Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Ez a bogri kb 10 lityis, az enyém 22 lityko, ha kéccer főzöl akkor is kevesebb mint az enyém, de van egy 40 lityis bogrim is már abban is főztem a talin a beleseknek, most nem találtam fotót róla:)
Én attól félek ezeknél a mosó löttyöknél, hogy felold mindent, azt is ami 15 éve jól érzi magát valahol lerakódva. Ha csak a szűrőig jut az rendben van de vannak olyan helyek ahol nem szeretném, hogy megakadjon, illetve a helyén tömít is ha kimosom elkezdhet folyni.
Fogalmam sincs, hogy milyen állapotban van belül a motor ebből a szempontból. Olajat mindig gyakran cseréltem, csak sok a Km, így gondoltam esetleg időszerű lehet egy ilyen, de ez egyelőre csak elmélkedés.
Két nagyjavítás között - amikor mindenképpen leszedik a teknőt - nincs értelme. Persze belevaló olajjal kell járni és időben cserélni.
Ez alól sajnos vannak kivételek de azok nem Volvo-k. Vannak olyan slendriánul megtervezett motorok amikhez a Marketingesek nyomására olyan szervizutasítások készültek amik borítékolják a hengerfej olajjáratainak eltömődését. Ennek a javításához viszont dib-dáb darabokra kell szedni a motort, én inkább eladnám.
Novoth Tibor az autószerelő topic-ban remek képekkel rendelkezik ilyenekről. Azoknál a motoroknál csak a gyakori olajcsere és a minőségi motorolaj tud megoldást adni.
Szerintem adalékokkal sem sok értelme van. Esetleg olajteknőt és felszedőcsövet leszerel és alkatrészmosóban elmos. Néha olajteknőben belekövesedett iszap van, spaknival alig lehet kivakarni.
Motor mosás/tisztítás/öblítés ki minek hívja, a lényeg a belső ramaty eltávolítása.
Érdemes vagy sem? Ha igen, akkor adalékokkal? Láttam erre vmi metabond (van még 1000 más is) cuccot, amit bele kell borítani, 10-15perc alapjárat, majd olajat leengedni. Esetleg van erre más, precízebb megoldás is?
Ez 2011-es tapasztalat. Lehet, hogy ez az üzletpolitika becsődölt? Kitermelte azt a szolgáltatói gondolkodást, hogy hosszú távon is meg kellene élni?..
egyébként az utcai árus, autópályadíjbeszedő stb nem húzott még le, vagy ügyes volt. Autópálya benzinkúton már volt szívatás, egyik évben tankoltam, csajok vettek egy szatyor csokit stb, aztán fizettem valami 370€-t. Már a kocsiba ültem mikor leesett, hogy vmi nem oké, blokk nincs... nem kis veszekedés után végül kivetettük a blokk másolatát a gépből, ami szerint a mellettem lévő autót is rám könyvelte a fasz (plusz néhány csokit duplán, triplán), amit persze ettől még vele is kifizettettek. Amikor minden világossá vált és jeleztem nekik, hogy akkor most jöhet a policájbácsi, na akkor adták vissza a különbözetet rögtön.
A szállásokkal viszont pofátlan lehúzásban volt részem általában, a 4 csillag gyenge kettőnek felel meg 5 csillagos áron.