Azok nem '50 - es évek beli kocsik. A '80 - as években gyártotta a Talbot gyár. ICR a sorozatjelük, ha minden igaz. És SNCB mozdonnyal is szoktak járni.
Keresés közben találtam egy érdekes dolgot. Mert persze megnéztem, hátha én emlékszem rosszul és nem is E444R mögött húzta a Fyra kocsikat. De így sem találtam meg. Egy facebookos csoportba tette fel valaki, szóval a keresés kb. reménytelen.
140-esen megint leszakadt az a ki... felsővezeték.
Nem lehetne megoldani hogy ha egyszer vonatra száll az ember akkor ne 2-3 órás késéssel érje el a célját mert idén nyáron sem a Balaton északi vonalán sem a Szegedi vonalon valahogy nem sikerül abszolválni a menetrendet. Unokaöcsémet vihettem kecskemétről Ceglédre hogy elérje a Nyíregyházi vonatát. Gratulálok.
Gondolatoddal nagyon is egyetértek, én is örülnék problemamentesebb közlekedési kapcsolatoknak - az utasok szempontjából is . Technikai rész meg a szervezés az egy más tészta.
Közben gondoltam h valami lehet, mert a kapellán nem volt semmi ilyen látható.
Tényleg szervezéssel az átkapcsolósdi egyszerüsithető,vagy legalábbis megszüntethető lenne a személy részen.
A teher az más kérdés. De gondolj bele, tegnap RJ 67 a 4.-re érkezett, ma RJ 41 is,, nem tudom miért, de szembe jött AVALA , stb.
.Ott van csak egyet kiemeltem: REX 9405- - 06 , ez az 5.-re jön és megy./Ma a hangos szerint géphiány miatt kimaradt!/ Innen szoktak Győr felé is inditani, nem gyakran az tény. Ez a mai gyakorlat, ha meg késve jön valami, azt Móváron lehet esetleg fogni néhány percre.
Még pár nap, és kiderül, hogy nem is kell ez az egész átkapcsolósdi, nélküle is mehet a bolt, szervezés kérdése, hogy minden oda guruljon be, ahonnét majd saját erőből mozdulnia kell... :)
Azok a kocsik nem ötvenesévek, hanem hetvenesek vége, de inkább nyolcvanasok eleje...a Koploperekben is ezek futnak betétkocsiként. Egyébként jó példa arra, hogy ha van karbantartás, párévenként apgrédelés, akkor negyvenéves kocsik kiválóan kielégítik még a mai igényeket is, szóba sem kerül a kidobásuk. Azt nem tudom, hogy ezekben a kocsikban volt-e eredetileg pl. klíma?
Azok a kocsik nem Fyra motorvonati betétkocsik voltak, hanem Fyra színtervre lekent '50-es évekbeli holland távolsági személykocsik. Azóta hagyományos NS színtervvel, új, NS TRAXX-okkal járnak, tehát tulajdonképpen visszatértünk a kilencvenes évek BeNeLux vonataihoz, csak nem bordó-sárga színben és nem használt vezérlőkocsival (ezt a technológiát a MÁV is ismeri).
Igazából ez egy sajnálatos dolog volt, de a helyzet kezelése az volt igazán felháborító! Íme egy saját magam(és kB 50 utas) álltal átéllt történet! Az Avalával utaztunk Keletiben a jegyvizsgáló végig ment a szerelvények hogy aki Kiskunhalas elött akar leszállni annak Kőbánya-Kispesten le kell szállni és onnan busz viszi át az utasokat Soroksárra onnan vonat Kunszentmiklós-Tassig majd onnan másik vonat Kiskunhalasig! Na ez volt az elmélet! Gyakorlatban ez úgy nézett ki megérkeztünk Kökire ott a jegyvizsgálónak kellett telefonálni hogy mi van senki sehol mi meg állunk tanácstalanul hogy merre tovább, a topictársak többsége tisztában van vele hogy ott milyen egyszerű kijutnii a peronoktól az autóbuszokig ha valaki nem járt még ott, ezt megoldottuk mert én ismertem naggyából a járás, az igazi gond az volt hogy negyed kettőtöl fél háromig ott álltunk és akkor jött csak busz! Információt senki nem tudott ott adni jegyvizsgáló vagy egy illetékes MÁV alkalmazott sehol sem volt található!
Az biztos, hogy a VI csonka a VI vágány és BK jobb egyenes menet kb. millió váltóval.
Valahol a balra kellett mennie. 4 lehetősége volt: FC két oldala és a BK két oldala. Én a legelső helyen áttettem volna, ahol lehet, mert aztán lefelé rendesen begyorsulhat.
Nem tudom, melyik váltót vágták fel. Hétfőn kiderül. Hogy itt pontosan ezt akarta mindenki, vagy kapkodás is volt, az is majd kiderül.
Hogy át tették-e a balra vagy oda álltak a váltók...
Ha a végponton még váltót tudott felvágni Fradiban, akkor elég ráérősek voltak a toronyban, vagy vonat vágányút volt a balra amit nem lehetett olyan gyorsan feloldani?
Lehet tudni melyiket vágta fel?
(Szerencsére szabin vagyok, ma lettem volna nappal...)