Annak nem látom értelmét, inkább vennének normális motorvonatot amit lehet szinkronban járatni a Flirttel. Így Szabadbattyánig mehetne együtt, ott lecsatonák fél perc alatt és onnan meg dízelesen Tapolcáig.
Beleölnek egy csomó pénzt a villamosításba aztán majd az 50 éves szili húzza a szakadt BHV-kat Tapolcáig. Remek lesz a kontraszt :)
Már a Katonatelepi bekötés nélkül is előnyös lenne, mert óránként mehetne az erősebb irányba egy zónázó vagy sebesvonat Lajosmizsére. Persze, ehhez legalább részleges duplavágányosítás kellene.
Pedig adná magát a helyzet, hogy a 100a vonalat tehermentesítenénk, és mivel a 142-eshez hozzá kell nyúlni, így célszerűbb lenne azt kétvágányosítani, villamosítani és ha nem is 160-asra de egy 120-asra meg lehetne csinálni, bekötve Kecskemétre Katonatelep felől
Mehetne erre 2 óránként a Szegedi gyors, ezáltal a 100a tehetmentesülne.
Ha maradna némi pénz akkor a 145-146-ot is gatyába lehetne szedni, Szegedről Szolnok felé lehetnének közvetlen járatok KKfélegyháza - Lakitelek irányába, csak gyorsabb lenne egy normális pályán mint elmenni Ceglédig és onnan vissza.
Arra leszek kíváncsi, hogy ukrán viszonylatban mi lesz vajon nagyobb úr: a "nincs", vagy a szavazatok?
Hát ez gyorsan ment: az UZ ma hivatalos bejelentést tett, miszerint nem szándékoznak elővárosi járatokat törölni. A finanszírozási háttérrel persze semmi sem történt, egyszerűen csak szólhatott valaki, hogy nem kéne. Tehát a hiány majd tovább növekszik az UZ könyveiben, azt' egyszercsak csinálnak vele valamit. Vagy sem.
Az olasz Ferrovia dello Stato közzétette a 2017-26-os időszakra vonatkozó terveit. Ebben az időszakban 94 milliárd euró értékben terveznek beruházásokat. 78 milliárd eurót az infrastruktúrára, 14 milliárdot járművekre, 7 milliárdot pedig technikai fejlesztésekre terveznek beruházni.
Egy nagyon szemléletes ábra a Mo. teherszállítási, személyszállítási útvonlai. Színes, a forgalom nagyságától függő vastagságú vonalatk. Egyből nagyon szemléletes volt. A 150-es eléggé vastag, tranzitszállításos vonalat mutatott...
Nm elég hogy elüldöztek az országból még te is...-:)
Azért ne keseredj el, nagyjából megy hogy a 850 akárhány, vagy a 910-en valamennyi hová megy. Aztán hogy 30- 10, 40 a vége....Az is megy hogy páros, esti, reggeli stb...Ne csüggedj. Viszont a retkes ló....alkatrész is szépen megnézi a kottát, akármit és úgy....
Pár gyorsvonat a nyári menetrend után is megmaradt motorvonatosnak. Ha lennének kettősüzemű vonatok lehetne is. Így nem...
Azért van egy közvetlen pár ha jól emlékszem.
Mivel kinyírták a gyorsokat, helyettük Ic van, így megfelelő. Az az egy nayamvadt átszállás meg....
Aki erre utazik(1sz. ) az nem nagyon megy Pestről Sm-re, arra ott vannak a 20-as vonali gyorsok. A pápai utasok meg sajnos a hétvégi diákutazásokat leszámítva nem számottevő...
z általad említett Ic-k közlekedési vonalának "közepén"tanyázok, onnan járok bevetésre úgy hogy a szerelvényfordulók amásfüzitő....Nem is érdekelnek, nem számít, tudja az akinek a dolga....
Igen, a kedves papa emlékszik rájuk. Emlékszek én is sok-sok vonatszámra amik még a mostani rendszer előtt voltak...Viszont akkoriban a vonatszámok évtizedekeig nem változtak. Lassan ötéves itteni ténykedésem során akad sok olyan vonat aminek a száma minden menetrendváltáskor megváltozott: 4911-4915 pl....
Sok-sok sokéves, évtizedes gép-személyetforduló is megmaradt, mert azok tartósak voltak. Ma már évente többször is változhatnak, és változnak is. Ne kérd hogy felsoroljam őket mert nem érdekel. Előtte mikor "passzintok"megnézem és .....
"A nagy déli kunkor az ottfelejtett állomásra nyilván felejtős...."
Mivel a vasúti hidat (amennyiben megépül a jelenlegi tervek szerint) mégiscsak onnan lehetne elérni, így mégsem. Ellenben visszaállhatna az eredeti Temesvár - Orsova irány, régi-új nemzetközi kapcsolatot nyitva. És pont ez, amit nem szeretnének sokan: nem ezért öltek milliárdokat a lőkösházi vonalba.
Uhh, kétvágányú pálya...mit fogsz te kapni! Amikor a múltkor felvetettem, hogy talán a Desiro továbbmehetne Lajosmizséről Kecskemétre, mert hát egy megyeszékhely előtt 10km-rel végállomásozni az nem olyan nagyszerű...hát olyat kaptam, hogy a fal adta a másikat.
Egyébként teljesen igazad van, ezt kellene fejleszteni Szeged felé, a 150-est meg alapszinten rendbehozni, aztán teherezzen ott, aki akar, de hát nyilván kellemesebb Bp-Cegléd között a tömegnyomor a vágányokon.
Aztán, hogy Szeged térségében mi történik, az egy további nagyon bonyolult kérdés, Tisza-híddal, anélkül, városi kapcsolattal, anélkül, Temesvár vagy Szabadka felé, satöbbi, ezt majd megoldja az utókor. A nagy déli kunkor az ottfelejtett állomásra nyilván felejtős....
Pont ezért lenne a142-es kétvágányú fővonal, Kecskemét előtt pálya módosítással. ( Katonatelep irányból bekötve. Ezáltal kb 10 km-t nyernenk Bp- Kecskemét. Között
Jobb helyeken az S-Bahn továbbra is menne a faluban, a fő nyomvonal meg szépen kikerülné azt. Egyszersmind be lehetne kapcsolni további lakott területeket.
Talán nem véletlen, hogy Haraszti és Varsány adja az előváros legnagyobb forgalmát, ezt nem kéne szétcseszni azzal, hogy kirakjuk a pusztába a vonalat. Amúgy meg beszéltem e témáról egy haraszti képviselőtestületi taggal, szerinte egy embernek a hülyesége ez, nem a testület álláspontja.
Ami szerintem hülyeség az a vonal nyomvonalának áthelyezése a Fradi rendezőbe, sokkal több értelme lenne egy Közvágóhíd megállónak. Elővárosban csak Dunaharasztin és Dunavarsányban van a városon belül a vasút, ezt a két települést érintené a legjobban. Dunaharaszti alsón egyébként necces lenne a 2. vágány. ( egyébként Haraszin van egy képviselőnk aki ellenzi a vonal felújítását, olyanokkal riogatja a város lakóit hogy a tehervonatok 160-nal fognak átszáguldani a városon és a 2. vágány az udvarokba fog belógni, azt tartja a legjobb megoldásnak ha a vasút felújítás esetén elkerülné a várost... -_- )