Tapasztalatom szerint nem a zárbetét szorul, hanem a zárszerkezet. (azért írom, mert kb. két hónapja javítottam :) ). Ehhez a művelethez kiszedtem az ablak mozgató mechanika egy részét és az üveg vezető sint is. A szerkezetet rögzítő csavarok kiszedése még semmit nem jelent, mert a mozgató rudazatok (nyitó fültől, zártól és a reteszelő úszótól) még benne vannak. A zár mechanika egy szépen kreált, zárt házban van, a kiszedéshez ET keze kellene. Igazából akárhogy csavargattam, forgattam, a rudazatokat nem tudtam (további bontások nélkül) kiakasztani, ezért az ajtóból sem jött ki. Nagyon nehezen egy résen befújtam némi bicikli láncszprét és sokkal jobban mozgott a szerkezet. Az ajtó bordái ragyogóan viszik a bőrt a kézfejről :(( Az ablakemelő mechanika zsírozása is megtörtént, szuper lett. Ez egy belépő szintű Wagon ajtajáról van szó.
Kit ajánlotok kelet-Pest / Maglód / XVII ker környékén a következőre:
- WR+ amihez 1db gyári kulcs volt, ez egy 2003-as AT, nem másolható a kulcs, csak gyári kulcs kapható, van egy csip nélküli kulcs pluszban csak ajtót nyitni :(
- a csomagtér ajtó zár motor meghalt, csak kulccsíl nyílik (motor forog, fogaskerék tört a zárban)
- a vezető oldali ajtó zárja nehezen jár (a zárbetét) és sajnos a mechanikában van valami gebasz, hidegben a szerkezet befagy, tehát nem a betét, hanem a rudazat. Se a pöcök nem húzható fel, se a motor nem nyitja ki, se a belső kallantyú, amíg be nem melegszik és ki nem olvad
Ebből eredően kellene nekem
- 2 kulcs ami jó az immohoz
- 3 zár ami nem fagy be :)
hogy ez komplett zárbetét csere, egy TK-s autóból teljes garnitúra csere + immo tanítás, vagy gyujtáskapcsolóbetét cserével, vagy akármivel, az ugye 5-6 variáció, de kit keressek aki megoldja?
Segítséget szeretnék kérni. Néhány hónapja vásároltam a feleségemnek a régi 3 ajtós A-s corsa-ja helyére egy suzuki wagon r+-t mert az megbízható:( . Ez 99-es évjárat, még az első Japán változat. Egyik délután hazaérkezett rendben, azután soha többé nem indult be. Néhányszor előfordult már hogy nem indult be elsőre, ekkor kivette a kulcsot, átfordította, ismét megpróbálta, és akkor beindult. Aztán napokig minden rendben. De most semmi, az önindító teker, de nem indul. Van-e ezeknek valami tipushibája, ami a legvalószínűbb ilyen esetben? Sajnos a környékünkön semmi megbízható szerelőt nem ismerek, az autót így mozgatni sem nagyon tudom, de némi segítséggel megpróbálnám megoldani. Előre is köszönöm a hozzászólást. Üdv: Peti
Tudja esetleg vki, hogy az elso ulesek fejtamlajanak a rogzito helyet, hogyan lehet kiszerelni. Tehat, az ules szet van szedve atomjaira (ulesfutes project 2.0), es a lyuk, amibe belecsuszik a fejtamla, az tartja a hattamlat borito szovetet. Nem tudom elegge ertheto voltam-e ? :D Tehat ezt a muanyag huvelyt, szeretnem kiszerelni az ules femkeretjebol.
Az a baj az első lett elba...va mindig máshoz vittem volt hogy kértem had nézzem meg hogy csinálja egyik oldalt 5t a másik ldalt 7t nyomásal jött ki az alig 1000km futott csapágy nem simlizett akkor skf et raktunk bele én vettem elöttem rakta be az kb 500km ment el.De az is igaz egyre nehezebb normális embert találni amit tudok megcsinálok magam de van amihez se szerszámom se tehetségem nincs meg de igazad van messziről kerülni kell öket :D Valahol lejeb irtam is hogy olyanhoz vittem akibe megbizom nekem volt oktatóm mikor még autószerelönek tanultam az öreg miota hozzányult azóta patent a gép :D de majd kiderül kedden megy vizsgára :D 0
Gondolom nem az autógyárak szerszámoztak fel gördülőcsapágy gyártásra, hanem megrendelik a csapágy gyártótól, ha így van, akkor szám alapján lehet kapni, ha nem, akkor tévedtem.
Szia sajnos nem viszont ez volt az a pont ahol majdnem eladtam a kocsit 4x cseréltem elsöcsapágyat 6 hónap alatt és ez nem vicc a legolcsobtol a legdrágábbig mire bontott kerékagy került bele rájöttem nem a márka számít hanem ki és hogyan teszi bele mert ha 1x is ferdén vagy mellépréseli akkor kuka az agy nagyon kibuktam mert mindenki a szelepszárszimeringel van kiakadva de számoljunk egy kicsit 4 csapágy csere ugye duplán 4x futómüállítás és vágül bonott lett plusz ugye munkadíj stb hát beleugrott annyiba mint a hírhedt szimering. Szóval probálok segíteni persze rakhatsz bele mást is csak figyelj oda ki rakja be mert én megjártam vele nagyon
Üdv!wagon r nyári gumi 165/60 r14, téli 155/65 r14 gyári felnin tök jó, amúgy sem támogatom az alu felnit, főleg télen, nem látod a lukat a minőségi aszfalton, aztán meg mehetsz görgöztetni.Az acél felni sokkal jobban birja, de azt is tönkre lehet vágni.Amugy azért érdemes télire vékonyabb kereket feltenni, mert igaz hogy a futófelület vékonyabb, de magasabb is, pláne hogy mélyebb a bordája, és könnyebben kapaszkodik a csúszós uton.
Fogyasztás:1000 ccm normál esetben 6-7 lityi minimum, télen, sportos tempónál akár 10!is lehet.
Nekem a sima 76 lovasom hosszu távon ingázva nyáron 5.5, télen 6.3 volt.50-50 km oda, vissza.
Amikor közelebb jártam melózni, akkor viszont város, hosszutáv, bemelegités:télen volt hogy 8,75-öt mértem.
Most ignis motorosom van, de télen sem evett többet 6,5-nél.
Üdv! Valaki tudja, hogy a 2004-es Wagon gyári lemezfelnijére rárakható a 155/65R14 gumi? Hivatalosan a 165/60R14 a rávaló, de a keskenyebbik gumit is hozza a katalógus.
No szio akkor viszont jó hir könnyen hozzáférsz a tetö kárpitot csak bontsad le egy nagyobb villás kulcs aszem 17 es kell illetve 2 csatit huzd szét.A rossz hír az hogy ilyen tömités a világon nincs antenna talp meg főleg csak bontva,amúgy van de csak gyári suzukiéknál és jol vigyázz a talpra mert abba van a jel erősítő .megoldás olcsó gagyi antenna talpat rendelsz pl aliexpress kb 1000ft és abool kiveszed a tömitést.A piac tele van univerzális antenna talpal csakhogy ennek kocka a rögzítése és ott is van egy tömítés viszont az ujjaknál se a csati nem stimmel se az hogy jel erősítő nincs bennük ez a gyári és itt a másik
Nálam hátul van az antenna. Mindenesetre biztató, hogy a motort és a hátsó hidat, valamint a lökhárítókat és az üzemanyag tartályt nem kell kiszerelni hozzá. :)
Nekem agilám van, remélem, befér ide. Tegnap indítás után kb. 20 másodpercig rázkódott az autó álló helyzetben, aztán utána minden oké. A motor hangján nem érzékeltem nagyon szokatlant, de mire kiszálltam, már megszűnt a hibajelenség, nagyon nem tudtam megfigyelni. Mi okozhat ilyet?
Sziasztok, megállás után kipufogógáz szag az utastérben lehet attól, hogy a dob lyukas valahol? Megállás alatt azt értem, hogy épp megállunk, azaz nem helyben járatom a motort percekig. Viszont nincs mély hangja a rendszernek, azaz ha lyuk van valahol, akkor általában "sportos" hang is szokott lenni. Mit gondoltok?
Saját tapasztalat, hogy egy alapból egy 10-12 éves benzines kocsi motorblokkján nem szabad hogy folyjon az olaj, de ha nem is könnyezik, akkor az télen is rendesen melegítve volt(a meleg felfelé száll, az anyag tágul, fentről lefelé melegszik át a motorblokk.Amelyik kocsiban van pl 60 ezer, de folyik a váltóból az olaj, ha a hengerfejnél könnyezik, vagy a szelepdekninél, akkor sztem viszlát...
Nem árt szintén megnézni, hogy a küszöb mennyire van rozsdásodva(vagy netán rohadva), belül a kormány mennyire kopott, váltó az első körön pontosan, és könnyen jár, kivéve a hátramenet, itt még egy kupplungolás segit.A hűtőviz felmegy-e 90 fokra kb, ez vízszintesen mutatja. Ha nem akkor termosztát a baj. Van e szervizkönyv? Hányadik a tulaj? Műszaki?Hol csinálták, ha van, akkor elkérni a müszaki adatlapot.Jobb helyeken szar kocsikat nem engednek át.
Ha vezetsz, 50km/h ról fékezni, elengedni a kormányt, a kocsi merre húz, van-e csikorgás, nyekergés, szintén ha mész vele, megrángatni balra-jobbra, koppan-e a hátsó teleszkóp? A felnin benyúlva van-e válla a tárcsának?MINDEN!működik rajta?Kicsinyes, tudom, de nem ránézésre kell kocsit venni! Minden elektromos tükör, villanyablak, fűtés, klíma bekapcsol-e? Összegezve, szerintem a Wagonok jó kis autók, megfelelő kezekbe sokat kibirnak. Az előtő kocsimban volt 110 000km, mikor belém jött egy barom, de még a gyári tárcsák és betétek voltak benne. Persze a vezetési stilusom is "tatás".Nem a forgalmat tartom fel, hanem hagyom kigurulni a kocsit, ésszel váltok.
A lányeg ne kapkodd el!Nekem a második kocsim is wagon, azért mert nem az én hibámból, de belémjöttek, igy totál lett.A feleségemnek is wagon van.Sok mindenre kell figyelni,de milyet szeretnél?Szerintem az 1000-es csak városba jó, nincs szervó, ellenben nagyon megbizható, de 7 alatt nem jössz Az 1.3-as 76 lovasok a legjobbak, bár 8-10 évente cserélni kell a vezérlést.Nekem most 1328-as van, ignis motoros, láncos, semmi bajom vele, de a feleségemnek sem az övével.Olajat, szürőt, alvázvédelmet én is megoldom, nem hinném hogy jobban odafigyelnek egy szervizben is.
Tehát:Ha ugy vesszük, ismeretelen helyre mész:Autót, ha lehet gyerek nélkül, vagy szerelővel megnézni.A motor hideg legyen, ne ugy hogy találkozunk itt és itt, mert hidegen ha füstöl, akkor nem fogod észrevenni.Külsöre minden ok?Jól állnak a burkoló lemezek?Ha esetleg tudsz, vigyél egy festékréteg vastagság mérőt is.Gyárilag a motortérben a gyári csavarok meg vannak jelölve valamilyen szinnel, nálam feketén sárga(esetleg van leéleződés a csavarokon)....Folytassam?üdv