Biztik biztik! :) Átnéztem, hibátlannak tűnik mind!
Viszont van fejlemény, mentem egy kört, leállás nem volt, de egy picike rántás után lett egy motor check lámpám! Most már valami értelmeset kell, hogy mutasson a számítógép! Akár a sima, akár a márkaszervizben!!!
üdvözöllek a thálián olyan jelenségem van mikor lükvercbe teszem hol ki gyullad a lám pa hol pedig nem mi lehet az ok és hol keressem a hibát ha tudnál segíteni mert már veszélyes így tolatnom .
Köszi az infót. Nézegettem a lapokat, de sehol nem találom azt a cikkszámot, ami nekem van: 7700435179. Ez van a házra ragasztva, és nekem a motorom is Magneti, legalábbis ez van rajta. A Kovács Autót én is néztem és valamelyik onnan lesz jó, de nem tudok különbséget tenni, mert mind jobbkormányos és klíma nélkülihez van, a leírás szerint. Az alvázszámom: VF1LB030524442099. Köszi. G.
Oké, az, hogy kicibálom, megnézem a biztit, addig menni fog! :D A motortér már kicsit sok nekem, ott kicsi a helyismeretem! :P Szerencsére eddig nem volt sok baj a szekérrel, nem kellett arra kirándulnom, így nem sok mindent tudok róla. Amit igen, azt az elmúlt pár hónapban szedtem össze! :)
Korábban volt szó itt egy srácról aki Érden lakik és elektromos cuccokat újít fel. Generátor,önindító,szervó tb. nem találom a korábbi kommentekben az elérhetőségét. Nem tudná valaki megmondani?
Nagyon köszi, de sajnos ez a tipus nem jó az én autómba. Magneti marelli van benne és egy nagy műanyag házba van építve melyből két csavar kioldásával ki lehet venni miután a műanyagot kettényitottad. Sajnos sehol nem találim ezt a fajtát. G.
Abban tudtok segíteni, hol találhatok új fűtőmotort? Autósboltban kérdeztem, neten gugliztam órákat, de semmi :(. Létezik, hogy nincs hozzá új? Thalia 1.4 8V, 2001, klíma nélkül. Köszi. G.
Köszönöm szépen! Nekem ugyan ez már spanyol - vagy inkább kínai :D - de majd lefordíttatom valakivel, aki beszéli ezeket a nyelveket! :) Minden ötlet jól jöhet, lehet valóban itt a megoldás! A biztiket szintén nézték ugyan a szervizben, azt említették, de nem árt, ha más is megteszi. Meg a többit is akkor sorban!
Ezeket nézném meg a helyedben mind otthon megoldható
- vízgomba megfelelő értékei megvannak e
- kaniszter nincs e eltömődve
- motorvezérlő csati egyesével átnézni, kontaktolni, ugyanezt az összes csatival a motortérben
- biztosítékdobozban a biztik csatik szintén, különös tekintettel a befecs biztire
- benzinszivattyú csatijának ellenőrzése
Sokan gondolják ezeket feleslegesnek, de valszeg itt a megoldás, főleg a csatikra gyanakszom.
Saját tapasztalat alapján végleg és egyszerűen oldottam meg megane II-n a légzsák visszajelző folyamatos világítását - nincs forrasztás, teljesen gyári a csati -, kormány szalagot cserélt előző tulaj, 60 e-t de a hibajel jött alkalomszerűen.
Gyertyák, trafó, holtponti jeladó vadi új! A gyújtás- és jeladókábelt ellenőrizte a szerviz. Az üzemanyagtartályt ellenőriztem leálláskor, ezt jelezték mások is, semmi! Az alapjárati motorról nem tudom, hogy foglalkoztak-e vele, majd rákérdezek.
Az előélethez még hozzátartozik, hogy kb két hónapja volt már egy rángatós "korszaka" a gépnek. Leállás akkor nem volt, de alkalomszerűen voltak kisebb-nagyobb gondok menet közben. Akkor cserélték a trafót meg a gyertyákat. A csere után megszűnt a rángatás, a lentebb említett probléma egyhetes. A holtponti jeladót "vakon" cserélték mint lehetséges hibaforrást a relé forgatás előtt, amikor a számítógép még nem jelzett semmit.
Voltam ma a szerelőnél és megnézte a hátsó dobféket. Baj van vele sajnos. Az automata állító be van teljesen rozsdállva. Hétfőn műszaki ezért gyorsan összerakta. Működik jelenleg de a használattól függően hamar be fog kopni és nem lehet majd használni.
Nézd meg a gyertyákat. Gyújtáskábelt. Alapjárati motort. holtponti jeladót. és kábelét. Üzemanyagtartályban nincs vákuum? Ezen felül lehet gyújtást trafó is.
Thalia 1,4-es. Megyek 90-nel, egyszer csak ránt az autó, sebesség, fordulatszám esik, gázra nem reagál, ha röviden kinyomom a kuplungot majd ráengedem ismét, semmi változás. Ha hosszan kinyomom a kuplungot, kigyulladnak a lámpák, motor leáll. Félreállok, van amikor elsőre beindul, van, hogy csak tizedjére. De eddig még mindig eljutottam a célhoz, csak van, hogy 20 km-en belül 7-8-szor eljátssza ezt (van, hogy indulás után is azonnal, van, hogy hátramenetben is), és van, hogy 40-50 km-en át teljesen jó minden. A szervizben először csak hümmögtek, mondván alattuk is kellene egy ilyen leállás. Persze AKKOR épp semmi baja nem volt, a számítógép se mutatott semmit. Aztán csak összejött egy leállás a kellő időben, számítógép relé problémát mutatott. Mivel rajzuk nincs, csináltak egy relé elforgatást, hogy a "rossz" relé kevésbé problémás helyre kerüljön, majd figyeljem az autót, ha baj van, menjek a márkaszervizbe. Márkaszerviz nem tudott segíteni, diagnosztika 10 ezer, de ott is csak akkor látják a problémát a számítógéppel, ha aktuális a gond, és mivel jelöletlenül lettek elforgatva a relék, nem tudják hová került a "rossz". Már ott tartottam, hogy kicserélem mind a négyet, amikor mai utamon ismét leállások sorozata! Vagyis vagy nem a relé a problémás, vagy mind vacak, vagy teljesen más a gondok gyökere! Vélemény??? Volt már valakinek hasonló problémája?
Az kosz. Teljesen tisztának kéne lennie. Ott ninca kenőanyag. A motor visszadolgozik, a kartergáz szokta így elkoszolni, de akkor a pillangószelep is jó trutyis.
KoromlerakódásFinom fekete koromréteg fedi a szigetelőcsúcsot, az elektródákat és a gyertyaházat
Rosszul beállított keverékarány, túlságosan dús keverék, erősen szennyezett légszűrő, hibásan működő szívató, javarészt rövid szakaszokon használják a motorkerékpárt, túl hideg vagy alacsony hőértékű a gyertya
A kúszóáram miatt nehézkessé válik a hidegindítás, egyenetlen lesz a gyújtás. Ennek következtében elégtelen üzemanyag juthat a katalizátorba, és károsíthatja azt
Be kell állítani a keverékarányt és a szívatót, ellenőrizni kell a légszűrőt.
Hibamegoldások?
Keverékváltoztatás gondolom csak szerviz.
Légszűrőt azt megoldom.
Szivató? Hol találom és hogy tudom ellenőrizni? (6 literes fogyasztásnál gondolom nem lehet rossz)