Egyébként, saját tapasztalat szerint kb. 30-40 ezer km kellett, hogy bepuhuljon a futómű.
Most már tényleg kényelmes.
Kicsit a döngés is csökkent.
Akinek meg baja van a rugózással új O3-nál, csekkolja le, hogy a kereskedő nem felejtette-e benne a "transport block"-ot...külföldi fórumon több esetet is olvastam.
Itt pl. Golf 7 csillapítók/rugók beszereléséről (is) témáznak:
Fóliázott ablak is olyan könnyen megadja magát? Nem lehet, hogy ha látják a matricát az ablak sarkában, akkor másik autót keresnek?
Egyébként igen hasznos lett volna annak a szerencsétlen nőnek, aki mellé vagy 2 éve pattant be egy állat egy kereszteződésnél/körforgalomnál és meg is ölte.
Egyébként ha elolvasod az O3 teszteket, mindenütt dicsérik a csendességét az újságírók, és a gyári zaj adatok is a kategóriájában a legcsendesebbek közé sorolja az autót.
Azért azzal nem árt tisztában lenni, hogy az újságírók tesztre gyakran preparált tesztautót kapnak, ami több dologban jobb, mint amit a szalonban meg lehet venni (pl tesznek plusz zajszigetelést a motortérbe, kerékdobba). De ha nem preparált, akkor is általában a legmagasabb felszereltségűt tesztelik, ami zajszigetelésben is eltérhet egy alapfelszereltségűtől.
az enyémben multilink hátsó futómű van, így nem tudom, hogy a gyengébb motorral szerelt típusokhoz adott csatolt lengőkaros futó mennyivel rosszabb a zajban
Na pl ez sem mindegy. Az O2 mind multilink, de az O3 már csak az erősebb motorokhoz kapja meg (asszem 140 le-től felfelé).
És milyen jól gondolja, ha ő az, aki a Körúton ki akarja venni a táskádat a hátsó ülésről...
A tavaly elhíresült motoros táskalopó banda nem az ajtót nyitogatta, hanem nemes egyszerűséggel beverte az ablakot :-(
Sógornőm is az áldozataik között volt (bár nem a Körúton, hanem a Szentendrei úton történt az eset), be se volt zárva a kocsi ajtaja, mégsem az ajtót nyitották, hanem betörték az ablakot és azon keresztül vitték el a táskáját a pénzével együtt.
Szóval tényleg nem sok értelmét látom az automatikusan bezáródó ajtónak, mert amióta ez divatba jött, azóta a tolvajok a még nagyobb kárral és sérüléssel járó ablakbeverést választják.
Nekem meg éppen az tűnt fel, hogy az O3-nak milyen jó a zajcsillapítása. Különösen a motoré, az 1,8 csak nagyon pörgetve hallatszik, de akkor meg gyönyörű a hangja (nekem legalább is nagyon tetszik).
A futómű zaja is nagyságrendileg kisebb mint az előtte használt kocsijaimban (9. generációs (legújabb) Civic, Seat, Citroen C4 Picasso (barátomé, de sokat megyünk vele). Én ugyan éppen a gördülési zaj csökkentése érdekében nem kértem 17 collos felnit, de elégedett is vagyok vele.
Egyébként ha elolvasod az O3 teszteket, mindenütt dicsérik a csendességét az újságírók, és a gyári zaj adatok is a kategóriájában a legcsendesebbek közé sorolja az autót.
Oldalszél érzékenység nálam egyáltalán nem jelentkezett, atom stabilan fekszi az utat mind egyenesben, mind húzósabb kanyarokba, de az enyémben multilink hátsó futómű van, így nem tudom, hogy a gyengébb motorral szerelt típusokhoz adott csatolt lengőkaros futó mennyivel rosszabb a zajban, és a stabilitásban. A tesztekben írták annak idején, hogy ezeknél (csatolt lengőkar) jobban dübörög a futómű, nálam ez ismeretlen fogalom.
Nem lehet, hogy nálad valami műszaki hiba van a gépben?
A Maxi-DOT színes szebb, mint a fekete-fehér :) Szebben animált (amikor vándorolsz a menüben pl.), talán a felbontása is jobb, de ez nem biztos.
A kétoldalú csomagtérborítás hasznos lehet, ha koszos dolgokat viszel. Az egyik oldala gumírozott, könnyen takarítható (nem ül bele a por).
Hálórendszert nem vennék gyárit...
A vezetői profil választással (xenon nélkül) a kormány rásegítést/klímát tudod állítani, ill. lesz pl. ECO módod, amivel hosszú utakon spórolhatsz 1-2 decit.
Kollégáknak dynamic csomag van, szerintem vagány az ülés, és jól tart. Nem ordibál a piros varrás. Azért, ha 90-100 kiló felett vagy, nem biztos hogy kényelmes. Nekem kicsit nyomta a széles hátamat, amikor beleültem. :)
A beprogramozható dolgokról találsz listát a neten, ide is felraktam egyszert. Kanyarkövető ködfényszóróért semmiképp se fizess :) Nekem lenne helyette egy első ülésfűtésem, ha több eszem van.
Hm, ami eszembe jutott még: a fekete ködlámpa szerintem sokkal jobban illik a kocsihoz. Nem ordít ott lenn egy (ill. 2) nagy ezüst valami. Emlékeim szerint csak párezer Ft a felár.
Lábtérvilágítás mindenképp pár ezresért :)
Alsó védőlemez felára nem rémlik, esetleg érdemes. Van egy elméletem, hogy nekem segít valamennyit a menetzaj megfogásában is.
A maxi-dot -on egy csomó dolog megnézheő/beállítható. Pl. a hűtővíz valós hőfoka. Én gondolatban beikszeltem, de lehet, egy bt-os kütyü (van vagy 4-5 e ft) és egy ingyenes (vagy filléres) android app többet tud. A maxi-dot kétségkívül elegánsabb. :o)
A legutolsó: pl. (M)Ákos kolléga meg tudja csinálni, viszont nem szívesen nyúl(na) más autójához. Meg is értem. Szóval lehet, hogy neked kell megcsinálnod, de drága buli is lehet a vége... Értem én, hogy a márkakereskedők is élni akarnak valamiből, sőt lassan ebből élhetnek, de elég húzós az ára az 1-2 bit átírásának... Esetleg azt teheted, hogy ha a 20% kedvezmény fölött már nem nagyon akarnak semmit adni, felveted, hogy ezeket a kapcsolható dolgokat kapcsolják be grátisz. Hátha belemennek.
Az autóvásárlási projekt kezd a végső szakaszába érni, már lelkesen ikszelgetem az extrákat az Elegance extráin felül a konfigurátorban, csak éppen némelyikről fogalmam sincs, hogy mit is jelentenek...
Mi az a "Maxi-DOT színes multifunkciós kijelző"? Mi többletet tud ez 28 eFt-ért?
A sima "Kétoldalú csomagtérborítás" különbözik valamiben a "Simply Clever" csomagban lévő csomagtérborítástól? És mit jelent a Simply Clever csomagban lévő "Multimédiás eszköztároló"?
Mi az a "Flotta csomag"? Mennyivel nagyobb generátort és akkut adnak mondjuk egy 1,6-os dízelhez ebben a csomagban, mint alapesetben? Ez miért nem rendelhető a 1,2 TSI-hez?
Csomagtéri hálórendszer a Skodától érdemes venni (16,5 eFt-ért), vagy van olcsóbban egyszerűbb utángyártott? Tévedés ne essék, nem az ára riaszt el, hanem az, hogy ennyi hálóval az összes hal kifogható a Balatonból. Nekem úgy tűnik, hogy feleennyi háló is elég lenne...
Akinek új autója van és az új SWING rádió van benne, az elmondhatná, hogy ez mennyivel gyengébb az (új?) Bolerónál?
A "Vezetői profilválasztás" funkciója nagyjából tiszta, a kérdésem az, hogy a valóságban mennyire hatásos ez egy 1,4 TSI-ben, vagy 1,6 CRDI-ben? (Mert azt látom, hogy ez sem rendelhető az 1,2 TSI-hez...)
Nagyon szürke az Elegance belseje (bézs belsőt most nem akarok, az előző autó olyan volt, meguntam), ezért a Dynamic ülést rendelném a piros/fekete kárpittal. A Dynamic csomaghoz eleve adott a 3 küllős kormány, ennek ellenére ha multifunkciós kormányt akarok, akkor a 3 küllős verzió 42 eFt-al többe kerül, mint a 4 küllős verzió. Úgy érzem, hogy kétszer fizettetik ki a 3 küllős kormány felárát...
Illetve ha bárkinek van ötlete értelmes extrákra, azt jelezze (DSG, Xenon, tolatókamera, navigáció, stb. nem fér bele a keretbe).
Persze az az infó is jöhet, hogy mit ne rendeljek drága pénzen, mert az itt kábellel és szoftverrel rendelkező kollégák egy üveg pálinkáért beprogramozzák :-)) Inkább nekik adom a pálinkát, mint a márkakereskedőnek a sok zsét.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Van egy 1999-es Skoda Oktavia 1.9 TDI 110Le , hidegen pöcre indul az autó,de sajnos melegen nagyon hosszan indul. Mi lehet a probléma valaki tud segíteni? Köszönöm előre is!
2008 után az újautó-értékesítés gyakorlatilag megszűnt Magyarországon. A csúcs időszakhoz (2003-2005) képest az eladások a negyedükre, harmadukra estek vissza, ezeknek az autóknak is egy része re-export, tehát a rekord alacsony nettó árak miatt külföldi kereskedők nálunk veszik meg az általuk értékesítendő autót, mert olcsóbb nálunk, mint a amennyiért az otthoni importőrtől hozzájuthatna. A fennmaradó rész túlnyomó többsége flottákhoz megy, ezek gyakran alapfelszereltségű, alap motorizáltságú, egyenszínű tucatautók.
A magán autóvásárlók szinte mind a használt piac felé fordultak, aki megmaradt, az is lényegesen ritkábban cseréli az autóját, mint korábban.
A használtautó piacon elképesztő vákuum alakult ki, sokkal több a vevő a jó minőségű autókra, mint amennyi ilyen eladó autó egyáltalán létezik. A vákuumot a kintről nepperkedés céljára behozott autók tízezrei töltik ki, ez akadályozza meg, hogy - mint a szocializmusban - a fiatal használt autók ára megközelítse az új árakat.
Mint írtam, ismerősnek keresünk fiatal Golf kombit. Elég sok autót megnéztünk, és még azok között is, amik a fotók és a leírás alapján jónak tűntek, a valóságban nagyobb részt rettenetes autók voltak. Volt egy jó vétel: a beállított autóvadász jelzése után már a hirdetés megjelenése után egy-két órával indultunk is megnézni, de a szervizes átvizsgálást csak másnapra tudtuk időzíteni - és azalatt valaki hopp, el is vitte az autót.
Szerintem ennyire még sosem volt nehéz jó minőségű fiatalt használt autót venni, mint most, és a helyzet csak egyre romlani fog, amíg be nem indul az új autók kereskedelme.
Kevésbé tartom az életszerünek, hogy jól megtörnek egy 4 - éves kocsit majd évekre kivonják a forgalomból , és két év mulva javitassák ki eladásra - ugymond...
Pedig a hosszabb időre a forgalomból kivont (viszonylag új és értékes) autók esetében elég gyakori a totálkár, illetve a totálkárral való trükközés.
Ha valaki nagyon akarja, leírhatom, hogyan működik.
De szerintem ez is olyan, mint a véreshurka. Aki szereti, ne nézzen utána, hogyan készül.
Az előző autómban volt magától bezáródó ajtó, de azt külön gombbal nyitni kellett, ha ki akart bárki szállni - engem borzasztóan idegesített. Szerintem egyszerűbb, ha bezárod akkor, amikor szükségesnek ítéled meg.
Úgy tűnik, lassan én vagyok az egyetlen O3 tulajdonos, aki maradéktalanul elégedett az autójával. Nekem az égvilágon semmi bajom nincs vele. De az is lehet, hogy csak nagyon igénytelen vagyok :-).
Ami a fogyasztást illeti az 1,4 16 V-s Octi motornak , nekem sosem sikerült 8-alá levinni vegyesben , igaz a futásnak kb. 70- 80 % - helyi városi forgalom többnyire 1-2 km-es távokkal sok inditgatással. Pedig rendszerint egyedül járkálok vele , csomagok és klima nélkül értve az átlagfogyasztást
Országuton pedig 85- 90 - el járok tatásan - pályán meg még egyszer sem voltam vele másfél éve mióta nálam van ...Szerinted igy helyén van / lehet / a 8 - 8-,2 -es átlagfogyasztás. ?
"
Egy pár dolog, egy 1,4 16V BCA motort hajtok egy 2006-os Tourban (2. tulajként)
- városi 1-2km-re értelmetlen fogyasztást nézni, összehasonlíthatatlan.
- országúton síkon az 1.4 BCA-nak egy 1-es Octaviában 90 körü fedkomp szerint 5-5,5 körül (inkább alulról) kell(ene) lennie a fogyasztásnak (jó tesztpálya lehet pl. Békás-Szentendre egy rövidebb szakasza)
- egy történet/tanulság: az autó bő fél éve elkezdte enni a vizet. Sem ingadozás, sem hab a vízben, sem víz az olajban, sem látható vízpárakipufogás és nem is nagy mértékben, de megbízhatóan 3-4dl/800-1000km körül. 2x nyomáspróba ill. hosszú vacillálás után bontás, hengerfej --> a felújítás után érezhetően 4-5dl/100km-rel csökkent a fogyasztás. (persze logikailag nem meglepő, de nem hittem volna, hogy ennyire egyértelműen/ilyen nagymértékben. Ebből persze önmagában nem egyértelműen lesz "megtérülő beruházás" az új hengerfejtömítés, de azért ez már anyagilag is érezhető előny/"kompenzáció").
- általában városi/országúti használatban járok, előretekintően spórolós:) (de ritkán, szükség esetén dinamikus) üzemmódban, ma pl. Gazdagrétről É-Pesti agglomerációba, tehát keresztül a városon (!)(kb. 45 km) este fél6-fél7 viszonylatban 5.7-tel állt meg a fed-komp.
- általában 7-800km között tankolok, de 800 fölött elmenne majd'mindig egy tankkal -> most elég sokat országutaztam + ld. előző pont -> jó eséllyel 900km felett fogok vele tankolni.
Ha már O3, akkor még egy kis adalék. Valóban érzékeny a szélre, ezt most az utóbbi napokban tapasztaltam. A beltér lehetne kicsit vidámabb, de nem olyan vészes a fekete szín. (Bézs gyerek mellett kilőve..)
Viszont, az autó futómű felöli zajcsillapítása egyszerűen szánalmas! Nem akarok negatívabb jelzőt használni mert ki kéne pontozni. Direkt mentem ugyan azon az útvonalon egy mezei sima H Astrával és a 25 éves 124-es Mercimmel. A Merci minden úthibát, foltot, útrepedést, elkent. Nem is lehetett hallani szinte semmit a futómű felől. A H Astra kicsit gyengébb volt, de még az is szépen eldolgozta az út egyenetlenségéből eredő zajokat.
Viszont az Octavia, bocsássatok meg nekem, de kritikán aluli. Azt is hallom az utastérben ha más anyagból készült az útburkolat és kicsit rücskösebb a felülete. Egy kis repedés az úton, autópályán és már erősíti is fel az utastér. Pici kátyúk, apró úthibák nagyon hangosak és zavaróan szűrődnek be. Látom a kicsi huplit, készülök a hangos ütődésre. Pl. a régi 1-es úton Pest alatt, soha fel nem tűnt, hogy olyan 20km más minőségű aszfaltból van. Itt az Octaviánál azonnal, sajnos idegesítően hangos, zajos alig vártam, hogy vége legyen, minden a gumi rezonanciáját erősítette fel. Kb feleségem Ignise szól ilyen szarul.
Persze lehet én vagyok túl kényes, és másnak ez fel sem tűnt, de ebben a tekintetben többet vártam. Egyébként a 124-es Merci futóműve, kényelme, csendessége, anyagos minősége nem is hasoníltható össze a Skodáéval. Jó, az egyik egy lomha himbálózó hajó, de akkor is 25 év, ami nem kevés az autógyártásban. Én ebben a tekintetben többet vártam, de legalább egy csendes kényelmes utazást, az úthibákból eredő zajok nélkül! Nem tudom ezen segítene-e valamilyen utólagos szigetelés...?
Néha a feleslegesnek tünő extrák is beválhatnak. Igy jártam a sötétedő tükrökkel, amig egy használt autómban véletlenül nem volt. Magamtól sose próbáltam volna ki és hozzászoktam, mostaniban nincs és hiányzik. A bezáródó ajtók is hasznosak lehetnek, ha olyan környéken járkálsz...amúgy balesetnél nyilnak, ezt sajnos már próbáltam.
Én se értettem soha, pedig magyarázták, amiután beteszem a garázsba és kihúzom a kulcsot, még világít a beltér egy ideig, amikor kinyitom az autót (vagy beteszem a kulcsot a gyujtásba) akkor felgyúl a xenon, nem kell sokat vesződni vele. Be van állítva gyárilag valahogy.
20km/h-nál bezáródó ajtózárra
Nekem hálistenek nem zár be semmit soha, szerintem baleset esetén veszélyes, kapcsoltasd ki valahogy, egy idegesítő szolgáltatás. Ha be kell szálljon valaki járó motornál csak tépi a kilincset (és azt gondolja magába, hogy most ez a marha szándékosan csinálja).
O2 FL a kanyarfényt
Passz. Nekem nincs, de talán mégis, az egyik kocsinál, nemtom.
Beleültem a szomszéd fél éves O3-as sedanjába (29ekm), CR TDI 15o lovas.
Nemtom milyen felszereltségű az autó, (a Skoda kereskedésből vette itt a városba, a rémhülye ügynök biztos nem vette a fáradságot, hogy beszámoljon az újdonságokról, de mondjuk a srácot sem sokat érdekli), 21e euróba került ÁFÁ-val és metál (gyöngyház) kékes-szürke színű. Van benne USB-s rádió, digitális klíma, xenon, ködlámpa, fekete fehér maxidot, 6-os kézi váltó. A motor szépen megy, csendes alapjáraton (picit varrógépes) és jól húz, a kerekei 16 colos lemezfelnik, a felfüggesztés szépen veszi a huplikat. Ami nagyon nem tetszett az a beltér szaga és a sötét üléskárpít.
A srác egy O1 TDI 11o lovas sedanból űlt át, amit ujonnan vett vagy 12 éve hajtott (45oe km), szóval nem friss skodás, azt mondja, hogy az O3 könnyű kocsi és érzékenyebb a szélre mind a O1-es. Sokat számít a felni, a 16 lemezfelnikkel sehogy se néz ki a kocsi.
Jól meg kell nézzem a színt is, most a fehér metalizált tetszik, meg a felszereltséget is, mert ez az autó olyan semmilyen benyomást keltett.
O2 FL a kanyarfényt be lehet-e kapcsolni és ha igen akkor melyik menü pontban van mert angol a szoftware amivel csinálnám és nem teljesen világon a műszaki angol
ugyan ez a kérdés az 20km/h-nál bezáródó ajtózárra ill mit csinál pontosan a coming home és a leaving home funkció