Emlékszel,már jó régen az SZMD-19 esek után kutattunk. Valamelyik nap egyik fórumon egy újfajta dízel ZILt láttam,és azt írják,hogy SZMD-19-es motor van benne. Igaz látni nem sokat lehetett belőle! :-(
A gazda asszonytól kicsit elvonatkoztatva jut eszembe, talán úgy 6-7 éve is lehet már Bokoron, volt 1 azt hiszem zöld traktor 4 hengeres V motor, de csak 3 hengeres adagoló volt rajta. 1ik henger talán kompresszor lehetett, de lehet hogy csak simán le volt fedve a 4. henger helye.
Na még egy hozzászólás, hátha valaki hasznát veszi:
820.2 MTZ-n megszűnt a fűtés. Dugulás sehol, jó termosztát, záró hűtősapka (ez egyébként nem kell), minden jó, mégse fordul meg a víz! A fűtőradiátor elmenő oldalán meg volt lazulva a bilincs, de olyan kis mértékben, hogy éppen, hogy csak nedves volt a csővég (nem folyt ki belőle a hűtővíz), de ez elég volt ahhoz, hogy lelevegősödjön a rendszer! Bilincs meghúzás után, alapjáraton, azonnal jó lett!
Én emiatt egyik éjszaka 6 órát ültem a hideg traktorban! :-(
További jó fórumozást és sok öreg gépet mindenkinek!
Benéztem, és látom Dutrancs bácsi kedvesen megemlített. A "tutit" persze nem tudom, de leírom amit igen:
Nagyon sok fajta SzMD motor van, attól függően, hogy mibe építették be. Van amelyiknél csak nagyon kis mértékű az eltérés, de azért van fejlődés is :-)
Általában a K jelűek a kombájn motorok.
Az egyik könyvem szerint az SzK-3- ba 65 lóerős SzMD-7 motor volt.
Az SzK-4- be először SzMD-14K motort építettek, a szalmaaprítóval is rendelkezőkbe emelt teljesítményű SzMD-14KF típusút.
Később az SzK-4- be SzMD-15K motor került, a szalmaaprítóval is rendelkezőkbe pedig SzMD-15KF típusú. Nekem SzMD-15K van.
Az SzK-5- be a gépkönyv SzMD-17K és SzMD-18K típusokat ír. Nekem az egyikbe SzMD-17K van. Ez is még örvénykamrás, de már turbófeltöltéses.
A másik kettőbe SzMD-19 van. Ezek közvetlen befecskendezésesek, turbósak, és töltőlevegő visszahűtővel szereltek.
A DT-be szereltbe is több változat van. Nálam is van még örvénykamrás és közvetlen befecskendezéses is.
A 17H például úgy néz ki mint a 17K, de már közvetlen befecskendezéses. Van egy másik turbós motorom is ami a 19-re hasonlít, de nem férek hozzá, hogy leolvassam az adattábláját. Aztán van még nálam pár úgy eldugdosva, hogy meg se tudom közelíteni, nem hogy címkéjét le tudnám olvasni :-)
Ááááá, én csak nyilván vicceltem a Jászladánnyal, mert ha oda való lenne, ismerném. Ugyanis a feleségem teljes retyéje, sőt még a rutyája is onnan származik.
Abban az időben, amikor a nejem nagyszülei éltek, abban a faluban még iskola sem nagyon volt, ők meg olyan szegény családból származtak, amelyikben holmi iskolába járásra nem lehetett pazarolni a gyerekek drága idejét, nekik is dolgozni kellett a földeken. Szóval a nagymama ezért nem tudott iskolába járni. :-((((((((
A legutolsó mondatoddal értek egyet maximálisan!!! Nehogy má' valaki azt mondja, hogy önmagában a Kádár rendszer az oka minden elbaltázott gépészeti hülyeségnek!!!
1982 novemberében utasították a lakatosokat,hogy vágják össze az udvaron álló üzemképes grédert,mert
megy az ócskavasba.Azok már rutinosak voltak nem hajtották azonnal végre az utasítást.Mondták még hideg van,várjunk egy kicsit hátha változik a helyzet.Délelőtt tízkor rohan ki az irodából a főnök:összevágták-e a gépet,mondják még nem-hát akkor hozzuk be a műhelybe szereljünk rá lámpákat
meg ami a közúti közlekedéshez kell,mert jönnek érte a sümegi Tsz.-től megveszik és lábon elviszik!Ennyin
múlt a sorsa.Raktunk össze két hathengeres DUTRÁBÓL egyet üzemképesre,míg visszaviszik a bérbeadónak
leadni,mert le akarják selejtezni.A Volánnál két hónapos gumikkal állt a leselejtezett Skoda teherautó fuvarba meg lefutottakkal jártak a még rendszámosak.Nagyon ne sírjuk vissza azokat az időket,bár tapasztalatom szerint a hülyeség rendszerfüggetlen!
Az a "halkszavú" úriembör a Bistriczki Feri, akinek példás Csepel gyűjteménye is van, de Ő nem ír ide sem, csak mindig OLVAS. (:-))) Remélem most is rosszul írtam le a nevét, mert akkor a következő börzén úgy is + keres és jót beszélgetünk. (:-)))
Bevallom, nem vagyok naprakész kotró ügyben, csak egyszer kerültem közelebbi kapcsolatba az E-302-essel, amiről már írtam is, a Tisza gát építésénél. De, hogy magyarok is gyártottak volna, azt végképp nem tudtam. :-(((