Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
Nagyon jó képek vannak itt a topikban! Hallottam történeteket hogy a vasútat milyen bűn volt fényképezni a csillagos időkben, így csak egy kérdésem lenne a képek készítőihez, nem voltak meredek esetek?
Hallottam már olyasmiről hogy legjobb esetben csak a filmet, rosszabb esetben a fényképezőt is elkobozhatták! Mi igaz ebből?
Én még, vagyis inkább úgy fogalmazok már éltem a csillagos időkben, de 3 évesen nincs sok emlékem erről a vasútról! Szerintem ezért színesebbé tenné az oldaltegy két történet, sztori is!
Hirtelenjében csak ezt találtam. A felvételt 1989.06.22.-én készítettem Bp. Déliben. A felvétel bal szélén áll kedvenc mozdonyod, a V43.1178 (rácsos). Középen az M41.2140, míg a jobb szélen GySEV sárgacsíkos kocsikkal a V43.1279 látható.
Nagyon szép Szili!!!Nagyon szép munkát végeztetek!
Bárcsak a mostani gépek is így néznének ki,jó persze most is van szép Szili,de ez már nem olyan mint... Kár ,hogy megszünt ez a beo. gépes dolog.Látszott,hogy van gazdája a gépnek és gondos kezek amik ápolják ezeket a gépeket.Amúgy a bhv-s kocsin valami hírdető felirat van?
Az évszámra én is kíváncsi lennék?Én,ha tippelnék akkor: kb.1990
Egy régebbi/ 2007.12 hó/ hozzászólásban láttam egy fényképet a volt beo gépemről Bp Déli pu-n több szili társaságában. "" SOLDATÓ"" topictárs tette fel. Elvileg a fotós, aki a fényképet készitette Pálinkás József. Vagyis jómagam. Sajnos én nem emlékeztem erre a fényképre. Örülök, hogy viszont láthattam régi szeretett gépemet, amely sajnos ma Nagykanizsa ftház fűtőgépe. Sajnos vonalon, vonatok élén már vszinü nem látom többet. Ezért kérlek benneteket, ha valakinek lenne a fotói között erröl a gépről // V43-1178 // bárminemü fotója ossza meg velem legyenszives. Azért én is teszek fel róla egy képet. A mozdony külseje a beosztott személyzet munkáját dicséri, aki saját elhatározásból a megkopott festést ujjá varázsolta a pusztaszabolcsi kocsijavitó mühelyben. A festéket szfvár adta, de a festést a személyzet csinálta. Köztük jómagam is.
Nagyon tetszik a topik. Sok szép fotót láttam itt. Mivel engem is érdekelnek a régi vasuti témáju fényképek. Cserébe én is teszek fel 1-2 fotót. Én Pusztaszabolcson lakom, igy természetes, hogy Pusztaszabolcsról. 1957-ben készült a fotó Pszabolcs fűtőházban.
Kérdésem: Meg tudnád mondani vagy ha Te nem, akkor bárki, hogy milyen típusú a "88-as" pályaszámú szerkocsis...? Vagy van valakinek róla "személyzet nélküli" képe esetleg ? Ahol mondjuk 34-gyel kevesebben "takarják" a mocit :-) ...
Nagyon megfogott...
A választ / képet előre is köszönöm ! Üdv ! HOember066
Szép idők lehettek, micsoda gép! És most már azt is tudjuk, hogy mire valók a szergejen a fellépő meg az ütköző alatti kapaszkodó. Zászlótartó! Sose jöttem volna rá amúgy ... :-)
mivel nem illik üres kézzel jönni, ezért itt ez a '85 tavaszi M62-es feldíszitve. Sajnos nem tudom készült...
Ezt a fotót én skenneltem be egy brigádnaplóból. A XIII. Pártkongresszus tiszteletére Veszprémből induló Ferencvárosba tartó vanat mozdonyát ábrázolja 1985.03.24-én Veszprém állomás XVI. vágányán. A kép készítője minden bizonnyal Geipl Péter. Van még több is, csak a Péterrel nem beszéltem még a hozzájárulásáról. Majd ha ez megtörtént, akkor rakok be ide belőlük!
Igen, én már csak a korongmedencét találtam, illetve a fordítókorong berendezéseit, már ami maradt belőle. Láttam még egy épületet, a fordítóhoz vezető vágány végén, illetve a gőzös korszakra emlékeztető vízfeladó is épségben áll e vágány mellett.
Bármilyen kép érdekes lehet, még a Veszprém - Alsóörs vonal idejéről. Sokat kutattam az interneten, mindössze néhány képeslap mutat valamit a vonalról (ezek Balatonalmádi honlapján láthatóak), de az alsóörsi fűtőházról semmi.
élvezettel nézegettem végig ma ezt a topikot, fantasztikusak ezek a régi fotók! mivel nem illik üres kézzel jönni, ezért itt ez a '85 tavaszi M62-es feldíszitve. Sajnos nem tudom készült...
Egy másik lehetséges forrásom a jövőben: nagyapám Petőházán volt állomásfőnök a '70-es, '80-as években (1982-ig ha jól emlékszem), átnézem majd a dolgait, hátha maradt fotó is.
Ha nem tévedek, az egykori fűtőház a jelenlegi állomás közepe táján helyezkedett el. A vágányok meghosszabbításával azt elbontották. Amit Te láthattál, az csak a kitelepített fordítókorong...
Az első kép megtalálható a "NOHAB , A MÁV M61-es mozdonyainak története" című könyvben, ezzel a képaláírással : "Történelmi fotó a Nyolcasról. A Mecsek expressz az Abaliget és Szatina-Kishajmás közötti husztóti völgyhídon 1973-ban. Ma már sem a Nyolcas, sem a viadukt nincs meg. Fotó: Gerecs István hagyatékából."
A MÁV 315.817-ese... A helyszín és az időpont sajnos nem ismert, de a negatív többi része Kaposvár környékén készült a '60-as években. Ha valaki hasonlóságot vél felfedezni a környezetben, kérem jelezze.