Keresés

Részletes keresés

joevagyok68 Creative Commons License 2013.03.22 0 0 50165

Most akkor az egész fűtésrendszert (radiátorokat) újra akarod csövezni/csöveztetni ?

Előzmény: kingoftailor (50164)
kingoftailor Creative Commons License 2013.03.22 0 0 50164

Pufferral kapcsolatban.

Szerelő azt mondta, hogy a pufferhez jobb lenne vékony csöves radiátorbekötés.

Korábban dilemmáztam már ezen én is, főleg mert a vastag előremenő csövezésem a szigetelt gipszkarton álmennyezet fölé került. Persze raktam rá csőhéjat, de biztos okoz hőveszteséget.

 

A fő visszataró nyilván az anyagi oldala. Az a baj, hogy a ház hosszú. A legtávolabbi radiátor kb 27 méterre van.

 

Arra lennék kíváncsi, hogy akinek hasonló adottságú (hosszú ház) a rendszere annak milyen vastagságú csövezése van.

 

joevagyok68 Creative Commons License 2013.03.22 0 0 50163

"Debrecen, 0C, +-5C, néha éjszaka -10C."

Március 15 óta volt nálatok -10 IS ? 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (50160)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.22 0 0 50162

Még a régi kazánnál néztem széntüzelőt, csak a zsákos orosz tetszett, az ára az nem.

Végül a szén kilőve némi környezettudat és a kevésbé tiszta tárolás miatt.

Előzmény: 42tibcsi (50159)
42tibcsi Creative Commons License 2013.03.22 0 0 50161

Újabban a hozzá értök szerint a pufferba épített inox a jó, részben azért mert nem pang benne a víz és a baktériumok nem tudnak el szaporodni (60°nál is) mint pl: nálam a 300L ben, bár kitudja. A hő érzékelők az nem mindegy hol van, a solarnak mivel alul van a höcsi. ezért alul van az érzékelő. Ráfűtésnél pedig a felinél.  (ha alul lenne soha nem kapcsolna ki)

 

Előzmény: sur5al (50158)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.22 0 0 50160

107 m2 a fűtött terület, ikerház, bruttó 150 m2 a külső méreteket alapul véve, egyszintes. Éjjel-nappal csak az opop fűtött, nyilván a fojtott üzemmódnak maradtak hatékonysági tartalékai. Debrecen, 0C, +-5C, néha éjszaka -10C.

A puffer vs kiépítés ktségei, vagy puffer vs opop tuning még képlékeny állapotú, mindig fejlesztődik a rendszer.

Előzmény: joevagyok68 (50156)
42tibcsi Creative Commons License 2013.03.22 0 0 50159

 

Nálam is 5cm a szigetelés és 30cm gázbeton, 140nm + 50nm műhely. Átlag hőm. 21,5C°. 80q (8erdei kaloda) és még van 3X 1m3 (1X1X1). Vajon a -2°számit csak v. el kéne neked is egy puffer, hogy max on tud nyomatni az Opop-ot. Mert ha csak folytogatod és a hátsó viztáskákat ki kerülöd szerintem nem gazdaságos, nálam az Opop nál ha fullon ment (alul nyitva a hamuzó ajtó) akkor érte el a kilépőnél a 200-210°ot a fűst. A vejem szerint kevesebb fa fogyott mint a Lignoval, csak óránként kellet etetni.

 

Nagy hidegben 06 órától éjjel 01 óráig, és csak 500L puffer volt akkor még csak és fával 14kW ot adott le a kazán. Szénnel probáltad már? Állitolag arra tervezték úgy adja le a tied is a 24kW ot akár az én régim a 18-at. A régi Cseh brikett nagyon jó vólt (3800Ft/q) a Cseh dió már nem jött be, de ha esetleg kevered a Lengyel dióval talán jó, csak Lengyel diót nem javaslom mert nem lemezkazánnak való iszonyatos energia van benne.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (50154)
sur5al Creative Commons License 2013.03.22 0 0 50158

Az érzékelő vagy a csőkígyó? Érzékelőről volt szó. Alul van egy másik a szolárnak? Végül is, logikus ha ott is van egy hőcsi. Ha van. Asszem itt szimpláról van szó. Ezért első körben a régi bojler tipusra gondoltam (ez volt a konkrét példában a konkrét rajzon), hogy vagy az lesz átalakítva (én ezt tenném, mert kaptam egy 200-ast ajándékba) vagy egy eleve 1db belső hőcserélőt tartalmazó tartály lesz, ami a kép alapján megint csak úgy áll, hogy az érzékelője alul van (nekem úgy fest). Innen indultunk.

 

Ahogy írtam is már, szerintem nincs tökéletes megoldás ezen a fronton, csak jók, a maguk előnyeivel és hátrányaival. Kinek mi fontosabb. Az előzőekben vázolt vad megoldásom (kazánból és pufferból is tölthető HMV) nem is annyira vad, mert a kazán oldalt lezáró szelep nyitását össze lehet kötni a kazán oldali keringető vezérlésével, az nyitná. Ha valaki villany nélküli megoldásban (gravitációsan) is akar (és elvileg tud is) puffert tölteni, akkor viszont a szelep mellé be kell tenni egy elkerülő csapos ágat, mint a kazánvédő megkerülésére alul. A bojlernek persze kell saját keringető és sajnos a fűtőspiráljának visszatérője abban az esetben, amikor a kazán nem megy és a pufferből tölt, akkor a pufi aljába megy vissza, ami széttúrja a rétegződést...

 

Valahogy úgy érzem, hogy erre a problémára (kazánnal vagy pufferrel csináljunk-e a HMV-t) a kombi puffer a legjobb. Ill. egy olyan, aminél pl. a felső részbe be van tekerve 20+ méternyi Inox cső és azon átfolyva kapja egy normál bojler vagy a cirkó a tápot (az csinálná a finom beállítást igény szerint). Kardos75-nél nem valami ilyesmi van?

 

Egy nagy kombiba alulra mehet még a szolár (nem kell Inox neki), a víztér maga meg lehet közös a kazánnal és a radiátorokkal. Esetleg a fűtés kivét szintén egy csőkígyó és csak a puffer-kazán víztér közös ha nem akarjuk a padlófűtést a kazántestből koszolni. Persze tudom, van szűrő, meg a padlófűtést egyébként is le lehet választani egy külső hőcserélővel...

 

Vagy mindenkinek egy csőkígyó?:DDD Kazán, HMV, szolár, radiátor/padló. Ennél talán nem lehet jobban bonyolítani:D

Előzmény: 42tibcsi (50151)
Zoli7806 Creative Commons License 2013.03.22 0 0 50157

Sziasztok!

Most olvastam tegnap elég nagy hangsúlyt fektetetek a tüzifa beszerzésre, h melyik éri meg jobban. Engem is érdekelne mivel még újnak számítok fával való fütésben. Mennyiségileg érdekelne pl: ha az erdészettől veszek 1m tölgyfát ami(1x1x1,7) faátmérőre azt mondták az erdészeten 5-30cm között vannak, ha azt felkuglizom(33cm hosszra) és felhasogatom az mennyi lenne 1x1x1 méteres kalodába rakva?

joevagyok68 Creative Commons License 2013.03.22 0 0 50156

"107 m2"

Ez egy szint...több szint...tetőtér egy része?

"17 normál m3 fa ment el március 15-ig, +azóta megy a rádius 25 gázkazán, átlag 14 m3 gáz/nap,"

Március 15-ig gáz nem is fogyott a fa mellé ?

És március 15 óta 14m3-ek elmennek naponta ??  Mert brutál soknak tűnik...

Mekkora minimum hőmérsékletek voltak nálatok azóta ?

Hol is lakol kishazánkban?  :-)

 

 

Előzmény: Törölt nick (50154)
42tibcsi Creative Commons License 2013.03.22 0 0 50155

 

Kétségtelen kazán és kazánközt van különbség. Joe Atmosa az fára van kihegyezve, nem véletlen van fabrikettes Atmos nyilván más eredmény lenne vele. A fa nagy lánggal ég a keményfa brikett meg csak szinte izzik, tehát más az égési tulajdonságuk, egy vegyes lemezkazán nyilván nem érzékeny annyira mint egy fagázos. Én sem vagyok brikett párti, akkor 4500Ft/q vólt, (most nem tudom) még mindig jobb mint a vizes fa. A gázhoz képest meg éri e majd ő eldönti. Kiváncsiságból majd 1X ki probálom a B-steel nél, itt nincs kerámia meg beton, azonnal tud hasznosulni a rövid láng.

 

 

Előzmény: pajaci (50145)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.22 0 0 50154

107 m2 5-7 cm szigetelés, új termoüveges ablakok, padlás még nem teljesen leszigetelve.

17 normál m3 fa ment el március 15-ig, +azóta megy a rádius 25 gázkazán, átlag 14 m3 gáz/nap, nyilván napjainkban emelkedni fog. Eddig 244 eFt a fűtésszámla. Létezik brikett 35 Ft/kg árban, de már kitakarítottam az opop-ot az újabb tuningra. A szokásos nappali helyiség hőfok 23,5 C, ehhez kell azért fűteni, ennyit igényel a csapat.

Előzmény: bnorci71 (50147)
coccy Creative Commons License 2013.03.22 0 0 50153

Viszonylag régi konstrukció

legtöbb vegyes kazán ebből fejlődött ki, tovább (nem a fagáz)

 

szerintem a csöves hőcserélővel nagyobb felületet, hatásfokot lehet elérni (lásd fagáz kazán)

Előzmény: Amperszag (50152)
Amperszag Creative Commons License 2013.03.21 0 0 50152

Még a 40 kW-os is. Miért nem profi a Totya kazán? Illetve akkor melyik a profi és mitől? A faelgáz egy külön kategória, azokat kezeljük külön.

Előzmény: Törölt nick (50149)
42tibcsi Creative Commons License 2013.03.21 0 0 50151

 

A HMV tárolókban azért van felül mert alul van a solárnak.

 

Tehát ha nincs solár jobb ha alul van, mert így az egészet feltudod melegíteni, ha viszont felül van a tartály felső részét jó esetben a felét tudod felmelegíteni. Tehát a méreteknél ezt is figyelembe kell veni. Magyarán egy 300L es HMV tartályból (mint nálam) télen csak 150L el lehet számítani mivel felül van a pufferból jövő hőcserélő. Ez 5 főnek zuhanyozásra elég.

 

 

 

Előzmény: sur5al (50144)
beze_s Creative Commons License 2013.03.21 0 0 50150

Úgy gondoltam, hogy a 200L-es villanybojlert alakítom át (amúgy átfolyós gázos vízmelegítőnk van, kombi kazán) úgy, hogy a vegyes kazánkörről fűtöm télen a hőcserélővel, nyáron pedig egy másik, a tartályba rakott hőcserélőn keresztül egy napkollektorral. Nem ilyen csillivilli napkollektorral, saját gyártmány lesz, horganyzott lemez+puha rézcső, egyik ismerős kreált már ilyet, határozottan jól működik, nyáron 50 fokos vizet produkál átlagban. Azt nem tudom még hogy a kijövő melegvizet engedjem át a kombi vízmelegítő körén, gondolom az nem melegít rajta, ha meg van a megfelelő hőfok? Vagy nem méri a hőmérsékletet?

Előzmény: joevagyok68 (50117)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.21 0 0 50149

no most itt a jót inkább a teljesítményre értettem,   mert egy 30 kw totya kazán azért kijön ennyiből  .

ha azt vesszük már azért az sem házi barkács szigeteletlen, ha nem is profi ,de jól használható kategória .

 

Előzmény: bnorci71 (50148)
bnorci71 Creative Commons License 2013.03.21 0 0 50148

no most egy igazán jó vegyes is 200 körül, ez pontosan 110 volt drágább ennyit sztem megér a modernizáció

 

melyik kazánt tartod jónak ennyiért?

amiket én jónak találok azok 300e felett vannak 30KW kategóriába, de van amelyik a 450 közelébe van -Defro-

Előzmény: Törölt nick (50099)
bnorci71 Creative Commons License 2013.03.21 0 0 50147

hány m2 fűtesz és milyen kazánnal

 

gondollom ha ennyi elment nincs szigetelés, ablak milyen

 

nekem ha időjárás is úgy akarja

28+12q orosz barna 4q orosz feketeszén ~5,5-6m3 tölgy ment el 

ja meg vagy 200-250m3 gáz

ez olyan 350eHuf

ha csak a forintot számolom át fára akkor olyan 15m3 kell majd jövő télre

160m2 tetőteres beépítés nincs szigetelés müa ablak házi lemez kazán

Előzmény: Törölt nick (50134)
bnorci71 Creative Commons License 2013.03.21 0 0 50146

na ezt nem értem meg én soha :S

Itt a Bükk köpésre a Zemplén 100Km, de mégis itt a legdrágább a fa szinte az országba :(((

 

vagy itt kereslet van és ezért?

Előzmény: Törölt nick (50133)
pajaci Creative Commons License 2013.03.21 0 0 50145

Joe-nak és Blue-nak is drágábbra jött ki az összes brikett, még a régifajta gázkazánhoz hasonlítva is.

Drikett és brikett között is van különbség.

Majd ki okoskodja végül is, hogy melyik a jobb neki.

Előzmény: 42tibcsi (50141)
sur5al Creative Commons License 2013.03.21 0 0 50144

Bocsánat, ez is attól függ. Szóval a bojlerben általában alul van, a HMV indirekt tárolókban meg fenn. Persze ez így logikus, mert egymáshoz képest 180 fokban el vannak forgatva.:D Bár mittomén. A bojler ezek szerint melegebbet, az indirekt hidegebbet csinál összességében ha mindkettő 60 fokra van állítva, nem? Mindegy is. Mindkettőnknek igaza van valahol. A képen amúgy bojler volt:D

Előzmény: joevagyok68 (50124)
bnorci71 Creative Commons License 2013.03.21 0 0 50143

bocsánat hülyeséget számoltam kihagytam a kötésbe rakást :(

és nem emlékszem a kötésnél mennyivel kevesebb van benne, de talán -20% a saranghoz képest erdeim3-nél

Előzmény: bnorci71 (50142)
bnorci71 Creative Commons License 2013.03.21 0 0 50142

az 25e/em3 vagy nettóm3-re jön ki

Előzmény: 42tibcsi (50082)
42tibcsi Creative Commons License 2013.03.21 0 0 50141

 

Ha a táblázatott nézed én a Ligno adataihoz kalkuláltam. Abban is biztos vagyok az Opop kazán még hatékonyabb a hátrányaival egyűt (nagy huzat igény, kis rakodótér) ezt gyakorlatból is mondhatom, nekem a 18-as volt. Ez köszönhető az átlag feletti hosszú fűst járatának. Az tény nem tudjuk milyen gázkazánja van, de ha az átlag Fég C sorozat azok új korukban 86% osak voltak ha ez van még inkább megéri a fabrikett. (mivel most nehéz száraz fát venni).

 

 

Előzmény: pajaci (50138)
pajaci Creative Commons License 2013.03.21 0 0 50139

Akkora házra, már nem is olyan soknak tűnik. Sőt!

Előzmény: lala1961 (50137)
pajaci Creative Commons License 2013.03.21 0 0 50138

Szerinted. És a táblázat szerint?

 

Előzmény: 42tibcsi (50135)
lala1961 Creative Commons License 2013.03.21 0 0 50137

170m2 fütök a nyílászárok szerintem megfelelőek(VELUX, termoplánüveges ablakok) csak nincs szigetelve amire egyenlőre nem is tellik.A 14m3 fa szerintem is sok,de szerintem hosszú tél volt relatíve alacsony hömérséklettel.Most már van 10 em3 fám ,de február végi vágás,igy a mai naptól duruzsol az olcsó gáz.

Előzmény: pajaci (50078)
WendelkeS Creative Commons License 2013.03.21 0 0 50136

"Hali !

 

"45-47 C fokosra"

 

Azzal már nehezen lehet 50 fokos HMV-t csinálni hiába van belőle 1000 liter.

Ha mindennap begyújtunk akor semmi gond."

 

Ez a puffer alja, felette mindig melegebb:) Egyébként nálam addig tud menni az indirekt fűtése, amig a pufferközép 60 C fok feletti, ekkor a teteje még 80 C fok körüli. Egyébként én az indirektet 60 C fokig fűtöm.De az valóban igaz, hogy napi fűtésnél semmi probléma.

 

 

Előzmény: trakisbandi (50128)
42tibcsi Creative Commons License 2013.03.21 0 0 50135

 

Szerintem még mindig jobban jársz ha fa brikettel fűtesz mint gázzal.

 

Az Opop kazán gazdaságos csak az a baja, hogy gyakran kell etetni. 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (50134)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!