Normál gázkazánnál miért baj, ha elindul a gravitációs keringés?
Normál gázkazánnál mitől lenne kondenzációs kicsapódás alacsony visszatérőnél?
Termosztát mondja meg a kazánnak, hogy fűtsön és vele egy időben kell kapcsolni a keringetőt. Minden gázkazán ezt csinálja, amelyikben gyárilag benne van a szivattyú.
Szeretném megtudni, hogy az ún. ötrétegű csőnek kb. hány W lehet a hőleadása méterenként 30°C-on és 47°C-on? Padlófűtéshez (kiegészítve a radiátort) szeretném alkalmazni.
Én eléggé kívülről ugatom ezt a témát (mert hőszivattyúval fűtök) de kíváncsi lennék vajon egy kondenzációs tényleg fogyaszt-e annyival kevesebbet mint amennyivel többe kerül az üzemeltetése? (TCO-ja)
Értem, köszi az infót.
Mi kénytelenek leszünk idővel zárt égésterűt (max. turbósat) venni az alaprajzunk megváltozása miatt. Lehet, hogy kénytelenek leszünk ezt idén megtenni.
A pincében lévő gázkazán működése közben a gravitációs hatás miatt elindul a melegvíz áram felfelé, ezt mivel lehetne megakadályozni? Létezik olyan szelep, ami a szivattyú indulása miatti nyomás kinyit, de a gravitációs áramlás nem tudja nyitni?
Másik kérdés: Termomax Öv Color nevű készülék működése a következő: a kazán tartja a rajta lévő termosztáton beállított hőmérsékletértéket. A szobatermosztát a keringetőt kapcsolja csak. Szerelő szerint ez így nem jó, mert a kazánnak egyszerre kéne indulnia a szivattyúval. De így hogy tarthatná a előremenő minimális 45 fokot ami a használati utasításában van? Minden a megadott helyre van bekötve, a leírásban is az van, hogy :
"A készülék ég1rendszerének m*ködtetése ún. kétpont
szabályzású vezérléssel történik. Ez azt jelenti, hogy a
vezérlés a készülék ég1rendszerét kikapcsolt állapotban,
vagy egy beállított állandó hőteljesítmény értéken tartja"
továbbá:
"A gázkészülék üzeme
- A kazán-vezérlés begyújtás után a beállított vízhőmérséklet elérésekor a főégőt kikapcsolja,
lehűléskor pedig újra bekapcsolja."
Ha a szivattyúval együtt indulna a kazán, az azt jelentené, hogy gyakorlatilag sokszor hidegebb vízzel indítaná el magát, így nem lenne 45 fok az előremenő, ami állítólag kondenzvíz kicsapódásához vezethet.
Éves hatásfokot kell figyelembe venni, ami nem ugyan az mint amit a gyártó megad. Egy 93% hatásfokú kazán éves hatásfoka könnyen megeshet, hogy a 70% is alig haladja meg. Erről nagyon kevés adat van közkézen.
Szerintem közel járunk az igazsághoz, ha azt mondjuk, hogy ahol a turbós kazánok éves hatásfoka végződik, ott kezdődik a kondenzációsé.
Én nem értem ezt a kondenzációs kényszert.
Egy sima márkás kazánnak is nagyobb a hatásfoka, mint ez a 86%. Azt megértem, ha csak zárt égésterű lehet majd.
Vagy esetleg rosszul értelmezem az adatot, ami például egy sima turbósnál fel van tűntetve (91%)?
precizen, muszakiul: a turbos az a ventillatoros. minden kondenzacios turbos, de nem minden turbos kondenzacios.
hetkoznapiul, koznyelven: turbosnak a nemkondis turbost hivjak. a kondist kondisnak hivjak.
egyszeruen ez egy hierarchia. minden szintet a legfejlettebb tulajdonsagarol neveznek el, amivel rendelkezik. hiszen amikor ujdonsag volt, az volt a megkulonbozteto tulajdonsaga, aztan ez az elnevezes rajtaragad, az ujabbat meg annak az ujdonsag tulajdonsagarol nevezik el. mint a kocsin az ablaktorlos. a szuper az az esoerzekelos, a regifajta bena meg az intervallumkapcsolos. pedig az esoerzekelos is intervallumkapcsolos, de ez mar nem lenyeg, nem ez a legfontosabb tulajdonsaga.
Minden kondenzációs kazán turbós, de nem minden turbós kondenzációs.
Szerencsére szeptemberig kell várni és utána már nem lesz ezzel gond, mivel csak kondenzációs kazánt lehet majd kapni. Bár némi szkepticizmus van bennem, lásd szivattyúkat. Ott is volt egy ilyen előremutató elhatározás oszt annyi.
Egy hibát látott: a fali csonkhoz vezető csőrésznek oda kellett volna lennie ragasztva a csonkhoz. Ezt megcsinálta.
Ezen kívül helyrerakta a tömítéseket. Legalábbis látszólag. Ugyanis sikerült megint egy pontos csöpögésre bírni.
Történt ugyanis, hogy úgy döntöttem, kipucolom az edényszárítóból jövő csőrészt, amit nem tettem meg korábban (fekete-barna kosz volt a fehér csövön, gyanúm szerint penészes is). Rejtély számomra, hogy ez nem tűnt fel a szerelőnek, na de mindegy.
Aztán egy nagyobb eresztésben leengedtem lefolyótisztítót. No, ez kihabzott az említett tömítésnél. Ennyit arról, hogy helyére rakta.
Az a tervem, hogy most már kihagyom a szerelőt, mert unom már. A problémás tömítés sima gyűrűs megoldás, az az ötletem támadt, hogy ezt kúpos tömítéssel cserélem le. 40mm-es kell, kapható is ilyen, darabja 90Ft.
Ne vegyél a múzeumból kazánt azaz csak kondenzációs szabad venni. Ha a turbósba gondolkodsz akkor az olyan mintha most vennél egy vadi új Trabantot kétütemű 26 lovas motorral. Elég rossz döntés nem:-)
A kémény meglehetősen drága mulatság, de az egy millát kicsit soknak tartom én is, úgy hogy ilyen kicsi a kéményed meg még inkább.
Az oldalfali égéstermék kivezetést nehéz engedélyeztetni előtte 10 m belül nem lehet semmi. ergó bukott a mutatvány nálad.
Engedélyeztetést végig kell csinálni, mert később nagy kellemetlenséged lehet belőle.
200 körül van a gázkazán. Feleslegesek tartom egyelőre a kondenzációst, bőven elég egy turbó is a jobb fajtából. Sanier Duval ill. Bosch már 180-200 körül kapható.
A kéménnyel lehet szerencsém lesz, mert a főfalon van a kazán és 1.5 méterrel felette már megy is ki a kémény. Hallottam már olyanról is, hogy nem állítanak kéményt, hanem turbósnál csak kidugják a falon és jó az úgy. :)
Nekem a két ház közé menne, nem tudom, hogy ez engedélyezett-e.
Ha ugyan oda megy ahol a régi volt, akkor is végig kell menni az engedélyezésen és újratervezésen megint?
A múltkor kérdeztem, hogy FÉG nyílt égésterű kazánnál mitől lehet az iszonyat hangos hang leálláskor, amit a fal másik oldaláról is hallok...
Beszéltem egy gázszerelővel és azt mondta, hogy a FÉG típushibája ez és előbb-utóbb előjön, panelcseréről beszélt és 30-40e Ft-os alkatrészárakról. :) A szivattyú okozza, hogy leálláskor még lök rajta egyet.
Vagyis én így fogtam fel. :)
Ez alapján letettem a javíttatásáról, mert nyáron úgyis új kazánt szeretnék helyette.
Lenne pár kérdésem:
1. Jelenleg 55 foknál kapcsol ki a kazán belső termosztátja és 45 környékén indul meg a fűtés újra. Mivel jelenleg még régi nyílászáróink vannak ez azt eredményezi, hogy kb 2-3 percenként kapcsolgat ki-be, amíg a szobatermosztát ki nem kapcsol. Ezt akár 1-1.5-2 órán keresztül is játssza.
Az alsó hőmérséklet fix, vagy azt is lehet állítani? Nem lenne jobb, ha 65-70 fok környékére átállítanám? Így elvileg hamarabb is fűt fel, mert melegebb lesz a radiátor illetve elkerülöm a sűrű ki-bekapcsolgatásból adódó többletfogyasztást. Nektek mennyinél old le a kazán?
2. Ha pont ugyan arra a helyre szeretnék egy új, zárt égésű, turbós kazánt (nyílt égésterű, hagyományos cirkó helyére), akkor kell újraterveztetni és engedélyeztetni a Tigázzal? Ha igen, akkor mennyi a költsége ennek?