Keresés

Részletes keresés

Bárdos Imre Creative Commons License 2012.03.28 0 0 33773

Tudom, hogy így volt, találtam róla ügyiratot. :) Viszont a vasút már akkor sem a gyorsaságáról volt híres. Nagyjából 1980-ban találták ki, hogy a ragasztott biztonsági üveget alkalmazzák, de én valamikor 1987 után - akkor kezdtem elterjedni a vasúton - még

utaztam olyan Szilivel, ami rácsos volt. Nem kapkodták el a cserét.

Előzmény: #1. (33772)
#1. Creative Commons License 2012.03.28 0 0 33772

Ez így van, volt. 1984-ben vizsgáztam, az utáni állapotokat ismerem, ismertem.

Előzmény: Bárdos Imre (33767)
Bárdos Imre Creative Commons License 2012.03.28 0 0 33771

A mozdonyokon lényegesen vékonyabb az üveg, de nem is cél, hogy golyóálló legyen.

 

„Az ilyen okból bekövetkező balesetek megelőzésére kísérleteket kezdtek a 4x3 mm vastag ragasz­tott biztonsági üvegekkel, melyek felszerelését 1979-ben Budapest Keleti, Miskolc és Debrecen Körzeti Üzemfőnökségek állagába tartozó, előre kijelölt darabszámú V 43. sor. mozdonyra rendel­ték el. A „fűtőházak” az egy éves próbaüzem után – Miskolc kivételével – meg voltak elégedve a gépekkel. Véleményük szerint az üvegek az ütéseknek jól ellenálltak, azok tisztítása lényegesen könnyebbé vált, és az utazószemélyzet ezeken a mozdonyokon kevésbé fáradt el. (Az állandóan mozgó, rázkódó gépen a rács zavaróan hatott, mely hatás ködös időben tovább fokozódott!)”



 

Előzmény: TOMM13 (33770)
TOMM13 Creative Commons License 2012.03.28 0 0 33770

Volt szerencsém látni olyan látszólag normál üveglapokból  ragasztott  teszt darabot amire maroklőfegyverből tüzeltek. A második rétegben megakadt a golyó, a harmadik sérülésmentes volt. De annak az össz vastagsága  ha jól emlékszem 6 vagy 9 cm volt.  Nem mindta nem bírná el a mozdony, de egy ilyen vastag üveg-ragasztó párosításnak már komoly fényelnyelő hatása is van.  Tehát sötétben rontaná a biztonságos látás esélyeit.

Előzmény: VBL (33760)
C50 Creative Commons License 2012.03.28 0 0 33769

Jaja, valahogy így.

Előzmény: Törölt nick (33768)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.28 0 0 33768

8800 Ft.volt az ára megjelenésekor,én is annyiért vettem.

Előzmény: C50 (33766)
Bárdos Imre Creative Commons License 2012.03.28 0 0 33767

Egy kis adalék ehhez:

 

„A járművek homlokablaka mozdonyoknál 7 mm, vezérlőkocsiknál 5 mm vastagságú volt, mely a 100 km/h körüli sebességgel közlekedő vonatoknál bekövetkező becsapódások következményeinek kivédésére alkalmatlannak bizonyult. Ezért a MÁV először a V43 sor. mozdonyokon elrendelte biztonsági védőrácsok felszerelését. Az itt szerzett kedvező tapasztalatok – az M63 sorozatnál pedig egy újítás – alapján azután védőrácsok felszerelését határozta el minden 100 km/h sebességgel közlekedő mozdonyra és vezérlőkocsira. Ez akkoriban – 1977 márciusát írjuk – a már rácsos ablakú V43-ok mellett, az M41, M63, V63 és első körben a személyvonatok továbbításához szükséges darabszámú, majd későbbiekben az összes M62 sor. mozdony, valamint az állagban lévő 137 db vezérlőkocsi berácsozását jelentette.”

 

Előzmény: #1. (33763)
C50 Creative Commons License 2012.03.28 0 0 33766

35?

 

Én 10 alatt vettem, ha jól emlékszem. Jó befektetés volt.

Előzmény: m61019andras (33726)
sörösgigant Creative Commons License 2012.03.28 0 0 33765

És még az admittanciát bele sem keverted...-:))))

Előzmény: #1. (33762)
sörösgigant Creative Commons License 2012.03.28 0 0 33764

Azért a fácánt is megfogta a rács. Viszont nem volt jó mögüle nézelődni: Ha a rácsot nézted a pályát nem láttad. Ha kifelé fókuszáltál, akkor a rács volt homályos....

Két rácsmenet közt lehetett kinézni, de az sem....

Előzmény: #1. (33763)
#1. Creative Commons License 2012.03.28 0 0 33763

Ki kell próbálni. Én hozok egy Nohabot vagy más mai mozdonyt te meg hozzad a géppisztolyt.:) Egyébként idehaza addig használtak rácsot míg a több rétegü ragasztott szélvédő üvegek nem lettek alkalmazva, és azokon a gépeken amelyek jobbára felsővezetékes villamositott pályán jártak. Szergejeken is volt ilyen, a törött, lelógó porcelán szigetelöktöl védték volna a humánt, de nagyobb sebességű becsapódást az sem bírt, behajlott és betörte az üveget. A semminél azért több.

Előzmény: VBL (33760)
#1. Creative Commons License 2012.03.28 0 0 33762

Neked van igazad. Talán utoljára harminc éve irtam le ezt a szót és most nehezíti az a dolog, hogy gépelni nem tanultam, nem is tudok és már nem is látok. Amugy is hajlamos vagyok azokat a szavakat fonetikusan leirni amit nem úgy kellene. Kaptam is ezért itt mert egy nicket is így írtam le nemrég. Különben meg a különben szót is gyakran külömben-nek irom sőt a Szergejt is irtam már itt ly nal annak ellenére, hogy tisztában vagyok külön kérdésre az eredeti jó irásmódnak. Velem van a baj.

Előzmény: mdbz (33734)
sörösgigant Creative Commons License 2012.03.27 0 0 33761

Többet. Azért nincs most rács. Valamikor az AB-k, ABb-k, V 43, M62, voltak rácsosak. Már haála légyen egyik sem...

Előzmény: VBL (33760)
VBL Creative Commons License 2012.03.27 0 0 33760

Érdekes ez a rács, én itthon fiatalkoromban a V43 -asokon láttam rácsot. Vajon a rács nélküli mai mozdony-üvegek mennyire ütésállóak ?

 

Természetesen a mai üvegtechnológia lehetővé tesz akár géppisztolynak is ellenálló több rétegű ragasztott lapokat, kérdés, hogy a Nohabok és más mozdonyok szélvédő üvege mai állapotában mit bír ki ?

 

sörösgigant Creative Commons License 2012.03.27 0 0 33759

Lehet hogy az, de lehet valamelyik söntellenálás, de bármi más is. Amúgy szívesen. Majd megpróbálok otthol utánanézni....

Előzmény: smnks (33757)
sörösgigant Creative Commons License 2012.03.27 0 0 33758

Különben valóban ritka volt. Inkább esetleg a kazánok szoktak leállni, ill. a hosszúcsőelfagyás...

Igaz ott egy esetleges TC zárlat is megállította a mozdonyt. Hivatalosan seleljtezni nem lehetett...

A Szergejekkel sokkal több gond volt. Igaz csúcsrajáratott, agyonhajtott lovak voltak a nagyfordás Ivánok. Nem nekik volt való a nagy gyors-személyforda...Nem arra valók voltak. 

Előzmény: smnks (33757)
smnks Creative Commons License 2012.03.27 0 0 33757

T. Sörösgigant, köszönöm az infókat!

Akkor hát v.színűleg a gerjesztésszabályzó ellenállás lehetett a ludas? Köszönöm a további keresési szándékot is, azért kérdeztelek Téged, mert a 'köpködői' beszélgetések során sok minden előkerülhet, előkerülhetett a múltban is, talán pl. ez az esemény. És gondolom, Kanizsán is szokás volt egymás "sztorijait" olvasni az eseménykönyvben.

 

T. Nohabf, köszönöm a közbenjárást! Az említett eseményről még annyit, hogy egy nohabos vonat, ami fekvemarad, valóban akkora kuriózumnak tűnt számomra, hogy a sors kegyeltjének érezhettem magam, amiért pont egy ilyen vonaton sikerült utaznom! De ez most komoly!

Előzmény: sörösgigant (33752)
sörösgigant Creative Commons License 2012.03.27 0 0 33756

Hát igen...Kereslet-kínálat. Én barom, annak idején a diesel sarnokban sokat evett a rosseb, és tudtam volna eredeti, nem holmi kis fasz másolat NOHAB táblákat cuffantani. Va lahogy mindíg győzött a lustaság....

A kollégám-ismerősömnek sikerült. Ő nagykabát alatt hátizsák módjára vitte ki az Északiból. Azóta is irigylem.....

Előzmény: _nyunyuka (33755)
_nyunyuka Creative Commons License 2012.03.27 0 0 33755

fél OFF:

 

Egyetértek. Ahogy pedig akad egy pénzzel jól eleresztett elmeháborodott, aki megadja érte az említett összeget, onnantól ez lesz a könyv "normális" piaci ára :-(.

 

(Más - részben vasúthoz is kötődő - holmik miatt ezt jópáran beszoptuk két idióta f@xkalap miatt... egekbe verték az egyébként fémhulladék-ár alatt vagy akár ingyen elvihető cuccok árát.)

Előzmény: sörösgigant (33753)
sörösgigant Creative Commons License 2012.03.27 0 0 33754

Jajj....-:((((

Előzmény: VBL (33683)
sörösgigant Creative Commons License 2012.03.27 0 0 33753

Az apja faszát...((((

Előzmény: m61019andras (33726)
sörösgigant Creative Commons License 2012.03.27 0 0 33752

Nem hallottam róla. Bár attól még megtörténhetett. Lehetett valamelyik átkapcsolás, netán söntellenállás hibája. Ha nem söntöl, attól még az I, vagy a II. átkapcsolásban még mehet. Sönt nélül is elmegy, de lassan. A túl nagy fődinamó fesz sem tesz neki jót tartósan...

Aligáról meg Lepsénybe begurulhatott akkora sebességgel, mert arra lejt a pálya. Utána már fehérvárig, főleg a nagy kék 851-el már necces lett volna. Pláne ha ég-égett valami rajta. A 851-8511-el ketten jártunk akkoriban hogy beleférjen a 16 órába a szoli. A sűrűn megdöglő éberségikről nem is beszélve...

Gyorsabban még ha tudott volna menni is, nem lett volna ildomos, mert a nagyobb huzat miatt porig éghetett volna a Nohab...

 Ha a regulátor, bár az hülyeség mert a Woodwardnak nem voltak ellenálásai mivel szinte ugyanaz a szerkezet mint az Iváné ú, szal lehet a gerjesztésszabályozó ellenálása éghetett le. Azért utánakeresek ha sikerül...

Előzmény: smnks (33743)
Vendégsín Creative Commons License 2012.03.27 0 0 33751

Egy kézzel fogható gyönyörű könyv...

 

Megjelent a Szergej album?

Előzmény: m61019andras (33749)
_nyunyuka Creative Commons License 2012.03.27 0 0 33750

Ez igaz, viszont nem is kerül huszon-harminc ezer forintba! :-)

 

(Ne etesd a neppert :-D.)

Előzmény: m61019andras (33749)
m61019andras Creative Commons License 2012.03.27 0 0 33749

Várjál már, azért az nem ugyanaz a hógolyó. :-)

Egy kézzel fogható gyönyörű könyv, amit bármikor levehetsz a polcról, más mint egy monitoron nézni. :-)

 

 

Előzmény: _nyunyuka (33748)
_nyunyuka Creative Commons License 2012.03.27 0 0 33748

Aki meg élelmes volt, egy ftp-ről ingyér' lehúzhatta az egészet :-).

Előzmény: m61019andras (33729)
Nohabf Creative Commons License 2012.03.27 0 0 33747

Hááát pedig volt rá példa:-)

 

A Nohab se mindenható:-))

Előzmény: Vendégsín (33746)
Vendégsín Creative Commons License 2012.03.27 0 0 33746

Miért kell újabban minden 8-10-ik hozzászólásban azt állítani, hogy az MTON javított, meg fekvemaradt? Ilyesmiket úgysem hiszek el róla!

Nohabf Creative Commons License 2012.03.27 0 0 33745

Sörösgigant olvtársnak már írtam,ha ráér majd benéz ide és válaszol neked.

Előzmény: smnks (33743)
m61019andras Creative Commons License 2012.03.27 0 0 33744

Még az is lehet, hogy előkerül egy kép erről a Szergejes előfogatról valakitől. :-)

 

Előzmény: smnks (33743)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!