Keresés

Részletes keresés

42tibcsi Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49958

A bojlert még nem értem, hőcserélővel akarod? Csak rá akarsz segíteni? Az gravitációsan nehezen fog menni, gondolom az már egy adott helyen van?

A nevezzük HMV nek én a puffer tetejéről külön keringetővel táplálom, a visszatérő már nem egyszerű, mivel minimális a visszatérő és az előre menő közötti hő különbség, ezért én nem alulra vezetem vissza (minek kavarja fel a rétegződést) hanem a ¾ részénél vezetem vissza. (ez függ a hőcserélő méretétől)

Minden esetre nem egyszerű a lakás HMV el látása és vezérlése figyelembe kell venni a család létszámát, és mivel a HMV clor tartalmú erősen korrodál ezért tűz zománcozott v. kor v. (esetleg réz) alkalmas erre. Tehát nagyon sok variáció létezik, külső/belső hőcserélő, pufferban lévő hőcserélő, solar rásegítéses, különböző költségekkel.

 

Előzmény: kingoftailor (49954)
bnorci71 Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49957

egy normális áramfejlesztőről semmi baja nm szabad, hogy legyen a kazánnak vagy bármilyenmás elektromos készüléknek, stabil 230V 50Hz kell tudnia

cégnél hondák vannak 1-2 Bosch számítőgép vezérlésű hegesztőgépek üzemelnek róla minden gond nélkül a teljesítmény legyen megfelelő

egy kazán 100w nem hiszem, hogy töbet igényel egy hűtő is 1-200w lehet szerintem

Előzmény: félkifli (49932)
aratóbab Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49956

Miket nem lehet ezzel a photoshoppal.......

Előzmény: kingoftailor (49954)
T-omti Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49955

Hali

 

Már többször írtam, hogy nekem a viadrusznál fel is volt tüntetve, hogy vtc kötelező, különben nincs garancia.

Gondolom az öntvényrepedés miatt.

Így van kazánköri szivattyú is.

 

 

üdv

Előzmény: 42tibcsi (49951)
kingoftailor Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49954

photoshoppal

Előzmény: aratóbab (49953)
aratóbab Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49953

Szia.

Szépek a rajzok,  én is a nyáron akarom csinálni nekem is hasonlók a paramétereim (1700l) legalább látom hogy is kell megcsinálni.

Gratula. Mivel raktad össze?

Előzmény: kingoftailor (49946)
kingoftailor Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49952

Na szóval. Felhívtam egy másik szerelőt és elmondtam neki, amit emez szerelő mondott. Azt mondta, hogy hülyeséget beszélt. Megfordul az gravitációsan is, ha nem megy a szivattyú.

 

joe: 

Rákérdeztem a zárható szivattyúhollandira is. Azt mondta, hogy nem szereti azt használni. Nálad 3/4-es csővel van bekötve a bojler, ha jól emlékszek. Ugye nem kell több óra a felfűtéséhez? Én sokallom az 1"-os csövet oda.

 

 

 

 

Este módosítok egy-két apróságot (T idomokat kiveszem) és elküldöm neki a rajzot. Azt is mondta, hogy segédmunkázhatok neki, akkor olcsóbban megcsinálja.

Előzmény: 42tibcsi (49951)
42tibcsi Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49951

A leg egyszerűbb és sok helyen alkalmazott megoldás. Puffer és kazán közti  6/4” csővel és ha közel, kevés töréssel és egy szinten vannak összekötve tökéletesen fog működni gravitációsan mindegy, hogy zárt v. nyitott.

Ráadásul ez a leg olcsóbb és biztonságos, mert ha áramszünet van ez akkor is működik.

Kazán védés szempontjából már vitatható (alulról ha a puffer is hideg folyamatosan kapja a hideg vizet, tehát alul kátrányosodhat). Kiss úr a Ligno gyártója ahol a szerelést is ő végezte mind így kötötte be, a B-steel né is a bemutató kazán is így volt bekötve.

Tehát kazánköri szivattyút nem is használnak. Ha meg teszel kell kazánvédő is.

Előzmény: kingoftailor (49947)
T-omti Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49950

Szia

 

halgass joe-ra, ő van talán közöttünk a legrégebben a topikban.

A tapasztalatok alapján fejlődik a rendszerépítés, fejlesztés.

Sok szerelő hozzá se tud szagolni.

 

Nyugodj bele, hogy zárt rendszerben is meg fog fordúlni a víz.

Kazán pufit csak nyugodtan 6/4-essel.

Munkahelyemen az 50Kw-os kazán 2"-os kivezetését 5/4"-ra csökkentették, és szivattyú mellett már az óra szerint 70 foknál is pezseg a víz.

Nincs rendes keringése.

 

180l, az határeset, lehet nagyobb nyomáson is működtetni a rendszert, de 200felettivel nyugodtabb lennél.

 

üdv

Előzmény: kingoftailor (49947)
kingoftailor Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49949

Még a radiátorok felé sem érzek számottevő gravitációs keringést.

10 perccel előbb kapcsol az érzékelő a kazán felett 20 centivel, mint 80 centivel, tehát lényegében 10 perc alatt tesz meg a víz 60 centit gravitációsan.

Tesóm szerint, ha a pincében lenne a kazán, akkor működne gravitációsan is. A puffer viszont egy szintben lesz a kazánnal.

 

"Van 180 literes tágulásija ?  :-)"

Nincs. Nekem van egy 100-as. A vizafogós kalkulátor ezt számolta ki:

 

"Ezt már más is írta...és azt is, hogy van akinél ezek az elzárós hollandik elkezdtek csöpögni !"

Lehet.

Előzmény: joevagyok68 (49948)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49948

King Saga...

 

"Szivattyút elkerülő ágba rakni felesleges, mert a zárt rendszerben úgyse fog átmenni a pufferbe a víz gravitációsan."

Nem igaz...szerintem

 

"szivattyú bekötése zárható hollandival (csapok kiváltva)"

Ezt már más is írta...és azt is, hogy van akinél ezek az elzárós hollandik elkezdtek csöpögni !

 

"Zárt tágulási elég a 180 liter az össz. 1700 literhez"

Van 180 literes tágulásija ?  :-)

Előzmény: kingoftailor (49947)
kingoftailor Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49947

Voltam a fűtés boltba, aminek a tulaja a gépész és átnéztük a rajzokat.

 

Röviden összefoglalva:

  • Szivattyút elkerülő ágba rakni felesleges, mert a zárt rendszerben úgyse fog átmenni a pufferbe a víz gravitációsan.
  • Kazán-puffer összekötése 5/4-es csővel.
  • VTC leágazás a kazán előremenőből nem T idommal, hanem hegesztéssel
  • Bojler bekötése 1"-os csővel a 3/4 helyett
  • Y szelep nem ér semmit. Helyette vagy iszapleválasztó vagy egy másik fajta szűrő
  • szivattyú bekötése zárható hollandival (csapok kiváltva)
  • Több hollandi felesleges, mert a vascsövet úgyse bírjuk elhúzni oldalra. Csak az alkatrészek közelébe kell hollandi
  • Zárt tágulási elég a 180 liter az össz. 1700 literhez
Előzmény: kingoftailor (49946)
kingoftailor Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49946

Beleraktam a rajzokba az Y szűrőket.

 

Kazán-puffer kör

 

Puffer-radiátor kör

Előzmény: 42tibcsi (49940)
kingoftailor Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49945

kazán-puffer kör:

 

A 6/4-es spiro iszapleválasztó 36000Ft. Ennyit én biztos nem adok érte.

 

http://www.poly-mix.com/aruhaz/index.php?inf_cszam=13040100-44&inc=egytermek&tcs_id=113&cnev=SPIR.iszaplev%E1laszt%F3%206/4%22

 

A 6/4-es Y szűrő 6100Ft. Na ez még belefér.

 

Puffer-radiátor kör:

 

Az 1"-os Y szűrő 1800Ft. Ez is belefér.

Előzmény: 42tibcsi (49940)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49944

az ilyen dolgok sokszor nüanszokon múlanak ! mondod 1.5-2 éves csertölgy akác szárazzal fűtesz .

az a helyzet ,hogy az a fa nem száraz, a kötött víznek 3 év kell száraz szellős helyen ha mondjuk

ez idő alatt felét még rönkben töltötte hasítatlanul akkor az meglehetősen vizes még !!

hasíts egyet el, és mérd meg nedvességmérővel ha 20% alatt van az már jó, az ideális 10-15% között amit el lehet érni .

a huzat kérdése  a régi tükrös módszerel meg kell nézni ha rendesen kilátsz rajta és nincs sehol beleesve tégla stb

akkor jónak kell lenni . a kazánt is át kell vizsgálni -e téren nincs-e hőcserélő olyan helyen amit nem vettél észre

mondjuk a tűztérből lehet tisztítani stb . a másik az alsó rostély nem -e dugul el üzem közben pl nálam kicsi a rostély rész

és szét kellett lapítanom egy piszkavasat avval néha megpiszkálom alúlról  ha nem hallom a ,,dübörgést,, és és föld

a huzat ha kicsik a rések és el tud dugulni . ezeket nézd meg valahol itt van a hiba . olvasom fórumtárs írta kicsi a kazán

ebben is lehet valami oda azért kellene egy nagyobb ,de , hogy ennyire ne  működjön az nem lehet csak annak a következménye,

hiszen azért folyamatos fűtés mellet javulni kéne ,de nem teszi .

amúgy melyik megyében vagy ha nem titok ?

Előzmény: Abstrax (49895)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49943

tudsz üzemeltetni mindent agregátorról  csak előtte ne felejtsd el az automatákat lekapcsolni mert ha

visszajön az áram az nem tesz jót az aggregátnak és a rendszernek ! javaslom ,hogy csak eredeti

Honda motorost vegyél és vigyázz mert nagyon sok hamisítvány van a piacon (kínai szarok ) .

A Honda tök egyszerű, nekem volt egy 3 fázisú 5.5 KW az vitte az egész házat ha kellett ,semmi nincs

rajt mindent automatán szabályoz, ami tele van műszerrel gombbal kapcsolóval no az a hamisítvány.

ha vásárolsz vigyél műszert valami nagyobb fogyasztót mondjuk 2.2 kw flexet villanymotort  és terhelés

alatt mérjél feszültséget a hálózat 230 volt  ha az alatt van az jó  ha kicsit felette az is 240v felett az már gáz

akkor nem jó a feszszabályzó .

Előzmény: félkifli (49932)
kingoftailor Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49942

Köszi.

Előzmény: 42tibcsi (49938)
42tibcsi Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49941

 

Ha felváltva (mint írtad) szándékozol a fogyasztókat használni a leg olcsóbb generátor is meg teszi (20-30e.) Ha viszont egyszerre akkor össze adod a fogyasztók Watt értékét és ennek megfelelően kell választanod generátort. Javaslom hosszú ideig ne tárolj benne benzint, tehát kannában és ha szükséges akkor töltöd fel.

 

 

Előzmény: félkifli (49932)
42tibcsi Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49940

 

Az iszap leválasztóst pedig ide.

 

 

Előzmény: kingoftailor (49935)
pajaci Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49939

Agregátorról mindent lehet működtetni, az szép szinuszos feszültséget ad.

Az erőmű ahonnan kapod az áramot, tulajdonképpen egy nagy agregátor.

Előzmény: félkifli (49932)
42tibcsi Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49938

Én ide raknám.

Előzmény: kingoftailor (49936)
42tibcsi Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49937

A visszatérőbe feltétlen még mielőtt a keverőhöz megy, az elő rébe én nem raktam, mivel úgyis a puffer tetejéről szív, ott pedig nem nagyon van felül mechanikai szennyeződés amit kiszűrne. Sokat kétségtelen nem folyt de ha 1 el nagyobb méretű még annyit sem.

A szenny az le ülepszik előbb utóbb v. a radiátorokban v. a pufferba, ezért alul a puffer és a kazán közé is kell tenni, de oda inkább iszap leválasztósat.

Előzmény: kingoftailor (49924)
kingoftailor Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49936

Ja és bejelölhetnéd esetleg az Y szűrő helyét is, hogy szerinted hova kellene berakni.

 

Itt a puffer-radiátor kör képe is kicsiben:

 

Előzmény: coccy (49927)
kingoftailor Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49935

Bejelölnéd a képeken, hogy hova gondoltad?

 

A kazán-puffer kör rajzon én már a kazán előremenő csőre raktam rá a bojler előremenőt, csak nem T idommal, hanem egy menetvéggel csatlakoztatva.

 

Előzmény: coccy (49929)
kingoftailor Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49934

Köszi. Utánaolvasok ennek.

Előzmény: Geosmaci (49928)
pajaci Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49933

Nekem is van szűrő, egy szóval sem mondtam, hogy nem kell.

Előzmény: coccy (49926)
félkifli Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49932

Sziasztok!

 

Quadriga T2 23 MFFI kazánom van, a jelenlegi időjárási helyzetben kerültünk abba a szép kis pácba, hogy 4 és fél napon keresztül nem volt áram. A szomszéd tegnap már leengedte a rendszerét, hogy az ne fagyjon szét, nekünk annyi szerencsénk volt, hogy a nyáron készíttettünk kéményt és vettünk egy kis kályhát, így tudtunk fűteni (hogy ez milyen macerával jár, azt most nem sírom el), de mivel a kombi kazán nem ment, ezért a melegvíz is a gáztűzhelyen készült, mint 30 évvel ezelőtt, gyerekkoromban, falun.

 

A kérdés az lenne, hogy egy ilyen kazánt tudnék-e működtetni aggregátorról, (ésszerű méretezésű és bekerülési költségű aggregátorra gondoltam, 50-75e Ft között valahol). Fog-e működni egyáltalán a kazán az aggregátorról, van-e biztonsági kockázata (tönkrevágja az elektronikát, vagy induláskor kap egy nagyobb áramlöketet és leég az egész, stb.) Nem akarok még nagyobb kárt okozni a hozzá nem értésemmel.

 

A helyi kisbolt pl. áramfejlesztőröl ment a hétvégén, a hűtőpultokat még elbírta, de a pénztárgép már nagyon visított néha, hogy nem kap elég mannát. Nekem az is megfelelne, ha kb. 4 óránként időzítve kapna felvátva áramot a hűtő/kazán/egyéb. Sajnos az utóbbi évek tapasztalata alapján úgy tűnik nem tudom kikerülni az aggregátort, mert minden évben van hosszabb áramszünetünk a szolgáltató jóvoltából. (az utóbbi 3 évben volt olyan is, hogy télidőben 1.5 hétig napi 6 órában, esetleg csökkentett feszültséggel kaptunk áramot - a lámpa pislákolt, a kazán meg nyöszörgött, és nem bírt belobbanni, szóval 2-3 naponta volt negyed napra áram, ez arra volt elég, hogy ne fagyjon szét a rendszer), én kicsit többet szeretnék.

 

Bocs a sok meséért, az áramszolgáltatót szidó részeket így is kitöröltem :)

 

Ha nem jó helyen járnék, irányítsatok át nyugodtan más fórumba, de már körbenéztem, és ezzel kapcsolatban máshol se találtam iránymutatást.

 

coccy Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49931

Attól függ, menyi retek van benne, hány mikronos a betét benne

 

elég jelentős a fojtás

Előzmény: kingoftailor (49924)
coccy Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49930

Szerintem nincs semmi baj a villanyos segédenergiával

Hőcserélő ugysem kering gravitációval,

szivattyú is segédenergiát igényel (villannyal működik)

Előzmény: Geosmaci (49928)
coccy Creative Commons License 2013.03.18 0 0 49929

Javallatom:

a keringető és az esbe közé beraknák egy 1"-os T-t is (tarcsiba, dugóval)

Én oda kötném a bojler visszatérőt, így elsőbséget élvez a puffer és a lakás előtt

 

Mint ahogy a kombi cirkóknál is ez a hejzet, bojler elsőbséget élvez a fűtéssel szemben

Nyáron a retek elégetésével lehet melegvizet kreálni, már a felfűtési szakaszban is!

Előzmény: kingoftailor (49913)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!