Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tomi2107 Creative Commons License 2016.12.01 0 0 30564

javítok a felét letéptem én is mert idegbajt kaptam a zörgéstöl  :D

Előzmény: stegere (30562)
stegere Creative Commons License 2016.12.01 0 0 30563

Én nem nyúltam hozzá...mégis önálósitotta magát :) Nekem is az tünt fel h alapjáraton cicereg.... holnap megoldom ....kössz...

Előzmény: monobombola (30561)
stegere Creative Commons License 2016.12.01 0 0 30562

Kösszi...akkor letépem....

Előzmény: tomi2107 (30560)
monobombola Creative Commons License 2016.12.01 0 0 30561

Nekem még zörög. Már vagy három éve. Igaz csak egy csavart szakított bele kedves szerelő és ezért csak lámpánál, alapjárat közelében.  

Előzmény: tomi2107 (30560)
tomi2107 Creative Commons License 2016.12.01 0 0 30560

Igy van katalizátor hővédö lemez én már rég elhagytam :D ugy járok vele nem lesz baja

Előzmény: stegere (30559)
stegere Creative Commons License 2016.12.01 0 0 30559

Sziasztok.

 

Nem pontosan mi a neve,de az enyémen ez elkorrodálódott --kipufogó leömlő hővédő ami 2 darabból áll---le is vált  ezért zörög...

Alul a sárga és a zöld....

 

El lehet-e távolitani vagy fontos rész ??

Csillagnyee Creative Commons License 2016.11.29 0 0 30558

Szerettem volna viszonylag gyárira meghagyni az autót, így a kapcsoló környékét is.
Gyári Suzuki kapcsolót vettem (elvileg) és hozzá kapható valamilyen kisipari foglalatot, ami kb megegyezik az eredetivel. Ha valamiért mégis ki lenne véve a kapcsoló, az sem jó, ha utána fogalmunk sincsen, hogy melyik vezeték hova is ment?.. Persze a színek.. Így egyszerűbb :)

Látszik a megégett régi darabon, hogy milyen könnyen kilazulnak az érintkezők, nem szerettem volna minden út után ellenőrizni az újat, hogy nem-e éppen most kezdett el vajon melegedni?..
Így a kapcsoló tehermentesítésére vettem végül egy 500ft-os relét, ami 30A-t elbír. 
A saruk nem csak krimpelve lettek, hanem be is lettek forrasztva.
A sima forrasztás nem jó, egy esetleges melegedés hatására elengedhet, emellett a kemény mínuszokban az ónpestis sem a barátja. A sarukra duplán került a zsugorcső. Lehet kapni eleve szigeltet, de azt nem lehet forrasztani és a műanyagburkolat sem nyúlik túl eléggé, hogy fedje a relé lábát teljesen.

A megégett vezetékekből le kellett vágni 30-50mm-es darabokat sajnos, törtek és korrodáltak is voltak.

A toldások sima érvéghüvellyel történtek, krimpeléssel és utána forrasztással, dupla zsugorcsövezéssel. A kép még szerelés közben készült, hátul piros sarukkal lóg a relé.
A kapcsoló a testet kapcsolja a fényszóróknak, így ezt kell majd a relének is kapcsolnia. A relé érintkezőinek közös pontjára (COM) került a test(fekete), az alapesetben nyitott pontra(NO) pedig a fényszórótól jövő vezeték(pirosas).
A relé meghúzótekercsének egyik kivezetése(A1) a kapcsolóvilágítás sárga vezetékével van közösítve, (így amint gyújtásra kerül a motor, már lehet is fényszórót kapcsolni, amint leállítom, rögtön parkolófényre vált, mivel ekkor elenged a tekercs és gyakorlatilag az eredmény, mintha visszakapcsoltam volna a kapcsolót parkolófényre).

A meghúzótekercs másik kivezetése(A2) pedig a kapcsoló 6-os, kiolvadni szerető lábára lett kötve, amivel a test lesz kapcsolva a tekercsnek.

Szépen működik, remélem sokáig így is fog. 

RetteNETes Lalyos Creative Commons License 2016.11.29 0 0 30557

Egy kis magyarázat:

 

10. Megszületett a döntés...

9. lementésre került a képtár

8. lementésre kerültek a letöltések és egyúttal kialakításra került a felhőalapú tárterület Ratio javaslata alapján.

 

Folyt. köv. ....  :-)

Előzmény: Wagonadmin_ (30554)
Landsmann_ Creative Commons License 2016.11.29 0 0 30556

Én is, de mit is? :)

Előzmény: ugyörgy (30555)
ugyörgy Creative Commons License 2016.11.29 0 0 30555

alig várom :)

Előzmény: Wagonadmin_ (30554)
Wagonadmin_ Creative Commons License 2016.11.29 0 0 30554

8

Csillagnyee Creative Commons License 2016.11.28 0 0 30553

Kaptam egy szerelési leírást, ebben szépen benne is vannak a rajzok :)

Előzmény: Csillagnyee (30552)
Csillagnyee Creative Commons License 2016.11.28 0 0 30552

Előjött nálam is a kapcsoló-probléma, pont, ahogyan itt leírtátok :)

Vettem is egy gyári Suzuki kapcsolót, sarukat is, de biztosan az is erre a sorsra fog jutni, ahogyan nézegettem, ezért vettem egy 40A-es füles tokozású relét.

Egy világítás kapcsolási rajza volna esetleg valakinek? Csupán a bekötési lehetőségek miatt

bt74 Creative Commons License 2016.11.27 0 0 30551

Nagyonnnnagy KÖSZI!

 

 

Előzmény: Landsmann_ (30550)
Landsmann_ Creative Commons License 2016.11.27 0 0 30550

A fűtőventilátoros kapcsolás a benzinesre vonatkozik. 

 

 

 

Előzmény: bt74 (30549)
bt74 Creative Commons License 2016.11.27 0 0 30549

Egyre jobban tetszik ez a kocsi, de van még pár kérdésem.

Az egyik ami eléggé bosszant, hogy a belső világítást nem lehel KIkapcsolni. Én vagyok csak béna vagy ebben nem lehet kikapcsolni gyárilag? 

Esetleg tud valaki kapcsolási rajzot a belső világításról és a fűtőventiről? 

 

ugyörgy Creative Commons License 2016.11.26 0 0 30548

Ez is megoldás lehet, hogy műa. foglalat nélkül külön-külön csatlakozókat teszünk rá. A foglalt nincs igazán rögzítve és ha nem teljesen dugjuk bele a kapcsolót, valóban gyenge a kontakt.

Előzmény: bt74 (30542)
ugyörgy Creative Commons License 2016.11.26 0 0 30547

Igen, már néztem, olvastam. Az eredeti kibírt 12 évet, sőt a régebbi zöldben (amit most adtam el) még mindig a gyári van tökéletes állapotban és már a 16-ik évében.

Igazán kíváncsi lennék egy opel csatlakozóra, csak itt a környéken nincs bontó :(((((

Előzmény: Landsmann_ (30546)
Landsmann_ Creative Commons License 2016.11.26 0 0 30546

Érdemes a kommenteket is elolvasni. Többen is arra a jkövetkeztetésre jutottak, hogy a villás hüvely a ygenge.

 

bt74 Creative Commons License 2016.11.26 0 0 30545

Igen, bennem is felmerült, hogy vajon a kapcsoló érintkezőnél van a gyenge kontakt vagy a sarus részen. De így utólag belegondolva, valószínű a csúszósarunál volt előbb a gyenge érintkezés, mert a vezeték kb 2 centire vissza volt égve.

Elég sz...r konstrukció. 

 

Előzmény: ugyörgy (30541)
Landsmann_ Creative Commons License 2016.11.26 0 0 30544

Nekem is lötyög a kapcsolónak az az egy érintkezője ami olvadni szokott. 6 éve cseréltem le azt a villás hüvelyt, már akkor is mozgott a kapcsoló érintkezője. Azóta is ugyanaz a kapcsoló van benne, nem romlott tovább az állapota. Tökéletesen működik. DE az új eredeti azért ott van a sarogjában, ha mégis megadná magát, akár az út szélén is cserélni tudom. :)

Előzmény: bt74 (30542)
Landsmann_ Creative Commons License 2016.11.26 0 0 30543

Arra alapozom az elméletemet, hogy ugyanez a kapcsoló az Opelekben sosem megy tönkre. Az Agilában sem. Csak a Suzukikban. Én szétszedtem azt az aljzatot annak idején. DE olyan hitvány volt a mechanikai és elektromos érintkezése, hogy csodálom a kapcsoló annyit is bír mint amennyit. 

Előzmény: ugyörgy (30541)
bt74 Creative Commons License 2016.11.26 0 0 30542

Köszi.

Délelőtt belebonyolódtam. Ahogy írtad, a kapcsoló foglalata volt a ludas, az a villás hüvely. A kapcsolót is szétszedtem, elég jók még az érintkezői. Az egyik, ami megolvadt kicsit lötyögött, de pákával megolvasztottam mellette a műanyagot és elég fixen áll(még egyenlőre :) )

A gyenge csatit meg egy az egyben levágtam és egyenként forrasztottam rá jó minőségű csúszósarukat kb 25 centis vezetékekkel. Egyenlőre szorul rajta, mint állat. Most talán a mozgott érintkező miatt lehet újra probléma vele, de akkor kap egy új kapcsolót új csúszósaruval és szerintem akkor tuti fain lesz. (remélem)

 

Előzmény: Landsmann_ (30540)
ugyörgy Creative Commons License 2016.11.26 0 0 30541

Én ma cseréltem ki a kapcsolót egy utángyártottra. Ennek már teljesen más a belseje, szerintem jobban fogja bírni. Ezt azért írtam ,mert nem vagyok meggyőződve a Landsmann kollega által írt  érintkező hibaokról teljes mértékben. Amúgy szerintem is egy érintkező a ludas, de a kapcsolón belül, amit pár napja kifejtettem. Most használjuk az utángyártottat, és majd kiderül, hogy meddig bírja.

Előzmény: bt74 (30539)
Landsmann_ Creative Commons License 2016.11.26 0 0 30540

Régebben az utángyártott kapcsolókban a visszajelző izzót rossz helyre forrasztották. Ennek az volt a következménye, hogy a kikapcsolt világításnál, leállított motorral az izzó világított és pár nap alatt lemerítette az akkut. Át lehet forrasztani az izzót a rendes helyére, de ahhoz szét kell szedni. Nem tudom most is így gyártják-e még. Túl nagy árkülönbség egyébként nem volt az utűángyártott és az eredeti között. Viszont a kapcsoló, mindegy milyet veszel, ugyanígy szét fog égni, ha az aljaztnál a villás hüvelyt nem cseréled ki egy erősebbre. Ez a ygenge pont, ez melegszik túl és megolvad minden. A kapcsoló cseréje csak tüneti kezelés egy ideig.

Előzmény: bt74 (30539)
bt74 Creative Commons License 2016.11.25 0 0 30539

Üdv mindenkinek!

Pár napja én is wagon R+ tulaj lettem. 2002-es.

Ma este szembesültem, hogy a világítás kapcsolóm baszaxik. Most olvasgatom, hogy tipushiba.

Az után gyártott kapcsolóról mik a tapasztalatok, érdemes azt venni bele? 

 

takacstamas Creative Commons License 2016.11.25 0 0 30538

Részleteznéd ha megkérlek? Főleg hogy hol, hogyan, mennyiért? :-)

Köszi

Előzmény: sakac (30537)
sakac Creative Commons License 2016.11.24 0 0 30537

Meg volt szintén ez a dificsapágy hiba nálam is....

Csere mindenképp.

 

Előzmény: takacstamas (30536)
takacstamas Creative Commons License 2016.11.24 0 0 30536

Üdv!

Szerelő szerint váltót kell cserélni a Wagonban, mert a dificsapágy tönkrement. Olyan hangja van, mint egy Ikarusnak régen :-)

Szerinte ez suzuki betegség.

Hallottatok már erről? A netet nézegetve több cég is foglalkozik váltófelújítással, valszeg lehet benne valami....

40000 Ft+ posta a váltó, meg 20000 a csere, az autó meg ér 400e-t. Esetleg vmi költségkímélőbb megoldás nem létezik?

GeriSoft07 Creative Commons License 2016.11.24 0 0 30535

klíma kapcsoló mágneses kuplung csúszik :) kikapcsolom, bekapcsolom, elhallgat.

Előzmény: giornalista (30534)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!