17-es P7 Cinturato a mostani gumim, 15 év és sokszázezer km (sokféle gumi) után talán ez eddig a legjobb.
Vagy...a régiek közül a Conti PremiumContact 2 volt még a kedvencem. Kicsit jobban tapadadt, és még csendesebb volt. Igaz, jobban is kopott. Kár, hogy megszüntették.
Az is igaz, hogy ez az első 17-es gumim, a régiek 15, majd 16-osok voltak.
Asszonynak egyébként szintén P7 Cinturato van a Sciroccón 18-asban.
Az első 2 évesekkel semmi baj, de a hátsó 4 évesek már borzalmasan hangosak (surrognak)...
(A kollégák mostani Dunlopját csak minta alapján tippeltem.)
Én kaptam Pirelli P7-est, amivel nagyon elégedett vagyok.
Nem te írtad, hogy hangosnak találtad az autót? Mert akkor megvan a megfejtés :-) A P7 után nincs más velirat? Cinturato/Ecoimpact/Blue vagy ilyesmi?
2 kolléga kapott Dunlop-ot, asszem SP Sport 9000-et. Nem örülnek, azt mondják, hogy egy bizonyos (világos) aszfalton esőben rohadtul csúszik.
Volt olyanom, és szerettem. Megjegyzem, nekem az 1.8T Octaviámon volt, amit pont tíz éve adtam el. És már akkor is kifutó modell volt. (Utóda az SP Sport MAXX.)
Érdeklődnék, hogy kapta valaki az autóját NEXEN Nblue HD gumikkal (205/55R16)? Az én járgányom ilyen gumival érkezett, de nem ismerem ezt a típust. Sajnos nem tudtam kicseréltetni a kereskedővel, így ezeket kell most használnom. A gyakorlati tapasztalatok érdekelnének, kinél, hogy viselkedett. Kopás, tapadás, zaj, fogyasztás, élettartam...stb.
A Nexen koreai gyártó, gyakorlatilag sehol nem jegyzik, a saját hazai piacán a Hankook és a Kumho alá sorolják be. Otthon 20% részesedése van, leginkább árban tud a konkurensek alá menni.
Gyakorlati tapasztalatom nincs Nexen gumikkal, de úgy általában az "olcsó" gumikkal igen. Azok olyan... olcsók.
A Nexen gumikat 2012 óta tesztelik Európában, általában a mezőny vége felé végez, rettenetes gördülési ellenállással (N8000) és kopással (N8000 és NBlue HD). Az NBlue HD gumi tesztlapja 2013-ból:
Látható, hogy vizes úton sem brillírozott különösebben, márpedig a kopás és a tapadás egymás ellen szoktak játszani. Tehát ritka az olyan gumi, ami nem tapad, ellenben kopik. A megjegyzés szerint 2013 óta más keverékkel készül a gumi - én azért nem lennék nyugodt.
Most a tavaszi szezon elején el lehet adni ezeket a gumikat valamennyiért.
205/55R16-ban tudok adni Hankookok és Vredesteint (!) 17 alatt, a Misi űbergumiját, a Primacy 3-at pedig 22.500-ért.
Azt is választhatod, hogy lekoptatod a Nexeneket, de azért esőben csak óvatosan.
Alternatív megoldásként be lehet vinni a PoHu udvarára, és máglyát rakni belőle.
Tényleg tökéletesen kicsinyes és méltatlan Nexen gumikkal szerelni egy sokmilliós új autót.
Érdeklődnék, hogy kapta valaki az autóját NEXEN Nblue HD gumikkal (205/55R16)? Az én járgányom ilyen gumival érkezett, de nem ismerem ezt a típust. Sajnos nem tudtam kicseréltetni a kereskedővel, így ezeket kell most használnom.
A gyakorlati tapasztalatok érdekelnének, kinél, hogy viselkedett. Kopás, tapadás, zaj, fogyasztás, élettartam...stb.
Pontosan. Biztonsági nyitás (ami csak a bal első ajtót nyitja ki az első gombnyomásra) dettó. Egy ismerősöm egyszer versenyt szaladt a csúnya bácsival az Eurocenter parkolójában a kocsiig, szépen be is mászott volna mellé, ha nem akad el a zárt ajtóban.
A Volvo szerint (aki a magától záródó központ zárat kitalálta) nagyobb ütközésnél a zárt ajtó jobban csillapítja az erőket is, mert nem szakad ki olyan könnyen. Nekik már csak elhiszem
Ezt adom. Nekem a legdurvább vevőm az volt, aki du. 2-kor szólt, hogy el akarom e még adni és 5 kor már vitte is. Ebből másfél órát az adás-vételi nyomtatása tett ki:)
Ennek meggondolásához-eldöntéséhez volt szükség ezekre a kb. számokra.
Amúgy van rá egy érdeklődő, egy kollégám mindig is 4x4-est akart, de mikor autót kellett vennie, akkor nem volt a piacon olyan amit érdemes lett volna megvennie, így vett egy sima dízel kombit.
Na Ő mindig emlegeti, hogy szóljak ha eladom, mert megvenné.
Az előéletét ismeri, tudja hogy bánok az autókkal (a cégautók miatt is én csesztetem őt..). Aztán lehet ha meghallja a számot, meggondolja magát.. :)
A skoda.hu-n volt, jól emlékszel. Bármelyik kereskedésben beverik neked az adatokat. Az a "gond", hogy olyan becsületes leirást adtál az autóról, amit a magyar piac nem fog megfizetni. Mennyire sürgős eladni?
Kábellel kell csinálni mert az olyankor a határértékeket is felülírja és nem csak nullázza. Hol élsz, vagy merre fordulsz meg rendszeresen? Hátha van arra olyan topiktárs akinek van kábele és megcsinálna egy SRI reset-et...
Próbáltam feltolni a gumiborítást, de csak a fém gyűrűig tudtam, pedig utána lenne érdekes. Így, hogy talajon van az autó, nagyon nehéz. Kifordítottam a kerekeket, de alig férek hozzá. Gondolom emelőre kell rakni és akkor könnyebb hozzáférni, illetve a lengéscsillapító sincs összenyomott állapotban.Nem gondoltam volna, hogy ott van bármilyen rögzítés amit szállítás során használnak. Meg fogom nézni, mert alig csillapít az eleje a bukkanóknál, inkább nagyot üt..
A szervizelés időben mindig megtörténik, de idejekorán rendszeresen kivillan a kis villáskulcs.Kicsit idegesít, amikor ráadom a gyújtást.Erre mondta szakszerviz, hogy beleégett az autó műszeregységébe.Szerviz után 1.500 km-ről indul a visszaszámlálás.Most manuálisan próbáltam átállítani a jelenlegi QG1-ről 15.000-es szervizre, a gyújtás+km nullázó pöcök kombóval. Nem hittem a szememnek, átállt, de 1.500 km/365 napra.Nem 15.000-re!
Igen, én is nézegettem őket és ami szerintem kell bele:
Külső: xenonos lámpa+menetfény nélkül olyan semmilyen az eleje, a hátulján meg a ledes lámpa javíthat valamit, talán még egy szép felni, egy jól eltalált színnel és még fólia hátulra.
(Nagyon hiányzik a látható kipufogó, nekem szép dupla krómvégem van ami feldobja a kocsi farát).
Belső: Nem tetszik a csillogó zongoralakkszerű középkonzol (amit én néztem olyan volt) és egyszerűen kell bele a bézs belső, hogy legyen benne élet.