hol lehet az orosz vasút honlapján megnézni a helyi vonatok menetrendjét?
Igen, az egyik lehetőség - ahogy Moskovicsbácsi fórumtárs írta - az rzd.ru-n elindítani a jegyvásárlós felületet, és a vonatnemnél a helyi/elővárosit megadni (Электрички vagy egy áramszedős izét mutató piktogram). A másik, teljesebb megoldás az adott elővárosi társaság oldalának a felkeresése. Ott a menetrend, a jegyvásárlási lehetőségek és általában az információszerzési lehetőségek sokkal bővebbek. Persze ehhez tudni kell, hogy az általad megcélzott területen melyik elővárosi társaság szolgáltat. A címjegyzék elérhető több helyen is, például itt. A felületek nem egységesek - hiszen önálló vasúttársaságokról van szó -, és keresős menetrendtől kezdve a letölthető Excel táblákig (és ezek kombinációjáig) minden előfordul.
Elsősorban hmsoft kollégát szeretném megkérni (de bárki segíthet...), hogy hol lehet az orosz vasút honlapján megnézni a helyi vonatok menetrendjét? A távolságiakét megtaláltam a jegyvásárlásnál, de a helyieket nem.
Előtte is mehettek. Volt összekötővágány Of-Matz között.
A Hbf ötletnek nem rossz, de a megvalósítása, és a működtetése, - hogy polkorrekten fogalmazzak - sokkal jobb is lehetne. Üzemileg pedig - szintén finoman fogalmazva - nagyon sebezhető.
Mindenek előtt pedig durván alulméretezett a kapacitása arra a forgalomra, amit át akarnak gyömöszölni rajta. Olyan szinten kiszolgálhatatlan, hogy szerintem a komplett orosz hálózaton nincs annyi szerelvényvonat, mint amennyi a Hbf megnyitása óta kényszerből közlekedik.
Kétségtelen, és elvitathatatlan előnye, hogy szuperjó átszállások lettek, és nem kell a városi dzsumbulyban pályaudvartól pályaudvarig bumlizni az átlós összeköttetések miatt, mert minden egy helyen van.
Amúgy meg egy pláza, ahol van pár vágány, ami mindenkit csak zavar.
Szerintem is sokkal-sokkal rosszabb, hogy ezentúl a vonatok menetirányváltás nélkül mehetnek át Bécsen, tiszta hülyék ezek a labancok, hogy nem látták ezt előre, egy hülye is megmondta volna nekik!
Én ezért örülök egy kicsit, hogy mégsem lesz olimpia. Elkezdtek volna nagyon öko-bio-haladó létesítményeket építeni, amik aztán nem működnek. A régi Süd-Ostbahnhof talán a legjobb állomás volt, azon minden ki volt találva, helyette építettek egy rosszabbat.
Ez igaz is lenne, ha nem egy patikáról lenne szó. Ugyanis pár hozzászólással korábban a linzi Bahnhof Apotheke a Kamara meg az előírások nem véletlen lettem leírva. Ugyanis a várható forgalom függvényében az eladótér (szaknyelven officina) mérete és elhelyezése szabott. Továbbá az is, hogy a napi többször beszállítás külön ajtón kell lebonyolítani. Az nem történhet az officinán keresztül. A többi dolgot már nem is írom le.
Tehát lehet egy 2-3 kicsi üzlet összenyitása nem felelnek meg az előírásoknak egy patika megnyitásához. De lehet megfelelne a hiányolt elektronikai üzletnek. Ami a Westbahnhof esetében is a sarokban labirintus szerűen lett kialakítva.
A Mini Magyarország makettjei közt 6-7 különálló vasúti pálya van építve, élethű, méretarányos állomásokkal, amelyeken április 1-től élethű vonat-makettek közlekednek, gombnyomásra indulnak.
Éppen most építenek újabbakat, további hidakkal, alagutakkal.
Egy hétvégi kirándulásnak érdekes:
1. Mosonmagyaróvár
2. Mezőtúr
3. Gyimesbükk
április 1-től ilyen makettek közlekednek a pályákon
Ez a gyakorlatban úgy működik, hogy ha sok kiadatlan üzlet lesz, akkor az épület üzemeltetője majd olyanra alakítja a helyiségeket amilyenre egy esetleges bérlőnek szüksége van...
A patika szinte esély szinten a Hbf-en közelít a nullához. Ugyanis elő van írva a minimum alapterület mivel az eladótér (officina) mellett kell labor és raktár is. A hatályos előírások szerint 130 nm-nél nagyobb alapterület kellene minimum. A Hbf-en ekkora alapterülettel multinak mondható potenciális bérlők vannak jelen. További egyéb apróságot már nem is említek mint a megközelíthetőség és az ügyeleti rendbe való csatlakozás.
Vasútállomáson működő osztrák patika jól példája nagyvárosi szinten pl. Linzben van. Ahol a gyógyszerészkamara és az ÖBB Immobilien előre már mindent szakszerűen lefixáltak.
A nagy tradicionális cégeknek többségében mindegy, mert trendből kell nekik ez üzlet. Épültek azóta teljesen elfuserált helyeken kisebb bevásárló centrumok, de ezeknek a cégeknek akkor is a listán kell lenniük. Vissza a Hbf-re: van két Gasztronómiai ami már kivonult vagy pl. vasárnap zárva tart. Ellentétben a meidlingi egységével ami vasárnap is nyitva tart! Ott úgy látszik megéri vasárnap is nyitva lenni....
Fő közlekedési funkciókat tekintve a csatlakozó helyi és távolsági lehetőségekre való átszállás is néhány viszonylatot tekintve bonyolultabbra sikeredett. De így van ez amikor az adott helyhez és infrastruktúrához kell később alkalmazkodni.