Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.03.21 0 0 50079

ebben igazad van hideg az nem volt  , viszont hosszúra nyúlik, ahogy nézem  mivel megint jön a hideg és a mínuszok .

ahogy az előrejelzést vizsgálva  egész március bizony hidegekkel megy ki, talán áprilisban lesz kicsit jobb idő .

tehát ha ezt nézzük bizony több ideig kell fűteni még havat is mondanak, március végére azért ez nem jellemző ,

(vagy legalább is eddig nem volt az ) ! nekem szerencsém van  van még 2 köb 6-7 éves tölgyfám és 2 éves akácból is van bőven

azt tegnap mértem olyan 20 % környékén van, lehetne jobb is ,de azt azért már lehet használni , én kb 5 köbnél tartok 

szigetelt hát kb 100 nm és nem túl magas 2.5 méteress átlagmagasság .

Előzmény: Tízenhármaska (50077)
pajaci Creative Commons License 2013.03.21 0 0 50078

Mekkora házat fűtessz? Abalakok, szigetelés milyen?

Előzmény: lala1961 (50067)
Tízenhármaska Creative Commons License 2013.03.21 0 0 50077
Sziasztok

Egy picit szeretnek en is hozzaszolni a tuzelo elfogyasahoz.
Akiknek elfogyott,illetve ha a napokban elfog fogyni az picit gondolkodjon el azon,hogy ˝alig˝ volt tel. Talan itt szabolcsban 10-12 nap igazabol hideg.
Nem kioktataskent irom ezt.
De, legalabb 1-2m3 faval tobbet kell venni,hogy meleg biztonsagban erezzuk magunkat.

Udv: Gyula

Ui: elnezest de telorol irtam.
mislenyi Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50076

Úgy látszik, többen jártunk így. Én is le dobáltam pár száraz deszka- és léc hulladékot a padlásró, meg vettem 3 festékes vödör szenet. 3 napig nem voltam itthon, ment a gáz óra, naponta 10-12 m3.

Van már hasogatva 4 erdei új fa, de januári vágás, az már jövő télre.Én is többet fogok venni, ez volt az első teljes tél. Tavaly 7 erdeit vettem.

Előzmény: kingoftailor (50074)
42tibcsi Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50075

Szerelvényesnél lehet kapni „soudal” nevű kályha és kazán tömítőt és ragasztót, 1500°ig hő álló. Hasonló kiszerelésben van mint a szilikon,tehát kell hozzá kinyomó pisztoly.

Egyenlőre nem szándékozom a rakodó teret kibélelni, bár kátrányosodik, de állítólag minden fagázos csinálja. Most néha átkapcsolom vegyesbe így csak a rakodó térben ég és le égetem kronox-al. A víztáskákat csak por lepi be, nem kátrányosak.

Előzmény: sur5al (50054)
kingoftailor Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50074

Nekem is elfogyott szinte az összes fám (van még 15db). Vennem kellett fabrikettet és kötegelt német szenet.

Idén több fát veszek.

Előzmény: lala1961 (50067)
kingoftailor Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50073

Messziről jött ember azt mond amit akar. Különben is ki emlékszik már erre. ;-)

Előzmény: WendelkeS (50066)
kingoftailor Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50072

De hová tűnt Damon Hill  Joe?

 

Kinek milyen szűrő van beépítve a rendszerbe?

WendelkeS Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50071

 

Vagy ha szokványos "K" tip. érzékelővel kaptad, akkor a csavar hatlap feje felett ellapított fém hüvelyt (ami a csavart tartja az érzékelőn) kicsit visszanyomod kör keresztmetszetre, és le is csúszik az érzékelőről a csavar.  Most néztem meg jobban az enyémet:)

Előzmény: WendelkeS (50070)
WendelkeS Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50070

Merülőhüvelybe tedd bele az érzékelőt úgy, hogy a csavar sarkait lereszeled/ leköszörülöd.

Előzmény: lala1961 (50067)
q.zsolti Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50069

Köszönöm.

 

Előzmény: kingoftailor (50041)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50068

A saját táblázatom szerint pl a bükk 88 % nedvességtartalmú, egyáltalán nem száraz.

Előzmény: Jnika0101 (50049)
lala1961 Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50067

Van egy jó és egy rossz hírem ,kezdem a jóval: megjött az első REX 100 -om és szeretném ha megírnátok ,hogy a kazánba ,hogy a legcélszerübb bekötni(a programozásról majd mikor esedékes akkor érdeklődök).Én most láttam élőben elöször ilyet és arra gondoltam,hogy legalább metrikus mennettel küldik ,de ez nem jött be.A másik,hogy én azt hittem,hogy a csavarral légmentessen van összeépítve az érzékelö,hogy rakjam a nyomás alatt lévő kazánba?Kiváncsi vagyok a megoldásokra ,ami remélem nem az,hogy dugjam a szigetelés alá OSZT JÓNAPOT.És akkor a nekem rossz hír ,hogy elfogyott az utolsó relatíve száraz fám is az utolsó darabig.(14 erdei m3)És ami még sajnálatos ,hogy eltüntekv olyan IKONOK a fórumról mind a kun+ a blue ,nekem hiányoznak.

WendelkeS Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50066

"A dilemma eldőlt. Pont most tudta megnézni a fűtésszerelő a rajzot. Azt mondta, hogy kössük a puffer kimenőre a VTA szelep elé.

Így ha lesz melegvíz a pufferben, akkor a bojlert fel is tudja fűteni.

Viszont a motoros szelep helyett szivattyú kell és egy visszacsapószelep."

 

 

Én mondtam......:)))

Előzmény: kingoftailor (50061)
gmkiev Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50065

Na ja! Valami "uraságtól levetett" sz@rt!

Előzmény: coccy (50064)
coccy Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50064

Vakerán (kis szerencsével)

Előzmény: aratóbab (50063)
aratóbab Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50063

Hol tudok legolcsobban bevásárolni, szerelvényeket a fűtéshez. Főleg zárt tágulási kellene 180-200l.

coccy Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50062

Mint enlítettem (annó), 2 hőcserélőt csináltattam a 200-as hajdúba, tehát az egyik felszabadítható szolárra

 

Itt azon agyaltam, nincs kazánvédőm, de akarok berakni, na most hova kerüljön a bojler fűtése?

 

ha marad az eredeti helyén, addig nem fűtöm, amíg az ESBE nem nyit, nem kezdi szívni a szivattyú a bojler visszatérőt is

és fennál a veszély, pufi a 2"-os csővel kisebb ellenállást képvisel, mint a bojler a 18 -as 5 rétegű csővel.

Akkor meg szivattyú kell, az meg visszafelé fogja keringetni a vizet a pufi kazán előremenő csőben ( amíg nem nyit az ESBE)

 

Akárhogyan is variál az ember, a legkisseb melóval, átalakítással ez jár ( + 1 T idom)

de jó megoldás a pufiból fűteni, de akkor is kell az a fránya szivattyú (+ hegesztés)

 

Úgyhogy kompromisszum, kevés meló, kicsi átalakítás, az is ott, ahol egyébként is tervben van az átalakítás,

bojler előremenő marad ahol és ahogy van

Előzmény: sur5al (50057)
kingoftailor Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50061

A dilemma eldőlt. Pont most tudta megnézni a fűtésszerelő a rajzot. Azt mondta, hogy kössük a puffer kimenőre a VTA szelep elé.

Így ha lesz melegvíz a pufferben, akkor a bojlert fel is tudja fűteni.

Viszont a motoros szelep helyett szivattyú kell és egy visszacsapószelep.

Előzmény: sur5al (50060)
sur5al Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50060

Nem azt írtam, hogy ez gond, csak van egy ilyen oldala. A fűtési oldalra csak akkor tenném ha a keverő elé tudod, de ahhoz meg saját keringető kellene neki gondolom.

 

A váltószelepről mi a véleményed?

Előzmény: kingoftailor (50059)
kingoftailor Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50059

"Akkor viszont a bojler víztartalma is majdnem egy lesz a kazánnal. Már legalábbis az ESBE működése szempontjából. Amíg a szelep ki nem nyit, azaz amíg a kazán + bojler fel nem melegszik, addig e kettő között keveri a vizet, tehát a kazán tovább kap hideget, mintha csak önmagát kellene felmelegítenie."

 

Ezen gondolkoztam én is és nem tudom mi lenne a jobb megoldás. 

Még abban sem vagyok biztos, hogy rá akarom kötni a bojlert a rendszerre.

Ha igen, akkor bojlernek lesz elektromos fűtőszála is, vezérelt áramra kötve, vagyis elvileg nem lesz benne hideg víz.

Az előbb begyújtottam és megnéztem a bojlert. Közel 50 fokos víz van benne. Úgy tervezem, hogy általában délutánonként gyújtok majd be, hogy felfűtsem a puffert. Tegyük fel, hogy fűti a bojlert egy órát. Aztán este fürdünk. Kihasználunk x mennyiségű forró vizet, aztán az éjszakai áram ugyanúgy pótolja. Spórolhatok a kazánra kötéssel 1-2 ezer forintot.

 

 

Arra is gondoltam, hogy a pufferre kötöm. Akkor meg az a baj, hogy a keverőszelep lekorlátozza az előremenőt mondjuk 50 fokra, amivel tuti nem tudom felfűteni a bojlert 60-65 fokra.

Előzmény: sur5al (50057)
bnorci71 Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50058

kalodás vs. rönkfa

 

ugy tudom erdőn lábon állva ~13-15e/m3 a fa

na azt valaki ugye letermeli kikközelíti felrakja lehozza a városba stb, fatelepen már 17-19e/m3

 

ha valaki ezt felvágja+felhasgatja+kallodát csinál hozzá+belepakolja az biztos nem a vevő 2szép szeméért teszi ergo nem lehet olcsóbb mit a rönkfa, szerintem ez józan paraszti ésszel belátható innentől talán nem is kérdés melyik éri meg jobban.

Feltéve, hogy van az embernek eszköze, ideje, energiája a munkára.

sur5al Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50057

@coccy, king

 

Akkor viszont a bojler víztartalma is majdnem egy lesz a kazánnal. Már legalábbis az ESBE működése szempontjából. Amíg a szelep ki nem nyit, azaz amíg a kazán + bojler fel nem melegszik, addig e kettő között keveri a vizet, tehát a kazán tovább kap hideget, mintha csak önmagát kellene felmelegítenie. Nem tudom, hogy ez baj-e, valszeg nem, csak megjegyeztem, hogy így a bojler töltésen (ami végül is egy kisebb fajta puffer) nincs kazánvédelem. Mondjuk annyira nem lesz azért hideg, mint egy puffer alja direktben. Az előnye is tagadhatatlan. Nem kell nagy tüzet csinálni a kazánba, hogy a bojler felé menjen a meleg, bár 6O fok alatt nem nagyon érdemes fűteni azt sem. Az elsőbbség viszont tényleg meglesz:D

 

Nem tudom nem-e egy 3 utas szeleppel kellene dönteni, hogy bojler vagy puffer töltés megy éppen (tehát párhuzamos kapcsolás)? Csak kérdezem.

 

Szolár rásegítés nem lesz idővel a bojlerban? Vagy az külön hőcserélő, külön keringető?

Előzmény: coccy (49969)
zordonC3 Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50056

Második évemet zárom kalodással, nekem jóval drágábban jött ki a kaloda mint amit írsz (32e, kiszállítással együtt). Ezért púposra van rakva a kaloda, centire mérve belső oldalon is több mint 1.7m3, nagyon jól fel van hasogatva és annyira sűrűre rakva hogy mikor átraktuk az egyik kalodát, az istennek se bírtuk ugyanoda visszatenni :P

 

Bükkfa, szlovák amúgy, és ami a lényeg, nincs a közepén jó pár durva tuskó. Ahonnan korábban rendeltem ott jól nézett ki kívül a kaloda, de a középső soron (ugye 33-asra van vágva) volt jó pár drabális tuskó benne. Mérgemben bevágtam egyben a látványkandallóban na azt soha többet, 28 fok, jól kiégett a kandalló :)

 

De viccet félretéve kívülről nem látod a belső sort, ott átvághatnak.

 

Volt olyan haver aki kalodás fát vett és kisebb szikla csomag volt a közepén. Vazzz

 

Szóval ne csak az árat nézd.

 

A másik nem mindegy milyen fa, hasogatásnál meg főleg nem mindegy hogy pl. a tölgynek jó nagy kérge van, a bükknek meg semmi.

Előzmény: Jnika0101 (50055)
Jnika0101 Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50055

Nem azt mondtam, h a pénz nem számít, hanem arra lettem volna kíváncsi mennyiségilek melyik több vagy kevesebb. Mert ha az 1méter erdei fa összevágva, felhasogatva, összerakva kevesebb mint a kalodás akkor nem bíztos,h érdemes megvenni a méterfát.

Én arra szeretnék választ mennyiségileg melyik mennyi, jelentős külömbség lehet e a kettő között, melyik javára???

 

 

Előzmény: Amperszag (50052)
sur5al Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50054

Mivel ragasztottad a lapokat?

 

Rakodótérbe nem teszel?

Előzmény: 42tibcsi (49831)
kingoftailor Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50053

Szerintem megéri.

Előzmény: Jnika0101 (50050)
Amperszag Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50052

Ezt döntsd el magad. Szerény matematikai tudásom alapján a 23000 több mint a 20500.

Viszont ha a pénz nem számítana akkor én gázzal fűtenék.

Előzmény: Jnika0101 (50050)
Destroyah2 Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50051

érdekes ez a méterfa is.

 

a minap vettem kerítésdeszkának akácrönköt, bizony neki kellett vetkőzni a pakolásnak, mert 10ből 2 volt meg 100cm a többi 92 és 95-96 közt volt minden.

kamion tételnél azért sok az.

Jnika0101 Creative Commons License 2013.03.20 0 0 50050

Ha a méteres fa 20.500Ft-ért megéri szállításal, akkor a kalodás(1x1x1,7) felvágva összehasogatva, rendesen összerakva 23000Ft szállításal nem????

 

Előzmény: Amperszag (50048)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!