Keresés

Részletes keresés

pias Creative Commons License 2008.01.23 0 0 334
Azt nem tudom, mi féle festék volt, de gyorsan száradt. Gond nem volt belőle. Nem lepték be a bogarak sem. A piros áramszedőt azért nem vonatok között s felsővezeték alatt pingáltuk. A tetőn ugy emlékszem Dunaujvárosban és Pszabolcson a fütőházban  mászkáltunk csak. Mindenhol volt dizelgépecske, aki besegitett egy kicsit. Arra nagyon emlékszem, hogy Dujv-ban kitolattok a gépet a vezeték alol, s mikor mostuk a tetőt, rendesen csipett. Ugy hogy az a része nem igazán tetszett. Kicsit tartottam is tőle. de szerencsére nem volt gond belőle sohasem.
dud996 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 333
Nem okozott gondot a festék száradási ideje? Ahogy a szavaidból kivettem, nem igazán volt ideje tapintható állagúra alakulnia... (...szúnyogok, rovarok...?)
Előzmény: pias (326)
Én-1 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 332
Érdeklődöm, hogy van-é valakinek a régi Veszprém állomásról és a Veszprém Ipartelepek mh.-ről képe, esetleg olyan amelyik a vágányok felől készült és netán ott pöfögnek a gőzösök.

Köszönettel.

 

gumidani Creative Commons License 2008.01.23 0 0 331

Azért szerencse, hogy nem a mentőknél dolgoztatok. Lelki szemeim előtt megjelenik a kép: Amig az orvos és az ápoló tuningolja a sérültet, a gkv. pedig gyorsan lefujja a sárvédőt.

 

Az egyik részről tiszteletre méltó az, hogy az alkalmazott dolgozó a szabad idejében ápolgatja a cég munkaeszközét, más részről felháborító, hogy a gép tulajdonosának nem nem sült le a pofájáról a bőr. Ugyanis ezt elemi kötelessége lett volna megszervezni és elvégeztetni megfelelő emberekkel, eszközökkel és helyen fizetésért.

Előzmény: pias (326)
kacsa-86 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 330
Bár én nem vagyok se vasutas, se mozdonyvezető, de erre mifelénk Békéscsabán is, sok gépen látszott hogy törődik vele a személyzet! Jó azért egy-két gépen még mindig látni ezt, de egyre kevesebben!
Szerintem is elég buta dolog volt hogy úgymond eltörölték a: "beosztott személyzet" fogalmat!
Bár egyes helyeken mint pl: Szeged már néha giccsparádé volt az ahogy néhány mozdony kinézett, de ettől voltak egyediek!
Nem voltak csúnyák, -senkit nem akarok megsérteni- csak a szegediek voltak nagyon lelkesek!
bpo125-2 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 329

Most miért nincs ilyen?? Két vonat között festegetni a saját mozdonyát... Hát, igen. Meg is látszott régebben minden mozdonyon, ha volt gazdájuk. Gyönyörű lett az Ön mozdonya is! És ez csodálatraméltó, h régen így viszonyultak és viszonyulhattak a vasutasok a munkájukhoz.

Manapság a Keletibe megjönnek az ingák Hatvanból/Szolnokról, a vezér meg rohan is hátra, mert indulni is kell vissza azonnal. Még kajálni sincs idejük. Nem jó felé megy ez a világ...

Előzmény: pias (326)
kacsa-86 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 328
Tiszteletem!

"A kék kivételével mindent a vonatok között csináltunk. A kéknél kértük ki a gépet egy napra a fordábol."

Azért azt megkérdezem viccesen hogy az áramszedő is vonalon lett akkor festve?!

Egyébként ez a történet tetszik! Kár hogy manapság nincsenek ilyen lelkesek az emberek! Vagy csak én nem tudok róla...
Előzmény: pias (327)
pias Creative Commons License 2008.01.23 0 0 327
Bocsi. A másik képen csak nézelődő. Ezen a főcsővezető. csinos2
pias Creative Commons License 2008.01.23 0 0 326
Remélem, még nem unalmas az 1178-as. Akkoriban ingavonattal jártunk elég szoros menetrendben. Igy arra nem volt idő, hogy napokra kivegyük a gépet a fordábol. Ezért vonatok közötti időben csináltuk a munkát. Egyik végállomáson leragasztottuk, amit nem szerettünk volna festeni, majd a másik állomáson festettünk. Levegő az volt. A gép megtermelte. A vezetőállást is ugy csináltuk, hogy még felért a vonat a Délibe, én lepapitoztam mindent  amit kellett. // ablakok, müszerek, stb //. Majd mikor volt kis idő, festés. Mikor elkészült az egyik vez állás, megforditottuk a gépet, s a másikat csináltuk ugyanigy. Ezért volt jó az inga. Csak egyik felét használtuk a gépnek. A kék kivételével mindent a vonatok között csináltunk. A kéknél kértük ki a gépet egy napra a fordábol. Szerencsére dijazták vezetőink is igyekezetünket. Tulajdonképpen ez azért volt, mert mikor a vezeték elért Pszabolcsig, 2 szilit kaptunk személyfordába. Az egyiket //V43-1168 //, az idősebb dolgozók kapták meg, a másikat meg mi, elég lepukkant állapotban. Az 1168-as sem volt egy nagyon szép masina. Ütött kopott külseje volt. De mindig tiszta s rendezett . Azok az emberek még gőzösökön jártak. Azokat pedig nem kell szerintem senkinek bemutatni. A gőzösök is majd mind csilli villi volt, pedig azért azt a gépet nem volt egyszerü tisztán tartani. tehát mi sem akartunk lemaradni az idős kollégák mögött. S rendeztük is a gépet, ahogy csak birtuk. Sok utat tettem meg ugy a kollégákkal, mikor nem dolgoztam. A cél az volt, hogy a forduló állomáson mindig csinositottuk a gépet. S örömmel tettük. Ezen a fotón én a főcsővezető vagyok. csinos
pias Creative Commons License 2008.01.23 0 0 325
Ugy látom érdemes volt hozzászólnom . Jöttek képek a volt gépemről. Nagyon köszönöm nektek. Én is sokat fotóztam régebben is. leginkább Szergely s Pupos volt a célpont.De azért befutott néha más is.  Ha valakinek lenne kérése fotóügyileg mozdonyokrol, szivesen segitek //ha tudok persze //cserébe a jó fotókért.
pias Creative Commons License 2008.01.23 0 0 324
A fotózással kapcsolatban durva dolgok nem történtek velem. Kisebb atrocitások voltak azért. De mivel én masiniszta voltam akkor a Máv-nál, igy én tüzközelben voltam. Főleg, mikor dolgoztam. De volt olyan is, mikor nem szolgálati időben fotóztam, hanem szabadidőben. Ott már volt egy-két eset. Celldömölkön, s Hatvanban volt problémám a rendészekkel. De mivel volt engedélyem, igy nem tudtak mit kezdeni velem. Meg akkor az is más volt, hogy nem ilyen apró automata masinák voltak.Hanem  Zenit, Praktika, stb, ami nem tartozott a kisebb gépek közé. Nem volt olyan könnyü elrejteni. Meg hát, ha jó képet szerettünk volna csinálni, azt a gépet be is kellett állitani a megfelelő értékekre. S az idő, ami lehetőség a bukásra is.  De gyors lábuak s mindenre felkészültek voltak akkor is a megrögzött fotósok.
pias Creative Commons License 2008.01.23 0 0 323
Sajnos nem én vagyok rajt. Ő volt, aki a festőpisztolyt kezelte. S az egyik beosztott ember a 4 közül. Már boldog nyugdijas.  Én a fotómasina tuloldalán voltam.
kacsa-86 Creative Commons License 2008.01.23 0 0 322
Hát az már durva!
Előzmény: gumidani (320)
gumidani Creative Commons License 2008.01.22 0 0 321
Csak nem Te vagy rajta?
Előzmény: pias (313)
gumidani Creative Commons License 2008.01.22 0 0 320

Mi igaz ebből?

Beszéltem olyannal is aki a rendőrök bevittek és agyba főbe verték a fényképezés miatt.

Előzmény: kacsa-86 (319)
kacsa-86 Creative Commons License 2008.01.22 0 0 319
Nagyon jó képek vannak itt a topikban! Hallottam történeteket hogy a vasútat milyen bűn volt fényképezni a csillagos időkben, így csak egy kérdésem lenne a képek készítőihez, nem voltak meredek esetek?

Hallottam már olyasmiről hogy legjobb esetben csak a filmet, rosszabb esetben a fényképezőt is elkobozhatták! Mi igaz ebből?

Én még, vagyis inkább úgy fogalmazok már éltem a csillagos időkben, de 3 évesen nincs sok emlékem erről a vasútról! Szerintem ezért színesebbé tenné az oldaltegy két történet, sztori is!

Üdvözlet mindenkinek!
wrn30601 Creative Commons License 2008.01.22 0 0 318

Hirtelenjében csak ezt találtam. A felvételt 1989.06.22.-én készítettem Bp. Déliben. A felvétel bal szélén áll kedvenc mozdonyod, a V43.1178 (rácsos). Középen az M41.2140, míg a  jobb szélen GySEV sárgacsíkos kocsikkal a V43.1279 látható.

ff15111a.jpg
Előzmény: pias (313)
Tastam Creative Commons License 2008.01.22 0 0 317
1985 telén, hóesésben, útban Párkány felé Zebegény és Szob között.
Előzmény: pias (313)
siófok35 Creative Commons License 2008.01.22 0 0 316
Már ekkor is jó lepukant hely volt....
Előzmény: pias (312)
v43-1167 Creative Commons License 2008.01.22 0 0 315

Sziasztok!

Nagyon szép Szili!!!Nagyon szép munkát végeztetek!

Bárcsak a mostani gépek is így néznének ki,jó persze most is van szép Szili,de ez már nem olyan mint... Kár ,hogy megszünt ez a beo. gépes dolog.Látszott,hogy van gazdája a gépnek és gondos kezek amik ápolják ezeket a gépeket.Amúgy a bhv-s kocsin valami hírdető felirat van?

Az évszámra én is kíváncsi lennék?Én,ha tippelnék akkor: kb.1990

A válaszokat előre is köszönöm!!!

Előzmény: pias (313)
toth_bela Creative Commons License 2008.01.22 0 0 314

Üdv!

 

Melyik évben festettétek újra? Csak mert a vörös csillag helye még megvan, de nincs rajta.

Előzmény: pias (313)
pias Creative Commons License 2008.01.22 0 0 313
Egy régebbi/ 2007.12 hó/ hozzászólásban láttam egy fényképet a volt beo gépemről Bp Déli pu-n több szili társaságában. "" SOLDATÓ"" topictárs tette fel. Elvileg a fotós, aki a fényképet készitette Pálinkás József. Vagyis jómagam. Sajnos én nem emlékeztem erre a fényképre. Örülök, hogy viszont láthattam régi szeretett gépemet, amely sajnos ma Nagykanizsa ftház fűtőgépe. Sajnos vonalon, vonatok élén már vszinü nem látom többet. Ezért kérlek benneteket, ha valakinek lenne a fotói között erröl a gépről // V43-1178 // bárminemü fotója ossza meg velem legyenszives. Azért én is teszek fel róla egy képet. A mozdony külseje a beosztott személyzet munkáját dicséri, aki saját elhatározásból a megkopott festést ujjá varázsolta a pusztaszabolcsi kocsijavitó mühelyben. A festéket szfvár adta, de a festést a személyzet csinálta. Köztük jómagam is.
pias Creative Commons License 2008.01.22 0 0 312
Az állomásrol is legyen egy. sajnos a pontos dátum nem ismert. Pszabolcs valamikor a70-es években. Pszabolcs vá.
pias Creative Commons License 2008.01.22 0 0 311
Szintén Pszabolcs fth. Fűtőházi személyzet 1957-ben.Pszabolcs
pias Creative Commons License 2008.01.22 0 0 310
Nagyon tetszik a topik. Sok szép fotót láttam itt. Mivel engem is érdekelnek a régi vasuti témáju fényképek. Cserébe én is teszek fel 1-2 fotót. Én Pusztaszabolcson lakom, igy természetes, hogy Pusztaszabolcsról. 1957-ben készült a fotó Pszabolcs fűtőházban.Pusztaszabolcs
HOember066 Creative Commons License 2008.01.22 0 0 309

Üdv V43 1033 !

Gyönyörű kis gép... ( felső kép )

Kérdésem: Meg tudnád mondani vagy ha Te nem, akkor bárki, hogy milyen típusú a "88-as" pályaszámú szerkocsis...? Vagy van valakinek róla "személyzet nélküli" képe esetleg ? Ahol mondjuk 34-gyel kevesebben "takarják" a mocit :-) ...

Nagyon megfogott...

A választ / képet előre is köszönöm ! Üdv ! HOember066

Előzmény: V43 1033 (264)
ZOLII Creative Commons License 2008.01.22 0 0 308
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni!
Pusztaszabolcs állomásról,fűtőházról kellenének fényképek.Régiek,újak egyaránt.

Email címem publikus.Ide várom a képeket.
Ha lehet vízjel nélkülit kérnék,mert nyugdíjas búcsúztatóra kellene valami kis albumot létrehoznom.

Előre is köszönöm.
Zoli
Vika Creative Commons License 2008.01.21 0 0 307

Szia,

 

igen, kösz, mikor elküldtem már én is rájöttem!!

 

Szép idők lehettek, micsoda gép! És most már azt is tudjuk, hogy mire valók a szergejen a fellépő meg az ütköző alatti kapaszkodó. Zászlótartó! Sose jöttem volna rá amúgy ... :-)

 

vika

Előzmény: vasutTOM (306)
vasutTOM Creative Commons License 2008.01.21 0 0 306

mivel nem illik üres kézzel jönni, ezért itt ez a '85 tavaszi M62-es feldíszitve. Sajnos nem tudom készült...

 

 

Ezt a fotót én skenneltem be egy brigádnaplóból. A XIII. Pártkongresszus tiszteletére Veszprémből induló Ferencvárosba tartó vanat mozdonyát ábrázolja 1985.03.24-én Veszprém állomás XVI. vágányán. A kép készítője minden bizonnyal Geipl Péter. Van még több is, csak a Péterrel nem beszéltem még a hozzájárulásáról. Majd ha ez megtörtént, akkor rakok be ide belőlük!

Előzmény: Vika (303)
gbeatle Creative Commons License 2008.01.21 0 0 305
Veszprémben készült.
Előzmény: Vika (303)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!