Akkor hogy van ez pontosan? Bezárod az autót, pár percig még halványan világítanak, aztán elalszanak teljesen?
Ha így van, akkor én nem különösebben foglalkoznék vele...
(Bezárás után tudtommal még pár perc, amíg teljesen "aludni megy" az elektronika.)
---
Én az O3 csomagterét ledesítettem.
Ugye, ha sokáig nyitva van a csomagtérajtó, akkor egy idő után el kéne aludnia a világításnak (erősítsen vagy cáfoljon meg valaki, nem emlékszem 100%-ra).
Na, a ledekkel ez most olyan, hogy pár perc után ugyanúgy kialszik a világítás, de vissza is kapcsol rögtön. Csak pislant egyet, és világít tovább :)
Hibakód ettől még nincs a kocsiban, néztem több alkalommal VCDS-sel.
Szűrőkből milyen márkát ajánlatok? (olaj,üzemenyag,pollen,levegő). Pl. üzemanyag szűrő kapaható 2000 Ft-ért, de Bosch 9000 Ft-ért van. Tapasztalatok? (eddig szerviszben gyárikat kapott, de már nincs garancia, nem márkaszervizbe viszem).
Lehet, hogy adott is (ki kell cserélni a kompresszort), csak a srác nem akarta elhinni.
Én meg azt mondtam, hogy bármit is mond a szaki, a Skoda hivatalos álláspontja ilyen esetben: kompresszor, hűtő és az a szelep cseréje. Sajnos az O2 klíma kompresszor kuplung nélküli.
Nem értek hozzá, de aki megnézte, azt mondta, valószínű a kompresszora rossz, ennek cseréje viszont húzós.
Ha azt mondta, hogy valószínű, akkor ő sem ért hozzá.
Azt szeretném megtudni, hogy bizonyosodhatok meg róla, hogy tényleg nem indul-e el, és valóban a kompresszor a hibás.
Elviszed valakihez, aki ért hozzá.
Ha meleg lenne, egyszerűbb lenne a dolog, megmérném a beáramló levegő hőmérsékletét, és akkor már csak az lenne a kérdés, vajon tényleg a kompresszor rossz.
Hány fokban néztétek? 5°C alatt nem fog elindulni akkor sem, ha jó. De ha melegebb volt, akkor is lehet millió más baja mint a kompresszor. A méricskélésnek a megy/nem megy főkérdés esetén nincs sok értelme, azt érezni kézzel is, hogy hűt-e vagy sem, ill. az alapjáraton is hallani, amikor megfogja a motort a kompresszor egy pillanatra.
A LED belső világítással kapcsolatban a következő dolgot figyeltem még meg (most lehet leszúrni, hogy ehhez meg ahhoz nem értek, ami így van, mert amúgy nem kérnék itt segítséget). Szóval: ha a 6 hagyományos égőből egyet visszateszek, akkor teljesen kialszik minden led. Gondolom, hogy az az 1 égő "elhasználja" azt a kevés energiát, ami a ledeknek arra elég, hogy halványan világítsanak. Tehát, eddig is volt benne ez a minimális áram, de azt a hagyományos égőkön nem lehetett észrevenni, de a ledeken igen (kisebb energiára már világítanak). Ha az egyik ledes égőt kicserélem canbus-osra, akkor elvileg minden led el fog aludni, mert azt a kevés energiát a canbusos elhasználja (talán a benne lévő ellenállás "melegítésével"). Tehát van értelme a canbusos lednek, vagy csak annál a "halvány világítási" energia majd hőenergiaként fog elveszni? Egyáltalán foglalkozzak a dologgal, mert csak korom sötétségben lehet a ledek halvány fényét észrevenni? Előre is köszönök minden segítségét, kivéve a helyesírási kritikát. :)))))
Ha szaki volt és azt mondta, hogy rossz akkor hidd el neki.
Ha egy klimás műhelyben felteszik a gépre, megcsinálják a lefejtést és a rendszer tartja a nyomást akkor valószínuleg a kompresszor a rosz. Van benne egy szelep, ami elektromos, az szokott tönkremenni (valahol létezik is mind cserealkatrész), vagy megszorúl és eltörik a tengelye.
Ha véletlenűl span van a lefejtett olajban, akkor az nagyobb baj. De a Skoda hivatalos állaspontja mindenkeppen az, hogy a kompresszor mellet ki kell cserélni a hűtöt, meg még egy szelepet.
Nekem garanciába megcsinálták és tettek egy olyan hűtőt amiben cserélhető a szűrő.
Amúgy van a pincémbe egy 1 hetet használt Delphi kompresszor. Jutányos áron megkaphatod, csak messze lakom tőled.
Segítsetek, legyetek szívesek! Egy ellenőrzés során felmerült, hogy II-es Octaviám légkondijának kompresszora nem indul el. Nem értek hozzá, de aki megnézte, azt mondta, valószínű a kompresszora rossz, ennek cseréje viszont húzós. Azt szeretném megtudni, hogy bizonyosodhatok meg róla, hogy tényleg nem indul-e el, és valóban a kompresszor a hibás. Ha meleg lenne, egyszerűbb lenne a dolog, megmérném a beáramló levegő hőmérsékletét, és akkor már csak az lenne a kérdés, vajon tényleg a kompresszor rossz.
Ma kivettem a csomagtartó jobboldali kárpitját és sikerült megjavítani a törött hálós rekeszt! Jobb lett mint volt! A műanyagok eléggé merevek voltak és így nem maradtak a helyükön amíg a ragasztó megkötött, ezért imitt-amott pici lencsefejű facsavarokkal kellett rásegíteni, de ezeknek a feje annyira belehúzódott a "lószőrbe", hogy nem is látni!
Megálltam a kísértést és nem tettem fel a csomagtartó ajtajának a burkolatát, mert bár a régi (amiből a sok leszedés miatt kiszakadt pár fémpatent) és az "új" burkolatban ami ugyan bontott, de teljesen ép, szóval így már van 10 ép patent is, de hétfőn érkezik 10 vadonatúj!
Már az ablakmosó csövének a csatlakozóját is megerősítettem pár szorosra húzott műanyag kötegelőbilinccsel, szóval ez sem fog többet leugrani.
Jövőhéten megkapja a nyári gumikat is, átnézem a fékeket és kész a nyári felkészítés! ...még a klímát kell kimosni, de azt majd csak kicsit később, amikor lehet pancsolni!
Vonóhorog fronton még szét nézek. Ezek szerint szűkebb mélygarázsoknál a lejtők végén, fekvőrendőrről történő lehajtásnál vagy parkolóban padka fölé tolatásnál az általad tapasztaltak szerint leérhet. Ha jól sakkoztam ki neked a BOSAL 033-494-es vonóhorg került felszerelésre. http://www.autoflexker.hu/term_bosal.php
Az biztos info, hogy vonóhorog felszerelés miatt nem kell vizsgáztatni az autót? Elég a szakműhelyben kiálított műbizonylat?
OFF Ford Escort 1.6 Zetec-nek volt egy érdekes deklis gyertyaburkolata, amibe egy jó hosszú gyertyakábel vég járt (egy gumihenger, olyan 25mm vastag és 12omm hosszú). Ezt kellett beilleszteni egy, a deklin készített nyilásba jó passzentesen, hogy elérje a gyertyát. Ha megmostad a motort, ez a dekli valahogy tele lett vizzel és ki se tudott száradni.
Ment a család nyaralni, Horvátországba, szépen kipucoltam az autót, persze a motort is lemostam.
Nagy fordulaton a motor dadogott, tudtam, hogy egy henger kihagy, megálltunk valahol Magyarországon egy Ford márkaszervízben és a szerelő mutatta, hogy a dekli tele van vízzel. Ki kellett cserélni az összes gyertyakábelt, nem volt olcsó.
Ez nem a tegnap tőrtént, de azóta motort nem mostam. Mindig beszerzek egy megfelelő motorvédőt az autóimra és letörölgetem évente háromszór a motor burkolatát és amit elérek, flitteres zsíroldót is szoktam használni. Ha már nagyon zavar a poros hangszigetelő a motorháztető alján, leszerelem és kimosom, majd száradás után visszaszerelem.
Más.
Kimostam a klímát a tegnap. Vettem az egyik boltba, olyan 6 eurónak megfelelő pénzért egy 4ooml-es habot, egy rézfuvókás végű csővel. Ezen a flakonon azt írta, hogy a habot kizárolag a klima kondenzátorára kell bejutattani és fél óra múlva a hab oldódik, aztán kifolyik a kondenzvezetéken. Kiszereltem a pólen szűrőt és az endoszkóppal meg a (egy hajlékony drótra erősített) csővel addig ügyeskedtem, ameddig a cső vége pont a klímabox aljára jutott. Befújtam egyszerre az egész habot, és láss csodát nem telt meg a pólenszűrő is habbal (ami ugyebár az oldódás után a kárpítot szennyezi). Sőt, a végén az egész folyadék a kondenzkivezetőn távozott.
Én kombira tettem fel Bosalos horgot. A levehető fejes aminek a lökhárító alatt jön ki a vasa.
Nem ajánlom mert még üresen is leér majd minden helyen.
Sajna én is spóroltam nem a teljesen rejtettet vettem, ha teheted inkább azt tegyél fel.
Az elektromos doboz a bosalos teljesen jól működik. A hátránya, hogy egy áramszálat hátra kell húzni, mert a doboz csak a jelet veszi az eredeti szálról a világításnál. A számát nem tudom az elektronikának de holnap megnézem.
Nemrég az autóban kicseréltem az összes utastéri égőt LED-re (nem canbus-ost vettem bele). Ma vettem észre, hogy lekapcsolás után is halványan világít az összes LED. Ez okozhat valami bajt pl.: hibaüzenetet, akku lemerülést (bár állítólag pár perc után elalszik) vagy egyebet?
Megkérdeztem egy közeli márkaszervizben és az ötajtósé (1Z5 867 428 R 1BS) több mint 30 ezerbe kerül... Úgyhogy az első melegebb hétvégén kiszedem és megpróbálom megjavítani némi ragasztóval... Ahogy néztem a műanyag keret épen maradt, csak a fémpálca tört ki. Szerintem valami műgyanta ragasztó simán megfogja majd.