Keresés

Részletes keresés

#1. Creative Commons License 2012.03.03 0 0 33516

Jót írtam csak rosszul...

Előzmény: manhattani (33513)
Lee kapitány Creative Commons License 2012.03.03 0 0 33515

A mozdony(?)fotóznivágyók kedvéért a tavasz első jele: A 20 as roncs Tárnokra merészkedett. (Biztos ami biztos egy gokart mend segélynek...)

 

Üdv: L.k.

manhattani Creative Commons License 2012.03.03 0 0 33514

Na, szabad a gazda? :-)

Előzmény: manhattani (33513)
manhattani Creative Commons License 2012.03.01 0 0 33513

Mert rossz címet írtál be :-)

Előzmény: #1. (33512)
#1. Creative Commons License 2012.02.29 0 0 33512

Oké, megnyugodtam. "A szerver nem tudja beazonositani az email cimet, javitsa ki" hibaüzenetet kaptam.

Előzmény: manhattani (33511)
manhattani Creative Commons License 2012.02.29 0 0 33511

OFF: Most olvastam a ma oda kapott öt levelem, de jó így :-))  ON

Előzmény: #1. (33510)
#1. Creative Commons License 2012.02.29 0 0 33510

Nem állt szándékomban, nem is értettem mi a baj de azt hiszem észrevettem, hogy fonetikusan írtam le. Ebben az esetben elnézésedet kérem, a továbbiakban szoritkozom a "válasz" opció alkalmazására, hogy az ilyen félreértéseket elkerüljem.

Freemailod nem működik.

Előzmény: manhattani (33509)
manhattani Creative Commons License 2012.02.29 0 0 33509

OFF: Ugye azt tudod, hogy más nickjével viccelődni nagy bunkóság? Olyan, mint a nevével. Ezek után magaddal, barátom. ON

Előzmény: #1. (33499)
150-es vonal Creative Commons License 2012.02.29 0 0 33508

szép kis kommüniké alakult ki a csacsogásunkból...   :-)))))))

Előzmény: bsasa (33506)
M63,007 Creative Commons License 2012.02.29 0 0 33507

A Bosch-rendszerűt korszerűsítették kicsit egy éksorral... :-)

És gondolom mindezt menet közben, járó motornál! :-)

 

Előzmény: Vendégsín (33501)
bsasa Creative Commons License 2012.02.29 0 0 33506

Neked, én meg jót röhögtem!

 

Én már 2napja azt teszem!

Előzmény: mdbz (33457)
sörösgigant Creative Commons License 2012.02.29 0 0 33505

Az elsőhöz: Nem tudod mi a jó...-:)

 

Egyszer jószerencsém elvitt az egyik Nohabhoz. Arra jártam, felengedtek...-:)

Egy kis igazi tikmellű suhanc épp szerelte le a kazánfeszmérőt. Előtte az ott serénykedő srácok mondták hogy minél authentikusabban szeretnék a jószágot megőrizni. Mikor megkérdeztem hogy miért szeditek akkor le azt a kis műszert ? Hát mert nincs benne katlan, szólt az uborka a mind a tizenvalahány évének minden öntudatával...

Jaj de bele tudtam volna billenteni a farába, hogy sírva futott volna haza anyucihoz....-)))

 

Ők azok akik a videojátékokon gyakorolva kioktatnak gyakorlott utazókat, szerkesztenek menetrendeket, ajánlják a világ nagyobb bajaira az "orvosságaikat"...-:) 

Előzmény: Tamás410 (33503)
akóR Creative Commons License 2012.02.29 0 0 33504

Az Öreg Harcsa...., az biztos megkövetelte !!

' 74-ig engem is tanított.

Ha jól emléxem épp csak megérte a 60-at :-(((((

Előzmény: Tamás410 (33503)
Tamás410 Creative Commons License 2012.02.29 0 0 33503

Na ugye ezen megnyílvánulásokhoz, mit lehet,lehessen hozzá fűzni ? Bár sosem voltam M61-es párti - ezt Te is tudod - ,

de kezdem sajnálni a típust ! Egy,kettő "felhozatal alapján" csoda,hogy működött,működik  a GM-567  D1 típusú D.-motor!

Tényleg az M61-es típusismereteink egy nagy nullák! Csak halkan mondom....anno Szegeden  a volt Bebritsben a nagyon tisztelt -

sajnos azóta néhai - Vass Józsefnél ezt úgy kellett tudni ( nem,csak ezt),mint.....:)

 

Előzmény: sörösgigant (33502)
sörösgigant Creative Commons License 2012.02.29 0 0 33502

Hát ha beleapplikálnának egy Ganz adagolót akkor talán....

Előzmény: Vendégsín (33501)
Vendégsín Creative Commons License 2012.02.29 0 0 33501

A befecskendezo szivattyú változó löketu (Bosch rendszeru).

 

Mondtam én, hogy hülye vagyok a nohabhoz... :-).

Előzmény: téltata (33500)
téltata Creative Commons License 2012.02.29 0 0 33500

A befecskendezo szivattyú változó löketu (Bosch rendszeru). A porlasztó- és a befecskendezoszivattyúelem-elem egy szerkezeti egység. A dízelmotort az akkumlátorokról táplált fodinamó indítja. A kb. 130-150 bar nyomással muködo porlasztó zárt fúvókás és tuszelepes.

A mozdony tüzeloanyag-ellátó rendszerének érdekessége, hogy a finomszurok felett, velük közös házban két kémleloüveg található, amelyekkel a tüzeloanyag-ellátás ellenorizheto. Az egyik üvegben normál üzemben az áramlás buborékmentes. A másik normál üzemben üres, és ha ebbe az üvegbe tüzeloanyag kerül, akkor a szuroelemek eltömodnek.

#1. Creative Commons License 2012.02.29 0 0 33499

Ez így van. Ha valaki kíváncsi ennek példázatára egyszerüen megállapitható a jelen vasútüzemünkben ha veszünk két hagyományos M41-est amelyek közül ez egyik a kisebbik míg a másik a nagyobbik fajta hangtompítóval van szerelve. Fülbetünő a különbség. Nem akartam már a porlasztós füles vitát jobban széthúzni a hangtompitóval igy is eléggé szétfolyt.

Mindenesetre ha "menhetteni" úr olvassa e sorokat a lentebb megfogalmazott irásaibol olybá tünik nekem mintha értene hozzá de nem akarja, hogy tudjuk. Másrészt adagolót, porlasztót csak mühelyben próbapadon, müszerrel lehet jól beállitani és ha ezek jók a motor hangja is jó lesz, főleg ha a kipufogó rendszer is ép. Nem tudom már a füles vita honnét indult , mert igazából egy mozdonyvezető is némi alapismerettekkel be tud szabályozni bármit a mühelyben a hozzávaló technológiával, viszont a legjobb szakember sem tudja ezt megcsinálni egy üzemelő mozdonyon a vonalon vagy a fth udvarán akár.

Ettől függetlenül lehet legendázni és fényezni a saját "szakmai" zsenialitását egy mozdonyvezetőnek a sörözöben vagy egyéb klub rendezvényeken, föleg ha nem értő közönsége van az embernek, de ez önámítás is. 

Előzmény: nohab (33482)
sörösgigant Creative Commons License 2012.02.29 0 0 33498

MÁV !

Előzmény: sörösgigant (33497)
sörösgigant Creative Commons License 2012.02.29 0 0 33497

Olajos MÁŐV vezérek, etc....

Előzmény: akóR (33496)
akóR Creative Commons License 2012.02.29 0 0 33496

Mit akarsz ?

Már a HM. Tököm akármilyen Akadémiára is grillcsirkesütő írja a tanulmányt ! :-)))

Előzmény: sörösgigant (33495)
sörösgigant Creative Commons License 2012.02.29 0 0 33495

jJa-ja...7. 8.-ban ? Fizika.

Mi a faszt várjunk olyan oktatási rendszertől ahol pl. a főiskolán tanulják matekból a határérték számításokat, az integrált...

3.-ban szakközépben ! Meg is basztak belőle, mehettem augusztusban doktorálni...-:)))

 

Verik a nyálukat a büfé-ruhatárszakra, a hamburgersütő diplomájukra, aztán a volt Vágó vetélekdőben is véreztek el, 800ft-nál már minden segítség elfogyott.

TRudom itt off de inni kapálás közben is meg lehet tanulni, azért a mi adónkból ne kergessenek lepkét a 8.-on betépve....ON.

 

Hogy legyen téma is: Azért a Nohab motor porlasztója más miatt is érdekes.....-:)))

Előzmény: etwg (33494)
etwg Creative Commons License 2012.02.29 0 0 33494

Elemiskolai tananyag (volt - emlékszel még a fábol készült mozgo modellre? :-D), azaz közel 7-8 mill. embernek kellene ismernie legalább az alapokat (alapfogalmakat - mert tovább nem igen jutottunk).....:-)

Előzmény: sörösgigant (33493)
sörösgigant Creative Commons License 2012.02.29 0 0 33493

Mennyi önjelölt dieselmotor szakértő.....

manhattani Creative Commons License 2012.02.29 0 0 33492

OFF: Most én is idetehetnék egy rajzot, hogy a kollégának milyen bonyolult füle van! :-)) ON

Előzmény: mdbz (33491)
mdbz Creative Commons License 2012.02.28 0 0 33491

"Kösz, nekem ennyi is elég."

 

Csak hogy lásd is miről folyt idáig a csevely:

 

 Na ezt szabályozta fülre a kolléga!

 

A kép forrása: Varga Jenő VASÚTI DIESEL-VONTATÓJÁRMŰVEK (MŰSZAKI KÖNYVKIADÓ, BUDAPEST, 1974)

Előzmény: manhattani (33481)
mdbz Creative Commons License 2012.02.28 0 0 33490

"Mit írtam rosszul?"

 

Semmit. Csak a történet onnan indult, hogy mit szabályozhatott be a magasan kvalifikált Hámános vezér úr. Mint a 33469 ből kiderült sikerült férevezetned a kérdezőt, mert nem részletezted a beállítás módját. 

Előzmény: FAV 20 (33460)
etwg Creative Commons License 2012.02.28 0 0 33489

Ebben még több lehet:

 

 

 

 

 

Előzmény: benbe (33485)
Argó Creative Commons License 2012.02.28 0 0 33488
A MÁVnál még most is előfordul a csöves hűtőberendezés, főleg várótermekben. :)
Előzmény: téltata (33487)
téltata Creative Commons License 2012.02.28 0 0 33487

A sorozatgyártás megkezdése előtt 1926-ban három kísérleti motorkocsi épült.

  • BCmot 351 pályaszámú prototípus motorkocsi

Ezt a benzin-mechanikus motorkocsit egy Ganz VI AmC 130 típusú 75 Le-s motor hajtotta. Az erőátvitel háromfokozatú és mechanikus, míg a hajtásrendszere kardánhajtású és kúpkerekes volt. A motorkocsi tetején a BCmot motorkocsiknál jellegzetes lemezes hűtőberendezése helyett csöves hűtőberendezés volt felszerelve. A motorkocsihoz egy harmadosztályú mellékkocsi-prototípus is készült.

  • BCmot 371–372 pályaszámú kísérleti távvezérelhető motorkocsik

Ezeket a benzin-mechanikus motorkocsikat szintén 75 Le-s Ganz VI AmC 130-as típusú motorral szerelték fel. A motorkocsikba kísérleti célból távvezérlést is szereltek. Az erőátvitel a prototípushoz hasonló volt: háromfokozatú mechanikus sebességváltó, kardánhajtású kúpkerekes hajtásrendszerrel. A tetőn elhelyezkedö hűtőberendezés nem egyezik a ma ismert BCmot motorkocsik hűtőberendezéseivel, mivel ezen a változaton még csöves hűtőberendezések találhatók. Sorozat ebből a típusból nem lett, az elkészült motorkocsikat a távvezérléses próbák után átépítették, ami után a GYSEV-nél álltak forgalomba M15 és M16 pályaszámmal. A MÁV ezt a két megüresedett pályaszámot később újra felhasználta.

  • MÁV BCmot 351.

  • MÁV BCmot 371.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!