Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Én ezt a Castrolt biztos nem venném meg. Először is az okosok szerint a JASO FB kevés . Másodszor Husqvarna LS 1690 az Auchanban, ráadásul porciózós flakonban .
Köszi a gyors választ.Szeretnék egy ilyet venni.3 év alatt kinyirtam 2 einhellt és tavaly 3 kinait.Igaz azokat nem volt nehéz.Löném is apró söréttel aki engedi ezeket behozni.Idén inkább ilyen komolyabb gépet vennék.Néztem még castelgardent meg makitát.Visszaolvastam a forumot az elejéig.(kb.6 órámba telt),és talán az oleo mac-ről van a legjobb vélemény.Stihlre nem futja.
Én csak keveset, de a fater már többet használta! :-))
Egyik ismerősömnél belekukucskáltam egy oleo 420 bc bontott belsejébe. :-))
Na nem a motorba, csak úgy általában.Első meglepetésem a nagy kuplung volt.Nagyobb mint a stihlé, és ferodolosak a kuplung pofái.A kuplung háza,csapágyazása, és a lehajtás igen stabilnak, erősnek tűnt első ránézésre.Berántó szerkezet is masszív, és nincs agyonbonyolítva.Kipufogón benéztem, és kevés kopást, kormot láttam.Még a megmunkálás nyomai ott voltak a gyűrűkön, henger falán.Lehet jó a gyári euroszint olaj, vagy keveset ment eddig.Sok trutyi volt a dekompresszor körül, és a kipufogó csavar is olajos volt.Kipufi amúgy kiéget, nem olajos.Alulról szívja a levegőt a hűtéshez, így oda kell rá figyelni.Nagyobbak a beszívónyilasok mint a stihlé, jóval nehezebben tud eltömődni.Csavarok mérete, minősége nem a legjobb, és nem is egyformák.Több szerszám kell a szereléshez.Bonyolultabban van összerakva, de nem vészes egyáltalán.Masszív gépnek tűnik, majd az idő eldönti mit bír.
Ma átvizsgáltam az oleo bc 420-as fűkaszát.Mivel nem nálam van, ezért csak felügyelek rá, és karbantartom.
Másodszor kellett az alapjáraton visszafelé állítani, mert mozgatta a fejet.A légszűrőhöz mindenképp szükséges egy előszűrő, elég az alsó szívó részére betenni.Viszont azt sűrűn kell tisztítani, mert hamar koszolódik.A szöghajtás könnyen levehető, könnyeben mint a stihlé.Zsírt nem engedi, csak minimális mennyiséget hátra.Ráadásul itt középen van egy rögzítő csavar, ami biztosítja a fej oldalirányú fix beállítását.A hajtó rúd enyhén olajos volt gyárilag, de azért lezsíroztam.Nem sokat ért, mert az első persely letolja róla a zsírt.Azért mégsem a fémmel súrlódik.Kicsit lehetett látni a tengelyen a perselyek nyomát, de ez semmit nem számít.Főleg ha a persely van puhább anyagból.A gyári damilfej nem kopott, semmi hibát nem láttam rajta.A motor könnyen indul, a gyertya képe dús keverékre utal.Gyári beállítás.Szürkés feketés a színe, kipufogó nem volt látványosan olajos.Szépen ketyeg a motorja, gázbovden nem szorul, kapcsolók könnyen járnak. Az alumínium csövek felületkezelése még megmaradt, szép fényesek.Rezgésmentesítő gumik nem nyúlottak, jól tartanak.Kicsit kaszáltam vele, talán mintha erősebb lenne a nyers motorhoz képest.Persze ez nem biztos, mert nem volt nagy fű, amibe beletehettem volna.Ez volt egy év után, nem iparszerűen lett használva.
Ma egy órát lenyomtam az Oleomab Bc 420 T-vel.2,2 lóerős lenne az adatok szerint, szerintem saccra megvan.Sűrű, 20-25 centis, bu..i pázsitszerű füvet vágtam, gyári damilvágóval.Amit engedett a vágó, olyan hosszal vágtam.Kicsit torpant nagyobb terhelésnél, de szerintem ez elfogadható.Stihl 400-as is megtorpan, pedig az erősebb.450 már nem annyira ijedős.Kormánya nekem furcsa, mivel van benne egy törés.Van akinek tetszik, nekem nem.Stihlhez vagyok szokva, egyenes kézzel vágok, nem hajlítottal.A bal kezem itt is egyenes, de a jobb hajlitott.Na ez nem jött be.Ízlések és pofonok.Heveder viszont tetszik, nem izzadtam annyira bele mint a Stihlébe, de azért meleg ez is.Damilvágót eltávolítom ha bejárattam, nagyon mélyre leér.Igaz, nem dob hátra szinte semmit, de mindenbe beleakad.Érezhetően nincs kihasználva a motor ereje ezzel a damil hosszúsággal. Szerintem.Persze ez nem a sűrű fűben értendő.Damilfejjel nem volt bajom, kicsit kevés damil megy rá,talán 4-5 méter.
Karfiol pekingi kacsát rendel a Három Sárkány nevű kínai étteremben. Kihozzák neki, Karfiol bedugja az ujját a kacsa püspökfalatjába, majd dühösen azt mondja: - Pincér! Ez nem pekingi kacsa, ez kantoni... Vigye vissza, és azt hozza, amit rendeltem! A pincér visszaviszi a kacsát, majd egy fél óra múlva megjelenik egy másikkal. Karfiol ismét bedugja az ujját a kacsa hátsó felébe, s dühösen közli: - Ez se pekingi kacsa, hanem szecsuáni... Hozzon pekingi kacsát! A pincér ismét visszaviszi az ételt, s ismét másikat hoz ki. Az eljárás ugyanaz, ujj a hátsó részbe, majd Karfiol elégedetten bólint: - Ez az! Ez pekingi... Erre egy enyhén ittas úr föláll a szomszéd asztaltól, odamegy Karfiolhoz, hátat fordít, letolja a gatyáját, és azt mondja: - Bocsánat, uram, nekem is megmondaná, hová valósi vagyok?
Tényleg mondtad, de hihetetlen, hogy 3 óra alatt eljutottam az e-mailtól odaág, hogy már nincs itthon a gép. Mondjuk amikor berakta a kocsiba összeszirúlt a szívem. :)
Sziasztok. Van nektek egy rossz, de számomra egy nagyon jó hírem. A Solo 154 eladva!! Még 17 órakort írt egy környékbeli srác és ebben a pillanatban elvitte a gépet. Amikor mondtam neki, hogy többen érdeklődnek érte azonnal rálicitál. :) Nem hittem volna, hogy ilyen könnyű lesz!
Ment a válsz! Bocs azt nem is írtam, hogy 2 damilfej jár hozzá. Egy eredeti még nem is használ Jet-Fit rendszerű amit nem ismerek és ezért nem is nyúltam hozzá és egy Stihl autocut 40-2.