Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tóni bácsi Creative Commons License 2015.02.26 0 0 12294

Szevasz Tónikám!

Bevallom, nem vagyok naprakész kotró ügyben, csak egyszer kerültem közelebbi kapcsolatba az E-302-essel, amiről már írtam is, a Tisza gát építésénél. De, hogy magyarok is gyártottak volna, azt végképp nem tudtam. :-(((

 

Köszi az információt. :-))

Előzmény: dutrancs (12289)
triplaharom Creative Commons License 2015.02.26 0 0 12293

Vagy még előbb is a Szigetmikis börzén. Majd +kérjük Ferit hogy trombitáljon össze bennőnket.

Előzmény: dutrancs (12292)
dutrancs Creative Commons License 2015.02.26 0 0 12292

Jó lenne az idén is ott találkozni........

Előzmény: triplaharom (12291)
triplaharom Creative Commons License 2015.02.26 0 0 12291

 

Közben találkoztam néhány ismerőssel... !

Előzmény: dutrancs (12290)
triplaharom Creative Commons License 2015.02.26 0 0 12290

A sok eltűnt géptípus azért nem teljesen a mi bűnünk, mert a 70- 80-as években sok gépet vittek üzemképesen (még felújítva is) a MÉH telepre, mert jött helyette az új, nagyobb tudású szerkezet. Itt mifelénk a +mentésre sem volt esély, mert a kiadott "ukász szerint" el kellett tüntetni a korszerűtlen típusokat. A régen volt telepvezetőt még ismertem, Ő azután kedvében is járt az "elvtársaknak" azzal, hogy szó szerint minden a vagonba kerüljön, lehetőleg úgy tönkretéve hogy a kohó udvarán is utálkozva nézzenek rá.

Ebből következően, nekünk kisembereknek módunkba sem volt alkatrészeken kívül bármit is lementeni a gépcsodákról abban az időben.

Előzmény: dutrancs (12287)
dutrancs Creative Commons License 2015.02.25 0 0 12290

Mintha nem is Magyar lenne,ugye? Pedig az volt. ( mint az AC-400,vagy a DT-413) !!  :-)

Előzmény: dutrancs (12289)
dutrancs Creative Commons License 2015.02.25 0 0 12289

Szervusz!  Néztem,láttam ezt a filmet én is! Szerintem ezek magyar K-505-ös kotrók voltak. "Véletlenül" olyan kialakítással mint az E-302-esek,csak lánctalpas kivitelbe.Fél köbméteres kanállal,sűritett levegős indítású, Ganz-Jendrassik motorral,100 pacival. A Szállítóberendezések gyárában készítették.Eredetileg a motor 1300f/p-nél 135 LE.-volt, a regulátort 1000 f/p-re visszavették és így csak 100 LE.-ős lett.

Előzmény: Tóni bácsi (12252)
dutrancs Creative Commons License 2015.02.25 0 0 12288

A kotróknál maradva,azt tudtátok ,hogy létezett lánctalpas magyar kotró, ami nagyon "hajazott" az E-302.re? Egy másik irodalom szerint, az első 45-ös MTZ-ék motorját tették az E-302-be.( D-40 -48-as tipust emlegetnek).

dutrancs Creative Commons License 2015.02.25 0 0 12287

Mérnökferinek vannak ilyen gépei, majd ő megmondja a tutit! Nálunk csak 4-esek és hatosok voltak! 

Előzmény: triplaharom (12284)
dutrancs Creative Commons License 2015.02.25 0 0 12286

Jók ezek a régi emlékek fel idézése,legalább rádöbbenünk miket felejtettünk, esetleg már el! 

dutrancs Creative Commons License 2015.02.25 0 0 12285

Ennyi év után, már csípőből nem úgy megy mint régen! :-)

Előzmény: triplaharom (12284)
triplaharom Creative Commons License 2015.02.25 0 0 12284

Most néztem + az 1974-es AGROTRÖSZT által kiadott gépkönyv szerint SZMD-17K vagy SZMD-18K jelű motorral adták ki őket. Az utóbbi volt a kismotoros indítású.

 

Evés után édes a pihenés...

Előzmény: dutrancs (12283)
dutrancs Creative Commons License 2015.02.24 0 0 12283

Az SZK-5- ben azt hiszem SZMD-15 K  volt.

Előzmény: triplaharom (12282)
triplaharom Creative Commons License 2015.02.24 0 0 12282

Az SZK-5 -nek ismerős a régebbi és a még régebbi típusa is, mert néhány szezont lehúztam mind 2-vel. A gréderen emlékeim szerint, német nyelvű felirat mutatkozott valahol és qrva erős volt a motorja is.

Előzmény: csepel fan (12281)
csepel fan Creative Commons License 2015.02.24 0 0 12281

Turbós motor volt az SZK-5-ben is.Magyarországon az NDK grédernél elterjedtebb volt volt a lengyel és a cseh gyártmány.

Előzmény: triplaharom (12280)
triplaharom Creative Commons License 2015.02.24 0 0 12280

"El levelezgetek magammal! :-)"

 

Mi + addig jót aludtunk. (:-))) Azért érdekes dolgokra világítasz itt rá, amiről én még csak nem is hallottam. Errefelé NDK grédert használt 1 cég sokáig, de ezer éve nem működött már az sem tudtommal. DT motorból itt a legerősebb amit tudtam,a kockafülkésben volt turbóval és 1ik fajta JUMZ-ba van építve.

Előzmény: dutrancs (12279)
dutrancs Creative Commons License 2015.02.24 0 0 12279

El levelezgetek magammal! :-)

Előzmény: dutrancs (12278)
dutrancs Creative Commons License 2015.02.24 0 0 12278

T-4A tipusú traktor motorja. Lassan-lassan kiderítem,hogy mibe építették még be. Igaz,hogy az E 302 kotrótól már jól elkanyarodtam.

Előzmény: dutrancs (12277)
dutrancs Creative Commons License 2015.02.23 0 0 12277

Ezek kismotoros példányok!

Előzmény: csepel fan (12272)
dutrancs Creative Commons License 2015.02.23 0 0 12276

Ime!

Előzmény: dutrancs (12275)
dutrancs Creative Commons License 2015.02.23 0 0 12275

Én is azt írtam,hogy gréderben találkoztam hathengeressel .Tudod mi a furcsa benne ? A hathengeres szinte egy hathengeres SZMD motor!!Ugyan az mint a DT-75-be tettek,csak ugye az négyhengeres volt ,azt hiszem SZMD-14.( Na meg az SZK-4-esekbe)!Ezt idáig így tudtam. Most jön a nyílt égből a villámcsapás! Egy másik könyv pedig a négyhengeresre azt írja,hogy A-41 tipusnak hívják. a hathengerest pedig:  A-01M.

Előzmény: csepel fan (12272)
dutrancs Creative Commons License 2015.02.23 0 0 12274

Ezekre én is ,fiam is gondoltunk,de minden tip-t mi sem ismerhetünk!

 

Előzmény: Zemiator (12273)
Zemiator Creative Commons License 2015.02.23 0 0 12273

Ez önmagában lehet, hogy nem sok információval szolgál,pedig..... de ! :-)

Tudjuk ,hogy 60 literes. Azt is tudjuk mekkora a tank magassága, és azt is ,hogy téglatestről van szó !  Az arányokból ,nagy valószínűséggel a szélességet, és hosszt is meg  lehet becsülni !  Ezen adatok birtokában már "csak" egy kisebb teljesítményű munkagéphez,traktorhoz, teherautóhoz kell illeszteni, vagy egész egyszerűen ki kell választani melyik járműnek 60 literes ,téglatest forma az üzemanyagtankja ! :-)

   

Előzmény: dutrancs (12270)
csepel fan Creative Commons License 2015.02.23 0 0 12272

Hathengeressel csak gréderben találkoztam.A négyhengeresnél is típushiba volt,hogy a vázgerinc fáradása

miatt letörött a fülke előtt,a motor és a fülke megállt a két hátsó hídon,ha lent volt a középső tolólap az eleje

meg azon.Rutinos gépkezelő a hidraulika csöveket se szakította el,vissza lehetett a hegesztéshez nyomatni az eredeti helyére.A Prága műhelykocsiban mindig volt egy garnitúra erősítő folt lemezkészlet előre kivágva.

Előzmény: dutrancs (12269)
Tóni bácsi Creative Commons License 2015.02.23 0 0 12271

Hát, Öreg Cimborám, szerintem bármihez is használhatták, ha maszek gyártmányú. Természetesen olyan valamire gondolok, amin gyárilag nincs üza szint, ill. mennyiség visszajelző.

 

Egyet ki merek jelenteni tutira: Babettához biztos nem. :-)))

Előzmény: dutrancs (12270)
dutrancs Creative Commons License 2015.02.22 0 0 12270

Egy padláson kutatva találtam egy mércét. Laposvasból volt házilag be kalibrálva 60 literig. Mihez használhatták? Van valami ötletetek?Tudom,hogy valamiféle gép üa-tankjában levő mennyiség megállapítására,ellenőrzésére,de melyik gépnek? Egyenlő beosztások vannak rajta.

dutrancs Creative Commons License 2015.02.22 0 0 12269

Én hathengeresbe kismotorosat ismertem. Az autógréderbe volt. Amennyiben az a motor is volt benne, akkor az egy bivaly erős moci volt.Majd megkeresem a tipusát. Szerintem is ,mint írtam ,gyanús volt az, amit a könyv írt.

Előzmény: csepel fan (12267)
triplaharom Creative Commons License 2015.02.22 0 0 12268

Üdv. !

Ma találtam a piac lomis során 1 Csepel szerszámos dobozt, persze üresen. 8 ezret kért a mandarin érte, amit én erősen sokalltam. Persze ha kellene valakinek, akkor begyűjtöm a jövő héten.

Előzmény: csepel fan (12267)
csepel fan Creative Commons License 2015.02.22 0 0 12267

SZMD motor volt benne kismotor indítóval,ugyanúgy mint a gréderben.Abból 1982-ben kaptuk utoljára a

hathengeres változatot elektromos önindítóval.Már a garancia időszak alatt elromlott,a féket sem igazították

a megnövelt motor teljesítményhez,bár a tolólap leeresztésével is meg lehetett állítani.38 lóerővel meg se

mozdult volna,szerintem elírták.

Előzmény: dutrancs (12265)
bbeci Creative Commons License 2015.02.22 0 0 12266

Üdv,

Az Allis Chalmers és az Oliver makulátlan amerikai márkák, a többi keverék.

 

Allis-unk van három is,mindegyik WC modell,meg Oliver 70 esünk is van de motort keresünk hozzá.Szép gépek,Magyarországon egyetlen darab sincs belőlük.

Előzmény: sevilacus (12227)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!