A VW eladások soha nem szakadtak be. Az egész konszern szárnyal, az eladások folyamatosan nőnek minden márkánál. A Skoda átlépte az 1 milliót, de VW-ből meg elmegy 4 millió.
Én sem osztom, a Fabia1-el nekem több gondom volt, mint a Roomsterrel. Igaz, csak apró-cseprők, pl. csomagtartó teleszkóp, központi zár, ilyenek. A PD motorok természeten hibátlanok, csippelve, pörgetve is.
A Roomster 1.9 TDI most lépte át a 200.000 KM-t, vagyis épp kinőtt a tini korból. Még sokat fog szolgálni.
onszernszinten, illetve a részvényesek szemszögéből teljesen mindegy, hogy melyik fogy melyik kárára, de ha másképpen nem, akkor a modellskálázással azért igyekeznek arra, hogy a márkák ne elsősorban egymás elől vegyék el a vásárlóerőt, hanem konszernen kívüli más márkáktól!
Pontosan ezért van Audi, Volkswagen, Skoda és Seat márka.
A VW, pláne Audi autókon lehet eladott egységenként magasabb a profit, de ezt ellensúlyozza a Skoda eladott darabszáma.
...azért abban a Coca Cola hasonlat tényleg nem volt teljesen analóg, mert egyrészt filléres termék egy autóhoz képest, illetve a kóla és a fanta nem egymással konkurál, hiszen az egyik ilyen a másik meg olyan, hanem a Pepsi hasonló termékeivel...
...és valószínűleg az sem véletlen, hogy egyik anyamárkának sincsenek azonos ízű termékei a már bejáratott termékein kívül...
Konszernszinten, illetve a részvényesek szemszögéből teljesen mindegy, hogy melyik fogy melyik kárára, de ha másképpen nem, akkor a modellskálázással azért igyekeznek arra, hogy a márkák ne elsősorban egymás elől vegyék el a vásárlóerőt, hanem konszernen kívüli más márkáktól!
Már hány éve zuhan a Skodák kezdeti minősége... Egyre inkább ócska kispórolt sz.... lesznek.
Közel 20.000 km-t tekertem egy O3-ba, 300 körül O1-be és mivel a családbanO2 is van, nem osztom a nézetet. Vannak dolgok, amik nem tetszenek az O3-on, de ha a valós árát nézed, nem a listaárat, akkor sokat kapsz a pénzedért.
A VW minőségre jobb autó mint a Skoda, de ez így volt 1996-ban is, amikor az O1 megjelent, sőt, azzal a szomorúszürke műszerfallal még egy kicsit messzebbről is követték mint ahonnan ma követi az O3.
Ezzel a C-C-s hasonlattal csúsztatsz azt remélem te is tudod! Egyébként meg konszernen belül az egyes márkák közt igenis van verseny még akkor is ha olykor korlátokba (ami saját maguk) ütköznek. A hierarchiát világosan és ha kell erővel fenn akarják tartani.
Annyira kibaszottul unom, hogy olyanokkal kell vitatkoznom, aki nem értik, mitől megy a villamos....
Ezzel a C-C-s hasonlattal csúsztatsz azt remélem te is tudod!
Egyébként meg konszernen belül az egyes márkák közt igenis van verseny még akkor is ha olykor korlátokba (ami saját maguk) ütköznek. A hierarchiát világosan és ha kell erővel fenn akarják tartani.
Persze egyébként együtt és külön külön is küzdenek a francia, japán... egyebek ellen.
A kétség jogos, de biztos, hogy nem így történt, mert ott voltam, amikor megjött az autószállító kamionon az autóm, és már akkor láttam, hogy ezek a gumik vannak rajta.
Konszernszinten, na ja... de amúgy? Szerintem nagyon nem esett jól a VW-nek a Skoda kezdeti óriási sikere, amúgy nem konszernszinten... Azért csuklottak párat amikor a Passat a Golf és a Jetta eladási "beszakadtak" a Superb, és az egyes és kettes Octavia miatt! Persze, konszernszinten jól esett nekik... :-)
"Ilyen szintű fillérbaszást látva teljesen elmegy a kedvem a márkától."
Még csak most jutottál idáig? Már hány éve zuhan a Skodák kezdeti minősége... Egyre inkább ócska kispórolt sz.... lesznek. De nem kell ezen meglepődni, az anya cég pozicionálja így. Túl sokan veszik még így is a VW-hez képest.
Én írnék egy levelet a PoHu-nak, csatolva a Nexen gumi tesztlapját, hogy ha szerintük nem oda való az autójuk a palettán, ahová a Nexen a gumik között, akkor szíveskedjenek valami normálisat adni hozzá.
Természetesen amikor megjött az autó én is elolvastam minden netes tesztet, véleményt amit fel lehetett találni, így az elmélettel tisztában voltam. Az ősszel volt fenn a gumi az autón, mentem vele kb 4300 km-t, ez alatt kopott 0,6 mm-t, pedig nem hajtottam nagyon.
Nem olyan tragikusan rossz, mert akkor már kidobtam volna, de azért óvatos vagyok vele. A tapadás szárazon egész jó, a vizet megtiszteljük, a zaj nem tragikus, de a téli Conti TS 850-nél hangosabb (mondjuk annak lágyabb az anyaga is). A fogyasztást nem veszem észre, hogy megdobná, de nincs is mihez viszonyítani.
Így marad, amíg nem kopik le (ahogy elnézem azért erre nem kell sokat várni), aztán veszek valami prémiumot. Nagyon tetszik ebben a méretben, hogy jelentősen olcsóbb a gumi, mint az előző autómhoz, amihez 225/45R17-es gumik kellettek.
Azért a Skoda meggondolhatná, hogy egy 180 LE-s autót ilyen gumival ad ki, ez igazán nem volt szép tőlük. Amikor megpróbáltam elintézni, hogy cseréljék ki, akkor azt mondták, hogy volt már több ilyen próbálkozás, de a PH mindig azzal utasította el a kérést, hogy a gumi minden paraméterében megfelel a gyári előírásoknak. Pedig még azt is felajánlottam, hogy ráfizetek a másik gumira, de akkor sem engedték.
Ezt egyébként sosem értettem, hogy ha már ezer féle extra közül lehet választani egy autónál, akkor a gumi fajtáját miért nem lehet extraként választani.
A Kia C'eed-nél az első években szerepelt az extralistán a Michelin gumi.
Ezt egyébként sosem értettem, hogy ha már ezer féle extra közül lehet választani egy autónál, akkor a gumi fajtáját miért nem lehet extraként választani. Van akinek a csendesség lenne fontos, van, akinek más tulajdonság. Szerintem sokkal értelmesebb "extra" lenne néhány ma kapható okosságnál.