszéli pajtában fényezett és javított autókról van szó!!
Üdv, ez igaz, de lássuk be nem olyan egyszerű az azért a 3 rétegűre gondolok. Van hogy minden összejön és van hogy nem sikerül de sokszor lusták kártyát fújni pedig simán 4 árnyalat lehet csak a rétegek számával játszva. :D Aztán idegeskednek hogy nem jó a szín rossz a festék... Persze minden szín más! Jók ezek a fehér gyöngyök is.... Manapság a legtöbb hiba rossz felhasználás miatt van szerintem...
Milyen gyorsan száradó hegeszthető alapozót ajánlanátok mielőtt 2 nyers lemezt egymásra lapolva összehegesztek?Novaprimer és hasonló társai megfelelnek?
Szép! Hát ezt így kell, csak add el itthon hogy 2 elemért 5 kell fényezni... :D Annyiba szerintem hibázott bár ebbe a színbe elmegy másikba nembiztos, hogy candyt nem "szakaszokba fényezünk" lámpátol-lámpáig az átfedésnél sőtétebb lehet!
(Egyre több ilyen gyári szín lesz amit Lacibácsi és kedves felesége nem fog érteni hogy miért 300e egy komplet eleje fényezés!)
-és akkor ez még egy könnyű barna,bordó,piros...
(sajátomon ezüst alapon Kék Candy van 9 rétegbe hogy ne legyen csíkos foltos :D )
Besa 2k-s HS lakkot fújtam, normál sebességű edzővel, 20%-os higítással. Sajnos elég hűvös volt a garázsban, kb 12 fokban fújtam, de miután porszáraz lett, behoztam a lakásba a 22 fokba. 24 óra elteltével még a körmöm meglátszik benne. Nem keményedett ki teljesen. Azt szeretném megtudni, hogy ez a lakk miatt ilyen (sokan szidták, visszaolvasva), vagy a hidegben fújás miatt. Várhatom, hogy jobban ki fog keményedni? Mennyi idő kb?
Csinálok majd próbafújást. Kaptam olyan javaslatot, hogy az első lakkréteget vékonyan, ködölve vigyem fel, és a másodikat vastagabban, hátha így elkerülhető hogy megoldja az alapot.
A festék: "Felépítés: Különleges vinilpolimer műgyanta alapú, lágyítót, pigmenteket és oldószereket tartalmazó festékek. Inhibitív pigmentet is tartalmaz."
Attól függ milyen a bázis színed. HA akril vagy nitro alapú akkor nincs gond. Ha alkidgyantás akkor nem fogja elviselni magán a 2K lakkot.A pisztollyal nincs gond.
Van egy pár natúr aluminium motoralkatrészem, amit 1K-s fekete aluminium alapozóval fújtam le. Szeretnék rá felső rétegnek 2K-s fényes lakkot fújni a mechanikai és vegyi védelem miatt.
Kérdésem a következők lennének:
a, fújás előtt mivel kapjam át a felületet? Finom dörzsi szivaccsal kicsit megmattítom a felületet az elég?
b, csiszolás után, lakkozás előtt kell valami vegyszerrel áttörölni? Sajnos az alap fekete, elég érzékeny mindenre, benzin és nitro is oldja.
c, ezek alapján a 2K-s lakkozásnál van esélye, hogy a lakk megmarja az alap 1K-s felületet?
d, 0,8-as düznis mini HVLP pisztolyom van, ezzel fogok tudni lakkozni? Még sosem próbáltam.