Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.11.16 0 0 858

ugy gondoltad uresben is marad?!?😁dehogyis nem rakja ki ha az aktivalva van,es pl 100-al gurulva is a legminimalisabb/finomabb gazadasra azonnal berakja az eppen aktualis (sbesseghez) fokozatba.Az enyemet ugy hasznalta az egyetlen elso tulaj 170e km-ig es hibatlan,,en viszont inaktivaltam mert zavar.

Előzmény: ac07 (856)
Teo papa Creative Commons License 2017.11.13 0 0 857

Érdekes dolgok ezek. Nem igazán látnám értelmét, hogy minek kéne N-be tenni, de ki tudja mit találtak ki a mérnökök és miért. Bennem még az van, hogy N-ben nincs olyan kenés, ergo SOHA nem teszem menet közben N-be.

Saját tapasztalat 2db 2011-es 6-os DSG-vel van. Egyikben nincs automata kézifék, ergo ha állok a féken egyértelműen D-ben van, ha lelépek, akkor kúszik. A másik elektromos kézifékes, ha megállok behúzza a féket, itt nincs kúszás, ha lelépek a fékről, a kijelzőn végig D-t mutat, persze ki tudja, hogy ez valós kijelzés-e :) .. megjegyzem az utóbbinál simán meg lehet csinálni, hogy megállok, lelépek a fékről, autó D-ben, kiszállok és ott hagyom járó motorral :o .. mondjuk nem indul el, csak ha gázt adok, de akkor is azért ez szerintem not good így :)

 

Teo >

Előzmény: ac07 (856)
ac07 Creative Commons License 2017.11.13 0 0 856

7-es száraz DSG biztosan nem rakja magát üresbe, mert akármeddig nyomhatod a féket, ha felengeded, elkezd kúszni.

Auto Hold funkció bekapcsolásakor van hasonló, de nem üres, hanem behúzza a féket.

Előzmény: vatosz (855)
vatosz Creative Commons License 2017.11.11 0 0 855

Szerintem teljesen mindegy. Én sokszor kiteszem N-be de inkább csak azért mert, úgy állok meg. Máskor is gyakran teszem N-be, akár pályán komolyabb lejtőknél pl. Sokan nem tudják, de N és D között oda vissza megy gomb nélkül.

 

A 7-es száraz kuplungos (ami hullik) másképp viselkedik. Az pl N-be teszi magát megállás után fél-egy mp-el. És akkor vált 1-be, ha lelépsz a fékről. Ezt szépen lehet érezni. Lehet csinálja a 6-os is, de szerintem inkább nem, vagy olyan finoman, hogy nem lehet észrevenni.

 

Nálam amúgy 2010-es Golf kombi 2.0CRTDI (chippel) + DSG.

210-nél vezérlés, 60e-ként DSG olaj, 15e-nként egyéb.

Előzmény: tomijoe (848)
Teo papa Creative Commons License 2017.10.27 0 0 854

Hogy mik vannak :o

 

Teo >

Előzmény: Törölt nick (852)
Teo papa Creative Commons License 2017.10.27 0 0 853

No .. az enyémekben benne van a szervizkönyvben, hogy mit mennyi időnként kell cserélni. Én olajat és szűrőket 30e km-enként, váltóolajat (DSG) és váltóolajszűrőt 60e km-enként, vezérlést 210e km-enként cseréltetek. Mert ez van a könyvben :)

Vitorlázás .. passz. Soha eszembe nem jutna. Nem Zsigulátor ez :)

 

Teo >

Előzmény: mikcsek (850)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.27 0 0 852

Hogyne lenne..beallitas->szabadonfutas(coasting),amit linkeltek is alattam...

Előzmény: Teo papa (847)
mikcsek Creative Commons License 2017.10.27 0 0 851

mikcsek Creative Commons License 2017.10.27 0 0 850

Köszönöm a választ :) Kicsit meglepő nekem ez a 210 ezer. Soknak tűnik. 
Biztosra sajnos nem tudom annyi van-e rajta, garanciát vállalt rá az előző tulaj, de hát az nem jelent semmit ugye.
Ez amit említettem, hogy kiteszi magát üresbe ez az úgynevezett vitorlázás vagy mifene. Nyitja a kuplungokat.

 

 

Találtam egy ilyen táblázatot a csereperiódusokról, ez reális? Nekem sajnos nincs könyv hozzá:

http://passatklub.hu/index.php/muhely/68-tablazatok/352-passat-b7-szerviztablazatok

 

Üzemanyagfilter 90 ezrenként levegő filter meg 6 év/90 ezer?
Lehet aztán csak nekem furcsán sokak ezek a mennyiségek az előző autóimhoz hasonlítva.

Előzmény: Teo papa (847)
Teo papa Creative Commons License 2017.10.26 0 0 849

Én nemigen teszem N-be akkor sem, ha állok a dugóban. Kivéve, ha akkora stau van, hogy kiszállok, akkor is P-be, nem N-be.

 

Teo >

Előzmény: tomijoe (848)
tomijoe Creative Commons License 2017.10.26 0 0 848

Sziasztok!

Boldog tulajdonosa lettem, egy Németországból származó golf plus 2.0 TDI DSG autónak. Végig vezetett a szervízkönyve, hibátlanul teszi a dolgát. A kérdésem az lenne, hogy a forgalomban több percig megállva érdemes nullába rakni, vagy maradhat D- ben. Valamint kérdezném, hogy a váltót hűtik a motor hűtővízkörével? Bocs ha hülyeséget kérdezek.

Teo papa Creative Commons License 2017.10.26 0 0 847

Halihó .. CR vezérléscsere periódus 210e. Ha igaz a km, akkor én nem cserélnék még benne, persze csak ha tényleg igaz a km!!

Váltó .. nekem semmi ilyenek nincsenek, azt pedig el sem tudom képzelni, hogy be lehessen állítani, hogy ha elveszed a gázt, akkor kidobja üresbe =:-O

 

Teo >

Előzmény: mikcsek (846)
mikcsek Creative Commons License 2017.10.26 0 0 846

Sziasztok, 
Olvasgattam itt a hozzászólásokat és szeretnék kérdezni.
Hozzájutottam egy 2012-es Passat B7 2.0 CR TDI 170L 4x4-hez 6-os DSG váltóval 156 ezerrel CFG motorkóddal. 
Most lesz rajta vezérlés, váltóolaj, filter stb. csere.

Viszont aggaszt két-három jelenség, amit eleinte nem vettem észre, viszont lehet, hogy most is csak túlgondolom, ezért szeretnék érdeklődni, hátha tudtok mondani valami tapasztalatot.


Tehát az egyik jelenség az lenne, hogy ahogy terhelés alatt van a motor, gyorsítok-lassítok, akkor olyan hogy is mondjam, huhogó(húúúúú) hangot ad ami úgy változik, ahogy gyorsul-lassul az autó. Mint a buszok mikor gyorsítanak, vagy mint egy hajtómű :D

Kissé nevetséges elismerem, de másként nem tudom leírni a jelenséget.

Hidegen-melegen egyaránt. Nemrég cseréltem a DSG termosztátot, mert nem melegedett fel a víz. Azóta melegszik.

Téli gumikon van, nem próbáltam még másokkal.

A másik az az, hogy néha amikor lassítás után elkezdek gázt adni, akkor csattanik egyet, 2-ből 3-ba esetleg 3-ból 4-be is, de most nem tudom pontosan megmondani. Olvastam, itt valaki mondta a belső féltengely csuklókat esetleg?

A harmadik meg egy konstans sivító bár nem hangos és nem zavaró hang, ami onnantól van ahogy beindul a motor. Mintha valami csapágy lenne egy olyan alkatrészen, ami állandó jelleggel forog. Generátor csapágy esetleg? Terhelésre mintha hangosabb lenne.

 

Esetleg egy extra kérdés, az olaj hőmérsékletet nem lehet valahogy kitenni az MFD-re? Nekem azt nem mutatja.

 

Valaki írta itt, hogy menet közben nem jó ki tenni N-be mert nincs olyan kenés. Nekem pl. úgy volt beállítva előző tulaj által, hogy ha leveszem a gázról a lábam, akkor kidobja üresbe. Lehet állítani a beállításokban. Ez erre is igaz?

 

 

Köszönöm előre is és bocsi de eddig még nem volt tapasztalatom DSG-vel.

Törölt nick Creative Commons License 2017.10.21 0 0 845

En mar kidobtam manualis vw-bol,meghozza azonos jelolesu rowe-t,,,kepzeld el dsg-be mit csinalhat..

vw-neknel nagyon fontos mindenbe a gyari!

Előzmény: Törölt nick (844)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.21 0 0 844

Csereld le surgosen az olajat gyari vw-re!!

Előzmény: mheee (838)
Teo papa Creative Commons License 2017.10.19 0 0 843

Halihó .. szerintem nem normális. Én kettő DSG6-os autót használok, egyiknél sincs ilyen

 

Teo >

Előzmény: mheee (842)
mheee Creative Commons License 2017.10.19 0 0 842

Akkor én nem voltam képben,ezek szerint a váltások között az a minimális hullámzás,az normális.

Lehet ezekben  kuplungot cserélni?

Vagy egyben van a kettőstömegűvel?

Előzmény: skt15 (841)
skt15 Creative Commons License 2017.10.19 0 0 841

Hogyan lenne fokozatmentes!?

A Multitronic a fokozatmentes.

A működèsük is teljesen más.

A Multitronic variátortárcsás, a DSG pedig duplakuplungos.

Előzmény: mheee (840)
mheee Creative Commons License 2017.10.19 0 0 840

A Sima DSG 6-os nem fokozatmentes?

skt15 Creative Commons License 2017.10.18 0 0 839

Ha fokozatmentes, akkor az Multitronic.

Előzmény: mheee (838)
mheee Creative Commons License 2017.10.18 0 0 838

Sziasztok.Keresem a megoldást,az alábbi problémára.

 

2006 Passat 170Le DSG6-os váltóval

 

A váltó tökéletesen vált fel le,semmi hangja nincsen.

Viszont a váltásokat eléggé lehet érezni,mintha váltáskor behullámozna az autó. 1-2, 2-3- ba főleg,a többi fokozatba szinte egyáltalán nem.

Más is tapasztalt már ilyet?

A váltóban olaj lett cserélve rowe olajra,de lehet lecserélem vw-es olajra,mindenki azt isteníti.

A kettőstömegű is ki lett cserélve,mert alapjáraton volt már minimális hangja.

A váltót adaptáltam vcds-el,a hiba igy sem szunt meg.

Lehet hogy ez normális,de elvileg fokozat mentes váltónak hirdetik:)

Papszi88 Creative Commons License 2017.10.13 0 0 837

Sziasztok.

 

Az alábbi problémára keresek választ, és vagy megoldást! :)

Autóm: Passat B7 (2011.02) 1.4 TSI 122LE, 7 seb. DSG.

A hiba jelenség: induláskor egyesből kettesbe és kettesből hármasba váltáskor rángat a kocsi. Van amikor feljebb is, de ott már inkább ilyen hirtelen váltást csinál. Olyan mintha kinyomná a kuplungot és hirtelen beengedné.

Az egészet csak azért nem értem, mert nem mindig csinálja. Van amikor hibátlanul vált. Illetve mikor Én váltok akkor is jól vált.

Szerintetek, mi lehet?

 

Olvasgattam és a következőkre gondoltam, mint lehetséges megoldás:

Szoftver frissítés

Váltókapcsoló csere

DPF szenzor csere

Váltó újratanítása a kuplunghoz

Kettős tömegű és kuplung tárcsa csere

Mechatronika olaj csere???

Esetleg a váltó hűtőolaj csere??? ---> van ilyen?

Tudom a 7 gangos DSG száraz kuplungos, de valami olaj csak van a váltóba??? Vagy??

 

Ha esetleg van Győr környéki valaki aki meg is tudná nézni és ért is hozzá, szívesen elviszem. Csak járjunk a végére!

 

Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket is előre.

 

Szép estét!

Patrik

 

 

Tibor Bernáth Creative Commons License 2017.10.06 0 0 836

Szia. 

Nekem ugyan ez volt a probléma, először ritkán dobálta aztán eljutottam oda hogy már elég gyakran dobálta volt hogy 1 percen belül 5-6x is megjelent eltűnt. Váltókapcsolót cseréltek garanciában az megoldotta a gondot. Fotózd le, vagy videót is akár ha sikerül elkapnod és akkor cserélni fogják gond nélkül. 

Előzmény: Paragon1985 (833)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.05 0 0 835

Az említett csörömpölés, és kikanyarodáskor meg főleg emelkedőn induláskor remegett, kicsit rángatott az autó. Szoftvert frissítettek párszor, persze nem ért semmit, aztán gariban cserélték.

Előzmény: treb0409 (834)
treb0409 Creative Commons License 2017.10.04 0 0 834

Neked mik voltak a konkrét tünetek? :)

Előzmény: Törölt nick (831)
Paragon1985 Creative Commons License 2017.10.02 0 0 833

... és OTT sebváltócsere lett a vége.  (Így helyes)

Előzmény: Paragon1985 (832)
Paragon1985 Creative Commons License 2017.10.02 0 0 832

Sziasztok! 7sebességes, szárazkuplungos DSG esetében találkozott valaki ilyen hibával? (3-as Octavia, 1.4TSI, 35.000 Km)

 

Random bedobálta 1mp-re a hibaüzenetet. Nem is tudtam rendesen elolvasni, csak az első sort, neten kerestem rá. (Ez is netes kép)  Van amikor 300km után autópályán, 7.-ben, van amikor indulás uán 20perccel. 

 

Ma vittem szervízbe, még garis. Ott szoftvert frissítettek, elvileg megoldja. Nem rángat, nem csúszik, semmi baja a kuplungnak. De 3 külföldi fórumon is pont ezt a hibaüzenetet kapták 1mp-ig, és itt sebváltócsere lett a vége..

 

Köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2017.10.01 0 0 831

Ugyanez a csorges volt nekem is, kuplung csere lett belole. En ala is fekudtem az autonak mert azt gondoltam lelazult valami,  kipufogo vagy valami burkolat. 1.4 tsi 7-es dsg.

Előzmény: treb0409 (830)
treb0409 Creative Commons License 2017.09.30 0 0 830

Sziasztok! :)


Első körben információszerzés miatt írok.
2 hónapja vásároltam egy VW Passat-ot. Az autó 2013-as évjáratú és a tárgyban említett 7 sebességes DSG-vel szerelt. Ez már a szárazkuplungos, ezért gondolom kicsit más a karbantartása is mint egy hagyományos automata váltónak. A másik ami miatt írok, hogy a váltó maga "dolgozhat"-e hangosan? Leginkább alacsony sebességnél hallani fémes hangot/zörgést, visszaváltásnál. De az érdekes az, hogy ez a fajta "zörgés", akkor is hallható, ha üresbe teszi magát és kátyúkon megyek át és akkor is amikor gázadásra, üresből újra sebességbe teszi magát. Lengéscsillapítók be lettek vizsgálva, a futómű többi része is meg lett nézve, de nem talált semmit a szerelő, így a futómű azon részét kizártuk. Érzetre/hangra olyan, mint amikor egy csavar laza és néha megfeszül/elenged és emiatt lötyög. Ha magában a váltóban lenne probléma akkor nem lenne hibakód? Egy esetleges komplett diagnosztikáért és karbantartásért mennyit kérnek általában? Ebben is kell olajat cserélni? Ha jól tudom ebben 1.8 liter van. Tudom, hogy nem a leg megbízhatóbb váltó, de mire készüljek? Mikre figyeljek karbantartásnál? Egy esetleges mechatronika javítás/csere mennyibe kerülhet? Nemrég olvastam itt egy olyan történetet, hogy a szerelő sràc sok százezres kiadástól mentette meg szakértelmével az autótulajt. Az Ő elérhetőségét valaki esetleg meg tudná adni? :)

 

Nagyon szépen köszönöm előre is a segítséget!

ac07 Creative Commons License 2017.09.27 0 0 829

Ez simán lehet a vészüzemmód, leragadt turbó geometria is okozhatja

Előzmény: _Memphis (826)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!