Sportosan lehet vezetni bármelyik autóval amelyik műszakilag alkalmas rá (pl. a Jazz 1.4 ES felszereltség fölött), de csak a körülményeknek megfelelő józansággal...
Attól függ, mit jelent, hogy sportosan. Mert ha az 1.4-es Jazz belefér, akkor az nálam nagyon máshol kezdődik...
A felni szélessége (5,5-6) még nem számít, mert a gumi érthet oda. De szerintem 175-ös guminak még el kell férnie - legfeljebb hólánccal okohatna galibát.
Arra viszont vigyázz, hogy a Jazz féknyerge némelyik alufelnivel ütközik. Emiatt vásárlás előtt feltétlenül próbáltasd fel, csak úgy gumi nélkül.
Egyet ne felejtsünk el: mindig van egy gyorsabb autó! Ennek ellenére mégsem csak a "csúcsragadozókkal" (>300LE) vezetnek sportosan! Sportosan lehet vezetni bármelyik autóval amelyik műszakilag alkalmas rá (pl. a Jazz 1.4 ES felszereltség fölött), de csak a körülményeknek megfelelő józansággal...
1. Két autó van a családban egy Off M6 165le, 385Nm On , és egy Jazz 1,4 , tehát van összehasonlítási lehetőségünk.
2. Mindkét autó a Népitélet győztesei között van. ( Nagy szerencse ez nekünk, végre jól választottunk :))) )
3. Mindkét autót imádjuk, tehát szerintem nem vagyunk elfogultak velük kapcsolatban, legfeljebb más autókhoz képest. :))
4. Még egyik sem romlott el soha.
Ezen tények, és az autók ismeretében a mi véleményünk az a gyorsulás, és előzés témakörében, hogy akármennyire is szeretjük a Jazz -t, és akármennyire is 1,4 -es , és akármennyire is visszakapcsolgatunk, nem szabad vele sportos stílusban közlekedni, mert nem arra való, és hamar meglepetés érheti az embert.
Hiába sikerül a Jazz -al az előzés sportos vezetési stílussal 200-300 szor, ha a 301 -ik nem, mert ha megvan a baj, már nem fog az előző 300 sikeres előzés számítani.
Az meg hogy visszakapcsolva partiba van az erősebb autókkal az marhaság, mert még néha a 165le -s Mazdával is vissza kell kapcsolnom, pedig elhihetitek, úgy megy mint az állat :)
A nejem aki imádja a Jazz -ét, mikor néha az M6 -al megy mindig úgy száll ki, hogy vigyorog, és azt mondogatja, hogy apukám isteni ez a kocsi, milyen könnyen előzök vele. :))
Úgyhogy szerintünk maradjunk annyiban, hogy a jazz egy KIVÁLÓ szeretetreméltó autó, de csak a saját kategóriájában.
Az ET szám megváltoztatása és a szélesebb gumi azzal a veszéllyel jár, hogy teljes berugózásnál a gumi ütközhet a sárhányóval.
Az ET37 8 mm-rel hozza kijjebb a gumit, ez talán nem problémás. 175 helyett pl. 185 széles gumi újabb 5 mm-t jelent, stb. ez együtt már húzósabb lenne. Én inkább ET42-es felnit vettem.
Ez nagyon cool!:-) Én nem vagyok egy decikre gyúrós fajta, de öröm volt látni a 4.8-at. Főleg, hogy nekem Bp-en 8-9 l között eszik. Ebben sok a Margit-híd -Teréz krt, de. fél9 és du. fél 6 körül. Aki jár erre, az tudja miről van szó.
Konyak: hát ja:) Mennyé' má' életérzés:-)))
Más. Téligumi ügyben hátha valakit érdekel: péteken megérkeztek a kerekek a Jazzhez. Itt a Index téligumi fórumon kaptam jó árat: Dunlop Wintersport M3 + acélfelni, centírozva, 4 db, szállítással 101.000 Ft. Több gumis is városi használatra ezt a gumit ajánlotta.
Miért olyan nagy baj, hogy általában vissza kell váltani egy országúti előzéshez? Szerintem ez a normális, a biztonság miatt a maximális gyorsulásra kell törekedni. Én egy 27 LE-s autóval kezdtem, annál életbevágó volt megtanulni az előzés technikáját.
Elképedve nézem azokat, akik ráérősen, 5.-ben kezdenek előzni és sokszor csak a szerencsén (és a többieken) múlik, hogy be tudják épségben fejezni.
Úgy látom, hogy egy kicsit elszabadultak az indulatok az 1.2-1.4 elemezgetése közben, ami nem tesz jót ennek a fórumnak. (Pl. nem kellene káromkodnia senkinek...)
Úgy érzem, hogy a többségben lévő 1.2 tulajokban valamiféle kissebrendűségi érzésféle alakulhatott ki és ez eredményezi az ellneséges hangulatot. Amennyiben valaki úgy gondolja, hogy én személy szerint hozzájárultam ennek az indulatnak a gerjesztéséhez, akkor azt valóban sajnálom. Nem volt szándékomban.
Az viszont tény, hogy akárhogyan/akárhonnan is nézzük a különböző Jazz változatokat, az 1.4-ESEK MINDENKÉPPEN ERŐSEBBEK ÉS JOBBAN FELSZERELTEK (ilyen a Honda magyarországi kínálata, mégha ez nem is mindenkinek tetszik!). Viszont az 1.2 COOL LÉNYEGESEN OLCSÓBB ÉS KEVESEBBET IS FOGYASZT. Sztem mindegyik jó vétel!!!
Én úgy gondolom, hogy dühödt indulatokra nincsen szükség ebben a témában, maradjunk inkább a jóindulatú lelkesedésnél!
Finoman szólva is beszarok én azoknak a beírásoknak, hogy az 1,4-es micsoda erő és nyomaték többlettel bír az 1,2-s hez képest. Illetve gyorsulásban felveszi a versenyt a 2000-es vagy nagyobb autókkal. Nem kell a realitások talajától a csillagokig elrugaszkodni, a Jazzt nem gyorsulási versenyre tervezték, nagyon jó kis autó bármelyik felszereltségűt is vesz az ember, de bármibe merek fogadni, hogy nincs köztünk egyetlen tulajdonos sem aki azért vett Jazzt, hogy a lámpánál vagy az országúton azzal gyorsulgasson. 3-,-3,5 millió körüli árban erre biztos, hogy van alkalmasabb autó is. És nem is ez az elsődleges szenpont egy nem sport autó vasárlásánál, legalábbis nálam nem ez volt.
Természetesen országúton is jól használható! Amire utalni akartam, hogy tekintettel kell lenni arra, hogy az 1.2-es az 1.2-es. Nekem hiányzik belőle pár lóerő és + nyomaték, ezért élesebb szitukat nem vállalok be- ha elkerülhető. Engem nyugalomra szoktat a járgány, nyugisan, csendben, zenét hallgatva kényelmesen lehet vele autózni . De pl. nem szívesen vállalom be az előttem haladó IFA+Kamion páros előzését , csak akkor, ha a távolban sincs fehér vitorla:) Ráérős autó:)
Cserébe a fogyasztás a hétvégi 160 km-es úton 4.8l/100 km a kijelző szerint (2 személy, időnként klíma, sok falu, 60-110 km/h sebességgel)
szerintem a Jazz országúton is jól használható Magyarországon, mert kicsik a távolságok. Évi egy-két külföldi utat is meg lehet vele tenni, de aki rendszeresen jár külföldre, annak az Accord, vagy más középkategóriás autó a jó megoldás.
Én is azokkal értek egyet, akik szerint a Jazz a családba, második autónak ideális. Városi forgalomban jól manőverezhető alacsony fogyasztás mellett. Országúton 110-s tempónál már többet fogyaszt (1.2 cool ) mint egy 1.8-s majdnem OFF autó.
Teljesen egyetértek!! Sajnos a hétvégén újra saját bőrömön is tapasztaltam, hogy 1.2-né igen is vissza kell váltani 3-ba egy normál előzéshez. Általában országúton és pályán egy Off Corollát On használunk, amivel 4-ben simán lehet előzni (az sem egy gyorsulóbajnok, de ...) . A hétvégén viszont a Jazzal kirándultunk. És előzés közben döbbentem rá, hogy most a Jazzban ülünk és ez nagyon más: 4-ben előzve nagyon lassú, halálfélelmem volt erősen.
Városba tökéletes az 1.2 , de országúton és pályán szvsz kicsi! Egy 1.5 motor már jobb lenne. Aki nem csak városban akarja használni, az vegyen 1.4-et, ha csak nem lesz nagyobb motorral is később!
Nagyon jó kisautó, szeretem nagyon, VÁROSI közlekedésre második autónak kiváló az 1.2 is.
Azért szóljatok, ha tudtok valakiről, alaki el szeretné cserélni a népítéletben lehúzott "ócska, xszar" Civic-jét a Jazzre:)))
Nagyon érdekes amiről mindig itt beszéltek!1.2 vs 1.4 Nagyon elgondolkodtató amit irtok csak kicsit túl van lihegve!Viszont kicsit elfogult vagyok mivel nekünk 1.2 cool Jazz van és nem próbáltam még 1.4-est!De van egy 1.6 16V G Opel Astra-k 100Le val!Óriási különbség van a két motor között viszont itt nem 5Le különbség és 9 Nm!Ja és nem 8 szelepes!Ez az Astra 1.4 Ls árában vettük nem akkora élmény vezetni és nem honda filing de ár érték aránya jobb!Viszont a 3M-ig pedig lehet kicsit drágább a 1.2 Cool de Corsa-hoz képest ez éri meg hiába kicsitt drágább!
1.2 cool: menet közben 5 ember+ csomag!Hát a rugózás nagyon kellemessé válik viszont nagyon elgyengül a motor és véleményem szerint korányzásra is fogyelni kell!Viszont így is 80-90Km/h val menve 5.5 L fogyi is kihozható!
Valahol ott az igazság. A Jazz kellemes, korszerű kisautó, ami a városon kívül is használható, de ne essünk túlzásokba! A 100Le fölötti korszerű gépek más kategória, nem kell azokat "vernie".