Keresés

Részletes keresés

hmsoft Creative Commons License 2016.09.23 0 0 432265

Sok értelme nincs, mert csak a Thalyst és társait lehet így ellenőrizni, pedig van határt átlépő személyvonat is.

Igen ám, csakhogy a nem távolsági kategóriájú vonatokon semmilyen terrorista-féle, robbantgatósnéni-féle nem fordulhat elő. Mert nem, és kész. Megjegyzem, tegnap egy Szerpuhov-Moszkva elővárosi járaton a bliccelő utas, miután nem volt hajlandó pótdíjat fizetni és jegyet váltani, hátbalőtte egy flóbertpisztollyal az ellenőrcsapat tagját. Ugyanis sérelmesnek találta, hogy az ellenőrcsapat leszállította őt a következő megállóban. (Szerencsére az ellenőr nem szenvedett életveszélyes sérüléseket, a lövöldöző utast pedig előállították.)

hm

Előzmény: GOLAZ111 (432234)
hmsoft Creative Commons License 2016.09.23 0 1 432264

Szegény M63 szerintem leginkább a szovjet 2TE10M-re emlékeztet

 

A TE10 család csak megörökölte ezt a fizimiskát, még az m alváltozat előtt, a v alváltozattól. A dizájntulajdonos a 2TE116 volt: a prototípusát még ilyen kis csinire álmodták. Aztán egyszerűsítettek rajta, és ilyen lett (a képen lévő példány felett ekkor már meglengette a kaszáját a kaszás, azóta kiskanál, bili és elektromos szamovár formájában reinkarnálódott). A TE10 családból a v alváltozat vette át ezt a megoldást, bár addigra a pályakotrón ismét változtattak, felette a ferdén befelé mutató lemezelés eltűnt, és az állítható, alsó elem is más lett. Újabb egyszerűsítést követően előállt a 2TE116 magas pályaszámú példányainak a homlokformája, és ez ment tovább a TE10 család m, u, ut alváltozataira.

hm

Előzmény: nazareth (432225)
r1232 Creative Commons License 2016.09.23 0 0 432263

A robbanás olyan exoterm reakció, amely igen nagy sebességgel játszódik le, és a reakciótermék gáz halmazállapotú.

Előzmény: r1232 (432262)
r1232 Creative Commons License 2016.09.23 0 0 432262

Pontosan annak, ami, széttörés, szétrepülés, de nem robbanás.

 

A robbanás nem más, mint az energia mennyiségének szélsőséges módon történő, gyors növekedése, és felszabadulása. A heves hőfelszabadulás következtében a felrobbanó anyag és a környezetében lévő levegő is felmelegszik, nyomása megnövekszik. Ez hozza létre azt a léglökési hullámot, amely valójában felelős a robbanás pusztításáért.

Előzmény: kihúzóvágány (432261)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.09.23 0 1 432261

Ha nem "robbanás", akkor minek neveznéd azt, hogy a működésben levő mozdony generátorának vasteste (úgy 1000/perc fordulatszám körül) széttörik-szétrepül és a darabok-repeszek a vontatott szerelvény kocsijaiban tartózkodó utasok életveszélyes sérüléseit okozzák?

Előzmény: 1047 005-2 (432257)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.09.23 0 0 432260

Akár még így is lehetett, a tervezés 1983 - ban kezdődött, néhányszor változhatott a koncepció. Főleg miután kiderült, hogy mégsem lesz villamosítva a szardiniai vasút. Innentől kezdve egyértelmű volt, hogy mind a 25 mozdony marad a próbákhoz, aztán majd lesz velük valami.

Előzmény: nazareth (432255)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.09.23 0 0 432259
Előzmény: PanzerMk5 (432254)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.09.23 0 0 432258

Soha nem jártak Szardinián, mert a villamosítás nem készült el. A Róma melletti villamosított próbapályán jártak egy ideig, aztán leállították őket, Riminiben és azt hiszem Livornoban.

 

Éppen a napokban láttam róluk képet a facen, csak nem gondoltam volna, hogy bárkit is érdekelnek. 

Előzmény: vrobee (432253)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.09.23 0 0 432257

"Történt egy tragikus robbanás, utána szépen leállították őket."

 

 

Nincs összefüggés a kettő között,ráadásul nem robbanás volt.Azaz rémhír terjesztés.

Előzmény: M63 010 (432256)
M63 010 Creative Commons License 2016.09.23 0 0 432256

Annó én sem értettem a dolgot, hogy miért jobb a Szergej+Rezsó, mint az M63? 10 db kevés volt, mert annó még nem terveztek ennyi villamosítást, ahogy azt említettem. Kérdezősködtem, de jobb választ nem kaptam a könyvben lévőnél. Viszont volt szerencsém egyszer M63-vezetőálláson utazni gyerekkoromban. :)

 

Történt egy tragikus robbanás, utána szépen leállították őket. Nem tudom, hogy milyen egyéb problémák voltak még a sorozattal.

 

Gyakorlatilag a mai napig nem lettek érdemileg pótolva idehaza. A vonatok megrövidültek, a tyúkbél szinte mindenhová elér, így még 1-2 szezonban csak a 29-esen tudnák őket használni, de oda meg a nyáron, a fűtés híján jó a Nohab is. (Hacsak nincs IC-kocsi, amihez áram kell.)

nazareth Creative Commons License 2016.09.23 0 0 432255

Valami leírásban emlékeztek meg róla, hogy a tervektől a megvalósulásig 1MW valahogy "elveszett", tehát már ab ovo nem volt minden rendben azoknál a gépeknél.

Előzmény: Törölt nick (432251)
PanzerMk5 Creative Commons License 2016.09.23 0 0 432254

Fordulj meg! Ezeken a gépeken a BAL oldalon van a vezetőállás.

Előzmény: Törölt nick (432251)
vrobee Creative Commons License 2016.09.23 0 1 432253

csarnokban álltak "lezsírozva", asszem Szicíliában, de erre nem esküdnék meg.

Szardínia lehetett inkább.

Előzmény: Törölt nick (432251)
haha 1970 Creative Commons License 2016.09.23 0 0 432252

Elnézést,itt vidéken az a hir járta hogy senkinek sem kellettek!

Előzmény: Törölt nick (432251)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.23 0 1 432251

Te mégis miről beszélsz? 

 

Akkoriban a MÁV görcsösen keresett vmi megoldást a mozdonypark vérfrissítésére. 

Ezek a gépek egy félbemaradt olasz projekt részeként, csarnokban álltak "lezsírozva", asszem Szicíliában, de erre nem esküdnék meg. Egy kísérlet volt, nem jött be. A hosszútávú állás nem tett jót a korabeli villamos mozdonyoknak, ráadásul mediterrán éghajlatra tervezték őket.

 

Mikor az RCH átvette 2010-ben az első hét, a pozsonyi és érsekújvári dögsorból felállított Laminátot, azok is sokáig estek-keltek. Mire a PZS meg az AWT átvette őket már megbízhatóbbak lettek.

 

A jobboldali vezetőpult azóta már a Floyd, előtte meg a horvát Tirisztorkák révén egyáltalán nem (volt) unikum itthon sem...  

Előzmény: haha 1970 (432240)
haha 1970 Creative Commons License 2016.09.23 0 0 432250

Köszönöm mindenkinek a tájékoztatást,jó pár évig egy itt állt Szombathelyen,és szegénykém egyre rosszabbul nézett ki!

haha 1970 Creative Commons License 2016.09.23 0 0 432249

Ezért is kérdeztem tőle!Tudod hogyvan ha valakinek az egyik nick neve az akkor biztos vér profi a dologban!:)

Előzmény: kopaszsop (432243)
v_peti Creative Commons License 2016.09.23 0 0 432248

10 db készült, a Mozdonyok című Mezei István könyv (nem a nagykönyv, hanem az ezzel azonos című Búvár zsebkönyv szócikke a villamos vontatást okolja a be nem szerzés miatt. Holott akkoriban még jóval kevesebb villamosított vonal volt, és a teherszállítás is csúcson volt. Akkor még nem lehetett látni, hogy ennyire vissza fog esni. Az olajválság előtt meg még a villamosítást sem tervezték ekkora mértékben, mint a későbbiekben!

Előzmény: haha 1970 (432241)
v_peti Creative Commons License 2016.09.23 0 0 432247

Ausztriában persze lehettek korábban is Bikák, de nekem úgy rémlik, hogy a csöcsilonás kudarc után kellett keresni másfajta járművet, és ekkor kerültek csak képbe.

Előzmény: kopaszsop (432242)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.09.23 0 0 432246

Most vágnak szét néhányat. A rekorderben 25 km van. E491/492 volt a sorozatjelük, kísérleti gépek voltak. Szerintem lehetett volna belőlük rendes mozdonyt faragni, mert a vas része jó volt, csak ilyen vezerlés, olyan elektromos kütyű a '80 - as - '90 - es évek fordulójáról, j pár év állás után. Ezekhez már úgysem lehetett volna alkatrészt kapni.

Előzmény: haha 1970 (432235)
Vilibáttya Creative Commons License 2016.09.23 0 0 432245

Nem engem kérdeztél (de én is "V" vagyok), az iho-n volt egy cikk a Gyíkról egy éve http://iho.hu/hir/gyik-light-151025# ebben nagyjából: a prototípusok nem tudtak igazán beérni, és a MÁV-nál "energiaszerkezet ... megváltozása miatt ... villamosítás ... " - írja Boros István cikkének végén.

Előzmény: haha 1970 (432241)
bárány Creative Commons License 2016.09.23 0 5 432244

Mindennek is.

 

Komolyan, Peti mint szakértő... :D

Előzmény: kopaszsop (432243)
kopaszsop Creative Commons License 2016.09.23 0 4 432243

kérdezz tőle nyugodtan bármit, ő mindennek a szakértője!

Előzmény: haha 1970 (432241)
kopaszsop Creative Commons License 2016.09.23 0 0 432242

Akkor még nem voltak Bikák, azok akkor lettek véve, amikor kiderült, hogy a Csöcsilonák egy kalap sz*rt sem érnek.

ez így nem igaz.

Előzmény: M63 010 (432239)
haha 1970 Creative Commons License 2016.09.23 0 2 432241

Más! Peti az M 63-as gépekröl mit tudsz miért nem terjedtek el,szerintem egyik legjobban kinéző gép volt! Azért kérdezem töled mert a nevedböl itélve te a téma szakértöje vagy!

Előzmény: M63 010 (432239)
haha 1970 Creative Commons License 2016.09.23 0 0 432240

Jól fejezted ki magad és tökéletesen igazad is van,de szerintem aki ide hozta arra is lehetne hasonló "jókat" mondani,miután senkinek sem kellett rozsdásodott évekig a kerités mellett!Arról nem is beszélve hogy minden forditva volt rajt mint az itteni gépeken!

Előzmény: norbee601 (432238)
M63 010 Creative Commons License 2016.09.22 0 0 432239

Annó két alkalommal is akartam utazni Csöcsilonás vonattal! Mind a kétszer dög volt, és Szili vagy Gigant ment helyette! :(

Akkor még nem voltak Bikák, azok akkor lettek véve, amikor kiderült, hogy a Csöcsilonák egy kalap sz*rt sem érnek.

Előzmény: norbee601 (432238)
norbee601 Creative Commons License 2016.09.22 0 0 432238
Legendásan f.stalicska volt az a gép, gyakorlatilag nem volt egy vonat amit gond nélkül elvitt :D :D
Előzmény: haha 1970 (432235)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.09.22 0 0 432237

Ez a francia 40100-as - 3 évvel fiatalabb - belga változata.

Ikonikus jármű.

200 feletti (240/220) engedélyezett sebességgel (vö. cw érték). TEE vonatokkal szerepeltek sokat.

Az előredöntött szélvédő a masiniszta komfortját volt hivatott emelni, a sziluett pedig - az sncf akkori dizájnmókusa szerint - egy induló rövidtávfutót idéz.

Előzmény: GOLAZ111 (432233)
hkv Creative Commons License 2016.09.22 0 0 432236

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!