Egyébként összesen négyféle VW-MAN alvázas Ikarus 543 létezett: - 543.30 (1) GFX-079 - 543.31 (2) FKF-146 és ??? - 543.42 (1) AAI-678 - 543.91 (5) Magyarország: CVE-942; a többi Svédországba került (BDO784; CLD614; LPL829; MKO070), majd onnan az egyik Észtországba (824 AHN). Ezeken már ragasztottak az oldalüvegek.
Itt debrecenbe nemrég vanták ki az ikarusokat kivétel néhány vidékit,mivel a BKV megvette a hajdú volánt,és tök egyforma volvo buszokat vett.Zajosak,és sokkal jobban zörögnek mint a 20-30 éves ikarusok
Nagyon OFF : VW LT néven futott a történet, vagy 16-18 éven át.
LT28 - LT 55 között voltak az "alap" gépek, ezek még a 2.4-es hathengeressel (Perkins licenc motor volt) készültek. A 8.136 és a 8.150 kivitelek kapták meg a MAN motort, és 1-2 MAN alkatrészt.
Ezek csak platós építésűek voltak, nagyobb rak / össz.súllyal...
Erre a VW / MAN öszvér alvázra került rá később az Ikarus féle 543.xx buszkasztni.
A mai TGL MAN teherautók helyett 15-20 éve egy VW-vel közös sorozat volt a kis MAN az LT-hez hasonló fülkével,ma is látható belőle néhány.Ilyen alvázra épült a busz.
Erről is csak az Ikarus felirat hiányzik..... Szinte magam előtt látom a döbbenetet, amikor valaki felvilágosítja a vezetőjét, hogy ez biz' I K A R U S !
Vajon mi lehet a forgalmijának gyártmány/típus rovatában?....
A sofőr biztos bement a Présházba hörpinteni valamit. :-) PJ idején sokfélét lehet találni arrafele. Ontopik jármű sajnos kevés van, de cserébe vannak jó nagy buszok Európa minden tájáról. :-)