Keresés

Részletes keresés

RadiX Creative Commons License 2023.02.28 0 0 56216

És ha a két falu között lenne a határátlépés, az még nem segítene az ingázáson semmit, mert a határ másik oldalán is csak a településéken át lehet bárhová tovább menni:

 

 

A vasútállomás térségétől egészen az S4 végéig kellene új nyomvonalon elkerülő utat építeni a helyzet megoldására (és persze a magyar oldalon is értelmes összekötést az Ágfalvi útig.

 

Előzmény: RadiX (56215)
RadiX Creative Commons License 2023.02.28 0 1 56215

Trianon előtt az volt a közvetlen, egyenes útjuk Sopronba. 

Előzmény: Jared- (56214)
Jared- Creative Commons License 2023.02.28 0 0 56214

Az örök rejtély marad számomra a somfalvi bekötést hogy sikerült ilyen ostoba nyomvonalon engedélyezni osztrák oldalon.

Minden lehetöség meg lett volna a két falu közé (Somfalva és Lépesfalva) bekötni az utat. 

trizs77 Creative Commons License 2023.02.28 -1 0 56213

Érthető.

 

Nem kedvező, de érthető.

 

Ezek a falvak hozzá szoktak a nyugodt békés, zsákfalu jellegű falusi élethez.

 

Majd kinyílt a határ, megjelentek az ingázók és az iciri utcákra hatalmas forgalom zúdult.

Nem tetszik nekik.

Igazuk van.

 

Elkerülő utak megoldanák a kérdést de Burgenland most épp nem az útépítések hazája.

 

 

 

Előzmény: rm40 (56212)
rm40 Creative Commons License 2023.02.28 -1 0 56212
rm40 Creative Commons License 2023.02.27 -1 0 56211
Előzmény: rm40 (56184)
rm40 Creative Commons License 2023.02.27 -1 0 56210

Én január végén jártam az M85-ön, akkor Győr-Csorna között szokatlanul erős forgalom volt eléggé megkopottnak tűntek az útburkolati jelek (amely burkolt műszaki sáv nélkül elég nagy odafigyelést igényelt), Csornától a 84-es főút csomópontjáig valóban alacsonyabb, de az elmúlt időszakhoz képest valamivel élénkebb volt a forgalom, onnantól megint valamivel erősebb, bár az estére tekintettel nyugati irányban így is mérsékelt forgalommal találkoztak.

 

Igen, talán Kópháza az irány, bár az M85-re onnan csak kerülővel lehet felhajtani.

Előzmény: NAR (56209)
NAR Creative Commons License 2023.02.27 0 0 56209

Volt szerencsém az M85 Csorna-Sopron szakaszához, sötétben az út nagy részét reflektorral kellett megtenni, mert annyira kihalt az út, hogy sehol nem látszik azonos irányban haladó autó. Csorna és Győr között van látható forgalom, de Csornán túl nagyon álmosító... Annak ellenére nem volt nagy forgalom, hogy Budapestről Bécsújhely/Stájerország felé az útvonaltervezők már errefelé terveznek, nem Hegyeshalmon át megkerülve a Fertő tavat. Ami még feltűnt, hogy nem csak a leállósáv hiányával spóroltak, de mintha benzinkút sem lett volna egyáltalán Sopron és Győr között az M85-ön.

 

Az osztrákoknál viszont nem teljesen tudtam értelmezni ezt a táblát. Az S4-ről délnyugati irányba kanyarodva jelzi Győr felé az utat (pont az ellenkező irányba, mint Sopron felé). Ez az ismeretlenek megtévesztését szolgálja vagy létezik egy féreglyuk, ami szerint abból az irányból közelebb volt Győr? Vagy Kópháza felé akarták terelni a forgalmat?

RadiX Creative Commons License 2023.02.27 0 0 56208

A Szent László híd Bajától is 20 kilométerre van, Mohácstól meg inkább 50-re. Van ott annyi lakosság és forgalom, hogy indokolt legyen egy 2x1 sávos híd és új út az 51-esig Mohácsnál.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (56206)
rm40 Creative Commons License 2023.02.27 -1 0 56207
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2023.02.26 0 1 56206

Hát, nem tudom... szerintem sokkal okosabb lett volna a Szt. László hídhoz elvezetni az 55-öst.

Az 51-es már úgyis ezt használja. Aztán, ha a rácok egyszer EUsak lesznek, ott van a kíd Kiskőszegnél...

Előzmény: Törölt nick (56205)
Törölt nick Creative Commons License 2023.02.26 0 0 56205
rm40 Creative Commons License 2023.02.23 -1 0 56204
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.02.19 0 0 56203

Ez eléggé előre lezsírozottnak néz ki... 40 méteres sávban vizsgált közvetett környezetvédelmi hatások...

Előzmény: dimelo (56201)
dimelo Creative Commons License 2023.02.19 0 1 56202

Jól gondolod.

Kv. engedély módosításához is fel kell tüntetni minimum 2 alternatív nyomvonalat.

 

Jól láthatóan sokkal hosszabb lett volna déli nyomvonalhoz bekötni a Karcag elkerülőt.

 

Ezzel együtt 7 év időveszteség, a "fúrás" kezdetéhez viszonyítva 10 év...

Előzmény: Aladár46 (56199)
dimelo Creative Commons License 2023.02.19 0 1 56201
Előzmény: ÁsítóSárkány (56196)
Aladár46 Creative Commons License 2023.02.19 0 1 56200

Az a eredeti M4-es nyomvonala. És igen, az új M4-es nyomvonala kb. 5 km hosszan a 4-es főút mellett fog futni. Nincs ezzel semmi gond. Úgy tervezik a felül és aluljárókat is.

Előzmény: Landsmann_ (56195)
Aladár46 Creative Commons License 2023.02.19 0 2 56199

Az azért van, mert amennyiben nem fogadják el az új M4-es nyomvonal verziót valamilyen okból, akkor is lett volna karcagi keleti elkerülő. :)

Előzmény: Landsmann_ (56198)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.02.19 0 0 56198

No de akkor a piros elkerülő déli részén az a fel-lehajtó csatlakozás minek egy nem létező úthoz?

Előzmény: ÁsítóSárkány (56197)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.02.18 0 0 56197

az alighanem a Karcag által megfúrt nyomvonal...

Előzmény: Landsmann_ (56195)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.02.18 0 0 56196

Kösz :)

A Natura 2000 fenntartási terv alapján a lila terület jelenlegi 4-estől északra eső, vasútig elérő ficakja az érzékeny rész Natura2000 ügyben...

Előzmény: dimelo (56193)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.02.18 0 0 56195

Ennek fussunk neki még egyszer. Sokkal több nem látszik a kicsi felbontás miatt. Gondolom a kék vonal a zajvédelmi határ. Az ezek között húzódó vonal lenne az út. Ha ez az M4, akkor az a jelenlegi 4-es nyomvonalán fut. De akkor mi az a fehér színnel jelölt út, ami a kép bal alsó sarkából jobbra lefelé lehalad a képről, majd jobb oldalon egy ívvel felbukkan, ebbe csatlakozik bele  a piros elkerülő út alsó csomópontja. (majd egyesül az M4-el)

Azt látom, hogy a sárga ponntal jelölt résztől jobbra a régi 4-es nyomvonala és az M4 szétválik, ahogy írtam is a korábbi bejegyzésemben. (benzinkút+Penny)

Előzmény: dimelo (56193)
dimelo Creative Commons License 2023.02.18 0 1 56194

Ehh az ujjam:)

 

helyesen

4206.út

dimelo Creative Commons License 2023.02.18 0 1 56193

Hátha többet lehet látni:)

A nyomvonaltól mindkét oldalon párhuzamosan húzódik a zajvédelmi határ.

A Karcag elkerülőn (piros) azért van két csomópont, mert láthatóan eléggé kerülni kellene az eredeti nyomvonalhoz.

Sárga pontnál a 426.úti pihenőből megoldott felhajtó látható.

Előzmény: Landsmann_ (56192)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.02.12 0 0 56192

A Google térkép műholdas nézetét jobban megnézve, ahol a 4-es a 4206-os útkereszteződés előtt balra ível, a nyomvonal ott válik ketté és az M4 meg jobbra ível. Így közre fogja a régi 4-es és az M4 a MOL benzinkutat a Penny raktárbázissal együtt. 

Előzmény: ÁsítóSárkány (56190)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.02.12 0 0 56191

Ott meg a téglagyári tavak vannak útban. 

Előzmény: ÁsítóSárkány (56190)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.02.12 0 0 56190

Hegyesbor nyilvános fenntartási tervéből az sejthető, hogy a Natura 2000 terület 4-es út és vasút közötti ficakjában lévő tavak konkrét élőhely védett fajoknak...

Emiatt kiváncsi leszek a környezetvédelmi engedélyezési eljárás dokumentumaira -- bár az akkumulátorgyárakkal kapcsolatos rendelet nem sok jót ígér a környezetvédelemnek, és ha erős a politikai akarat, alighanem beletojnak :-/

 

(Megjegyzem: ha már Karcaghoz közel akarják vinni, inkább a vasút túloldalán kellene vezetni a Kisújszállási úti temető vonaláig, majd át a vasúton...)

Előzmény: RadiX (56188)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.02.12 0 0 56189

A térkép nem elég részletgazdag ennek az eldöntéséhez. Minden esetre, ha külön nyomvonal, akkor Nem értem a létjogosultságát a feljahtónak. Ugyanis a régi 4-esen keletre és nyugatra is pár km-el odébb van fel-lehajtási lehetőség. A 160 km és Kisújszállás kelet csomópont között jól látszik, hogy új nyomvonalon megy, a 4-estől kb 2 km-re. Nem hinném, hogy egy meglévő út mellé 1-200 méterrel párhuzamosan új autóutat építenének. A korábbi helyeken is a régi nyomvonalat bővítették. 

A 4206 és 4-es kereszteződésétől közvetlenül jobbra van egy benzinkút. Attól délre a 4206-ból a 4-es kereszteződésétől visszafelé kelet felé van egy út, ami a Penny bázisához vezet. Itt igen éles kanyart kellene venni déli irányba ha a régi nyomvonalon vezetne az új út. Ha meg külön nyomvonal, annak már látszódnia kellene a térképen, hogy az út a benzinkutat, a Penny bázist és a hozzá vezető utat elkerülje délről. Részletesebb térképen minden bizonnyal kiderülne hol is megy majd pontosan az út. 

Előzmény: RadiX (56188)
RadiX Creative Commons License 2023.02.12 0 0 56188

Szerintem a jelenlegi 4-es nyomvonala mellett lesz, a főút is megmarad ott ahol van.

Előzmény: Landsmann_ (56186)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.02.12 0 0 56187

A Berettyóújfalu nyugati elkerülőről van valami konkrét döntés?

Előzmény: dimelo (56185)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!