Ervitire nagy szükség lesz a pavés szakaszon, mint ahogy Rojas és Bennati hatalmas GT-tapasztalata is többet érhet a teljes 3 hét alatt, mint önmagában Oliveira cronó-tudása a TTT-n. Még ha ott jó eséllyel súlyos másodperceket tudna is hozni a csapatnak.
Rojas ráadásul a hegyi szakaszokon is be tud valamennyit segíteni, a sík szakaszokra pedig kell legalább 2 testőr a 3 kapitány mellé, szóval Bennati nevezése is indokolt. Igazából nem tudok belekötni ebbe a sorba.
Úgy vagyok vele, ha 9 embert lehetne nevezni, akkor nálam Oliveira lenne a kilencedik. De ebbe a nyolcasba én személy szerint nem tudok belekötni.
Tegnap véletlenül néztem a labdakergetést, és azt a megállapítást tettem, hogy ha a kolombárók ilyen ügyesek, akkor Uran, Quintana, Bernal esélyei erősen romlanak ünnepelésből kifolyólag.
Elvileg ők sportolnak egymással/egymásért. Persze 20 ember nem győzhet, de majd az első hegyen kiderül, ki az rendesen bevette a gyógyszereit. Van rá egy söröm, hogy Zakarin igen komolyan készül Putyinék edzőtáborában, illetve Nibali és Yates sem a nyilatkozatokra helyezi a fő hangsúlyt. Landa egy önfejű, bizonyítani akaró ember, akinek elege van a segítő szerepből. Ha Mollema és Kruiswijk képes volt elvégezni azt az edzésmunkát, amit 2016-ban, akkor megkeseríthetik a többiek életét. Mivel tavaly Aru megrogyasztotta Froome-ot, aki idén elvileg hervadtabban érkezik, ezért idén mindenki erre készül. Persze lehet, hogy Thomas és Poels végre előreléphet, és akkor velük kell harcolni - majd kiderül.
Nagyon úgy néz ki, hogy végre valóban izgalmas lesz a Tour:)
Ja, és biztosan lesz egy meglepetés-feltörekvő-fiatal, akivel nem számoltunk, mondjuk a Quick Stepből:)))
Országútis hírek külföldről: Bernard Hinault sztrájkra szólította fel a Tour de France mezőnyét, ejtették a vádakat Gianni Mosconnal szemben, a Quick-Step Floors csapata megszerezte idei harminckilencedik győzelmét
Csak ugye Laruns nagyon szeretné ezt a befutót, így mindent meg is tesznek, hogy végezzenek a javításokkal, de ekkora munkához nem biztos, hogy elegendő idő áll rendelkezésükre.
Ja hogy ezt feltételes módban írtad. Így viszont egyetértek, szerintem is adja magát, hogy az Aubisque tetején legyen a cél. Nibali kivételével szerintem mindenki örülne is ennek.
Igaz ugyan, hogy a hegy Soulor felőli oldala jóval könnyebb, mint Laruns felőli. De a d'Aspin és a Tourmalet aznap, illetve az előtte lévő 18 szakasz csak megdolgozza annyira a mezőnyt, hogy jó szakasz legyen.
Mert mi a gond? A cél nem lent lesz, hanem a hegytetőn. Nem kell balfaszkodni fölösleges dolgokon... Vagy építsék meg, ha van milliárd ojró "menekültek" pátyolgatására, akkor legyen a legnagyobb nemzeti eseményre is.
"Azt hiszem a Movistaron belül egyértelmű a helyzet" - mondja Giuseppe Martinelli, az Astana sportigazgatója. "Nem rossz döntés három embert elvinni egy, az átlagosnál valószínűleg fáradtabb Froome ellen. Kívülállóként én sem tudom ki lesz a kapitányuk, de annyit mondhatok: Valverdét én még soha nem láttam ilyen erősnek. Engem ő sem lepne meg."
Ha egy 39 éves öregember nyomná le az eddig legyőzhetetlen biorobotot, az minden bizonnyal érdekes lenne...
Szerintem ott nem lesz szökés. Az első hegyen brutál tempo akár a Sky, akár a Movi meg fogja ezt húzni ha úgy állnak összetetten, hogy kell az All In, szóval egyik csapat élre áll és elszórja a segítők nagy részét, aztán a második hegyen szerintem már attack lesz amikor már csak 10-15 fős élcsoport van.
Minden Tour első hegyén így és ezért ment el tőle, tudták jól, hogy így támadható, ezzel lehet megverni. Aztán már csak tartani kellett a tempót, a mentális rogyás következtében az előny úgy is nőtt.
2003 kivételével(másfél perc) minden összecsapásukon befigyelt a két perc, v bőven a feletti pszichikai előny, ami dupla lépéselőnyt jelentett, mert 2000-ben azt is tesztelték, mennyit tud visszahozni Ulle 1 hegyen, ha teljesen megrogy Arm - az másfél perc volt ...
De ez itt más kávézó, ha Froome esetleg bevállal(na) ismét 1 kamikaze attakot mint a Giron, azt azért a riválisok száma és ereje miatt erősen megkérdőjelezném a sikerességet illetően. De nem fog, mert a kis különbséggel induló 2., 3., 4., 5. csoportokból kb egyforma csapatokkal amerikáznak a hegybefutóig, aztán az utolsó 3 km.-en talán lesz valami verseny féle.
Aznapra szökést kell fogadni, tippelni, ezer % sztem h a szakasz top 6-8-ban nem lesz a GC top 10-ből senki.
Én úgy gondoltam volna ezt az egészet, hogy a csoportok idejeit külön mérik, tehát a végén nem feltétlenül az nyer aki először jön át a célvonalon, hanem aki a legrövidebb idő alatt teljesíti a szakaszt. Viszont elismerem, hogy ez nem lenne annyira jó, hiszen egyrészt nehéz kivitelezni, hogy ennyi időt mérjenek, másrészt egy hegyi szakaszon nyerjen már az aki először ér át a célvonalon.
Viszont így ebben a formában tényleg semmi értelme. Akkor tényleg úgy kellene, hogy az első 20 elindul az elején és utána 3-4 percig senki és akkor tutira nem ér fel hátrulról senki és mindenki egyedül vagy egy max. két segítővel kell megoldja a szakaszt.
Elsőként, természetesen, de ahogy olvasom az új infókat a Teaházban, értelmetlenül kis különbségekkel indulnak utánuk a csapatok a többi csoportban. Azaz adnak a sz@rnak 1 látványos pofont, így semmi értelme.
Csak úgy lenne, ha hátulról jövő, nagy különbséggel később induló csoportból nincs segítség, ill. abszolút nem éri meg bevárni.
Utolsóként indítani a top 20-at meg remélem nem gondoltad komolyan a kérdést? :)
"Mindössze egyetlen szakportál hozta eddig le tényként, miszerint az ASO megreformálja az idei Tour de France tizenhetedik szakaszának rajtját. A versenyzők húszas csoportokban rajtolhatnak el az összetettben elfoglalt helyezésüknek megfelelően. A dolog veleje, azaz hogy mennyi időkülönbség lesz az egyes csoportok között még nem tisztázott, ennek megfelelően a megkérdezett sportigazgatók is csak a vállukat vonogatják. A tizenhetedik etap a maga hatvanöt kilométerével az idei viadal egyik legjobban várt napja. Thierry Gouvenou a verseny technikai igazgatója személyesen is megerősítette a híreket, ellenben ez a fajta lebonyolítási rend egyelőre több kérdést vet fel, mint amennyi választ ad."
Nem biztos, hogy a hagyáson múlik. Azon a szakaszon a bemelegítésen és a rajtprocedúra (beszólítás-aláírás-indulás) hosszán lesz a hangsúly. Mert ha rögtön az elején megindulnak komoly tempóban, akkor azok, akiknek kell pár perc/km ahhoz, hogy üzemi hőfokra kerüljenek, rögtön erőn felüli teljesítményt kénytelenek leadni. Mivel még nincsenek eléggé bemelegedve, ezért hátrányba kerülnek azokkal szemben, akik képesek "hidegen" egyből állat tempót menni. Lásd 2001 Huez, ahol a hegy alján a texasi egyből repült, míg Ullrichnak kellett ném idő, hogy elinduljon. (Tudom, a hegy aljától a tetejéig végig nőtt Armstrong előnye.)
"Lehet, hogy ezt a szakaszt próbálták le élőben a Sky-nál? :)"
Szükségük lesz rá, baromi érdekesre variálták ezt a szakaszt. 20-as csopikban, helyezéstől függően, azaz akinek nincs elég embere a top 20-ban, nem jár jól. várhatóan olyan különbségekkel, h hátulról nem lehet már érdemi segítséget adni az előző csoportban indultaknak. Anno mintha az Arm vs Ulle időkben lett volna téma egy ilyen ...
Mindenesetre a kenyai nyomhat még egy 65 km.-es hegy-völgy ITT-t ha bír, de kétlem h a Movisok, Nibali, Uran, Porte, stb hagynák ... JÓ lesz!