Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Ez addig ok. amíg a pufferban ua. azon a szinten melegebb a víz mint a kazánban természetes, hogy átmegy a meleg a kazánba. Ez ellen nem véd meg a nyelves csapó csak a rugós. Minden esetre az volna a jó ha a kazánnak is olyan jó szigetelése lenne mint a puffernak. A gond az, hogy mire a kazánban maradt meleg víz át tudjon menni a pufferba sok idő kell mert elvileg ez akkor lehetséges ha a puffer lehűl azon a szint magasságban mint a kazán, a gond az, hogy addigra már rég lehűlt a kazán tehát nincs ami átmenjen. Tehát az lenne az ideális a kazánból kinyomatni a meleget és meg akadályozni, hogy gravitációsan vissza tudjon melegedni. Erre a rugós visszacsapó megfelel azt nem nyitja meg de csapok nyitogatását és zárását kerüljük mert egyszer úgy maradhat és akkor jöhet a bumm. Lehet, hogy ez a megoldás? Végeredményben 100-130L forró vízről van szó, ami lehet, hogy kárba vész. (mivel nem folyamatosan megy a kazán)
Általában 1-10kHz a te esetedben 2.0 Khz vivőfrekvenciával előállított kb 330V-os négyszög feszültség ami az üzemi frekvencia 40 x ese, amin egy terhelt motor esetén kb. a motor névleges árama folyik. Legalábbis ha az áram átlagát (effektív értékét) nézzük. Nem ugyanez a helyzet a sima 50 Hz-es négyszögjelet adó inverter esetén.
Nem lehet mindenkitől elvárható, hogy ezt megértse mert aki "villanyos" attól meg az, hogy nem félinformációkkal eteti a népet.
Azt szeretném kérdezni hogy: a puffer - radiátor(ház) ágon össze szertném kötni az előremenő ágat a visszatérő ágal , vagyis a pufferből az előremenő melegvízet egy keverőszelep segitségével (a visszatérő ágon a szivattyú elé ) keverném a radiátorokból jövő hidegvizzel és ezáltal nem hülne le a víz a puffer aljában .
Nekem ugyanis egy 1oooL pufferem van de a radiátorok száma elég sok , viszont nagyobb pufferre nem volt lehetőségem , persze hely sincs több , szóval elég hamar visszahűl a víz a pufferben ezért gondoltam ha egy keverőszeleppel melegebb vizet engednék vissza a pufferbe nem hülne annyira vissza a víz.
Kérdés hogy szerintetek meglehet így oldani. Köszi.
Elvileg nincs vizszint probléma, az előremenő a vcs-nál a puffer felé emelkedik, a visszatérő meg kb. vizszintes. A vcs. pedig emlékeim szerint vizszintes állapotban is zár, mert a súlypontja úgy van kialakítva. Ami viszont problémás lehet, hogy esetleg a szereléskor kicsit túlhúztam a menetet és a zárófelület enyhén deformálódhatott. Az egyikkel jártam így, amit ki is javítottam. Tehát vagy ez okozza a problémát, vagy esetleg valami szennyeződés, ami nem engedi zárni a lengőnyelvet, és stabilan ott van.
Ezt nem értem, ha lejjebb van a kazán teteje mint a puffer (a fotóból következtetve) hogy a csudába tud lefele áramlani a meleg gravitációsan?
Inkább azt mondanám, hogy kiegyenlítődik, mint gravitációsan visszaáramlik. Az ok meg a fenti kettő lehet, ha elfogadjuk azt, hogy elvileg meg kéne, hogy akadályozza a vcs. a visszamelegedést.
Gyakorlatból mondhatom a 300W birja, Wilo piko, (fő keringető) HMV rásegítő 35W és a Solar. Ezek egyszerre mentek. Azt, hogy meddig aksi kérdése, és nem engedi teljesen kisütni az aksit. A „panelelektron” gyártja és forgalmazza, töltőt és au. szünetm. átkapcsolást külön kell megoldani, mivel gyártók náluk a leg olcsóbb. (valódi sinusos)
Ezt nem értem, ha lejjebb van a kazán teteje mint a puffer (a fotóból következtetve) hogy a csudába tud lefele áramlani a meleg gravitációsan? De ha mégis egy rugós visszacsapó meg gátolná, a nyelves az nem akadály neki. (minden esetre túl méretezd mert bizonyos fojtást fog okozni)
Nálunk van a szivattyú-esbe elkerülő körben nyelves visszacsapó , DE mivel a fagáz beépítésekor kicsit máshova került a bekötés, pont rossz irányba emelkedik a cső !
Így nem alakul ki gravitációs áramlás azon keresztül...mondjuk begyuttás után...
Viszont az ESBE meleg ágán meresztül megfordul a víz...Mikor elindul a szivattyú, a visszatérő csak pár fokkal hidegebb mint a kazánban lévő víz.
Nem lehet, hogy nálad is ez van - csak "fordítva"- és nem zár le rendesen..
Van nekem a kazánnál egy szünetmentes (Annak idején 5-6 éve 70 ezet forint volt) aminek elvileg van külső akksi csatlakozója. Meg fogom nézni nyáron oszcilloszlkóppal milyen jelet ad ki magából. Aztán kiderítem, lehet hogy arra is ráköthetem a 180Ah teherautó akkit és akkor gond egy szál se. Nem kell építgetnem, stb.
A másik lehetőség, hogy megmérem terhelés alatt a gázkazán + keringető szivattyú mennyi áramot vesz fel. Elvileg a keringető 65W-os a gázkazánban sem lehet valami hú de nagy fogyasztású dolog. Talán valami szelep vagy ilyesmi. Azaz lehet, hogy egy 300W-os színuszos inverter is elég lenne. Azt már azért barátibb áron kapni...
Örülök, hogy nálad bevállt, egyszer majd ránézek a nyári szezonban az én lengőnyelveseimre is, hogy esetleg nem-e az a probléma, hogy nem zárnak valami miatt tökéletesen. De mivel több embernél is volt ilyen, hogy a vcs. ellenére visszamelegedett a kazán, a korábban írt okok miatt nem okoz nagy fejfájást:)
Tegnap beszélgettem egy cserépkályhással a vegyes tüzelésű cserépkályha, és a fatüzelésű cserépkályha közti különbségről. Elmondta, hogy a fatüzelésűnél nincs rostély.
Ma kipróbáltam a kazánnál mindjárt más a leányzó fekvése.
Éveken keresztül csak pocsékoltam a fát.
Fatüzelésnél, begyulladás után, alsó primer levegőnyílást becsukni, a secunder levegőnyílás picit nyitva, a különbség egy órán belül észrevehető.
Szénnel együtt égetni meg szerintem vétek, teljesen felesleges pénz kidobás.
Nálam bevált a lengőnyelves,igaz az elején nem működött,de most már vmiért lezár a fűtés végén, a kazi visszahül.Talán a csövek leszigetelése javíthatott?