Én a bevásáró központokban kapható, vagy kutakon kapható bogároldó ablaktisztítós cuccot szoktam használni hozzá. Kicsit ráspriccelsz vele a sz@rra, aztán fél perc múlva kis vízzel lemosható.
Üdv.
A rászáradt madárszar eltávolítására milyen eszközt, anyagot, módszert ajánlatos használni, hogy ne sérüljön a fényezés?
A saját 19 éves kocsim esetében az autóápolás mint fogalom nem nagyon létezik (max az eső), de most a fater alig féléves kocsiját használom egy darabig és nem merek hozzányúlni, nehogy összeelbarmoljak valamit.
Pár napja sikáltam egy megfakult piros otót körbe piros teknőc polírral.
Nekem is rá ment 1-2 helyen a szürke lökösre, de minden gond nélkül le lehet mosni.
A fényezést nem csesztem össze.
pont
A polírozás (ha egyszerűen fogalmazunk) olyan, mint ha nagyon-nagyon finom smirglivel végigcsiszolnád a kasztnit. Ezáltal a kisebb karcok eltűnnek, illetve "betömődnek". A legtöbb polírozó anyag egyben wax is, tehát egy viaszos, vízlepergető réteget alkot a fényezésen.
A sima waxok (lágy vagy kemény) nem csiszol, csak bevonatot képez. Az ilyenek közül nekem a Johnson féle "Rally" jött be leginkább. Azt hiszem DarkSide is ezt dícsérte. Vagy Detonátor volt? Mindegy, valami D betűs arc... :-)))
Akkor most meg egyszer, tehat.
Mire jo a polirozas, illetve waxolas?A gurulo viaszt mar valaki leirta.
Vettem anno egy Turtle Wax zold szinu autopolirt.Ez jobb vagy rosszabb mint az ugyanattol a gyartotol szarmazo kemenywax?Egyaltalan milyen kulonbseg lesz az eredmenyben?
Mondjuk a 850R néhai grafit színű fabetétjeit és hasított- és bivalybôrbôl kombinált kárpitját nem valószínű hogy felül tudják múlni. A mai kevlár csodák nekem nem jönnek be. Az új Volvok műszerfala meg túlságosan plasztik, erre rádöbbentek már a gyárban is, a következô nagy Volvo (S100?) műszerfala sokkal exkluzivabb lesz, ez valami nagyfônök külön kívánalma...
Ha már R, akor nekem V70R legyen. Kár hogy 18-20M körül kezdôdik majd...
Nekem is a kedvencem lenne a hasítottbôr, az S70R-ekbe lehetett anno rendelni egy spéci huzatot, annak az ülôfelület meg a háttámla közepe kockás steppelt hasítottbôrbôl készült, nagyon jól nézett ki. A pucolás külön sztori, azt állítólag nem árt hetente-kéthetente átkefélni és valami spéci cuccal kezelni...
Valamelyik régebbi C&SC magazinban olvastam egy brit cégrôl, akinek a honlapján autóbôr ápolási tanácsok vannak és emailben lehet kérdezni is, majd elôkeresem...
Esetleg próbáld ki mondjuk az első ülés hátának a szélén vagy az alján, ha nincs bizalmad. Egy német bőrápolással fogalkozó cég honlapján is meg van említve a pronto classic, a fényes marhabőr ápolásánál (az enyém az).
Az előző autómnál a kedvecem volt (hasított bőr az ülőfelületen), na azzal szívtam eleget.
Nem, az csak ugynevezett "guruloviasz", amit siman rapermeteznek az autora, aztan finoman fenyesre torlik. Ez egy parszaz forintos, latvanyos, de nem tul hosszutavu megoldas.
A vakszolashoz "kemenyviasz" kell, amit amugy izombol kell bedorgolni. Idore ugyanannyi, mint a polirozas, tehat 1-6 orat is tarthat (automerettol es gyakorlattol fuggoen). De mivel idoben ugyanannyi, az ara sem sokkal alacsonyabb, tehat akkor mar erdemesebb polirozast kerni, plusz arra egy guruloviaszt.
Van egy bena kerdesem. A kezi automosoban, ha kerek viaszolast( kb. fel ora alatt kesz vannak az egeszkulsovel+mosas), akkor az ugyanaz mint a waxolas?
Csak a classic a jó, mert abban nincs oldószer, legalábbis ezt állítják. Egy régi haver a góré a mosóban, ahová járok, és ott szedem ki a titkokat belőlük :-)) Náluk még senki nem reklamált. A cég is sokat foglalkozik bőrrel, sok csodaszert láttam már. A Turtle wax cuccost még nem próbáltam, majd veszek egyet.
A profi cuccal az a baj, hogy baromi drága, és amennyit használna az ember lehet hogy megromlik.
A gumira fújt csodaszer tényleg jó, eladás előtt kértem mindenfélét egy régi kocsimra (gumi, felni, stb.), háááát, teljesen el volt ájulva a vevő (mondjuk rendesen volt takarítva, és egyébként is minden hibátlan volt benne.).