Nekem IST-ben van meg a Wartburg coupe. Én nem nagyon nézem a mérethelyességet mert abban a menő gyártók is tévedhetnek. Szerintem sokkal fontosabb az összhang.(szín, felnik, lámpák,ablaktörlők minősége) Ezek miatt szerettem meg a drágább modelleket. Rájöttem, hogy nincs szükségem arra, hogy hegyekben álljanak otthon a modellek. Inkább kevesebb de az szép legyen. Mondjuk teherautós témában nem hiszem, hogy megvenném az IST-t. Inkább veszek egy levél fotomaratott ablaktörlőt és rádobom az Atlas-osokra, mert ezen kívül nincs sok különbség.
Ezeken kívül van még több eredeti orosz dobozos Moszkvicsom, akad Latvija, Uaz, ZIL, Volga és Csajka is, valamint a képeken látható ritkaságok. Képet tudok még küldeni, mailcímem publikus.
Én mindjárt kettőt is vettem, de még volt 4, úgyhogy maradt másnak is. :)
Sajnos tényleg elég gagyi szegény. Az indexeket túl közel fúrták a fényszórókhoz, ezen a legnehezebb segíteni, ha egyáltalán lehet... A többi hibát, könnyen lehet javítani.
Akkor ezt is figyelni kell. Egy kijs javítás: a Limousine felnije nem telibe krómos, csak a középső kupak krómos rajta, eddig csak a Sport volt telibe krómos felnis a gömböjű Wartburg-ok között. Már ha az itthoni sorozattal nézed egybe.
A korai kelésnek köszönhetően sikerült megcsipnem egy Wartburg Cope-t, igy következzen egy kis összehasonlitó teszt. Retroautós vs Minichamps.
A Retrós az IST modellen alapul aminek szerintem túl nagyra csinálták a tetejét. Talán még a limousine-nál is nagyobb a szélvédője pedig a valóságban kisebb volt, az újság is irja, hogy elég szűkös volt a hely benne. A minichams modellen jól látható a kissé lőrés szerü szélvédő. Amit viszont a Minichams modellen rontottak el kicsit az a hátsó oldalablak ive. Simán le van kerekitve, nem csúcsosodik ki hátrafele.
Minichamps:
A teteje is fémből van, precizebb kialakitás. Az elefántfül és a B oszlop kialakitása is szebb.
Festett belső
Nagyon szép felnijei vannak fém szinü felni és króm dísztárcsa.
A hátsó lámpái a fémből vannak kialakitva és ki vannak festve.
Jobb oldali visszapillantó
Retrós:
A szokásos telibe króm kereket kapta mint a limousine.
A hátsó lámpák a szokásos egybepiros műanyag.
Egy visszapillantó + antenna
Ár/érték arányban jó a retrós mert kb ötöd annyi mint a Minichamps, kár hogy a tetejét sikerült elcseszni. De ez inkább az IST hibája mint a DEA-é.
Ezenkivül az általam vett modelen a következő hibák vannak:
- Első szélvédő alja nincs jól illesztve van egy rés a szélvédő meg a kaszni között (ez szerintem mindegyiken ilyen)
- Festékhibák a jobb hátsó sárvédőn és a jobb küszöbön is valami maszat van.
- A baloldali diszléc olyan mint amit én húzok ki filctollal.
Végezetül pár kép, elnézést a rossz minőségért, csak telefon volt kéznél.
Nem emlékszem, hogy hányadik szám lesz. Amúgy az óta is volt némi változás amióta nekem február elején megmutatták a sorrendet a 62. számig. Sőt, ha jól emlékszem akor a Pontom fehérnek volt feltűntetve ...:)
Könyv címe: Hobbim a makettezés - Az ötlettől a gyűlyteményig Kiadás dátuma: 2001 Formátum: pdf
Tartalom: A makettezés nem küzdősport. A döntő többség nem azért készíti, gyűjti a maketteket, hogy más elvárásainak megfeleljen. Ezért az egész makettezésre vonatkoztatva fogadjuk el érvényesnek: ha valaki az önmaga által felállított mércét eléri, és ez a színvonal megfelel neki, tartsuk mindig tiszteletben. Ebben a könyvben a leírtak sem kötelező érvényűek és kizárólagosak. Mindenki saját belátása szerint választhat, mit használ fel, s mit nem a közreadott tapasztalatokból.
Akkor úgy néz ki, hogy a rendszám alapján talált. Hányadik szám lesz? Te tuti tudod, hazodni ne merj, már tudjuk, hogy félig-meddig román soros informátor vagy. ;)
charlie, ide most te kellesz. Ez volt már valamilyen modelles sorban vagy még nem. Csak azért, mert kivitelezésileg elég retro szintű és lehet akár magyar/cseh soros (a Tatra 613 premierje is a cseh sorban volt a lengyel helyett, meg hát Mercedes-ünk már vvolt, szóval lehetséges), vagy akár román is a rendszám tipográfiája alapján.