De volt Bp. és Hatvan között oda vissza M3. De szombaton nagyon óvatosan kellett menni, vasárnap se nagyon lehetett tartósan 120-at menni, de azért megpróbáltam.
Ez valóban jó, de nem az üzemanyag tartályba, hanem a légtartályba, mert ott aztán tényleg rengeteg kodenzvíz lecsapódik. A Csepeleknél volt egy fagytalanító pumpa, amibe glicerint kellett tölteni, és naponta többször meg kellett nyomni, hogy bespriccelje a rendszerbe. Plusz a légfék levegőtartályának alján volt egy rugós szelep, amit kézzel meg kellet húzni, és akkor lefújta a tartály aljából a trutyit. Ha ez elmaradt, akkor gázolajos rongy egy lapátra, meggyujt, aztán azzal kiolvasztani a légfékrendszert, járatni, és lefúvatni.
De előtted már leírtam csak az arányokat nem:50 literhez elmegy 1 L denszesz.Csak az új autókban sok az elektronika és azt nem tudom hogyan díjazza az idegen anyagot?Már ha egyáltalán érzékeli?Én a Nissanba tavasszal amikor már jó idő van beleszoktam önteni a 60 literhez 2 L denszeszt.Soha nem találtam a szűrőben vizet.
Pénteken vettem át, szombaton a legnagyobb havazásban elmentünk a szüleimhez nyolcvan kilométerre Nógrádba, vasárnap vissza, már civilizáltabb viszonyok között. Ennyi használat alapján jók a benyomásaim. A típus ugyanaz mint a régi volt csak a motor más. Nagyon kajaknak érzem ezt a kis dieselt. Szerintem nem lesz gondja a lakóval sem. És a fogyasztása is hihetetlen számomra, 5,3-at mutatott a fedélzeti computer, mindezt ilyen időben. Furcsa volt látni, hogy az tjelezte ki, hogy még ezer kilométerre elég a tankban levő nafta. :-)
Dizelesek figyelmébe ajánlanám a rég elfelejtett denszeszt, ami állitósal segit a viz egy részét közömbösiteni. Arányt ne kérdezzetek,már nem emlékszem. Mellesleg nem csak a gázolajban van viz,hanem a tankban a páralecsapódás is igen jelentős.
Folyamatosan nem használtam prémium dizelt, de néha jó és tényleg jobban megy az autó.
A szürőre annyit,hogy az enyémnek a házában van egy fűtőszál, ami télen előmelegiti inditás előtt.
Hát annál én sem!Az enyém sima szívódízel,de ezeknél már nem lehet tudni,hogy mi történhet.A benzinesnél simán elmegy egy tankban 1L denszesz,de a gázolajban nem vegyül el.
Ugyanis először ott kezdődik,hogy amikor tankolsz akkor belefolyik a föld alól a meleg gázolaj 8-12 fokos.Ott már a -10-hez képest van kb. 20 fok hőmérsékletkülönbség.Aztán menet közben összelötyögteted és közben vagy beállsz egy aránylag meleg garázsba vagy felmelegszik a levegő tehát valahol páralecsapódás lesz ami már egyszer megtörtént amikor a tartálykocsiból a mínusz akárhányfokos üzemanyagot leeresztették a +8-12 fokos földalatti tartályba.Szóval ilyenkor mindegy,hogy mit tankolsz ez elő fog fordulni minden télen amikor ekkora hőmérsékletkülömbségek vannak.Ráadásul ilyenkor a parafin is kicsapódik ami az enyémben valószínűleg tegnap sikerült.De ma sokkal enyhébb volt az idő ezért átmosta a szűrőt és megy,mint az álom...
Nagyon nem is akartam cserélni,mert 2500ft!!
A benzinesnél is előfordulhat,de abba 1 liter denaturáltszesz kiviszi a vizet,mert az elvegyül vele.
A régebbi dízeleimmel ezt én is eljátszottam ami be is vált,de a hájtek nem biztos,hogy díjazza.Nem merem beleönteni.Pedig biztos nem tenne kárt benne.
Na ez szép, én pénteken vettem át életem első diesel személykocsiját. Azt se tudom, van-e, illetve hol van a vízzsák? Bezzeg a határőrségnél a 452-es Csepelen tudtam hol van. Pont ezért határoztam el, hogy premium dieselt fogok bele tankolni. Ezek szerint felesleges.
Nem tudom, hogy Ti mit tankoltok a dieselbe, de nekem egy hónapja lett kipuculva a vízzsákom a benne lévő szűrővel együtt, mert 2/3 részig tele volt vízzel, ami bele is fagyott. Most megint ugyanez történt, újra tele van vízzel. Eddig az OMV-nél tankoltam, az Alpesi dieselt, a drágábbat. Most áttértem a magyar kútra. Van jobb ötlet?
Mi egyszer a likócsi crosspályán kerültünk egy ilyen idóta társasággal komoly vitába.Kihívták az újságírókat és a rendőrséget és azt bizonygatták,hogy mi kigyúrjuk a védett növényeket.Azt tudni kell hozzá,hogy a likócsi crosspálya helyén a győri házgyárnak volt a hulladéklerakója tele betontörmelékkel és a saját pénzünkből kitakarítottuk a szeméttől és hozattunk rá földet.Raktunk ki egy ládát a szemétnek és amikor megtelt akkor beleraktuk zsákba és elvittük a szeméttelepre.Természetesen mindenhez engedélyt kértünk az önkormányzattól.
Kb. 1 év múlva jöttek ezek az okosok és azt bizonygatták,hogy az árvalányhaj az védett növény!Hozzáteszem amíg odaérünk a földútról soha nem térünk le!
Mondtam neki,hogy mutasson már egyet amelyiket kigyúrtuk.Hát azt sem tudta,hogyan néz ki!Mondom neki,ha lenéz a lába alá akkor lát egy egész bokorral,mert rajta áll:-))
Aztán az lett a vége,hogy a rakétásoktól kivezényeltek egy harckocsit és keresztbe-hosszába szétgyúrattak mindent amit addig csináltunk!Természetesen előjöttek újra a hatalmas betontömbök meg a szemétkupacok és jó magyar szokás szerint kicsi kupac nagyot kíván:elkezdték újra odahordani a szemetet építési törmeléket.Hát ennyit a környezetvédelemről...
Balatonfelvidéki Nemzeti Park. 1990 gázvezetéket építettünk, és az illetékes ifjú diplomás parkőr előírta, hogy a nyomvonalon a földből kikerülő kődarabokat össze kell szedni, és elvinni a / oda /. Nem lehet visszatemetni! Természetesen nem a homokágyba akartuk visszatelepíteni.
Na most! Ez a pali a az egyik földútba egyszer csak egy Uaz-nyi bontott törmeléket nyomott bele, és én véletlenül lekameráztam. Kérdésemre azt mondta, hogy járhatatlan ez a földút, ezért kell a nyomvonalat erősíteni.
Végkifejlet. Nem továbbítottam a felvételt a főnökeinek ,pedig mostani eszemmel azt kellet volna tennem. Mi természetesen + költségekkel a köveket összeszedtük.
Nna ebben teljesen egyetértünk!Pár oldalt megtudnék a velük való találkozás élményeiről tölteni.Amikor győzködnek,hogy a motorommal mekkora kárt tudtam tenni az erdei úton ami több milliós összeg.És mindezt az erdő közepén a bazi nagy terepjárója mellől mondja ami a négy kerekével 2x akkora kárt okozott ezek szerint,mint én!Na ezt nem is forszírozom tovább,mert mindjárt kerülök egy idegeset az erdőben...
Na itt vagyok.Nem izgulok,mert már nem az első dízelem és tudom a jelenségek okát.Helyesbítek kékesfehér és ugyanaz a tünet,mint amit utánam írt a Patyi.A Nissannál nagyon látványos tudott lenni amikor eltömődik a gázolajszűrő.Max. sebesség 80 és ahogy az idő halad a sebesség csökken és a szúnyogok meg hullanak mögöttem...
De egyenlőre megoldódott a dolog,mert bementem a városba szűrőér és közben meggyógyult!Biztos felkapott a tankból valami iszapot.Majd akkor lesz csere amikor tényleg nem megy.