Tudna nekem segíteni esetleg valaki, egy PCV szelep működésével kapcsolatban? Mellékletem egy rajzot. Ezen jelöltem a karter gáz keringések általam feltételezett útját. Nem tudom helyes, ez így? Ebből adódna a kérdésem is. Ha jól értelmezem, akkor a karter gáz a kis tartályba érkezik, majd ott gondolom kicsapódik a trutymó. Innen felfelé távozva visszatér a levegő rendszerbe és az olaj betöltőhöz. Lefelé pedig (gondolom én) a kicsapódott cucc az olajteknőbe megy. Az olajteknő felől, visszafelé is érkezik valami esetleg? Nagy hiba Saabiéknál az olajsár. Valószínű, hogy ennek a PCV rendszernek módosításával próbálták ezt a hibát kiküszöbölni. Viszont itt az összes kicsapódott retek, visszajut a rendszerbe. Nem lenne esetleg nagyobb értelme, ha gondozást is igényel, egy üríthető olaj lecsapató beszerelése? Már abból kiindulva, hogy you-tube videókon 1000-1500 kilométerenként összejön kb. 4-5dl. vizes lötty. Illetve, ha ez jó megoldás lehet, hogyan kell bekötni, hogy az 100%-ban működőképes legyen?
Így megoldódott az injektor kételyes csonkjának homálya is számomra. Köszönöm a hathatós segítségedet. Este vissza is kötöm, így akkor minden a helyére kerül.
Bemattultak a fényszóróim, eléggé rendesen. Szinte sárga az üveg (műanyag) és alig jön át a fény rajta. Próbált már itt valaki políroztatni, milyenek a tapasztalatok? Tudom, hogy a drágább lakkozásos megoldás lehet a jó, de esetleg volt valaki, aki ilyet konkrétan csinált? Ajánlani tudtok valakit aki szépen dolgozik? 9-3 SportSedan, 2004.
Eldőlt. ~2 hét múlva beszámolja egy kereskedő új autó vásárlásba. De szívesebben válnék meg tőle úgy, hogy valaki olyannak adom, aki igazán ezt az autót szeretné.
Saab 9-3; 1.9 TiDS; 2007/7; 141.500km; műszaki 2016/9; első tulajdonos; 1.599.000 HUF
Így felnyitott szemmel, gyorsan keresgéltem és olvastam a technikai info - szakaszos benzinbefecskendezés cikket. A sejtésem úgy néz ki hogy jó volt. Az egy szellőző csonk. :)
Épp említeni akartam, h a húgom 1994-es Corsája is 1.4i volt, úgyhogy 20 évesen az már nem lehet karbis, főleg, h akkor már Eur2 motor volt a kötelező.
Ha érdekel, itt a dokumentálás, képek formájában. A vezérmútengely és a szelephimbák kopása itt most nem lényeg. (300 ekm van benne, 20 éves és már sokáig nem terveznek vele)