Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.02.20 0 0 195
Előzmény: Törölt nick (194)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.20 0 0 194

Köszönöm szépen! :)

 

a  kamat mértékét egyébként a törvények vagy a társasház határozza meg?

 

Köszönöm még egyszer!

Előzmény: Törölt nick (193)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.20 0 0 193

A késedelmet követően, fizetési felszólítás után már kamat követelhető a lejárt követelésre.

 

A törvény két lehetőséget biztosít: egyik a 3 hónapnyi közös költség elmeradással rendelkező tulajdonostárs ingatlanára jelzálog jegyezhető be, és ez ismételhető.

A másik pedig a fizetési meghagyás a tartozás megfizetése érdekében.

Előzmény: Törölt nick (192)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.19 0 0 192

 

Meg tudja valaki mondani, hogy ki vethet e a társasház kamatokat a jelentős mennyiségű tartozásokra?

 

Mondjuk házirendben rögzített mértékben?

 

Mit lehet még tenni ez ügyben? Hogyan lehet fizetésre késztetni azokat akik visszaélnek a törvények toleranciájával?

szaunas Creative Commons License 2010.11.24 0 0 190

A dőlt betűvel szedett dolgok valósak, s ez alapján lehet bírósághoz fordulni.

 

És azt elárulnátok, hogy a bíróság milyen jogszabályok alapján hozza meg a rendkívül igazságos és megfontolt jogállamszerű végzését?:)

Előzmény: Törölt nick (185)
szaunas Creative Commons License 2010.11.24 0 0 189

A nem "bűnös" állatbarátok - a kedvenceik érdekében egyszer lemehetnek gyalog is az emeletről!

 

Mint írtam - mi is állattartó-szerető emberek vagyunk, így ha figyelmesen végig olvasod a kiírásunkat, akkor jó előre figyelmeztettünk mindenkit. Az eredményesség érdekében egyszer kellett ezt a "fegyvert" bevetnünk.

 

Biztos hatásos volt - hatásosabb mint egy bírói itélet - mert azóta ilyen probléma nem merült fel!!!

Előzmény: icuspanda (186)
babelking Creative Commons License 2010.11.19 0 0 188

A 2010-es társasházi törvény még nem vásárolható meg írott formában? Csak a jogtárakban található meg?

babelking Creative Commons License 2010.11.19 0 0 187

Az új társasházi törvényben nem változott, hogy a közös képviselő a lakók 10%-nak kérésére 15 napon belül köteles összehívni a lakógyűlést? Ha nem hívja össze az adott időn belül, 8 nap mulva az szb összehívhatja?

 

icuspanda Creative Commons License 2010.11.15 0 0 186

Köszönöm a segitséget és az ötletet.

 

A paprika, bors biztos hatásos, mint irta,de ha ezt alkalmazzuk azzal a többi kutya ellen is támadást követünk el.

 

Ezt , hogy lehetet kivédeni?, .

Előzmény: szaunas (181)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.13 0 0 185

Tudomásom szerint nem vezették be az ügyészségi felügyeleti jogkört, alkotmányos aggályok miatt, pedig nem ártott volna. Igaz jó kis sóhivatal lenne ott.

 

A jegyzőkönyv kijavítást leht kérni, de ez se vezet sokra. Pontosan tudni kell miért oylan fontos ez a pontatlanság. Esetleg polgári epres úton lehet megpróbálni, ha megéri. 

 

Ha a közgyűlés határozata jogszabály vagy az alapító okirat, illetőleg a szervezeti-működési szabályzat rendelkezését sérti, vagy a kisebbség jogos érdekeinek lényeges sérelmével jár, bármely tulajdonostárs keresettel kérheti a bíróságtól a határozat érvénytelenségének megállapítását a határozat meghozatalától számított hatvan napon belül.

 

Ez a járható út, ha van ilyen határozat.

Előzmény: babelking (184)
babelking Creative Commons License 2010.11.13 0 0 184

Segítséget szeretnék kérni. A közgyűlésünk jegyzőkönyve nagyon nem egyezik az elhangzott dolgokkal. Az új törvényben így szerepel: A jegyzőkönyv tartalmazza a tárgyalt napirendek összefoglalását;

Mikor tudjuk a jegyzőkönyvet hatálytalanná tetetni? Ehhez jogász vagy az ügyészség kell?

Egy jegyzőkönyvnek nem kell az elhangzottakat tartalmaznia?

 

Kérem írjatok!

icuspanda Creative Commons License 2010.11.10 0 0 183

Köszönöm  a jó tanácsot és az ötletet, hogy mit tegyünk ha mégis leállitja a liftet a közösképviselő.

Előzmény: dr1juris (180)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.09 0 0 182

Igen, néha a jogászok kicsit túlbonyolítják a  dolgot, mert megy a vita, a kutyaszar meg ott marad.:)

Előzmény: szaunas (181)
szaunas Creative Commons License 2010.11.09 0 0 181

Kedves icuspanda!

 

Az alábbi - jogi megoldás is - tökéletes, csak költséges, és hosszan tartó...

 

Nálunk: 10 emelet, két lift, állandó kutya-szar és pisi a liftekben.

 

Nekünk is vannak állatkáink, így én mindent megértek, ha netán egy "baleset" becsúszik a liftbe... De hogy napi rendszerességgel?... Az a gazda felelőssége!!!

 

Nem vettünk fel állandó takarítót, nem csináltunk plusz költséget...

A probléma 3 éve megoldott!

 

A következő történt: immáron a sokadik nap sokadik ürülékét élvezve a liftekben, nekem is elborult az agyam: ezt nem lehet tovább bírni - a bűzt, a folyadékot stb...

 

Mivel nagyon állatbarát vagyok: Irtó nagy, színes betűkkel nyomtattam egy tace-pao-t:

 

" Tisztelet Tulajdonos Társ!

Tisztelettel kérem, hogy szeretett háziállatának szükségét időben rendezze, mert a lakótársak türelme elfogyott: ha Ön időben nem viszi "balesetmentesen" a kedvencét az erre kijelölt helyre, akkor kénytelenek vagyunk a kedvence ellen merényletet elkövetni...

3 nap próbaidő letelte után mindkét liftet minden nap hajnalban fehér  borssal, és rendkívül erős darált paprikával szórunk be! Ha Ön szereti az állatkáját, akkor nem teszi ki ennek a nagyon kellemetlen procedúrának, s időben leviszi őt a szüksége elvégzésére.

Erre a három nap haladék!

Ha ezután bármilyen ürüléket találunk a liftekben, azonnal paprikázunk, borsozunk!!!

Kérjük, óvja meg kedvencét e drasztikus beavatkozástól, az ő és az Ön érdekében!!!

Állatbaráti köszönettel: a Lakók."

 

No, egyszer - kb az ötödik nap - kezdődött előlről.

Bors, paprika indult...

 

Ennek kb. 3 éve: azóta nem volt semmilyen jogi eljárás, senkit nem érdekel, hogy ki volt a "bűnös", de azóta a liftek makulátlanok...

Előzmény: icuspanda (179)
dr1juris Creative Commons License 2010.11.08 0 0 180

Nem, nincs joga leállítani a liftet. Azzal persze zsarolhatja a házat, hogy - mivel ő a felelős a ház tisztaságáért - felvesz sok pénzért egy főállású takarítónőt, aki gyakorlatilag folyamatosan, azaz beavatkozásra készen várja, hogy lesz-e dolga. (Ha kiderül, kinek a kutyája okozza ezt, akkor a költségek mint a házirendet be nem tartót őt fogják terhelni - ezt végső soron polgári peres úton is lehet majd érvényesíteni vele szemben - vagy feltakarítja minden alkalommal a saját, illetve a kutyája "szemetét".) Ha a közös képviselő mégis a lift leállításhoz ragaszkodik, akkor össze lehet hívni a társasházi közgyűlést, és le lehet őt váltani az SZMSZ-ben meghatározottak szerint.

Előzmény: icuspanda (179)
icuspanda Creative Commons License 2010.11.08 0 0 179

 

Üdv

 

Segítséget szeretnék kérni

 

Társasházban lakom

 

A társasház 10 emeletes , emeletenként 10 lakással.

A lakásokban kisgyerekes szülök,babakocsikkal,  járókeretes idős emberek, szivbetegek, és egyébb okokból 10 emelet megmászására képtelen emberekkel.

 

Kb egy hónapja  rendszeresen  belepisilnek a liftekbe, hogy kutyus vagy ember nem bizonyitható. A közösképviselő szerint csak kutya lehet.

 

Sajnos nem  tisztitják fel az elkövetök vagy a kutyus gazdája  a szennyezést..

 

A közös képviselő megunta a dolgot és egy levelet fogalmazott meg a lakók felé és bedobta a lakók postaládájába.

 

A levél lényege, ha a kutya gazdája  nem szünteti meg a problémát vagy a lakók nem deritik ki, hogy  ki a  probléma okozója, akkor a lifteket határozatlan időre leállítják.

 

 

Kérdésem  van e  joga  a közösképviselőnek ebben az esetben leállitani  a liftet.

 

 

Hová fordulhatunk  ha ezt megteszik?

 

 

Köszönettel

 

Lenke

 

 

keva7 Creative Commons License 2010.09.25 0 0 178
A következőben kérném a segítségét: nem tudtunk társasházzá alakulni (68 lakás) mert az építtető az épület befejezése előtt itt hagyott minket, és rosszul mérette ki a lakások négyzetméterét. Azóta mindenki maga fejezte be a lakást, és beköltöztünk. Se tulajdoni lap,se használatba vételi engedély,se alapító okirat. Osztatlan közös tulajdonban vannak a lakások. Jelenleg 10 éve pereljük az építtetőt, mivel ő még egy lakást követel(a rosszul kimért négyzetméterek miatt)A legnagyobb bajunk az, hogy a lakóktól nem tudjuk beszedni a közös költséget, ugyanis tudják, hogy nincs következménye a "nemfizetésnek"(nem tudják ráterhelni semmire) most már ott tartunk ,hogy felélte a ház minden tartalékát, és ki fogják kapcsolni a villanyt a lépcsőházban.
Kérdésem a következő:mit lehet tenni a nemfizető lakókkal?(hivatalos módon)?
Előre is köszönöm.Kérem segítsenek, egyre kilátástalanabb a helyzetünk
szaunas Creative Commons License 2010.09.22 0 0 177
Nagyon köszönöm a válaszát!!

A kételyeimet - sajnos - nem oszlatta el, és a megfogalmazás is hagy némi kívánnivalót maga után, de erről mi nem tehetünk...
Hogy mi értelme volt... - no, erről meg pláne nem...:(
Előzmény: 0629 (176)
0629 Creative Commons License 2010.09.17 0 0 176
Igaz.
Magyar Közlöny 2010. 102. szám LII számú törvény 35. § (4)

Hatályukat vesztett jogszabályok
35. §
(4) E törvény hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a társasházakról szóló 2003. évi CXXXIII. törvény 27/A. §-a.

"27/A. § (1) A társasház szerveinek, e szervek működésének törvényességi felügyeletét a z
ügyészség a reá irányadó szabályok szerint látja el . Ha a működés törvényessége másképpen nem
biztosítható, az ügyész a bírósághoz fordulhat ."
Előzmény: szaunas (175)
szaunas Creative Commons License 2010.09.17 0 0 175
Tisztelettel szeretném megkérdezni a tudorokat:

Igaz az, hogy a társasházak törvényességi felügyeletét kivették az ügyészség hatásköréből?
Ha igen, akkor mikor? ... és miért?... és ez hol található?

Köszönettel!!!
szaunas Creative Commons License 2010.08.15 0 0 174
"A rendelet a 2002/91 EK
irányelv kötelezettsége miatt készült. Ebben szerepel az, hogy
a tanúsítást az egész épületre kell elkészíteni, de megemlíti,
hogy épületrészre (lakásra) is adható vélemény. Ennek részleteivel
nem foglalkozik az Európai Uniós irányelv. A magyar
kormányrendelet lakóházakra és ezen belül lakásokra elõírja
a fogyasztási számlák alapján történõ tanúsítást. Ennek módszerérõl
említést sem tesz. Újra oda jutottunk, hogy a fûtési
költségosztásnak nincs jogi szabályozása Magyarországon.
Ugyanakkor a kormányrendeletben elõírják a használatát."

Ez egy témába vágó, műszaki tanulmányból származó idézet...

Előzmény: dr1juris (173)
dr1juris Creative Commons License 2010.08.15 0 0 173
A dolog innentől már nem a jog területe, de amennyire én tudom, ezek közgazdaságilag rövid távon is rentábilis konstrukciók, vagyis a felvvendő hitel fix(!) törlesztőrészlete kevesebb, mint az a megtakarítás, amit a ház a költségosztók felszereléséből származó megtakarítás következtében (merthogy mindenki a magáét fizeti, tehát érdekelve lesz az ésszerű fűtésben) realizál, tehát a havi számla még a hitellel együtt is kevesebb lesz, mint előtte. Ha a felajánlott konstrukció nem ilyen, akkor SEMMIKÉPPEN NE SZAVAZZÁK MEG, illetve beszéljék le a házat erről! (És persze ez utóbbi esetben már sokkal inkább lesz az ilyen kiadás rendkívüli, mint rendes, mert ugye plusz fizetési kötelzettséggel fog járni - de ismétlem, a társasházak többsége tudtommal a gyakorlatban olyan konstrukció keretében végezte el a beruházást, amivel rövid távon is jól, jobban járt.)
Előzmény: szaunas (171)
szaunas Creative Commons License 2010.08.14 0 0 172
A 2003. évi CXXXIII.törvény a társasházakról c. nagyszerű jogalkotási bravúr 38§ (3) kimondja, hogy a rendes gazdálkodást meghaladó kiadásokról a tulajdonosok egésze dönt.

Akkor ez is hatályon kívül került, vagy csak "ottfelejtették" ?

"Kételyeidet sok szempontból osztom / ha jól értelmezlek/!"

Jól értelmezel...
Előzmény: 0629 (170)
szaunas Creative Commons License 2010.08.14 0 0 171
Nem vitatkozva, pusztán elvi síkon:
Ha egy társasházban 51% megszavazza - megszavaztatják (mert van ilyen) - akkor a 49% - aki vélhetően nem tudja vállalni a költségeket - akkor készülhet a hajléktalanításra?
Szóval a magyar jogértelmezés szerint: a rendes gazdálkodás kategóriájába tartozik a költségosztók kötelező felszerelése egy olyan házban, ahol se nyílászáró cserét, sem külső szigetelést nem hajtanak végre, egyes lakások zárt ablakán is kidugja az ember a kisujját... s ezt még az állam is támogatja több mint 5 millióval házanként - a mi adónkból?
Hát azért ez nem semmi... és továbbra sem értem - de biztos én vagyok a gyenge felfogású - vagy a jogalkotóknál mentek el otthonról...

Mondom: elvi síkon kérdezem ezeket, bírósági gyakorlatról én sem tudok, de ha az ilyen beruházásoknak vége, akkor csak az állam, és a lakók egy része jár jól...
Ez sem elhanyagolható eredmény.

Természetesen köszönöm a választ, csak elmélkedem...
Előzmény: dr1juris (167)
0629 Creative Commons License 2010.08.13 0 0 170
szaunasz!

Értem én, hogy nem érted:) A beruházás önerős része ált. hitelből történik. A bankok "állítólag" a hitelfelvételhez 4/5-ös kgy.-i határozatot igényelnek, bár pl. az OTP a régi zv. szerinti 2/3- dal beéri. Hát persze! Nagy pénz kihelyezése és tuti megtérülés...
Alapvetően a tházi hitelfelvétel miatt tartanám szükségesnek a nagy arányú többségi akaratot. mert annak viselésére az alábbi vonatkozik;
2003. évi CXXXIII.törvény a társasházakról
3.§(3) A közösség egészét terhelő kötelezettség teljesítéséért a tulajdonostársak tulajdoni hányaduk - vagy a szervezeti-működési szabályzatban ettől eltérően meghatározott mérték - szerint felelnek az egyszerű (sortartásos) kezesség szabályai
szerint.

Kételyeidet sok szempontból osztom / ha jól értelmezlek/!
Előzmény: szaunas (168)
dr1juris Creative Commons License 2010.08.13 0 0 169
A jog teli van olyan fogalmakkal, amiknek nincs egzakt meghatározása, ami azért van, mert a körülmények függvényében  végtelen számú variáció lehetséges, és ezeket előre pontosan definiálni egyszerűen lehetetlen. Ilyen a rendes és a rendkívüli kiadások köre is, ahol akár egy több tízmilliós tatarozás is lehet az épület állagának megóvása érdekében szükséges, így "rendes" kiadás, és egy pár tízezer forintos kiadás is szükségtelen, mondjuk a normál izzók díszizzókra való, gazdaságilag felsleges és szükségtelen lecserélése.
Előzmény: szaunas (168)
szaunas Creative Commons License 2010.08.12 0 0 168
Nagyon köszönöm a választ!!!

Anélkül hogy minősítenék, nem teljesen értem, hogy ha kiadásról beszélünk (mint pénzügyi tranzakcióról) akkor miért nem az összeg nagysága a mérvadó?
És hol van ennek a határa? Vagy ez is szabadon választott?
De akkor minek a törvény, ami nem definiálja azt, amit szabályozni lenne hivatott?

Persze mindig elfelejtem, hogy itt semmi sem az ami, és a fordítottja sem mindig igaz!

Bár nem vidított fel a válasza, azért köszönöm, hogy megtisztelt vele!

Csak nem értem, nem értem, nem értem...:(
Előzmény: 0629 (166)
dr1juris Creative Commons License 2010.08.12 0 0 167
A 29. §-t hatályon kívül helyezték. A rendes gazdálkodás körét meghaladó kiadások 80 %-os szavazati arányát most változtatták egyhangúságra, azt azonban nem mondja ki a törvény, hogy az ökoprogramos beruházások (amik egyébként pénzbelileg egyértelműen előnyösebbek, még a törlesztőrészleteket is figyelembe véve, mint a felújítás előtti feltételek) ilyennek minősülnek-e. Ezzel kapcsolatban bírói normát nem ismerek, mert akkor egyértelműbb lenne a helyzet, viszont a Főtáv úgy veszi, hogy ez a rendes gazdálkodás körében van (tehát pl. nem extra vagy luxusberuházás), és megelégszik a közgyűlés több mint 50 %-os többségének szavazatával is, bár ajánlja a 80 %-ot. Ha az öko(plusz) programot netalántán a rendes gazdálkodást meghaladó beruházásnak minősítené egy perben a bíróság (végső soron majd az LB), akkor az a program végét jelentené, mert szinte kizárt, hogy ne legyen legalább néhány akadéskoskodó, kötekedő, aki "csakazértsem" fogja megszavazni. Addig is, amíg ilyen ítélkezési gyakorlat nincs, és a Főtáv elfogadja az 50 %-ot, addig az 50 %-kal elindítható a beruházás, feltéve, hogy ennek kockázatát mind a közgyűlés, mind a közös képviselő vállalja.
Előzmény: szaunas (165)
0629 Creative Commons License 2010.08.12 0 0 166
A rendes g. k. meghaladó kiadáshoz már 100 % kell. A végzendő munkálatok és nem az összeg nagysága dönti el, hogy a kiadás ilyennek minősűl - e. Az Öko - sajna- ált. nem ez a kategória. Persze pl. ha saját tulajdonú hőkp. vételével is jár, akkor már esélyes. Nyilván meg kéne pályáztatni.
Előzmény: szaunas (165)
szaunas Creative Commons License 2010.08.11 0 0 165
Tisztelt Hozzáértők!

Az ÖKO programmal kapcsolatban lenne két rövid kérdésem: a Tht 29§-a érvényben van még, vagy módosították? S ha igen, akkor a rendes gazdálkodástól eltérő kiadásokat a társasház tulajdonosainak hány százalékának kell megszavaznia a beruházást? Módosult a 4/5 -ös arány?

A másik: a kk-nak meg kell-e pályáztatnia (hirdetnie) a költségosztók felszerelését? (az összeg meghaladja a 10 millió Ft-t ennek 2/3-a pályázati pénz - közpénz?)

Köszönöm a gyors választ!...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!