Illetve még 1 kérdés... távirányítóról ajtónyitáskor az ablakokat is félig lehúzza. Hogy lehet ezt megszüntetni? Milyen kütyü, illetve program kell hozzá? Vagy van egyszerűbb módja?
illetve módosítok, a gyári 13 év után is makulátlan, a skodapatikás szélénél pedig több helyen megszűnt körben a foncsor 3-4 mm-es leválásokban (a szélétől befelé) 3 év után.
a használhatóságot érdemben nem befolyásolja, tehát ha újat kell venni, akkor nem beszélek le senkit róla, de ha a gyári menthető, akkor inkább az.
én vettem ilyen utángyártott lapot anno az Arosába (skoda patika), mert építtettem bele tükörfűtést, de 2-3 év után csúnyább lett a foncsora, mint az Octavia gyári, 8 évvel idősebb sajátja. ami az Arosából kijött, az is makulátlan volt, csak sajnos az nem fűthető.
szóval én adnék egy esélyt a gyárinak, ha menthető.
Én, amikor így jártak a tükreim akkor PALMATEX kontakt ragasztót használtam, az megfogja garantáltan, de a pontos pozicionálás érdekében mindenképpen javasolt szétszedni a tükröt és levenni a fűtőlapot is. Viszont az is igaz, hogy egy új, igaz nem eredeti, de jó minőségű tükörlap nem egy ökör ára és előbb utóbb le kell cserélni mert idővel elkezd foltokban vakulni a régi. Nekem már mindkét tükörlap előbb ragasztva, azután cserélve lett... én a skodapatika.hu-ról vettem.
O2-m bal oldali tükrén előjött a szokásos betegség, eddig csak szarul fűtött, a közepe melegedett a többi nem. Ma valamiért hozzányúltam és a kezemben maradt az egész lap. Szerencsére nem tört el. A ragacs elszíneződésén látni, hogy csak középen tartott. Ez valami ilyen kétoldalas ragasztó félével lehetett felrakva. Mit érdemes rákenni hogy ott maradjon és bírja a hideget, meleget valamint ne essen le és még fűtsön is rendesen. Van itthon ilyen Mammut ragasztó. Eddig bármit ragasztottam fel vele az ott marad örök életre. Ez jó lehet rá ?
történt már valakivel hasonló (2008-as 1.6 kombi):
Szombat este még semmi baja nem volt az autónak. Vasárnap reggel viszont már nem indult.
A műszerfali kijelzőn néhány össze-vissza karakter volt látható (se óra, se km-állás), gyújtást adva semmi nem világított rajta.
(a rádiót és fűtést be lehetett kapcsolni, előbbin az óra le volt nullázva)
Néhány sikertelen kísélet után gondoltam, hogy talán akku, de a csatlakozók nem voltak koszosak és nem is lötyögtek.
Kb. fél óra után újra megbróbáltam ellenőrizni és érdekes módon akkor már újból rendben működött a műszarfal. Volt visszajelzés és a kijelző is működött. (a számlálók nullázódtak)
Be is tudtam indítani mindenféle hozzányúlás nélkül az autót, de oonantók kezdve folyamatosan világít a légzsák-lámpa.
Bár nem vagyok egy technikai zseni de én tuti bevinném. A világítás hiba miatt is, illetve a törés miatt meg pláne. Cseréljék ki, bőven belefér nekik. Garis az autód, ne szégyenkezz, sokszor pofátlannak kell lenni velük szemben...
Nekem a legtöbb izzó úgy ég ki, hogy előtte 2-3x hibajeled ad, de még működik egy ideig. Szerintem ne mozgass semmit, csak várj 3 napot és már nem fog égni. ))
Sajnos ma két gondom is akadt az autómmal. :( Octavia 3 2013-as 1,2TSI.
Amit elöszőr észrevettem, hogy el van törve, két helyen is a középső konzoli szellőző rostély kerete. Sérülés biztos nem érte, elképzelhető, hogy feszültség volt benne, vagy rázkódástól tört el? És a nagy kérdés, garanciában cserélhető-e? Esetleg másnál ez nem jelentkezett?
A második, hogy ma egy rövid megállás után hibajelzést kaptam. Világítás hibát ír, de világít minden izzó. A bal első vezetékeket, csatlakozókat megmozgattam. Minden indítás, gyújtás ráadás után előjön a hiba. Szervíz?
Abszolút így van, sok esetben többszörös áron árulják ugyanazt a "kínai szart" :)
(Vagy nem azt kapod nem olyan ledekkel, mint amit hirdet a kici kínai... de az Alin legalább viszonylag könnyű visszakunyerálni a zsetont, nekem legalábbis 2/2 esetben sikerült.)
A "canbusos" led vagy jól sikerült, és átveri az kocsi elektronikáját, vagy nem. Lutri.
Pl. az ali-n egy konkrét termékről írt véleményeknél nagyon jól látszik, hogy pl. 10 embernek átverte az autóját, 3-nak meg nem.
A másik probléma, hogy ha a hagyományos módszert választották, akkor csak egy párhuzamos ellenállás van a ledes "izzón", ami rohadtul melegszik. Szétég az egész egy idő után, megsülnek a ledek, károsodhat a lámpatest, beleshetnek a darabok a lámpába, esetleg tűzveszély is bejátszhat, stb.
Meggyőződésem, hogy van valami más módszer is az elektronika átverésére: van olyan ledes izzóm, amire nem dob hibát az autó, de nem is nagyon melegszik. A (mért) áramfelvétele töredéke a hagyományos izzónak, de mégse reklamál érte az autó. Talán van benne egy elektronika, ami "elcsípi" az autó izzóellenőrző kísérleteit, és addig arra az időre szimulál egy megfelelő ellenállást. Csak tipp.
Talán egy külön bekötött sok wattos, hűtőbordás ellenállás akkor már jobb megoldás, csak ez nem mindenhova fér el.
Szerencsére az O3-mal már meg lehet etetni a ledes izzókat kódolással. :)
Beltérbe én se tettem, oda pont jó az a hagyományos sárgás fény.
Kíváncsiságból egyet betettem, de frászt kapnék a hideg fénytől odabent.
En erre hasznalom az ALI vagy az EBAY-t az ebay-on ki lehet fogni franciabol vagy nemetbol kuldottet is de ha az ALI-in megtalalom sokkal olcsobban HONG-KONG-bol akkor az ki is bukik :)
Megpróbáltam rendes boltból venni a ledeket (nem reklámozni akarom a boltot: leddiszkont, de már vettem tőlük mást is és bevált), remélem nem valami gagyit sóztak rám. Tehát ha a 6-ból egy canbusos led lesz, megoldódik a problémám? Engem nem zavar az ufós fényáradat a kocsiban. :))))
ha vesz az ember erdemes a dragabbat venni nem veletlen dragabb.
elég régóta használok LED-eket itthon és máshol, és bár van némi korreláció az ár és a minőség között, sok olyan esetet láttam már, amikor kábé "ne dőljön be az olcsó szaroknak" jeligével árulták tripla áron az olcsó szart.
szóval csak ésszel, körül kell nézni a neten, ha valamit megtalálunk sokért valahol és máshol látunk egy kísértetiesen hasonlót fillérekért, akkor éljünk a gyanúperrel, hogy a kettő ugyanaz.
Mindenkeppen can-bus-os LED kell bele ,nekem (O2)az elso ket helyzetjelzok LED-ek allitolag can-bus-osak de meg is neha hibat jeleznek es mikor gyujtast adok elkezdenek halvanyan vibralni.
En inkabb kivettem es vettem bele osram coolblue helyzetjelzo w5w izzokat nincs gond ,a masik meg a LED helyzetjelzok sokkal feherebben vilagitottak mint a 4300K xenon hat eleg furcsa volt na :)
Az a baj ezekkel a kinai LED-ekkel hogy valamikor nem teljesen igazodnak a foglalathoz es hol erintkeznek hol nem nem egyszer tapasztaltam mar ,ha vesz az ember erdemes a dragabbat venni nem veletlen dragabb.
En is probaltam belteri vilagitasnal a LED-eket desotetben kinyitod az ajtot azt szornyu meg lehet vakulni olyan mint ha elrabolnanak az ufo-k ki is vettem oket azonnal es vissza a gyari izzok.
Egyedul a rendszamtablaban hagytam bent mert az tenyleg jo .
A masik auton gyarilag minden led ami csak lehet ,de a belsoter vilagitas hangulatos sima sarga izzok es ez igy jo .
Levegő és pollenből és olajszűrőből keress egy jó középkategóriás utángyártottat pl. MANN a három olyan durván 10 ezerből megvan. Gázolajszűrőből én mindig jobb minőségűt szoktam venni pl.: BOSCH és 30 ezrenként (tehát minden 2. szerviznél cseréltetem) ennek ára most olyan 10 ezer alatt picivel.
A MANN és a Bosch inkább fordítva aránylanak egymáshoz, a MANN a "legjobb" márka, a Bosch jó minőségű középkategóriás. Ha megnézed az árlistákat, az ár is tükrözi ezt a besorolást.
Amúgy az én technikám a következő:
1) a legfontosabb az olajszűrő és az üzemanyagszűrő. Ebből csak a gyári jó (nekem). Az olajszűrő kritikus fontosságú alkatrész, a súlyos motorhibák egyik leggyakoribb okozója. Alapvetően olcsó cucc, ha a gyári olajszűrő ára a duplája is lenne egy jó utángyártottnak, az árkülönbség akkor is csak pár ezer forint - nem tétel, pláne ahhoz képest, hogy milyen pusztítást tud végezni egy elromlott olajszűrő.
2) a légszűrőből én nem ragaszkodom a gyárihoz, abból jöhet a MANN.
3) a pollenszűrőből az alkatrészbolt legolcsóbb szűrőjét választom, de azt minden olajcserekor kicserélem. Ebben az is benne van, hogy 1) a családomban szerencsére nincs pollen allergia, 2) nem szeretek klímázni, a "meleg évszakot" tipikusan lehúzott ablakkal teszem meg, a nyitott ablakon meg úgyis beszáll a por és a pollen. Arra is gondoltam, hogy egyszerűen kiveszem a pollenszűrőt, és nem rakok a helyére semmit, de szerencsére konzultáltam hozzáértővel, és fel lettem világosítva, hogy a pollenszűrős autókban a szellőző rendszer alkatrészei úgy vannak méretezve, hogy ha nekem nem is kell a levegő szűrése, nekik azért szükséges.
Levegő és pollenből és olajszűrőből keress egy jó középkategóriás utángyártottat pl. MANN a három olyan durván 10 ezerből megvan.
Gázolajszűrőből én mindig jobb minőségűt szoktam venni pl.: BOSCH és 30 ezrenként (tehát minden 2. szerviznél cseréltetem) ennek ára most olyan 10 ezer alatt picivel.
Ha tudod az autódba megfelelő típusokat és van kedvezményed valamelyik boltban, akkor a megadott árakból akár -20-30-40% is lejöhet!
Ki és be rohangálok a sötétben az autóhoz. :( Tehát, ha az autót bezárom a 2-2 olvasó lámpa halványan még világít. Egyfolytában! Alig látható, de világít! DE, ha lekapcsolom a lámpát (a kapcsoló középső állásban van a lámpáknál), akkor nem ég sehogy, még halványan se. De ugye, akkor ajtónyitáskor se, ami sötétbe elég gáz. :)