Állítólag nincs nagy árkülönbség a gyári és az utángyártott között. Az az érintkező nekem is lötyög, de kifogástalanul működik. Én 6 évvel ezelőtt az aljzatban a hüvelyt egy erősebbre cseréltem. A kapcsoló azóta is bírja.
A sárga romboló 12 éves elmúlt és megjött a villanykapcsoló hiba :(((((((
látszik, hogy a legszélső érintkező kicsit, kb. 1 mm-rel kilóg a sorból. Ennyi elég neki, hogy pl zökkenőnél és egyéb váratlan helyeken elaludjon a pilács.
Még nincs is szétolvadva.
Egy pákával megmelegítettem az érintkezőt, visszanyomtam szintig, aztán kicsit körbetunkoltam a forró pákaheggyel. Ezzel talán sikerült a belső forgó tányéron levő érintkezőket érintkezésre bírni és a kapocs lötyögése is megszűnt.
Próba holnap világosban.
Venni fogok egy új kapcsolót, csak még nem döntöttem el, hogy gyári, vagy utángyártott legyen. Az utángyártottnál előfordult izzó bekötési hiba, de azóta valaki vett-e már és annak volt-e ilyen baja???????
Igazad van, valóban a burkolat lejön a gombokról. Én azért vettem ki őket, mert az izzócserénél kíváncsi voltam, meg a tartó panel könnyebben mozgatható, ha a két (csak elektromos )kapcsoló nincs már benne.
Két napja tulaja vagyok egy 2003-as wagon r+ glx-nek,1.3 75lovas változat!
Az autó remek egy dolgot kivéve ,mikor le akarom hajtani a hátsó üléssort a jobb oldalon simán megy,viszont a bal oldali be van ragadva és az istennek sem tudom lenyitni!
Óra burkolat: ahogy Landsmann kollega írta, ferdén fölfelé és magad felé. Ekkor már látszik a középkonzol két fölső csavarja. Rádiót vedd ki, a speciális L alakú (vagy hasonló) kivevőszerszámmal. Rádiótartó doboz csavarjai kijönnek ezután. Szivargyújtóról a vezetéket húzd le, anyát tekerd le és vedd ki az egészet. Tekerd ki a középkonzol maradék csavarjait, vedd le a levegő keringetés tolóka gombját és a három tekerő gombot. Valamelyik (talán a venti) nem szélső állásban, hanem talán kettes állásban jön ki. Ezután a középkonzolt bátran tépd le.
Kétezres fordulat ok, az ECU bedúsít, pár km és gázpedál állás változás után beáll a normális alapjárat/üresjárat.
És igen, a hangszórókat is cseréltem(tük) az elsőnél kicsit trükkös csavarhúzó kell a kiszedéshez, mert nehéz hozzáférni a csavarhoz.
A nehéz indítás oka lehet a szoruló önindító csapágy is. Aprópénzből meg tudja csinálni egy hozzáértő mester. Pécsen a Pálfi autóvillamosság-ot ajánlom.
Az óra burkolatot magad felé és kissé felfelé le kell tépni. Be van pattintva. Alatta lesz talán 2 csavar, azt kell kivenni. De ki kell venni a rádiót is és a bagótartót. Azt hiszem a bagótartó mögött is vannak csavarok. Igen, a belső keringtetés tolókapcsoló gombját le kell szedni mielőtt a középkonzolt leszeded.
a kék füstölés általában szelepszárszimmering. 50-60 ezer körül cserélik. a füstölésen kívül más bajt nem csinál elvileg, ráérsz megcsináltatni, ha egyáltalán.
Április óta vagyok Wagon R tulajdonos. Egy 2003-as 1,3-as 16 szelepes 75 lóerős személyében. Több kérdésem is lenne.
Az első, induláskor füstpamaccsal indul, és azért csipegeti az olajat is (július elején lett lecserélve az olaj, akkor vettem 4 litert, a végét most öntöttem bele és kb. 4000 km mentem, mikor beletöltöttem az olaj végét közép nívó környékén lehetett).Mondták már páran, hogy az olaj csipegetés lehet a szelepszár szimering elöregedése miatt is. Kompressziót mértem, 12 bar környékén volt minden henger, igaz a gyertyák nagyon rossz állapotban voltak, amint lehetett (azaz másnap) cseréltem is őket.
Indulások nekem is nehézkesek, leginkább reggelente, már cseréltem aksit és újak a gyertyák is, de megváltást nem hozott, nem indul pöccre, vagy ezt azért ne is várjam el? Induláskor ami még zavar, hogy 2000-es fordulat környékén bőg a motor, ez normális?
A belsőtérben is belefutottam egy hibába, amit ha jól gondolom akár házilag is lehet orvosolni, de szeretnék hozzá segítséget kérni. A fűtés hőmérséklet kapcsolója és a levegő irányítás kapcsolója rakoncátlankodott. A hőfok kapcsoló megjavult (és esküszöm tényleg pár hónapig nem volt jó nem tudtam teljesen melegre csavarni, mielőtt kattant volna megakadt, de ősszel rendbe jött), viszont a levegő irányítás most sem jó. A bovden által mozgatott csappantyú finoman jár, és a húzni húzza a bovden, de vissza már nem megy. Ha jól tippelek, akkor magával a kapcsolóval van a baj, és azt szeretném kibontani a műszerfal mögül. A kérdésem az lenne, hogy ennek hogy érdemes nekiállni? Ha jól tippelek, akkor az óra burkolatát kell előbb lepattintani, és ott lesz 2 csavar ami a középső rész tetejét fogja, a többit meg csak bolhák, ugye? És igen tudom, hogy a belsőkeringetés gombját inkább én vegyem le mint, hogy bújjam a bontókat miatta, az autórádió csatija eloxidálódott és akkor kicsit meg kellett bontani a műszerfalat, akkor kerestem egy fél órát a gombot. Nah de az óránál a burkolatot hogyan kell levenni?
Még mindig a belsőtér. Valaki próbálta már kicserélni a gyári hangszórókat akár elől a műszerfalban, akár hátul a kalaptartó felett? Esetleg a hangszórók kábelét újrahúzni?
Szorul a zárbetét IS nálam, mert mindig ezzel nyitotta az előző tulaj is. megkopott, mozgatni kell néha a kulccsal.
ÉS befagy a rudazat télen, úgy, se kulcs, se pöcök, se motor, se a belső kallantyú nem nyitja, nem is kattan, mert megakad a kilincs szerkezet belül :(
Tapasztalatom szerint nem a zárbetét szorul, hanem a zárszerkezet. (azért írom, mert kb. két hónapja javítottam :) ). Ehhez a művelethez kiszedtem az ablak mozgató mechanika egy részét és az üveg vezető sint is. A szerkezetet rögzítő csavarok kiszedése még semmit nem jelent, mert a mozgató rudazatok (nyitó fültől, zártól és a reteszelő úszótól) még benne vannak. A zár mechanika egy szépen kreált, zárt házban van, a kiszedéshez ET keze kellene. Igazából akárhogy csavargattam, forgattam, a rudazatokat nem tudtam (további bontások nélkül) kiakasztani, ezért az ajtóból sem jött ki. Nagyon nehezen egy résen befújtam némi bicikli láncszprét és sokkal jobban mozgott a szerkezet. Az ajtó bordái ragyogóan viszik a bőrt a kézfejről :(( Az ablakemelő mechanika zsírozása is megtörtént, szuper lett. Ez egy belépő szintű Wagon ajtajáról van szó.
Kit ajánlotok kelet-Pest / Maglód / XVII ker környékén a következőre:
- WR+ amihez 1db gyári kulcs volt, ez egy 2003-as AT, nem másolható a kulcs, csak gyári kulcs kapható, van egy csip nélküli kulcs pluszban csak ajtót nyitni :(
- a csomagtér ajtó zár motor meghalt, csak kulccsíl nyílik (motor forog, fogaskerék tört a zárban)
- a vezető oldali ajtó zárja nehezen jár (a zárbetét) és sajnos a mechanikában van valami gebasz, hidegben a szerkezet befagy, tehát nem a betét, hanem a rudazat. Se a pöcök nem húzható fel, se a motor nem nyitja ki, se a belső kallantyú, amíg be nem melegszik és ki nem olvad
Ebből eredően kellene nekem
- 2 kulcs ami jó az immohoz
- 3 zár ami nem fagy be :)
hogy ez komplett zárbetét csere, egy TK-s autóból teljes garnitúra csere + immo tanítás, vagy gyujtáskapcsolóbetét cserével, vagy akármivel, az ugye 5-6 variáció, de kit keressek aki megoldja?
Segítséget szeretnék kérni. Néhány hónapja vásároltam a feleségemnek a régi 3 ajtós A-s corsa-ja helyére egy suzuki wagon r+-t mert az megbízható:( . Ez 99-es évjárat, még az első Japán változat. Egyik délután hazaérkezett rendben, azután soha többé nem indult be. Néhányszor előfordult már hogy nem indult be elsőre, ekkor kivette a kulcsot, átfordította, ismét megpróbálta, és akkor beindult. Aztán napokig minden rendben. De most semmi, az önindító teker, de nem indul. Van-e ezeknek valami tipushibája, ami a legvalószínűbb ilyen esetben? Sajnos a környékünkön semmi megbízható szerelőt nem ismerek, az autót így mozgatni sem nagyon tudom, de némi segítséggel megpróbálnám megoldani. Előre is köszönöm a hozzászólást. Üdv: Peti
Tudja esetleg vki, hogy az elso ulesek fejtamlajanak a rogzito helyet, hogyan lehet kiszerelni. Tehat, az ules szet van szedve atomjaira (ulesfutes project 2.0), es a lyuk, amibe belecsuszik a fejtamla, az tartja a hattamlat borito szovetet. Nem tudom elegge ertheto voltam-e ? :D Tehat ezt a muanyag huvelyt, szeretnem kiszerelni az ules femkeretjebol.
Az a baj az első lett elba...va mindig máshoz vittem volt hogy kértem had nézzem meg hogy csinálja egyik oldalt 5t a másik ldalt 7t nyomásal jött ki az alig 1000km futott csapágy nem simlizett akkor skf et raktunk bele én vettem elöttem rakta be az kb 500km ment el.De az is igaz egyre nehezebb normális embert találni amit tudok megcsinálok magam de van amihez se szerszámom se tehetségem nincs meg de igazad van messziről kerülni kell öket :D Valahol lejeb irtam is hogy olyanhoz vittem akibe megbizom nekem volt oktatóm mikor még autószerelönek tanultam az öreg miota hozzányult azóta patent a gép :D de majd kiderül kedden megy vizsgára :D 0
Gondolom nem az autógyárak szerszámoztak fel gördülőcsapágy gyártásra, hanem megrendelik a csapágy gyártótól, ha így van, akkor szám alapján lehet kapni, ha nem, akkor tévedtem.
Szia sajnos nem viszont ez volt az a pont ahol majdnem eladtam a kocsit 4x cseréltem elsöcsapágyat 6 hónap alatt és ez nem vicc a legolcsobtol a legdrágábbig mire bontott kerékagy került bele rájöttem nem a márka számít hanem ki és hogyan teszi bele mert ha 1x is ferdén vagy mellépréseli akkor kuka az agy nagyon kibuktam mert mindenki a szelepszárszimeringel van kiakadva de számoljunk egy kicsit 4 csapágy csere ugye duplán 4x futómüállítás és vágül bonott lett plusz ugye munkadíj stb hát beleugrott annyiba mint a hírhedt szimering. Szóval probálok segíteni persze rakhatsz bele mást is csak figyelj oda ki rakja be mert én megjártam vele nagyon
Üdv!wagon r nyári gumi 165/60 r14, téli 155/65 r14 gyári felnin tök jó, amúgy sem támogatom az alu felnit, főleg télen, nem látod a lukat a minőségi aszfalton, aztán meg mehetsz görgöztetni.Az acél felni sokkal jobban birja, de azt is tönkre lehet vágni.Amugy azért érdemes télire vékonyabb kereket feltenni, mert igaz hogy a futófelület vékonyabb, de magasabb is, pláne hogy mélyebb a bordája, és könnyebben kapaszkodik a csúszós uton.
Fogyasztás:1000 ccm normál esetben 6-7 lityi minimum, télen, sportos tempónál akár 10!is lehet.
Nekem a sima 76 lovasom hosszu távon ingázva nyáron 5.5, télen 6.3 volt.50-50 km oda, vissza.
Amikor közelebb jártam melózni, akkor viszont város, hosszutáv, bemelegités:télen volt hogy 8,75-öt mértem.
Most ignis motorosom van, de télen sem evett többet 6,5-nél.