Nem tudom most igazából kipróbálni de egy AKG 240-es fejhalgatóval összehasonlítottam egy másik AKAI-val, és így nem hallok magashang veszteséget, sőt igen meggyőzően szól. Talán egy kicsit lassú a lejátszási sebessége, de hát az már más lapra tartozik... Kétszer játszottam le ugyanazt a szakaszt, és nagyítóval ellenőriztem a szalagot: Nincs karcolás.
Ha már szemmel látható,akkor minden bizonnyal az átvitelben is erősen jelentkeznek hiányosságok,főleg a magashangok terén,mivel már nincs meg a teljes nyomsáv.
Az akai 70-es években készített kazettásai nagyon szépek voltak, a késöbbiek már nem annyira, azoknak nagyon műanyag kinézetük volt. GXC-570D, 730, 740, 710 és a fekvő gépekben is voltak szépek.
Ezt nem teljesen értem Mester! Néhány olyan gépnél ahol VU méter volt, de kiegészítették LED peak meterrel, ott sincs csúcsérték tartás, és azért használható volt! (Revox, Dokorder stb)
Volt egy JVC kazettásom ahol a VU műszereket 5 db LED-es csúcsértékmérő egészítette ki, de nem volt peak hold, de azért nagyon jól használható volt.
Tulajdonképp mindegy, mert a bar-os kijelzésnél is csak akkor használható a peak funkció, ha van egy un. PEAK HOLD áramkör, ami a csúcsértéket megtartja egy darabig.
Az orsós gépeken szinte mindig VU méterek vannak. (A GX-4000D-n is) Azért akad egy-két kivétel, de nem ez a jellemző. a kazettássokon is csak az újabb keletű gépeket van peak meter, főleg valamilyen LCD típus.
Van nekem egy CT-F950-es magnóm, ami tudja a 1250-es paramétereit nagyjából, aztán valamelyik nap -ha egyáltalán lesz majd rá időm- csinálok majd magamnak egy amatőr "szeánszot" én is. Bár, ha jól meggondolom, teljesen felesleges erőfeszítés, ettől nem fogom egyiket sem jobban szeretni a másiknál. Én az esetleges hibáival is nagyon kedvelem a gyűjteményem szerkentyűit! De, talán az AKAI GXC-706D a legszebb....
Az AKAI-n is csúcsértékmérők vannak, másrészt míg a CT-F 1250 a Pio akkori büszkesége volt, addig a GX-4000D mondhatni az AKAI szégyene (naggyon-naggyon alapgép, bármely más vele egyidőben gyártott AKAI sokkal jobb volt). Ennek fényében még megszégyenítőbb az eredmény.
Azért akkor még nem volt kellőképpen kifejlesztve a teszt technika. Mint írták, a Pio-t csak nulla decibelig vezérelték ki. Mivel a Pio-n peak méterek vannak, szerintem nagyon alacsony jelszínten vezérelték ki a gépet, ezért volt zajos a felvétel.
Átnézegettem a magnóhoz kapott Agfa szalagokat, ami nem hat, hanem hét darab. Ebből kettőre van felvétel készítve a többi üres, ennyit használták a készüléket! Leporoltam a lemezjátszómat, és - felvétel! Öt és fél hanglemez ment fel egy orsónyi szalagra, és be kell hogy valljam: Szebben szól mint a kazettás gépek, ill. talán nem is szebben, hanem csendesebb, nincs akkora szalagzaj. Emlékeztem a HFM egyik cikkére, ahol a csúcs Pio CT-F1250-est hasonlították össze egy szeánszon az orsós Akai GX-el meg egy Revox-al. Tippelhetitek a sorrendet! Nem lesz nehéz, sajna a Pio elvesztette a csatát. Pedid a Ct-F1250 nekem az egyik nagy Ő, persze csak az Akai GXC-570 után. Előkerestem a cikket, és hát arcpirítóan lehúzzák a kazettás magnót benne...
Köszönöm! Két évet kellett cseszegetni a tulajt, mire végre az enyém lett. Egy jó klímájú fűtött garázsban állt alaposan becsomagolva, több mint tíz évet...
Zsenge ifjú koromtól kezdve ácsingóztam rá, harminc évet vártam..... Mától nálam lakik az egyik polcon! Gyakorlatilag új, karcmentes, a plexije is. Hat 180-as Agfa meg agy Akai üres orsó társaságában érkezett meg. Usgyi, be a polcra, és már mehet is. Megy!!! Nem kellett semmiféle szíjhoz nyúlni, a készülékház még szűz, nem nyúlt bele senki. Lassúban nem egy vasziszdasz a gép, de a gyorsban lenni meglepetés! Igen szépen szól. A legendás leeresztő orsó xar fékezése miatti nyávogásnak, egyenlőre semmi jele, pedig egy vadiúj Polimer szalagot televettem vele. A pillanat állj kapcsoló viszont egy agyrém! Meg hát a közdarab fel-le játék is érdekes a sebesség váltásánál. A kazettás topikba írtam, hoy a külföld felé kacsingatok, és eladó lesz ez meg az, de az Akaikat átveszi tőlem a fiam.
Nos 1 kicsit nosztalgiáztam, Sandra: Mariamagdaléna c. számát hallgattam. Ha jól emlékezem az őtkisérő zenekar(együttes) szinte minden szintetizátora AKAI volt. Azért mertem ezt ide írni mert a videoklipjükön elég jól látszott az AKAI márka. Ezek a gépek tényleg Akaik voltak, vagy csak nevük? Az Akai akkori DIGITAL vonalában benne lehettek ezek a hangszerek szerintetek?