És ha a két falu között lenne a határátlépés, az még nem segítene az ingázáson semmit, mert a határ másik oldalán is csak a településéken át lehet bárhová tovább menni:
A vasútállomás térségétől egészen az S4 végéig kellene új nyomvonalon elkerülő utat építeni a helyzet megoldására (és persze a magyar oldalon is értelmes összekötést az Ágfalvi útig.
Én január végén jártam az M85-ön, akkor Győr-Csorna között szokatlanul erős forgalom volt eléggé megkopottnak tűntek az útburkolati jelek (amely burkolt műszaki sáv nélkül elég nagy odafigyelést igényelt), Csornától a 84-es főút csomópontjáig valóban alacsonyabb, de az elmúlt időszakhoz képest valamivel élénkebb volt a forgalom, onnantól megint valamivel erősebb, bár az estére tekintettel nyugati irányban így is mérsékelt forgalommal találkoztak.
Igen, talán Kópháza az irány, bár az M85-re onnan csak kerülővel lehet felhajtani.
Volt szerencsém az M85 Csorna-Sopron szakaszához, sötétben az út nagy részét reflektorral kellett megtenni, mert annyira kihalt az út, hogy sehol nem látszik azonos irányban haladó autó. Csorna és Győr között van látható forgalom, de Csornán túl nagyon álmosító... Annak ellenére nem volt nagy forgalom, hogy Budapestről Bécsújhely/Stájerország felé az útvonaltervezők már errefelé terveznek, nem Hegyeshalmon át megkerülve a Fertő tavat. Ami még feltűnt, hogy nem csak a leállósáv hiányával spóroltak, de mintha benzinkút sem lett volna egyáltalán Sopron és Győr között az M85-ön.
Az osztrákoknál viszont nem teljesen tudtam értelmezni ezt a táblát. Az S4-ről délnyugati irányba kanyarodva jelzi Győr felé az utat (pont az ellenkező irányba, mint Sopron felé). Ez az ismeretlenek megtévesztését szolgálja vagy létezik egy féreglyuk, ami szerint abból az irányból közelebb volt Győr? Vagy Kópháza felé akarták terelni a forgalmat?
A Szent László híd Bajától is 20 kilométerre van, Mohácstól meg inkább 50-re. Van ott annyi lakosság és forgalom, hogy indokolt legyen egy 2x1 sávos híd és új út az 51-esig Mohácsnál.
Az a eredeti M4-es nyomvonala. És igen, az új M4-es nyomvonala kb. 5 km hosszan a 4-es főút mellett fog futni. Nincs ezzel semmi gond. Úgy tervezik a felül és aluljárókat is.
Ennek fussunk neki még egyszer. Sokkal több nem látszik a kicsi felbontás miatt. Gondolom a kék vonal a zajvédelmi határ. Az ezek között húzódó vonal lenne az út. Ha ez az M4, akkor az a jelenlegi 4-es nyomvonalán fut. De akkor mi az a fehér színnel jelölt út, ami a kép bal alsó sarkából jobbra lefelé lehalad a képről, majd jobb oldalon egy ívvel felbukkan, ebbe csatlakozik bele a piros elkerülő út alsó csomópontja. (majd egyesül az M4-el)
Azt látom, hogy a sárga ponntal jelölt résztől jobbra a régi 4-es nyomvonala és az M4 szétválik, ahogy írtam is a korábbi bejegyzésemben. (benzinkút+Penny)
A Google térkép műholdas nézetét jobban megnézve, ahol a 4-es a 4206-os útkereszteződés előtt balra ível, a nyomvonal ott válik ketté és az M4 meg jobbra ível. Így közre fogja a régi 4-es és az M4 a MOL benzinkutat a Penny raktárbázissal együtt.
Hegyesbor nyilvános fenntartási tervéből az sejthető, hogy a Natura 2000 terület 4-es út és vasút közötti ficakjában lévő tavak konkrét élőhely védett fajoknak...
Emiatt kiváncsi leszek a környezetvédelmi engedélyezési eljárás dokumentumaira -- bár az akkumulátorgyárakkal kapcsolatos rendelet nem sok jót ígér a környezetvédelemnek, és ha erős a politikai akarat, alighanem beletojnak :-/
(Megjegyzem: ha már Karcaghoz közel akarják vinni, inkább a vasút túloldalán kellene vezetni a Kisújszállási úti temető vonaláig, majd át a vasúton...)
A térkép nem elég részletgazdag ennek az eldöntéséhez. Minden esetre, ha külön nyomvonal, akkor Nem értem a létjogosultságát a feljahtónak. Ugyanis a régi 4-esen keletre és nyugatra is pár km-el odébb van fel-lehajtási lehetőség. A 160 km és Kisújszállás kelet csomópont között jól látszik, hogy új nyomvonalon megy, a 4-estől kb 2 km-re. Nem hinném, hogy egy meglévő út mellé 1-200 méterrel párhuzamosan új autóutat építenének. A korábbi helyeken is a régi nyomvonalat bővítették.
A 4206 és 4-es kereszteződésétől közvetlenül jobbra van egy benzinkút. Attól délre a 4206-ból a 4-es kereszteződésétől visszafelé kelet felé van egy út, ami a Penny bázisához vezet. Itt igen éles kanyart kellene venni déli irányba ha a régi nyomvonalon vezetne az új út. Ha meg külön nyomvonal, annak már látszódnia kellene a térképen, hogy az út a benzinkutat, a Penny bázist és a hozzá vezető utat elkerülje délről. Részletesebb térképen minden bizonnyal kiderülne hol is megy majd pontosan az út.