Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Biovadász Creative Commons License 2004.07.16 0 0 138
"De melyik eurotax? A német, svájci, belga, holland stb??? Vagy mindenütt egy árban van egy használt autó?"

Mondom magyar.
Megjelenik havonta.
Előzmény: compot (137)
compot Creative Commons License 2004.07.16 0 0 137
De melyik eurotax? A német, svájci, belga, holland stb??? Vagy mindenütt egy árban van egy használt autó?
Előzmény: Biovadász (134)
Biovadász Creative Commons License 2004.07.16 0 0 136
Olyan sok furcsa dolgot hallani.
Jó lenne vigyázni az "azt hiszem" és "úgy hallottam" tanácsadásokkal, mert Syd olvtársun is valami ilyen "hozzáértő" tanácsadás miatt rendezte a kötelezős kárát cascora, amire nálam edzettebb kollegák is nagy szemeket meresztettek. Nem akarták elhinni, hogy nem csak előzetes casco kárfelvételről van szó.
Biovadász Creative Commons License 2004.07.16 0 0 135
"Erdekes mindent eurotax alapjan szamolnak kulfoldi ertekekkel"

Jajj, miért írsz ilyet?
100% magyar adatokkal számol az eurotax katalogus, meg az se titok, hogy melyik autokereskedések nyomják nekik az eladási adatokat, és itt ne egy két darabra tessék gondolni.
Előzmény: Levike (130)
Biovadász Creative Commons License 2004.07.16 0 0 134
"Az én igazság érzékem azt mondaná, hogy ki a francot érdekli az eurotax egy kötelezős ügynél?! (casconál más a helyzet mert ott benne van a szerződésben, hogy az alapján számolnak). A magyar piaci átlag árat kellene figyelembe venni, vagyis azt, hogy itt mo-n menniért tudnál hozzá jutni egy pontosan olyan autohoz."

Ezt nem igazán értem.
Az eurotax katalógus az ország minden részében lévő autókereskedések eladási árai alapján készül, tehát pont az amit szeretnél, a magyar piaci átlagár.
Előzmény: compot (133)
compot Creative Commons License 2004.07.16 0 0 133
Részvétem! Ha autóklub tag vagy, akkor fordulj hozzájuk. Ha biztosító szemétkedne (és nagy vszinűséggel fog), akkor még ügyvéd is kellhet. :(( Az én igazság érzékem azt mondaná, hogy ki a francot érdekli az eurotax egy kötelezős ügynél?! (casconál más a helyzet mert ott benne van a szerződésben, hogy az alapján számolnak). A magyar piaci átlag árat kellene figyelembe venni, vagyis azt, hogy itt mo-n menniért tudnál hozzá jutni egy pontosan olyan autohoz. Beleértve az átirási, üzembe helyezési és egyébb dijakat. Egyébként minden járulékos költségedet is tériteni kell!!! De ezt egy ügyvéd jobban tudja. Ha nem totálkáros az autó, akkor egy kicsit más a helyzet. Vszinű le fognak vonni valamennyit, mert egy használt autót javitasz uj alkatrésszel. Arra figyelj oda, hogy az utolsó papir benyujtástát követő 15 napon belül kell fizetniük. És nem kérhetnek akármilyen papirt. Kárbejelentő, rendörségi határozat és kész.
Előzmény: CsPéter (129)
Biovadász Creative Commons License 2004.07.16 0 0 132
"Nem akarlak elkeseríteni!! Én úgy tudom,hogy a biztosító nem fog fizetni ha a károkozó alkohol befolyása alatt okozott balesetet!!!"

Ne terjesszünk úgyhallott ráadásul rossz információkat.
Ittas vezetés valóüban kizáró ok DE a károsult ennek abszplút nem látja hátrányát.
Kifizetik neki szépen a kárt ugyanúgy, mintha nem lett volna ittas a károkozó.
Aki szopni a fog rendesen az az ittas vezető, mert a biztosító szépen behajtja tőle a neked okozott kárt, az új rendelet szerint ittas vezetés esetén 1.000.000 Ft-ig, de ez a kárusultat már nem kell hogy érdekelje.

Előzmény: Roadtrain (131)
Roadtrain Creative Commons License 2004.07.15 0 0 131
Nem akarlak elkeseríteni!! Én úgy tudom,hogy a biztosító nem fog fizetni ha a károkozó alkohol befolyása alatt okozott balesetet!!!De mondom ezt csak hallottam!! Azért a helyedben utána járnék ennek a dolognak rendesen!! De a biztosító is mindent megfog tenni,hogy a legalacsonyabb árat adja a kocsidért :o((( egy jó éve karamboloztam (nem én voltam a hibás) több mint 7 hónap után kaptam pénzt és az autómat ami ért alaphangon 1,8 millt felértékelték 1 millre ebből lejött a roncs érték így kaptam 6 kilót :((( egy szóval nekem semmi jó tapasztalatom velük kapcsolatban ! Bízok benne,hogy te nagyobb sikerrel fogsz járni.
Előzmény: CsPéter (129)
Levike Creative Commons License 2004.07.15 0 0 130
Ne aggodj, auto ugyileg mindenkepp szarul jarsz.
Az en 13 eves, 1.2 millaert vett, kb. 3 kilot rakoltott celim szerintuk er vagy 8-9 kilot.
Leszarjak, hogy zsir allapotban volt kivul, belul full rozsdamentes, muszerfal karcmentes, karpit tokeletes uj allapotban, uj kuplun, uj lengescsillapitok, gyakorltatilag zsir az egesz. a 8-9 kiloert ebbol meg szakadekot sem kapsz, nemhogy az enyemhez hasonlo allapotut. Na ezt mind leszarja az eurotax.
Erdekes mindent eurotax alapjan szamolnak kulfoldi ertekekkel, de ha kint veszel valamit olcson, akkor jol megvamoltatjak irrealis arkulonbozet cimen. Ez a mi orszagunk.

Levi
Előzmény: CsPéter (129)
CsPéter Creative Commons License 2004.07.15 0 0 129
Sziasztok. Elmesélem, hogy zúzták le a kocsimat. 2004.07.14 éjjel 22.10 Bp-en piros lámpánál álltam. Nejemmel beszélgetek egyszer csak hatalmas csattanás, belénkrongyolt egy Suzuki Wagon R-es 40-50es f@szkalap. Az eredmény (külso látványra mint laikus): - a kocsi jobb hátsó oldala teljesen ko. - a jobb elso ajtó elorenyomva a jobb elso oldalidomhoz (ajtó megsérült) - a jobb hátsó ajtó nekinyomva a jobb elsonek (ajtó szétment) - a jobb hátsó karosszériaelem a zárt jobb hátsó ajtót néhány centire kifeszítette és meggyurte - a jobb hátsó karosszériaelem szétment - csomagtér jobb hátsó oldala káoszos jelleget ölt. - lökhárító ko. - hátsó farrész ko. - csomagtartó ajtó ko. - teton domborodás a napfénytetoig. - bal elso ülés szorul, nem lehet elore-hátra tolni. - fedélzeti computer ko. - jobb hátsó gumi ko a beleért karosszériaelem miatt. Lengéscsillapítóról + egyebekrol nem tudok nyilatkozni, mert nem értek hozzá. Mivel a nejem veszélyeztetett terhes, hívtam mentot + rendort. A fickó be volt rendesen baszva, 1.5 méterrol buzlött az alkoholtól. Megpróbált megkörnyékeznmi, hogy csak töltsük ki a papírokat, de elhajtottam az anyjába. Szondázás befigyel, a fickónál a szonda színváltós lett. Jöttek a helyszínelok. A nejemet elvitték a mentok. Hála Istennek O és a baba jól vannak, de 5 napig megfigyelésen bent kell maradnia a kórházban. Lerajzoltak mindent és lefényképeztek mindent. Kitöltettek velem egy balesettel kapcsolatos jegyzokönyvet, felvették az adataimat, a nejem adatait, ellenorizték a kocsi papírjait, biztosítást. A fickót elvitték vérvételre, a jogsiját meg lehúzták a wc-n. A vérvétel eredménye 2 hét múlva lesz meg, addig a fickó nem kapja meg a jogsiját. Ha 8 ezrelék felett lesz, akkor a bíróságra megy az ügy, mert ez már buncselekmény és elítélik. Ha 8 ezrelék alatt lesz, akkor rendorségi határozatot kapok. (De nem lesz 8 ezrelék alatt, olyan részeg volt a fickó) Kötelezoje biztos hogy volt a fél éves buzukijához. Holnap kapja meg a szabs. ügyintézo a rendorök jegyzokönyveit. Mivel a rendorség intézte az ügyet, azt mondták a rendor urak, hogy kapok tolük egy határozatot, de addig meg cseszegessem a szabs. ügyintézot, csipkedje magát. A kocsi egy Renault 19-es 1994-es, 1.8-as, mindennel felszerelt járgány (fed.comp., bor, ablakemelo, el. napfényteto, ABS, légkondi, légzsák) Megnéztem frissern a piaci árakat, a légkondi nélküli lestrapált R19-es 900.000 HUF körüli áron kapható. Az enyémre vigyáztam, teljesen rendben volt muszaki és esztétikai szempontokból. Az alkatrészek ára húzós lesz, megkérdeztem szakszervizt, ahol javítanak autót + kasztni, hát tragédia. A fed.comp. kb 250e. huf. A többi is lesz vagy 5-600E HUF szerintem, csak a gyári alkatrész. A biztosítómnak ugattam, hogy balesetem történt és erre azt mondták, hogy elindítják nekem a szívességi kárfelmérést. (12e huf, visszatérítendo) Szóban elmeséltem a sztorit nekik, felvették a kocsik adatait. A fickóval nem beszéltem, így is majdnem szétvertem az arcát, de viszont mindenképpen o lesz a hunyó. A kocsi meg nagyon kéne, mert asszonykámat rendszeresen hurcolásznom kell orvoshoz + a munkámhoz szükséges az autó használata. A kérdés az, hogy a fentiek alapján hogy ítélitek meg a helyzetemet? A válaszokat elore is köszönöm, Péter
Biovadász Creative Commons License 2004.07.15 0 0 128
Jahm, még valami.

Ha minden káreseménynél nem is, de veszélyeztetésnél mindenképpen rendőrt kell hívni, akármilyen kicsi is a kár és akkor is, ha a másik elismeri a felelősségét

Sok lentebb leírt elkerülhető vele.
Előzmény: jomy (125)
Biovadász Creative Commons License 2004.07.15 0 0 127
Hát igen, a veszélyeztetés olyan dolog, amivel a lehkönnyebb biztosítási csalást elkövetni, ezért aztán kedves felebarátaink próbálkoznak is rendesen, nem is kis számban.

Ezért szopnak sajnos azok is, akik rendesek.
Előzmény: jomy (125)
Levike Creative Commons License 2004.07.15 0 0 126

Jaja, Probalkoznak a rohadt gecik. En sem fogom annyiban hagyni.

Mert ne mondja meg nekem senki, hogy ha a lampa a hibas, es szarul mukodott, akkor az uzemeltetonek nincsen biztositasa, ebbol kifolyolag pedig meg az en kotelezo biztositomnak is TUDNIA kell, kit keressek. De nehogymar mondjanak barmit is. Osszejatszanak ezek a buzik.

 

Egyebkent ott tart az ugy, hogy a biroi vegzes utan csinaltattam egy arajanlatot, azt elkuldtem a kotelezo biztositonak elso lepesben. 1 honap alatt kinyogott annyit, hogy mivel nem az autosok okoztak a kart, a kotelezo nem fizet.

Innen kezdve kanosszajaras. FKF -tol elhajtottak, hogy lampauzemeltetot keressek.

Irany a VILATI. Fonok termeszetesen szabin, alkamlazott szerint lehetseges, de o nem tud rola, hogy barkinek is fizettek volna, ok egy kis ceg. (Jo szoveg, en is kis ceg vagyok, megis felelosseggel tartozom a dolgaimert)

Innen el Kispesti onkormi, ahol azt mondtak, hogy feltetlenul az FKF jogi osztalyaval kell egyezkednunk. De nem lesz egyszeru, mert szakerto nem volt, stbstb.

Namost az ugyrol tudni kell, hogy a lampa idozitesi terve rossz volt, a birosag ezert nem tudta a haveromra rahuzni a bunosseget, es az uzemeltetot tette felelosse.

Nem fogom annyiban hagyni a dolgot, elobb utobb ugyved lesz a vege, csak rohadtul tele van a tokom. A vegen meg kitalaljak, hogy nem volt szakertoi velemeny, a lampa ugyan szarul mukodott, de haver miert nem allt meg, volt ra ideje, stbstb. A variaciok sora vegtelen, lenyeg hogy velem akarnak kibaszni, ja es az egesznek mar 7 honapja. Haver is kitalalta, hogy nincs penze ugyvedre. Amikor elkezdte a pert, megallapodott egy osszegben, onnantol kezdve o is csak kodosit, hogy mennyit fizetett az ugyvednek, de biztos vagyok benne, hogy amikor megirta a foszer a levelet, es ot felmentettek, nem fizette ki a maradek penzt, emiatt ehhez agy ugyvedhez mar nem mehet vissza. De szet fogom kurni a fejet, ha bennehagy a szarban.

Komolyan mondom szetmegy az agyam, ha ragondolok.

Előzmény: jomy (125)
jomy Creative Commons License 2004.07.14 0 0 125

Talán sokak okulására hadd írjam le meghatározó biztosítós tapasztalatomat, nekem nagyon tanulságos volt!

Négy éve vállalkozásba fogtunk, két évig az egyik brigádunk egy öreg wartburgot használt munkába járáshoz, majd vettünk egy új Mazda kisbuszt erre a célra. Az egyik tavaszi hajnalon egyenes úton a szembe jövő zsigulis nyíl egyenesen a mazdánk felé vette az irányt. A frontális ütközés elkerülése miatt a sofőrünk balra rántotta a kormányt, és az árokba csúszott, ütközés így nem történt. A zsiguli is az árokban landolt. Amikor a baleset okozásának elismerésére kértük, azt hajtogatta, hogy csúszott az út, ő nem tehet róla stb., de a rendőrség emlegetésére elismerte a károkozást, le is írta. Rövid gondolkozás után mégis rendőrt hívtunk, helyszínelés stb.

Az okozónak a Generálinál volt a kötelezője, felvette a kárt a szakértő és egy hónap múlva többszöri megkeresésemre kinyögte a gazdasági TK-t. Maradványérték meghatározása további másfél hónap volt.

 

Közben értesítettek bennünket, hogy a helyszíni elismerés, ill. rendőrségi határozat ellenére a vétkes nem ismeri el a károkozást, fellebbez. Másodfokú határozat: ő a felelős. Eltelt újabb 3 hónap. Fellebbez: első fokú bíróság: ő a vétkes, 3 hónap.

(Az indoka érdekes: csúszott az út, szüksége van a jogosítványra (3 hóra vették volna el, 20000 bírság), fizetni meg nem tud. Végül kellett neki, de azért valaki marhára kioktatta, hogyan kell az időt húzni - hiába a kissebbség ért a joghoz.)

 

Közben a kárszakértő kiszámolt 37% értékcsökkenést az egy éves autóra, amikor ezt számon kértem rajta értékcsökkenési hiperbolákat emlegetett, meg hogy ezt az egyetemen tanítják, meg ő közlekedésmérnök, tehát ő tudja. Mikor mondom neki, hogy én is, és kérdem tőle, hogy melyik tágyban oktatják, csak habogott. Előkerült az EUROTAX katalógus, amelyben természetesen nem talált rá megfelelő értéket, interpolált valami személyautóra stb. majd gondolkodási időt kért, 3 hét múlva, mintha semmi sem történt volna 24%-ban megállapodtunk.

 

Mire fizetetniük kellett volna - az összeg tisztázódott - jött a hidegzuhany: a jogászuk és természetesen a kárszakértő szerint csak az összeg felét fizetik ki, mert veszélyeztetés. Azt nem tudta megmondani hogy ebből miért következik a fele kártérítés, de győzködött, hogy ez így van, és kész, vagy menjünk bíróságra, akkor még minket terhel annak is a költsége...

Gondolkoztunk, és úgy döntöttünk: bíróság.

 

A lényeg: el se jöttek e tárgyalásra, teljesen tisztában voltak vele, hogy vesztenek, ami meg is történt! Fizettek, mint a katonatiszt.

 

Tanulságok:

Ha káresemény történik, mindíg érdemes rendőrt hívni!

Ne engedjük magunkat átverni, a kárszakértővel nagyon keményen!

Ha úgy érezzük, hogy nincs igaza a biztosítónak, irány a bíróság! Szerintem 10-ből csak 1 megy ilyen helyzetben bíróságra, amit a másik kilencen megspórolnak, jut belőle a perköltségre, meg a megítélt kamatokra.

 

Bocs a terjedelemért, mindez 16 hónapot vett igénybe.

Remélem hasznos volt.

Biovadász Creative Commons License 2004.07.14 0 0 124
Hát igen, az a lámpaidőzítéses nem egyszerű.

Hol tart most az ügyed, meg van már az, hogy kihez tartozik a lámpa?
Előzmény: Levike (122)
Biovadász Creative Commons License 2004.07.14 0 0 123
Elég bonyolult a te ügyed, a legjobb ha becsattogsz a biztosítotdhoz és ott kérsz tanácsot, mert itt most kis dolgokon múlhat bármi.

Ha a kéksárgára azt írtátok, hogy elégvágott és te hátulról belementél akkor lehet próbálkozni megfogni a kötelezős kárt, de ebben az esetben nem értem, hogy az ügyintéző miért nem mondta neked, hogy kötelezőre rendezd a biztosításod.

Ha nem adtad le a kéksárgát, és a casco kárbejelentő leírásán sem tüntetted fel, hogy eléd vágtak, akkor nehéz az ügy.

Nem akarok nagyon mondani semmit, mert tényleg túl sok mindentől függ, az utolsó üvegszilánkig kéne ismerni hozzá mindent. Itt így nem lehet.

Menj be a biztosítódhoz, mesélj el nekik mindent, mond el, hogy rosszul ismerted a módozatokat ezért választoddad a cascot, mond el, hogy nem te voltál a hibás, stb.

Hogy aztán mi lesz belőle, azt nem tudom.
Előzmény: Syd* (121)
Levike Creative Commons License 2004.07.14 0 0 122

Nekem egyelore senki sem akar fizetni. Valoszinu per lesz a vege a dolognak, DE

A jo budo kurva anyjukat. A sajat kezemmel akasztanam fol ezeket a faszkalapokat, szepen sorban egymas utan, meg csak fizetest sem kernek erte.

Ennyit errol. Kibaszott orszag, kibaszott allami hivatalok.

 

Becsulettel dolgozok, becsulettel fizetek mindent. Erre kivesznek a zsebembol FELMILLIO forintot, es a pofamba rohognek gyakorlatilag.

 

 

udvozlettel

Levi

Előzmény: Syd* (121)
Syd* Creative Commons License 2004.07.14 0 0 121

Köszi a választ Biovadász!

 

Úgy tudtam, hogy bizonyos év után a kötelező az alkatrészeket csak valamennyi (talán 70%-ban) téríti meg.

 

Az lenne a kérdésem, ha én nem ismertem el a felelősséget, rendőri intézkedés nem volt, a másik fél az én Kötelezőmből akkor is megcsináltathatja a kocsiját és a Biztosítóm fizet neki?

 

 

Előzmény: Biovadász (120)
Biovadász Creative Commons License 2004.07.14 0 0 120
"Én a CASCO-ból rendeztem a káromat, mert az egyszerűbb, mint a kötelező után rohangálni, és nem is térít rendesen."

????????
A kötelező minden körülmények között jobban fizet mint a casco, nem is értem ezt miből gondolod. Nemcsak önrész nincs, de értékcsökkenésre is fizet.

"A helyszínen a másik fél szóban elismerte felelősségét, ezért nem hívtunk rendőrt. A baj csak az, hogy a helyszínen kitöltött Baleseti bejelentőre ez nem került rá."

Akkor most gazdagodtál egy tapasztalattal, ugye?
1, Olyan, hogy ti ott ketten szóban megegyeztek az semmi.
2, Egyből cascora rendezted, ami azért furcsa, mert ez minden szempotból hátrányos neked, nem elég, hogy kevesebbet kapsz, de még a díjad is emelkedni fog a káresemény miatt, azért a biztosító igen furcsán fog rád nézni, hogy a cascos rendezés után azt fogod mondani, hogy nem is te voltál a hibás.
Még ha neked van igazad, ilyen előzmények után nincs aki ezt elhinné neked.

Kívülről úgy néz ki, hogy most gondoltad meg magad.

Ha elismeri a kárt a másik ÍRÁSBAN és kötelezőre rendezed, akkor semmi gondod.
Így most kevesebb pénzt kaptál, káresemény miatt emelkedik a casco díjad és szintén káresemény miatt a kötelező díjad is.
Előzmény: Syd* (119)
Syd* Creative Commons License 2004.07.14 0 0 119

Sziasztok!

 

A véleményetekre lennék kiváncsi:

 

Hátulról nekimentem egy kocsinak, aki elém vágott.  A helyszínen a másik fél szóban elismerte felelősségét, ezért nem hívtunk rendőrt. A baj csak az, hogy a helyszínen kitöltött Baleseti bejelentőre ez nem került rá.

Én a CASCO-ból rendeztem a káromat, mert az egyszerűbb, mint a kötelező után rohangálni, és nem is térít rendesen.

Pár hét múlva jött értesítő a Köt. Biztosítómtól, hogy a másik fél bejelentette kárigényét a Baleseti Bejelentő alapján. Persze a rajz alapján ő volt elől, én mentem neki.

Visszaírtam a Biztosítómnak, hogy szerintem ő volt a hibás és nem ismerem el a felelősséget.

 

A kérdésem az lenne, hogy mire számíthatok ebben az esetben? Rendőri intézkedés nem volt és nem ismertem el, hogy én voltam a vétkes, mert szerintem nem én voltam.

 

Előre is köszi a válaszokat!

 

Biovadász Creative Commons License 2004.07.13 0 0 118
Nem rughattad volna,mert ez esetben igaza volt.
A kavicsfelverődés nem az ő hibája.
Előzmény: jomy (117)
jomy Creative Commons License 2004.07.12 0 0 117

Két hónapja történt: kétszámjegyű útra kanyarodtam, mentem 100 métert és szemből jött egy kisteherautó. A szélvédőmre csapott kavicstól a látómezőben komoly sérülés lett. Megfordultam, utána mentem és kértem, hogy ismerje el a kárt. Kiröhögött. Én pedig ezért maximum bokán rúghattam volna.

A biztosító (Hungária) egyébként rendezte volna a kárt az ő felelősségbiztosítására, ha elismeri.

De így maradt a Casco.

 

Úgy hogy vadkár meg szélvédő: CASCO!

 

Üdv: jomy

Előzmény: Biovadász (114)
Biovadász Creative Commons License 2004.07.12 0 0 116
"Veszett fejsze?"

Az.
Amit elmondtál, az alapján a kötelező tuti nem fizet.
Előzmény: vanda (115)
vanda Creative Commons License 2004.07.12 0 0 115

Hümm-hümm

Veszett fejsze?

Azért köszi a felvilágosítást

V.

Előzmény: Biovadász (114)
Biovadász Creative Commons License 2004.07.12 0 0 114
Van bónusz-maluszuk, de el szokták ismerni a kárt, mert ha nem teszik akkor rendőrt hívsz ami után elismerik a kárt+büntit is fizetnek mert potyogott a rakományuk. Nem nagyon van ilyenkor olyan, hogy nem ismerik el a kárt.

Ha esetleg arra gondolsz, hogy a kavicsfelverődést beírjátok rakománylepotyogásnak, akkor az már nem nagyon fog menni, főleg ha mondjuk mosógépeket szállított.

Előzmény: vanda (113)
vanda Creative Commons License 2004.07.12 0 0 113

Szia Biovadász,

 

megállítani biztos nem tudtam volna, mert épp egy forgalmas kereszteződésben lőtt ki, én már nem fértem át.  Először egyébként nem is volt olyan vészes a helyzet, de 10 perc alatt végigrepedt az ablak több irányban :(

Járna az valamilyen hátránnyal egy teherautósofőrre, ha elismerné, hogy ránk potyogott a rakománya? Van a teherautósofőröknek bónusz-maluszuk?

 

Köszi:

Vanda

Előzmény: Biovadász (112)
Biovadász Creative Commons License 2004.07.12 0 0 112
Persze a megállítást nem úgy értem, hogy elévágni és leszorítani az útról, hanem valamilyen biztonságos módszerrel. :)
Előzmény: Biovadász (111)
Biovadász Creative Commons License 2004.07.12 0 0 111
Semmit.
Kavicsfelverődésre nem szól a kötelező, nem a teherautósofőr hibája, ezért nem jó rá a felelősségbiztosítás.

Ha mondjuk kavicsot vagy ilyesmit szállít, és a szállítmány üti meg az ablakodat, akkor fizet a biztosító, ha a sofőr elismeri a felelősséget (el szokták).
Lényeg, hogy utána kell menni, meg kell állítani, kék-sárgát kitölteni, a rendszám felírása ebben az esetben sem lenne elég
Előzmény: vanda (110)
vanda Creative Commons License 2004.07.12 0 0 110

Sziasztok!

 

A szélvédőre pattant egy kő egy teherautó alól, de nem írtam fel a rendszámát. :(

 Javíthatatlan, és elég drága a csere. Va valami ötletetek, mit tehetnék, hogy a biztosító kifizesse? Cascóm nincs...

Köszi:

Vanda

Biovadász Creative Commons License 2004.07.09 0 0 109
Hmmm, ha az a Yaris Sol, amit 2003-tól gyártanak, akkor az eurotax szerkesztőségébe még nem érkezett elég adat.

(csak viszonyításképpen: toyota yaris linea sol ami 2003-ban 3.210.000 volt, annak a mostani értéke 2.633.000)
Előzmény: afekete (108)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!