Keresés

Részletes keresés

mdbz Creative Commons License 2012.03.25 0 0 33734

Tudom, nincs igazam, azért ide írom:

 

impedancia

Előzmény: #1. (33731)
Márciusi Dusán Creative Commons License 2012.03.25 0 0 33733

"Most van egy dedikált is eladó..."

 

Hányas Nohab dedikálta? Vagy netán mindegyik odanyomta az orrocskáját? :)))))))

Előzmény: m61019andras (33729)
Edericsi Creative Commons License 2012.03.25 0 0 33732

Nekem meg van ! 

2006.06.17.-e óta ;)

Előzmény: m61019andras (33726)
#1. Creative Commons License 2012.03.25 0 0 33731

Te még soha nem gépeltél, netán irtál valamit félre? Ha a "Q" és a "Ű" ütöm el igazad lenne de mivel a N és M egymás mellett van hát nagyot tévedtem és ráadásul emiatt érthetetlen lett a szöveg is.

Előzmény: mdbz (33730)
mdbz Creative Commons License 2012.03.25 0 0 33730

"inpedencián"

 

Nem kivánok belefolyni magasröptű vitátokba, csak furcsának tartom, hogy a fennti kifejezés nem zavarja a nem vasutas villamosmérnök urakat! Az én szememet "bánccsa"!

Előzmény: #1. (33713)
m61019andras Creative Commons License 2012.03.25 0 0 33729

Tényleg nem olcsó. :-) Én próbáltam szerezni a barátomnak ajándékba egyet, a Vaterán volt is egy, 20 ezer körül kelt el. Azt már csak utólag láttam meg.

Most van egy dedikált is eladó 25 körül, azt magamnak szeretném a másik mellé, amit még annak idején kaptam. :-)

 

Vendégsín Creative Commons License 2012.03.25 0 0 33728

Nem olcsó, de akinek nincs meg, annak egy kincs.

A gazdája 35 ezer Ft - ot kér érte.

 

Azért  túlzásokba nem kéne esni...

Előzmény: m61019andras (33726)
Nohabf Creative Commons License 2012.03.25 0 0 33727

35 ropiért pattintja???

 

Élelmes a srác:-)

Előzmény: m61019andras (33726)
m61019andras Creative Commons License 2012.03.25 0 0 33726

Előkerült egy mára megszerezhetetlen ritkaság. Nem olcsó, de akinek nincs meg, annak egy kincs.

A gazdája 35 ezer Ft - ot kér érte.

Ha valakit érdekel, emailben érdeklődjön.

 

 

 

FAV 20 Creative Commons License 2012.03.24 0 0 33725

Jó kis filmet találtál. Még nem láttam eddig.

Előzmény: VBL (33722)
#1. Creative Commons License 2012.03.24 0 0 33724

Ez így van, viszont az égéshez három dolog kell. Ebben a nagy galvanikus kavalkádban ez azért meg is történik esetenként csak nem a kerekeknél mert ott ugye elég nagy adhéziós erő ébred ahhoz, hogy ez ne következzen be. De ez a folyam már nem e topik témája.

Előzmény: etwg (33723)
etwg Creative Commons License 2012.03.24 0 0 33723

Helyesbítek, én nem tartom igazi fémes kapcsolatnak a szóban forgó (sinen forgó) dolgokat.

 

 

 

Én sem, meg a gyárak sem, mert bizony sok mindent meg kell tenni azért, hogy a 60-100 tonnás mozdony valoban galvanikus és veszteségmentes kapcsolatba kerüljön a sinnel. (A veszteség pontosan az amiröl az oktatok beszéltek, hogy a galvanikus kapcsolat mégsem annyira galvanikus (van némi ellenása) amin 25kV esetén nagyon "rugdalodzó" feszültség jelenhet meg, arrol nem is szolva, ha igy elindul a villanymozdony (nyilván a dieselre csak akkor vonatkozik, ha elektromos fütés is van) ezek a "galvanikus kapcsolatok" elkezdenek égni...

Előzmény: #1. (33720)
VBL Creative Commons License 2012.03.24 0 0 33722

Igazi múltbeli hangulata van. Balzsam a lelkemre.

 

etwg Creative Commons License 2012.03.24 0 0 33721

És az áramkör biztos a müholdon keresztül zárodik....:-)

 

 

 

(Még lehetne némi telepátia is, de inkább hagyjuk -;.D )

Előzmény: manhattani (33719)
#1. Creative Commons License 2012.03.24 0 0 33720

Úgy látom tartós zárlat van.

 

Helyesbítek, én nem tartom igazi fémes kapcsolatnak a szóban forgó (sinen forgó) dolgokat. Annak ellenére, hogy még nem tapasztasltam olyat, hogy kiszigetelődjön egy mozdony, elméletileg előfordulhat. Anno úgy is tanították, hogy erről való leszállás esetén az alsó lépcsőröl nem lépni hanem páros lábbal ugrani ildomos. A feljutást nem taglalták, ebből is látszik, hogy baromság. Így hát ha van áramszedője legyen áramszórója is.

Előzmény: etwg (33718)
manhattani Creative Commons License 2012.03.24 0 0 33719

>Mi mindent kell felszerelni egy villanymozdonyra, hogy az áram eljusson a felsövezetékböl a sinekbe...az állitolagos galvanikus kapcsolat ellenére.

 

Te, figyi.  A felsővezeték és a sínek között nincs galvanikus kapcsolat! :-)

A mozdonyház és a sínek között van...          Nem műholdvevő az! :-))

Előzmény: etwg (33718)
etwg Creative Commons License 2012.03.24 0 0 33718

Oké zárlat vége, és legyen fémes a sin-kerék de csak addig mig nem kerül közzé valami.

 

 

Mi mindent kell felszerelni egy villanymozdonyra, hogy az áram eljusson a felsövezetékböl a sinekbe....az állitolagos galvanikus kapcsolat ellenére.

 

 

:-)

Előzmény: #1. (33717)
#1. Creative Commons License 2012.03.24 0 0 33717

Oké zárlat vége, és legyen fémes a sin-kerék de csak addig mig nem kerül közzé valami. (homok)

 

A kürtök megszólalnak már viszonylag elfogatható hangerővel már 4-5 bártol is. 16 szerintem a membránokat elszakítja.

Ismerek pár embert akiknek vannak ilyen relikvijái amit külömböző módon szereztek be. Nem volt jellemző a "le lopás" inkább a fő és honos mühelyben való "legális" általában kisüsti valutáért való beszerzés. A mozdony és egyéb géptáblákra ez nem vonatkozik, azokat két állomás között is "lefujta" a szél.

Előzmény: manhattani (33716)
manhattani Creative Commons License 2012.03.24 0 0 33716

Szili kürtöt egy ipari légkompresszor megszólaltat, nem kell 16 bar nyomás hozzá. Biztos ezeket is. Mondjuk, egy Vivaldi kürtversenyt nem játszol le rajtuk :-)

Előzmény: #1. (33714)
manhattani Creative Commons License 2012.03.24 0 0 33715

>Igen a mozdonytest a "földön" van de mégsem nevezhető ez galvanikus kapcsolatnak, ...

 

Bocs, de, annak nevezhető, "galvanikus", vagy fémes kapcsolatnak, de jobb lenne, ha nem ragoznánk tovább :-))

Előzmény: #1. (33713)
#1. Creative Commons License 2012.03.24 0 0 33714

Valóban, poliroztatni volt egy hangszer javítónál, de teljes a szett. Illetve nem mert mozdonyom nincs hozzá.

Előzmény: akóR (33710)
#1. Creative Commons License 2012.03.24 0 0 33713

Igen a mozdonytest a "földön" van de mégsem nevezhető ez galvanikus kapcsolatnak, ezeken belül lehet viszon inpedencián lévő rendszer is. Egy mozdonyon belül több féle villamos rendszer is üzemelhet, sok féle feszültség palettával, ezeket általában elválasztják egymástól földelés szempontjából is. Ez nagyon komplex dolog, nem akartam egy korábban feltett egyszerű kérdés miatt belemarni. Másrészt nem vagyok villamos mérnök csak egy egyszerű iskolázatlan (villamos)mozdonyvezetői képesítéssel bíró amatőr. Értelmezésem szerint földzárlat esetén ami az áramkör sönt hibája és lehet merev, (fémes) vagy ives kisűlésű, átmeneti vagy tartós, ebben az esetben az áram annak forrásától a föld felé folyik. Rövidzár esetén adott áramkörön belül a fent irtak szerint még a fogyasztó előtt "záródik" ebből is a neve. Test zárlat esetén pedig ugye a testben folyik el ami lehet a föld is.

Sajnálom, hogy nem ismerted a kürtöket eredeti helyén és idejében, ez ma már nagy kincs, főleg ebben az állapotában. Meg van a többi része is.

Előzmény: manhattani (33711)
Vendégsín Creative Commons License 2012.03.24 0 0 33712

Ez a V 63 008-012 mozdonyok földzárlatvédelmei (egy részének) kissé pontatlan leírása részlete...

Előzmény: téltata (33693)
manhattani Creative Commons License 2012.03.24 0 0 33711

>Mi a helyzet azokkal a rendszerekkel ahol a vezérlési feszültség viszonylag magas (110V), kétvzetékes és érintésvédelmi okokból "akku közepelés"-t csinálnak, ...

 

A mozdonytest ott is földpotenciálon (a sín potenciálján) van, ez egészen biztos.

 

>Egy Nohab barátnak fel kellene ismernie a gyári eredeti cimeres rézkürtöket:)

Mikor megismerkedtem a Nohabokkal, a gyári eredeti rézkürtök már mind el voltak lopva! :-)

Előzmény: #1. (33709)
akóR Creative Commons License 2012.03.24 0 0 33710

Ezek nem kürtök.., csak a kürtök tölcsérei !!

Mivel rézből vannak, ezeket szokták megfújni :-))))

Előzmény: manhattani (33708)
#1. Creative Commons License 2012.03.24 0 0 33709

Mi a helyzet azokkal a rendszerekkel ahol a vezérlési feszültség viszonylag magas (110V), kétvzetékes és érintésvédelmi okokból "akku közepelés"-t csinálnak, hogy ne érhesse a személyzetet áramütés, csak a fele.

 

Egy Nohab barátnak fel kellene ismernie a gyári eredeti cimeres rézkürtöket:)

Előzmény: manhattani (33707)
manhattani Creative Commons License 2012.03.24 0 0 33708

Azok ott mik? Kürtök?

Előzmény: #1. (33706)
manhattani Creative Commons License 2012.03.24 0 0 33707

>Nem minden esetben van a test földpotenciálon, ...

Vasúti járműnél mindig.

(A Maglevben nem vagyok biztos, de abban sem, hogy az vasúti jármű...)

Előzmény: #1. (33705)
#1. Creative Commons License 2012.03.24 0 0 33706

#1. Creative Commons License 2012.03.24 0 0 33705

Nem minden esetben van a test földpotenciálon, a nevezett három zárlat három féle képp tud "dolgozni". Nyilván a rövid a leglátványosabb a másik kettő a kialakított rendszertől függően adja magát és észrevehetetlen is lehet.

Előzmény: manhattani (33704)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!