Kezd olyan érzésem lenni ,mint egy látványpékségben! előtted sülnek a kiflik,és kalácsok és el lehet dönteni,hogy melyik eladó szolgáljon ki. lehet ,hogy sarkított a dolog de a lényege ez. Persze ameddig lehet válogatni a műhelyek között addig nincs baj,de sztem kevesen tolerálják az ügyfél toporgását,arról nem is beszélve,hogy sok műhely eleve nem rendelkezik ügyfélváróval!
Azt el tudnád árulni hogy milyen szempontok alapján alakul ki/ nem alakul ki a szakmai bizalmad? Annak tükrében lenne ez érdekes, hogy lila gözöd nincs arról amit meg szeretnél figyelni.
Ott állsz a sarokban, a szaki bekapcsolja a csiszológépet, ha vetett keresztet elötte akkor szimpi, ha nem, akkor tré. Vagy mégis mit szeretnél figyelni?
Minden mühely munkaterületnek számít, ahol az üzembiztonságért az ott dolgozók felelnek. Nem csoda hogy nem szeretik ha a hátuk mögött ott ólálkodik valaki.
Azt nem egészen értem hogy aki nem is konyít a fényezéshez milyen szempontok alapján szeretné "felügyelni" a munkafolyamatokat.
Igen ebben is van igazság,de mióta rájöttek az emberek,hogy milyen haszon van az alkatrészeken,azóta saját maguk rendelik meg azokat. Hiába mondom,hogy amikor kiszerelem akkor pontosan megnézem milyen kell hozzá,és megrendelem azt mondja a tulaj,hogy majd ő megveszi.
Amúgy ez a hozott alkatrész dolog is érdekes... Most nem konkréten a arác sztorijához hozzászólva de én sem engdem.
Régebben mikor nem volt annyi lakatosmelóm elvállaltam kuplungozásokat, kisebb szereléseket. Volt mikor az ügyfél ragaszkodott hozzá hogy ő hozza az alkatrészt mert volt az ismerősének a keresztapjának a kertészének a fodrászának van kedvezménye. Utánna kérdeztem hogy melyik szett lesz a jó de mondták hogy alvázszám szerint is három fajtát hoz hozzá a gép. :)
Mondtam neki de erősködött hogy ő hozza... Naná hogy nem jót hozott, mindent lebont, szétszed a kocsi lóg az emelő a tulaj meg dolgozik. :)
Na ekkor fogadtam meg hogy soha de soha többé így nem csinálok semmit. Kevesen értik meg hogy ha én intézem a dolgot akkor alapból kirendelem mind a hármat és nincs csúszás, nincs felesleges várakozás.
A másik a kedvezmény kérdése. Azt a szerelő kapja mert így köszönik meg a hűségét! Bizonyos forgalom után lehet feljebb lépegetni a százalékokkal. Az a javítóé és nem az ügyfélé! Nyílván van olyan szituáció mikor az ember emberi segítségből odaadja a kedvezményét egy kimondottan rászorulónak de alapból az neki jár. A legjobb hasonlat: egyik ügyfél magyarázott (egy nem rászoruló) hogy milyen g..ik vagyunk hogy benyeljük a kedvezményt pedig ő a munkadíjat kifizeti. Láttam a kocsiban mindenféle teszkó meg ósan meg szmárt kártyát és csuklóból mondtam neki hogy jó de akkor azokat meg adja már nekem! Kúrvára nem értette de a lényeg hogy a hüségéért azt ő kapja én az enyémért ezt. Ő sem adja nekem a drága pontjait én meg majd eldöntöm hogy kinek segítek.
Ha ilyen feltételekkel bekopog úgy kihajtják a műhelyből ,mint a csordát a legelőre,és szerintem ezt Te is tudod. Próbálni meg lehet,de nem sok esélyt látok rá,bár ne legyen igazam talán sikerül.
Megértem amit írsz,de azt ,hogy Te ott legyél amíg csinálják, abban már nem vagyok olyan biztos,hogy találni fogsz olyan mestert, egy sem szereti,ha a gazda ott téblábol körülötte.
Senki érzékenységét nem megbántva a legnagyobb tisztelet hangján jegyzem meg,hogy a kézműves szakképzés és oktatás mint olyan a 90-es évek elején véget ért!!! Elfogytak a tanárok, nem volt érdeklődő a szakmákra arról nem is beszélve,hogy az akkori gazdaság nem volt képes lépést tartani az aktuális technikai és technológiai rendszerek fejlődésével!!
Igen,itt én is elakadtam,hogy ott akar lenni a javításnál. Ezt szerintem sehol nem nézik jó szemmel,sok helyen még a műhelybe sem engedik be az embert, nem még,hogy nézelődni. Én amikor elmegyek a haveromhoz,és pont javít, addig leáll a munkával amíg ott vagyok,hogy ne lássam mit csinál.
Nem tudom,de nagyot fordult a világ 🌍 és lehet hogy nem vagyok képes felvenni ezt az iramot, de nekem fenntartásaim lennének,vannak azzal kapcsolatban ha már egy munkával megbízok (és itt a hangsúly a megbízok szavunkon van,) egy műhelyt akkor adassék meg neki a lehetőség, hogy bizonyítson. Szerintem nem kell bábáskodni az elvégzett munka felett. Ha nem szakember a megrendelő úgysem tud érdemben állást foglalni. Maximum szubjektív véleménye lehet A hozott anyagból készült munkák mindig problémásak. Ez nem fogászat, hogy az alapanyagot a számban hozom és ebből kell dolgozni kihozni a legtöbbet és legjobbat! Egy nagyobb javításnál ami több napig is eltart érdekes lehet a megrendelő folyamatos jelenléte.
Én a helyedben megspórolnám a "szaki" munkadíját. Inkább a hogyan-t kérdezd itt, tuti kapsz segítséget. mivel kezdd, mivel folytasd, mivel fejezd be. Te leszel a legboldogabb, hogy megoldottad magadnak. Tanultál egy csomó mindent.
Ha megfelelö anyagokat vettél, meg lehet csinálni jó minöségben amit szeretnél. Egy db spoiler meg egy tankajtó egy 15 éves Swiften pont nem az a kategória amire sokat kell költeni.
Annyi a lényeg hogy a szín amit töltettél, hozzá legyen igazítva az autó valós szinéhez.
A lakk pedig legyen 2K-s lakk! Csak ez tudja megvédeni a bevonatot. Lehet sprayban kapni.
Ismét időről időre előkerül ez a kérdés! Hangsúlyozva és kizárólag a szakma védelme érdekében nyomatékosan ki kell jelenteni,hogy a spray festékek és lakkok NEM autófényezésre valók!!!!! Sem a kívánt színhatást sem pedig a fedőlakkozást nem lehet a szakmai elvárásoknak megfelelően elkészíteni. Mivel a spay-ba töltött lakkok 1komponensűek ezért egy csomó problémát okozhatnak és okoznak is. Az esztétikai szempontokról nem is beszélve! Nem azért "drágább" egy szakműhelyben készült fényezés,mert ebből írtózatosan meggazdagodik a fényező,hanem azért ,mert garanciát tud vállalni a munkájára és a felhasznált anyagokra is.Amúgy ha egyszer valaki veszi a fáradságot és összehasonlítja a spray és rendes fényezőanyagok fajlagos költségét rájön,hogy olcsóbb a rendes fényezőanyag ,mint a spray-ba töltött anyagok!!!
Hidd el,ha közelebb lennénk egymáshoz én szívesen megcsinálnám. Sajnos a "piti" munkákkal nem akarnak foglalkozni sehol,mert nincs benne pénz,ennek már többször is szem, és fültanúja voltam.