"Mindennek van tisztességes ára.Vételkor,és eladáskor is."
Szerintem meg mindennek az árát a kereslet és a kinálat határozza meg.
Pl, mügyanta Nysa mentő 18 ezerért. Amig nem volt a retrósban Nysa addig vettek páran, mert hát milyen jó, hogy mentőjük is lesz. Aztán kijött a retrósban a nysa páran átalakitották mentőnek kb 7 ezer forintért. Azóta gondolom egy db mügyanta modelt sem vett senki, pedig ott van ugyanaz ugyanannyiért.
Szerintem semmivel nem tisztességtelenebb 700Ft-ért árulni pl egy Polonézt mint 3900ért egy Lada 1500öst.
Az meg tök vicces, hogy valaki azért vesz egy autómodelt mert majd felmegy az ára. Persze felmegy 20 év mulva talán sokat fog érni, de az ilyen ember inkább vegyen aranyat azzal rövidebb távon is jobban jár. Persze mindenki maga tudja, hogy mit miért vesz de szerintem egy autómodell lényege hogy meg lehessen csodálni és felidézze az eredeti modellt.
Előbb-utóbb oda jutunk, hogy még az eladónak kell adni egy ezrest a modell mellé, hogy vigyék. :D
Viccen kívül azonban sajnos azok a modellek, amelyek olcsón kaphatóak, nem véletlenül vannak töredék-áron értékesítve. Egyszerűen nem annyira népszerűek, kicsi rájuk a kereslet, a kínálat viszont viszonylag nagy ehhez képest. Ilyen pl. az Ifa F8, Syrenák, Lada Oka, Polonez, és még néhány modell. Persze ha valaki tud Barkas B1000-est vagy Zukot fél vagy kétharmad áron, az jelezze nekem, vevő vagyok rá. :)
Mindenesetre ezt nagyjából előre lehetett látni. Én sem veszek meg mindent, mert ami esetleg utólag nagyon hiányozna, azt mindig be tzdom szerezni később. Börzére nem járok, de nagyritkán van lehetőségem személyesen modellt venni, ilyenkor megéri. Postával vateráról már nem is annyira (ha csak 1-1 darabról van szó).