Keresés

Részletes keresés

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2016.09.07 0 0 431926

El nem tudom képzelni, ki az, aki lepontozta az olvtárs hozzászólását és milyen okból, de akkor nézzük az állítást:

 

"Kb. 60 km/h-ig a Szili 2-3 kocsival tudja azt gyorsulást, mint a Flirt."

 

FLIRT tömege 120 t (stadlerrail pdf alapján). Erre jut 2 MW teljesítmény.

V43 két-három kocsival (150 - 185 t), Erre jut 2,2 MW teljesítmény.

 

A fizika és a gyári paraméterek alapján tudja. Az más kérdés, hogy a valóságban a V43-ak épp milyen hatásfokkal üzemelnek a gyári állapotukhoz képest.

Előzmény: r1232 (431923)
v_peti Creative Commons License 2016.09.07 0 0 431925

Ha a menetrend és a tarifa nem összehangolt, akkor nem sokat ér. Bár a menetrend valamennyire összehangolt, mert láttam Bogláron, hogy a busz a vonat érkezése után indult.

Előzmény: r1232 (431924)
r1232 Creative Commons License 2016.09.07 -1 2 431924

A déli parton gyakorlatilag ez megvalósult.

Siófokon ott busz-pályaudvar a vasútállomás mellett. Széplak, Zamárdi szintén a megállók mellett vannak a buszmegállók is. Balatonlellén szintén. Bogláron is. Fonyódon is.

Előzmény: v_peti (431917)
r1232 Creative Commons License 2016.09.07 -1 1 431923

Élőhalott Szilivel ami 2 km alatt 60-ig képes felküzdeni magát, valóban nem.

 

Kb. 60 km/h-ig a Szili 2-3 kocsival tudja azt gyorsulást, mint a Flirt.

Előzmény: norbee601 (431906)
r1232 Creative Commons License 2016.09.07 -1 0 431922

Nagyon nem mindegy a terület lakosságszáma és a népsűrűség. Jellemzően, ahol S-bahn van, ott ez nagyobb.

Előzmény: kihúzóvágány (431904)
r1232 Creative Commons License 2016.09.07 -1 0 431921

Rám nehezen lehetne azt mondani, hogy nem a vasutat preferálom, de ezen a Siófok-Fonyód szakaszon, mert erről van szó, a kétóránkénti gyorsokon kívül nem igazán lenne értelme kétóránként személyvonatnak is.

Előzmény: vrobee (431903)
r1232 Creative Commons License 2016.09.07 0 0 431920

Régebben volt. Nagyjából üresen ment. Amúgy ha megnézed, ez a lyuk Siófok-Fonyód között van, a többi részen sűrűbb a követés.

Előzmény: v_peti (431893)
r1232 Creative Commons License 2016.09.07 0 0 431919

Talán a MÁV-nak is jó lenne 3 hónapig, hogy a Csörgők gyilkolása helyett.

 

Mégis, honnan veszed, hogy gyilkolva vannak? A remotok motorja pl. fűtéssel is 75-85%-ra van terhelve. Van tartalékuk.

Előzmény: GOLAZ111 (431866)
r1232 Creative Commons License 2016.09.07 0 0 431918

És akkor szerinted ilyen alapon jelfeladás nélküli vágányra (ld. a szintén felmerült komáromi balesetet) be lehet járatni más állomáson is áthaladó vonatot egy sárgával, aztán majd megáll jó esetben...? Vagy ezek szerint ilyen „rugalmasságot” csak ott lehet tenni, ahol nincs kijárati jelző? :-)

 

Ez jogos, de ha a vonalon sincs jelfeladás, akkor meg simán bejáratható (abban az esetben, ha a kijárati jelzőre van előjelzés...)

 

De mivel nincs rájuk előjelzés, az áthaladó vonatot nem elég csak előzetes jelzőkezeléssel felhatalmazni, hanem meneszteni is kell (és akkor úgy gondolom, hogy ha elfogadjuk, hogy Murán legalább két szolgálati hely van, aminél az elsőnél nincs kijárati jelző és azért kell meneszteni, akkor azt a menesztést egyben a második szolgálati hely kijáratának menesztését is jelentené? Bele lehet magyarázni, de én ezt az ÁVU-ból sem, az utasításból sem látom logikusan levezethetőnek...)

Vagy megáll az áthaladó vonat a B1/B2-n, mert nem menesztették... Aztán mivel van kijárat az egyéni kijárati jelzőn újra elindulhat :)

 

A B1, B2 kijárati jelzői további kijárati jelzők, ezért nem kell külön felhatalmazás. Persze az furcsaság, hogy gyakorlatilag nincs "első" kijárati jelző, azt helyettesíti a felhatalmazás a személyben. Alak kijárati jelzőknél amúgy sincs előjelző, az átmenő fővágányok kivételével.

 

Szerintem állomás területén belül nincs kétvágányú rész definiálva, így erre hiába hivatkozol.

(Siófok végpontjánál az állomáson belül pl. szerinted egyvágányú a „vonal”?)

 

Az utasításban ettől függetlenül nincs nevesítve, hogy kijárati jelző csak a jobb oldalon lehet.

Siófok végpontja már kétvágányú.

Előzmény: István Gyuri (431859)
v_peti Creative Commons License 2016.09.06 0 1 431917

Miért lenne pénzpazarlás? Amíg nincs egymás mellett a vasútállomás és a buszállomás/buszmegálló, addig nincs értelme összehangolásoknak!

 

Vas megyében eléggé jó a helyzet. Az 1968-as koncepció magával hozta ennek az első lépését, később meg tovább lett fejlesztve, de van ahol sajnos visszafejlődött. De összességében pozitív a kép.

 

Vas megyében a következő a helyzet:

 

Szombathely - a buszok 2/3-a érinti a vasútállomást, a buszállomás áthelyezése pár éven belül valószínű. (Vityáéktól függ, ők adják a pénz egy részét.)

Sárvár: A buszok 90%-a érinti a vasútállomást, a vasútállomáson van buszos monitor, ami kifejezetten hasznos, ugyanis az egyik oldalon 5, a másikon meg 1 kocsiállás van, így sokáig tartana keresgélni. Nemrég lett felújítva.

Celldömölk: Nemrég lett felújítva, ott van a vasútállomásnál.

Vasvár: Sajnos mostanában már kevés busz érinti a vasútállomást. :(

Körmend: Áthelyezett buszállomás.

Szentgotthárd: Áthelyezett buszállomás.

Kőszeg: Sok busz érinti a vasútállomást, az áthelyezés tervben van.

Bük: A buszállomása fürdőnél van, a vasúton kisebb csomópont van, a kettő között helyijárat (nem Volános ÉNYKK-s), de van helyközi is.

Répcelak: Itt nincs is igazi buszállomás, a vasútállomás nincs igazán kiszolgálva busszal.

Jánosháza: Van buszmegálló az állomásnál, itt sincs igazi buszállomás a városban. Nincs igazán hangolás.

Csepreg: Nincs vasútállomás.

Vép: Szombathely elővárosa, csak a Bp felé utazóknak lenne értelme a ráhordásnak.

Kisebb települések: Sok helyen van hangolás, valahol jó, valahol rossz, valahol tűrhető.

Előzmény: DJ. Bakter (431916)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.09.06 0 1 431916

Sok mindenben igazad van, de ehhez még annyit tennék hozzá, hogy az újabban erőltetett intermodális csomópont program a leírt hiányzó dolgokhoz egyáltalán nem segíti hozzá a rendszert, csupán pénzpazarlás. Méghozzá durva és felesleges.

 

A menetrendek összehangolásával és valamiféle arculat kialakításával kellene kezdeni, az pl. a kiinduló beszélgetésben említett Balatonon egyáltalán nincs meg (és emellett ahogy az ex-VOLÁN-nál szokás, hétvégén nagyon-nagyon gyér a kínálat). A mostani buszos kínálatra és csatlakozásra semmit sem lehet építeni.

Előzmény: vrobee (431914)
v_peti Creative Commons License 2016.09.06 0 0 431915

A GYSEV és a Vasi Volán/ÉNYKK között valamilyen együttműködés elkezdődött. Na meg itt eléggé komoly fejlesztések zajlottak és zajlnak.

 

1. Körmend, intermodális csomópont.

2. Szentgotthárd intermodális csomópont.

3. Kőszegen a buszállomás vasútra vitele tervezve

4. Szombathelyen szintén, de ez már eléggé régi terv, még a GYSEV-es idők előttről.

 

Előzmény: vrobee (431914)
vrobee Creative Commons License 2016.09.06 0 1 431914

Nem szívesen hivatkozom Vépetire, de most rámutat a lényegre. Ma Magyarország legtöbb térségében szinte minden hiányzik ahhoz, hogy a  vasúti és a közúti kínálatot közösen lehessen kezelni. A tarifaközösség, kínálat közös szervezése stb. mellett teljesen hiányzik a közös megjelenés is, hogy az utasok gondolkodásában tömköz rendszer jelenjen meg, és nem vonat vagy busz.

Előzmény: mcg (431909)
v_peti Creative Commons License 2016.09.06 0 1 431913

Amíg nincs közös bérlet, addig értelmetlen erről beszélni!

Előzmény: mcg (431912)
mcg Creative Commons License 2016.09.06 0 1 431912

gumikerekű például?

van bőven párhuzamosan...

Előzmény: DJ. Bakter (431910)
sssey Creative Commons License 2016.09.06 0 0 431911

Volt idő, amikor a PostaBhv-s ingákon elkezdték az UIC kábeleket széthúzni.

Szerencsére nem terjedt el, de az is igaz, hogy nem a "kissebbség" agyszüleménye volt...

 

sssey

Előzmény: norbee601 (431905)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.09.06 0 0 431910

Konkrétan mi másra gondolsz?

Előzmény: mcg (431909)
mcg Creative Commons License 2016.09.06 0 1 431909

mondd el nekem légy szíves, hogy az érintett szakaszokon miért kéne kizárólag személyvonattal ellátni a helyközi kínálatot, miért nem lehet mással? :)

Előzmény: vrobee (431907)
Vilibáttya Creative Commons License 2016.09.06 0 0 431908

vrobee Creative Commons License 2016.09.06 0 0 431907

A pálya adott, a pályakapacitás rendelkezésre áll, az eljutási idők jók, a lefedett terület számos helyen eltér a közúttól. Nem látom be, miért ne lehetne egy mondjuk kétóránkénti kínálatot biztosítani. Akkor is, ha egyes vonatokon kevés lenne az utas. Más vonatokon meg a kínálat miatt több.

Előzmény: mcg (431897)
norbee601 Creative Commons License 2016.09.06 0 2 431906

A vasút nem a 2 km-enkénti megállásra való

 

Élőhalott Szilivel ami 2 km alatt 60-ig képes felküzdeni magát, valóban nem.

 

Peron végénél már 100-al menő Flirttel nem gond.

Előzmény: mcg (431897)
norbee601 Creative Commons License 2016.09.06 0 0 431905

Szereplők előre bunyózzák magukat a mozdonyig a nyílt vonalon haladó szerelvényen, ahelyett, hogy egyszerűen szétnyitnák/lőnék/rágnák valahol a légvezetékeket.

 

Jobb ha ezt nem tudja pl nálunk a "kissebbség".

Előzmény: sirdavegd (431895)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.09.06 0 2 431904

Tudod mit? Ezt (mármint hogy a vonat nem arra való, hogy 2 kilométerenként megálljon) magyarázd el azoknak, akik S-bahn forgalmat szerveznek (Bécs, München, Hamburg, Berlin, svájci városok), nomeg Budapesten az elővárosi járatok a városon belül.

 

Előzmény: mcg (431897)
vrobee Creative Commons License 2016.09.06 0 0 431903

Mondjuk inkább azt, hogy a forgalomnak azt a részét elviszi, amelyik hóttutibiztos mindig ugyanakkor jön/megy, van vonata, és/vagy nincs más lehetősége.

Előzmény: r1232 (431890)
mcg Creative Commons License 2016.09.06 0 1 431902

személyből igen, és felesleges is nagy részük...

Előzmény: Muurola (431900)
Muurola Creative Commons License 2016.09.06 0 0 431901

Arra már most lehet tippeket tenni, hogy lesznek-e Siófok - Keszthely buszok (pláne mondjuk a sztrádán), vagy Szentgyörgy-Keszthely között majd vonatra kell visszaszállni.

Előzmény: DJ. Bakter (431892)
Muurola Creative Commons License 2016.09.06 0 1 431900

Tarifaközösség nélkül még ennyi vonat is sok oda! :(

 

 

Előzmény: mcg (431897)
Dreamy Creative Commons License 2016.09.06 0 0 431899

Kínai NOHAB replika hanggenerátorral? Ez egy kicsit sok volt így reggel.

Előzmény: hmsoft (431882)
htibor Creative Commons License 2016.09.06 0 2 431898

OFF

Sajnos a Nathan James 151-es rombolófregattján szolgálatot teljesítők nem olvasták a vasútmániás topicot a kezdetektől, a v_peti összest és egyéb nickek tanulságos beírásait. :)

 

Így csak abból tudnak meríteni, amit a kiképzésen tanultak, mely szerint, ha fel akarsz robbantani egy vonatot, de közben kiderül, hogy nem élelmet szállít az ámerikai lakosságnak, hanem magát a lakosságot szállítják benne, akkor kocsival négy embernek át kell ugrania rá menet közben, majd a kocsik tetején előre bukdácsolva az ott levő tábornok+military vonatvezetővel 38,5 másodperces kézitusát megvívni természetesen látványos fájdalomnyögésekkel tarkítva, főleg, ha a pálya jobb oldali színszálára érintős robbanóanyag lett telepítve, ami a vonat ráfutáskor robbanna. De így sokkal drámaibb hatást kelt, hogy Tom Chandler kapitány épp akkor húzta be a fékeket, hogy a mozdony első kerékpárja a 3,79 centivel az robbanást jelentő felület előtt álljon meg.

(Miközben Sasha a bokrok mögött távcsövessel gondolom le tudta volna szedni az elöl levő rossz arcokat, mert a hátul levőket érdekes módon eltalálta.) :) :P

ON

Előzmény: sirdavegd (431895)
mcg Creative Commons License 2016.09.06 -1 1 431897

Hol van előírva az, hogy csakis kizárólag vonattal lehet/kell kiszolgálni minden érintett települést?

A vasút nem a 2 km-enkénti megállásra való, pláne nem olyan népsűrűség mellett, ami a Balaton parton van évi 9 hónapban....:(

Előzmény: v_peti (431893)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!