Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
Azt nem tudom, mi féle festék volt, de gyorsan száradt. Gond nem volt belőle. Nem lepték be a bogarak sem. A piros áramszedőt azért nem vonatok között s felsővezeték alatt pingáltuk. A tetőn ugy emlékszem Dunaujvárosban és Pszabolcson a fütőházban mászkáltunk csak. Mindenhol volt dizelgépecske, aki besegitett egy kicsit. Arra nagyon emlékszem, hogy Dujv-ban kitolattok a gépet a vezeték alol, s mikor mostuk a tetőt, rendesen csipett. Ugy hogy az a része nem igazán tetszett. Kicsit tartottam is tőle. de szerencsére nem volt gond belőle sohasem.
Nem okozott gondot a festék száradási ideje? Ahogy a szavaidból kivettem, nem igazán volt ideje tapintható állagúra alakulnia... (...szúnyogok, rovarok...?)
Érdeklődöm, hogy van-é valakinek a régi Veszprém állomásról és a Veszprém Ipartelepek mh.-ről képe, esetleg olyan amelyik a vágányok felől készült és netán ott pöfögnek a gőzösök.
Köszönettel.
Azért szerencse, hogy nem a mentőknél dolgoztatok. Lelki szemeim előtt megjelenik a kép: Amig az orvos és az ápoló tuningolja a sérültet, a gkv. pedig gyorsan lefujja a sárvédőt.
Az egyik részről tiszteletre méltó az, hogy az alkalmazott dolgozó a szabad idejében ápolgatja a cég munkaeszközét, más részről felháborító, hogy a gép tulajdonosának nem nem sült le a pofájáról a bőr. Ugyanis ezt elemi kötelessége lett volna megszervezni és elvégeztetni megfelelő emberekkel, eszközökkel és helyen fizetésért.
Bár én nem vagyok se vasutas, se mozdonyvezető, de erre mifelénk Békéscsabán is, sok gépen látszott hogy törődik vele a személyzet! Jó azért egy-két gépen még mindig látni ezt, de egyre kevesebben! Szerintem is elég buta dolog volt hogy úgymond eltörölték a: "beosztott személyzet" fogalmat! Bár egyes helyeken mint pl: Szeged már néha giccsparádé volt az ahogy néhány mozdony kinézett, de ettől voltak egyediek! Nem voltak csúnyák, -senkit nem akarok megsérteni- csak a szegediek voltak nagyon lelkesek!
Most miért nincs ilyen?? Két vonat között festegetni a saját mozdonyát... Hát, igen. Meg is látszott régebben minden mozdonyon, ha volt gazdájuk. Gyönyörű lett az Ön mozdonya is! És ez csodálatraméltó, h régen így viszonyultak és viszonyulhattak a vasutasok a munkájukhoz.
Manapság a Keletibe megjönnek az ingák Hatvanból/Szolnokról, a vezér meg rohan is hátra, mert indulni is kell vissza azonnal. Még kajálni sincs idejük. Nem jó felé megy ez a világ...
Remélem, még nem unalmas az 1178-as. Akkoriban ingavonattal jártunk elég szoros menetrendben. Igy arra nem volt idő, hogy napokra kivegyük a gépet a fordábol. Ezért vonatok közötti időben csináltuk a munkát. Egyik végállomáson leragasztottuk, amit nem szerettünk volna festeni, majd a másik állomáson festettünk. Levegő az volt. A gép megtermelte. A vezetőállást is ugy csináltuk, hogy még felért a vonat a Délibe, én lepapitoztam mindent amit kellett. // ablakok, müszerek, stb //. Majd mikor volt kis idő, festés. Mikor elkészült az egyik vez állás, megforditottuk a gépet, s a másikat csináltuk ugyanigy. Ezért volt jó az inga. Csak egyik felét használtuk a gépnek. A kék kivételével mindent a vonatok között csináltunk. A kéknél kértük ki a gépet egy napra a fordábol. Szerencsére dijazták vezetőink is igyekezetünket. Tulajdonképpen ez azért volt, mert mikor a vezeték elért Pszabolcsig, 2 szilit kaptunk személyfordába. Az egyiket //V43-1168 //, az idősebb dolgozók kapták meg, a másikat meg mi, elég lepukkant állapotban. Az 1168-as sem volt egy nagyon szép masina. Ütött kopott külseje volt. De mindig tiszta s rendezett . Azok az emberek még gőzösökön jártak. Azokat pedig nem kell szerintem senkinek bemutatni. A gőzösök is majd mind csilli villi volt, pedig azért azt a gépet nem volt egyszerü tisztán tartani. tehát mi sem akartunk lemaradni az idős kollégák mögött. S rendeztük is a gépet, ahogy csak birtuk. Sok utat tettem meg ugy a kollégákkal, mikor nem dolgoztam. A cél az volt, hogy a forduló állomáson mindig csinositottuk a gépet. S örömmel tettük. Ezen a fotón én a főcsővezető vagyok.
Ugy látom érdemes volt hozzászólnom . Jöttek képek a volt gépemről. Nagyon köszönöm nektek. Én is sokat fotóztam régebben is. leginkább Szergely s Pupos volt a célpont.De azért befutott néha más is. Ha valakinek lenne kérése fotóügyileg mozdonyokrol, szivesen segitek //ha tudok persze //cserébe a jó fotókért.
A fotózással kapcsolatban durva dolgok nem történtek velem. Kisebb atrocitások voltak azért. De mivel én masiniszta voltam akkor a Máv-nál, igy én tüzközelben voltam. Főleg, mikor dolgoztam. De volt olyan is, mikor nem szolgálati időben fotóztam, hanem szabadidőben. Ott már volt egy-két eset. Celldömölkön, s Hatvanban volt problémám a rendészekkel. De mivel volt engedélyem, igy nem tudtak mit kezdeni velem. Meg akkor az is más volt, hogy nem ilyen apró automata masinák voltak.Hanem Zenit, Praktika, stb, ami nem tartozott a kisebb gépek közé. Nem volt olyan könnyü elrejteni. Meg hát, ha jó képet szerettünk volna csinálni, azt a gépet be is kellett állitani a megfelelő értékekre. S az idő, ami lehetőség a bukásra is. De gyors lábuak s mindenre felkészültek voltak akkor is a megrögzött fotósok.
Sajnos nem én vagyok rajt. Ő volt, aki a festőpisztolyt kezelte. S az egyik beosztott ember a 4 közül. Már boldog nyugdijas. Én a fotómasina tuloldalán voltam.
Nagyon jó képek vannak itt a topikban! Hallottam történeteket hogy a vasútat milyen bűn volt fényképezni a csillagos időkben, így csak egy kérdésem lenne a képek készítőihez, nem voltak meredek esetek?
Hallottam már olyasmiről hogy legjobb esetben csak a filmet, rosszabb esetben a fényképezőt is elkobozhatták! Mi igaz ebből?
Én még, vagyis inkább úgy fogalmazok már éltem a csillagos időkben, de 3 évesen nincs sok emlékem erről a vasútról! Szerintem ezért színesebbé tenné az oldaltegy két történet, sztori is!
Hirtelenjében csak ezt találtam. A felvételt 1989.06.22.-én készítettem Bp. Déliben. A felvétel bal szélén áll kedvenc mozdonyod, a V43.1178 (rácsos). Középen az M41.2140, míg a jobb szélen GySEV sárgacsíkos kocsikkal a V43.1279 látható.
Nagyon szép Szili!!!Nagyon szép munkát végeztetek!
Bárcsak a mostani gépek is így néznének ki,jó persze most is van szép Szili,de ez már nem olyan mint... Kár ,hogy megszünt ez a beo. gépes dolog.Látszott,hogy van gazdája a gépnek és gondos kezek amik ápolják ezeket a gépeket.Amúgy a bhv-s kocsin valami hírdető felirat van?
Az évszámra én is kíváncsi lennék?Én,ha tippelnék akkor: kb.1990
Egy régebbi/ 2007.12 hó/ hozzászólásban láttam egy fényképet a volt beo gépemről Bp Déli pu-n több szili társaságában. "" SOLDATÓ"" topictárs tette fel. Elvileg a fotós, aki a fényképet készitette Pálinkás József. Vagyis jómagam. Sajnos én nem emlékeztem erre a fényképre. Örülök, hogy viszont láthattam régi szeretett gépemet, amely sajnos ma Nagykanizsa ftház fűtőgépe. Sajnos vonalon, vonatok élén már vszinü nem látom többet. Ezért kérlek benneteket, ha valakinek lenne a fotói között erröl a gépről // V43-1178 // bárminemü fotója ossza meg velem legyenszives. Azért én is teszek fel róla egy képet. A mozdony külseje a beosztott személyzet munkáját dicséri, aki saját elhatározásból a megkopott festést ujjá varázsolta a pusztaszabolcsi kocsijavitó mühelyben. A festéket szfvár adta, de a festést a személyzet csinálta. Köztük jómagam is.
Nagyon tetszik a topik. Sok szép fotót láttam itt. Mivel engem is érdekelnek a régi vasuti témáju fényképek. Cserébe én is teszek fel 1-2 fotót. Én Pusztaszabolcson lakom, igy természetes, hogy Pusztaszabolcsról. 1957-ben készült a fotó Pszabolcs fűtőházban.
Kérdésem: Meg tudnád mondani vagy ha Te nem, akkor bárki, hogy milyen típusú a "88-as" pályaszámú szerkocsis...? Vagy van valakinek róla "személyzet nélküli" képe esetleg ? Ahol mondjuk 34-gyel kevesebben "takarják" a mocit :-) ...
Nagyon megfogott...
A választ / képet előre is köszönöm ! Üdv ! HOember066
Szép idők lehettek, micsoda gép! És most már azt is tudjuk, hogy mire valók a szergejen a fellépő meg az ütköző alatti kapaszkodó. Zászlótartó! Sose jöttem volna rá amúgy ... :-)
mivel nem illik üres kézzel jönni, ezért itt ez a '85 tavaszi M62-es feldíszitve. Sajnos nem tudom készült...
Ezt a fotót én skenneltem be egy brigádnaplóból. A XIII. Pártkongresszus tiszteletére Veszprémből induló Ferencvárosba tartó vanat mozdonyát ábrázolja 1985.03.24-én Veszprém állomás XVI. vágányán. A kép készítője minden bizonnyal Geipl Péter. Van még több is, csak a Péterrel nem beszéltem még a hozzájárulásáról. Majd ha ez megtörtént, akkor rakok be ide belőlük!